Test letnih gum 2012 je zunaj

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Kot sem ti že enkrat povedal; Tupaloviæu te je naredil...

Zimske dimenzije gum imaš ....? Letne dimenzije gum imaš....? Homol. gum za tvoj avto je...?

Še to povej? A bo preveč za tvoj ego in bo eksplodiral?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
zimaki: 205/60 x16
letne: 205/55 X 17
Oboje homologirane, avto naročen s 17½ ALU STEPPE za doplačilo 380 EUR
Prva vgradnja Conti Premium contac 2. Avto prevzet februarja 2007, po 15 marcu sem namontiral letne (pred tem sem odpeljal avto iz salona na jeklenih platiščih 16 col z zimaki Michelin PA2). V letni sezoni 2010 se je že občutilo popuščanje gum, kar se je potrdilo tudi na nadaljevalnem tečaju varne vožnje na Vranskem. Zimaki so bili trdi po koncu zimske sezone 2009/2010 in so bili nevarni, čeprav so imeli v povprečju še 6 mm profila. DOT so bili 50 teden 2006... Letne tudi pa DOT 45 teden 2006. Na AC mi je potem razrezalo zadnjo desno pnevmatiko na poti na morje. In sem kupil pri prvem vulkanizerju v Trebnjem kar je imel za dobavit (beri Bartog na zalogi). In to so bile te čuvene Conti SportContact 3 N1 v dimenziji 205/55 X 17. Namontirali smo jih na zadnjo os, Boštjan mi je omogočil da sem plačal po vrnitvi z dopusta (sva bila sokrajana in se poznava). Po dopustu sem kupil še dve identični pnevmatiki in predčasno zamenjal Conti PC 2 z Conti SP 3 N1. Gume so bile v uporabi cca 5000 km (do zimske sezone). Po nastopu letne sezone 2011 sem se po vožnji (za velikjončne praznike) na Murter ugotovil, da so zadnje pnevmatike bolj obrabljene kot sprednej po zunanjem robu. Urgentno sem naredil optiko (s katero ni bilo NIČ narobe) in zarotiral pnevmatike spredaj-zadaj. Tudi sprednje-sedaj zadnje so se obrabile na enak način kot prejšnji par. Pred odhodom na dopust sem peljal avto na servis, saj sem bil prepričan da mi poje ležaj. No, pa sem bil samo obveščen, da so za to krive pnvematike. Ker sem prevozil cca 5000 km oz rotacije, sem jih še enkrat zarotiral (spredaj-zadaj). No, v jeseni sem jih tudi zmeril, ker je že na pogled bilo vidno, da so pred koncem. Imajo še 5mm profila na začetku 2 sezone.
Vožnja z zimaki je bila v nasprotju s pričakovanji tišja, pnevmatike nimajo stopnic na zunanjem delu profila, obraba je enakomerna.
Tako da, jaz sem prepričan, da sem samo drago plačal nek "renomiran" šrot.
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Citat:
Uporabnik Alex pravi:
Citat:
To menjavanje gum iz zadnje na sprednjo os je....smeh ! Tisti vulkanizer, ki vam to "lapa" mu rečite samo; ADIJO!

Si že kdaj videl ali slišal za stopničasto obrabo zadnjih pnevmatik? V večini primerov pride do tega zaradi ne menjave prva-zadnja os. Malo povprašaj tvojega inštruktorja o tem "fenomenu".
hysterical-1.gif

Simon, tukaj si ga res mimo usekal.
wink-1.gif


Glede spredaj zadaj in kam kej dat, al bi po diagonali je pa tako. Najprej en citat.
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
osebno imam raje "slabše" gume zadaj (če že moram izbirati), ker lažje uloviš rit kakor pa če ti avto čez nos pobegne....

Pol pa hitro pojdi za profi dirkača, ker si verjetno prvi na svetu, ki zadek lažje ulovi.

Tako da ja, se spet strinjam, res gre lahko med profiče.
smile-1.gif


Ima inštruktor prav na Vranskem. Ampak ni mi pa bilo všeč, pri njegovem interpretiranju, da so boljše enostavno zadaj. Tisto soboto smo mi imeli napovedano popoldne sneženje in res se je zgodilo. Itak, da smo vsi imel boljše spredaj. Ampak to ni bilo prav. To je zame WTF? Tudi mi je bilo smešno, ker za njega je tista guma dobra, katera ma več profila. Glede suho, mokro ga pa podpiram pri mnenju, da je boljša zadaj. Zakaj? Zato, ker ko zadek pobegne ( pa predragi alteristi to ne govorim, ko človek sam hoče da gre, pa neko vlečenje ročne pri 40km/h. To je vse otročje lahko. Ma ko te to iznenada preseneti in ko nisi pripravljen.) pri recimo 80-100km/h je pa veselica. Pa ne govorim o norenju. Lahko je kaj na cesti. Gladki odsek, en vzrok pač. Posnetka od mene ne bom iskal, ker se mi ne da. Za take primer govorim. Takrat večina, če ne kar 90% voznikov useka samo po zavori in potem pluje kamor pluje.
grin1.gif
Če bi imel boljše zadaj, pa gre avto naravnost in to tudi tisti, ko jim je avto samo iz A do B, najbrž takoj občutijo da nekaj ni in se ukrepa. Zato se ma boljše zadaj. Tudi to sem preprobal. In ja, vsekakor boljša guma zadaj.

Ko gre rit, sej ni problem lovljenja, problem je potem, ko zagrabi in kontra useka.
bonk.gif
 

rawr

PDA maher
19. jan 2012
6.188
3
38
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Logika; zadnji par koles je pasiven in JE bistveno bolj občutljiv in odvisen samega stika s cesto. Pustimo teorijo o pogunu, to je druga zgodba; velja pa tudi za njih, da se da na zadnjo os boljše, nove gume.

Ja, ko rabiš profil, to pa je v snegu in pri stoječi vodi.V večini primerov, pa je boljše spredaj met več profila.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Alex pravi:
Citat:
To menjavanje gum iz zadnje na sprednjo os je....smeh ! Tisti vulkanizer, ki vam to "lapa" mu rečite samo; ADIJO!

Si že kdaj videl ali slišal za stopničasto obrabo zadnjih pnevmatik? V večini primerov pride do tega zaradi ne menjave prva-zadnja os. Malo povprašaj tvojega inštruktorja o tem "fenomenu".
hysterical-1.gif

res je. Razlog je preprost: zadaj je guma vzdolzno obremenjena le le v eno smer, pri zaviranju (govorimo seveda o FWD avtu). zato se bloki na tekalni povrsini obrabljajo bolj na prednjem, manj na zadnjem robu in nastanejo stopnicke oz. zaga. Ponavadi se to zgodi na obeh zunanjih robovih gume (ker sta bolj obremenjena pri zaviranju). spredaj je guma obremenjena v obe strani (zaviranje in pospesevanje) zato tega pojava ni. Z rotiranjem se ta pojav upocasni/odpravi.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
osebno imam raje "slabše" gume zadaj (če že moram izbirati), ker lažje uloviš rit kakor pa če ti avto čez nos pobegne....

Pol pa hitro pojdi za profi dirkača, ker si verjetno prvi na svetu, ki zadek lažje ulovi.

tudi jaz imam raje, da gre zadek. mi je pac lazje ujet.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
 

boshor

Pripravnik
23. mar 2011
51
2
8
Maribor
Lep pozdrav vsem.

Da še jaz dodam en komentar k testu pnevmatik : sam uporabljam Pirelli Cinturato P7 225/45R17 -naredil sem cca 5000km.

Moram povedat,da je guma res zelo dobra izbira. Tako suhem kot na mokrem se drži kot "pijanec plota",tiha...

Tako da mi res ni žal za to izbiro.

Priporočam.

Lp
 

Piccadilly

Fizikalc
22. dec 2009
1.716
68
48
Živjo,

kaj bi pa priporočili od cenovnikov, tja do 65 evrov na gumo? Goodride SV308, Federal Formoza FD1 gledam na gumedirekt. Dimenzija 195/55/15, samo mirna vožnja. Na gumax sem našel FULDA Carat Progresso za 70, pa ne vem če ni že predraga. Nekdo drug me je prosil da pogledam.

Hvala!
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Citat:
Uporabnik AvtoFun pravi:
Aja še eno pitanje, torej so vsi vulkanizerji bedaki ko pri vsakem slišim da reče "te malo slabše bomo pa dali nazaj, boljše da so zadaj, boljše pa gredo naprej". Torej imajo zgrešeno logiko, dejansko pa je kontra? Namreč jaz sem do danes tudi mislil da je tako, da morjo pri avtih ki imajo od spredaj pogon biti boljše gume od spredaj z več profila...

Ne govorijo vsi vulkanizerji tega. Meni je to odsvetoval ravno zaradi tega, ker gnana kolesa lahko bolje kontroliraš, kot negnana in če na negnanih popusti guma, gre vse skupaj veliko hitreje k hudiču, ker imaš manj kontrole. Dost logično, ko ti nekdo pove.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik Slycer pravi:
Živjo,

kaj bi pa priporočili od cenovnikov, tja do 65 evrov na gumo? Goodride SV308, Federal Formoza FD1 gledam na gumedirekt. Dimenzija 195/55/15, samo mirna vožnja. Na gumax sem našel FULDA Carat Progresso za 70, pa ne vem če ni že predraga. Nekdo drug me je prosil da pogledam.

Hvala!

Hjoj, samo ne šparat na silo in kupovat Goodride, Federal... Verjemi, da bo napisana Fulda vredna teh par € razlike v ceni.
 

buggy

Pripravnik
23. sep 2007
198
0
16
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
osebno imam raje "slabše" gume zadaj (če že moram izbirati), ker lažje uloviš rit kakor pa če ti avto čez nos pobegne....

svasta clovek prebere, seveda je govora o normalnih cestah in ne dirkalnih pistah kjer imas za tako pocetje dovolj prostora.

Res me zanima ce je kdo na vranskem vozil tisto vajo kjer vozis v mokrem krogu tako hitro da te se drzi in kaj se je zgodilo ko je zadek popustil ?
 
Nazadnje urejeno:

Smrkc

Fizikalc
24. feb 2009
3.152
22
38
37
Logično da ti v tem primeru prej gre rit, ker je toliko bolj razbremenjena in samo čaka da bo šla vn, v tem primeru ti nobene gume ne pomagajo. Kolikokrat v lajfu pa imaš možnost furat tako ( non stop v krogu), skoraj nikoli. Kolikokrat se v mokrem voziš na limitu - jst nikoli, se prilagodim razmeram, upam da ti tudi.

Pa mi povej, kaj ti prej zdrsne ko pripelješ po ravnini v ovink (pa naj bo mokra ali suha podlaga), rit ali nos?

Kot je že SJTV1 zapisal, 99% fwd v vstopu v ovink najprej zdrsne preko nosu...

Imejte gume kakor vam paše, jst lahko iz izkušenj povem da mi kombinacija, ki sem jo že zapisal najbolj odgovarja in sem še dan danes živ in brez karambola!
 

buggy

Pripravnik
23. sep 2007
198
0
16
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:


Pa mi povej, kaj ti prej zdrsne ko pripelješ po ravnini v ovink (pa naj bo mokra ali suha podlaga), rit ali nos?

Razumes bistvo?....ti meni rajs povej katere od teh dveh situacij bos lazje obvladal, ce se ti zgodi in kako?

Verjemi da dozivljam (pozimi sploh) dnevno take situacije in problem odnasanja sprednjega konca hitro popravis s skolpko, plinom in/ali dodajanjem volana...ko pa ti odnese rit na malo daljsem avtu pa bos moral imeti kar nekaj prostora in srece, da se bos spet postavil na svoj 'pas, brez da bi karkoli razbil. Tudi sam nisem se imel nesrece vozim ze vec kot 15 let po hribovitih in krepko ovinkastih cestah pa se poleti ko malce dezek porosi ni cesta podobna cesti ampak drsaliscu.

Sicer pa upam, da ti bo sreca se naprej mila.
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.297
364
83
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
Kolikokrat v lajfu pa imaš možnost furat tako ( non stop v krogu), skoraj nikoli. Kolikokrat se v mokrem voziš na limitu - jst nikoli, se prilagodim razmeram, upam da ti tudi.
Ni potrebno biti niti blizu limita, da rit odnese... Tole se je meni zgodilo lani v Dolomitih, če bi kdo prišel nasproti bi bilo veselo, če nebi odreagiral tako kot sem bi pristal v jarku ali pa zbil motorista.
https://www.youtube.com/watch?l...etailpage#t=58s
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik BigPoppa pravi:
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
Kolikokrat v lajfu pa imaš možnost furat tako ( non stop v krogu), skoraj nikoli. Kolikokrat se v mokrem voziš na limitu - jst nikoli, se prilagodim razmeram, upam da ti tudi.
Ni potrebno biti niti blizu limita, da rit odnese... Tole se je meni zgodilo lani v Dolomitih, če bi kdo prišel nasproti bi bilo veselo, če nebi odreagiral tako kot sem bi pristal v jarku ali pa zbil motorista.
https://www.youtube.com/watch?l...etailpage#t=58s

Če nisi ne na limitu, ampak čez limit, avta pač ne odnese, ne spredaj ne zadaj. Avto odnese, ko zmanjka oprijema, kar pomeni, da si šel čez limit (kot ti na posnetku).
Poleg tega tu teče debata o boljših ali slabših gumah zadaj na FWD avtu. V situaciji, kot je na posnetku, bi se ti z FWD avtom, ki mu odnese zadnji del, zgodilo isto, kot tebi, le da bi še lažje rešil. Če bi zdrsnil spredaj, bi ostal na levem pasu, ker avto enostavno ne bi hotel zaviti desno. Kaj je bolj nevarno?
In ja, meni (ne trdim pa, da je to bolje za vse) bolj ustrezajo boljše spredaj. Tudi nasploh imam raje, da avto zdrsne zadaj.