PREGREVANJE MOTORJA

jbrane

Zelenc'
14. jul 2022
8
1
3
Pozdravljeni.

Imam problem z mopedom. Imam starodobnik Franco Morini Motori, 50 ccm, 40 let star. Obnovljeno vse (zajle, kolesa, zavore), razen agregata, ker je ta brezhibno delal. Agregat je enak kot Benelli, ali Garelli, itd. Po cca 3 km vožnje enostavno ugasne. Menjal sem svečko, nastavil vplinjač, mešanica je 2,5%, olje Motul. Po cca 15 min do pol ure, moped ponovno vžge, mrzel zjutraj takoj vžiga.

Iskra iz vžigalne tuljave je dobra.

Pet let je motor/moped delal brezhibno. Letos pa so se začele te napake. Občutek imam, da večja ko je vročina zunaj, prej motor "crkne"

KO sem ugotavljal možne napake so me opozolrili na tri možne stvari:

- kondenzator na magnetu je v okvari (ko je vroč ne deluje več in ne daje več kontakta na platine...)
- ker sem menjal zadnji zobnik (od 34 na 42 zob) je možno, da se zaradi manjše končne hitrosti in še vedno enakim število vrtljajev motorja, motor ne hladi dovolj. Agregat nima
dodatne vetrnice za hlajenje kot npr. Tomosi,
- motor je pregret. Ko je vroč se je material toliko raztegnil (batni obročki, bat, itd), da nima več kompresije, zato mu niti bencin, niti dobra iskra ne pomagata več.

Ima kdo kakšno idejo kaj bi bilo to, kje še iskati napako. Pripenjam slike agregata

LP Brane
 

Priponke

  • IMG_20210503_161853725_HDR.jpg
    IMG_20210503_161853725_HDR.jpg
    3,9 MB · Ogledi: 120
  • IMG_20160504_154546.jpg
    IMG_20160504_154546.jpg
    903,1 KB · Ogledi: 108

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Ponavadi, ko je motor pregret pikne, ne pa da bi kompresijo zgubil. Išči komponento, ki se pregreje in neha delat.

Ko crkne in ne vžge več si preveril če ima iskro?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.320
3.418
113
Tuljava za vžig je šla po gobe,
Menjaj pa kondenzator daj novi pa bo šlo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.454
113
Kot je že luka51 rekel....ko se moped pregreje prej zapika cilinder!

Ni to totalno zaribanje motorja....vseeno pa ni blagodejno za cilinder in bat (bat bo kmalu za menjavo....cilinder pa tudi za pobrusit na nadmero)

Snami auspuh dol in poglej na izpušni strani.....če imaš črte na batu po dolgem...potem se ti motor toplotno pregreva!

Razlogi pa:

1) frgazar nastavljen na prerevno zmes (dvigni iglo)....daj močnejšo dizo not.....zapri zrak(šravf na frgazarju) ...

2) nekje motor ni tesen.....na nekem spoju (med cilindrom in blokom....spoji frgazar-cilinder itd) ...ali pa je zaradi zoba časa nekje spustil kak semmering (tista 2 na gredi in ti mimo vleče zrak)

In ti sedaj motor laufa izven stehiometrijskega razmerja (preveč zraka glede na bencin kar rezultira v pregrevanju)

Višek bencina v zmesi hladi cilinder......nezgorel bencin ekspandira v auspuh (to je tisto prdenje/trokiranje) in ker je ekspandiral....za sabo ohladi cilinder....kot klima sobo-stisnjen plin se razširi v prostor in ga pri tem ohladi)!!!


Puščanje na spojih poglej z wd40....

Nastavitev frgazarja pa....navi motor v leru do konca.....če ima zvok električnega kavnega mlinčka (uberture) je prerevno nastavljen.....če iz avspuha rahlo prdi/trokira pod gasom je OK
 
Nazadnje urejeno:

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.930
8.972
113
EU
Štilova laksarica je imela podoben problem. Mrzlo vžgal in je delala, segreta pa ugasnila, in jo vročo nisem mogel več vžgati.
Diagnoza - slaba kompresija.
 

jbrane

Zelenc'
14. jul 2022
8
1
3
Hvala zaenkrat za vse odgovore, nasvete.

Zdajle je zamenjana vž. tuljava in cela magnet-plata (obe tuljavi, kondenzator in platine). Nisem mogel še probati na daljši vožnji, motor sicer lepo dela, prepeljal sem samo cca 2 km, pa še to zvečer ko ni bilo tako vroče.
Bom v naslednjih dneh videl, na malo daljši relaciji kako in kaj.
LP vsem
Brane
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.454
113
Štilova laksarica je imela podoben problem. Mrzlo vžgal in je delala, segreta pa ugasnila, in jo vročo nisem mogel več vžgati.
Diagnoza - slaba kompresija.
Sicer rahlo dvomim.....prej bi rekel da je bla tuljava....ampak ok (takrat ko je ugasnila bi moral vroči vzet svečko ven....in pogledat kakšna je iskra pri vroči tuljavi)

Kompresijo sprobaš tako da primeš za štarter in jo dvigneš....če se lakserci/motorki odrola špaga do konca vn pod njeno lastno težo je kompresija švoh.....če se uspe obdržat na špagi pod lastno težo je ok....

Sicer pa.....dvomim da si uspel lakserco tok zgont da bi ji znucal cilinder/obročke....

Prej si al pozabil/premalo olja dal...frgazar prerevno nastavil....nekje vlekla zrak....in da jo je to dolgoročno zjahalo....če bi bla pravilno nastavljena bi te motor preživel...
 
15. jan 2019
3.459
1.085
113
Pozdravljeni.

Imam problem z mopedom. Imam starodobnik Franco Morini Motori, 50 ccm, 40 let star. Obnovljeno vse (zajle, kolesa, zavore), razen agregata, ker je ta brezhibno delal. Agregat je enak kot Benelli, ali Garelli, itd. Po cca 3 km vožnje enostavno ugasne. Menjal sem svečko, nastavil vplinjač, mešanica je 2,5%, olje Motul. Po cca 15 min do pol ure, moped ponovno vžge, mrzel zjutraj takoj vžiga.

Iskra iz vžigalne tuljave je dobra.

Pet let je motor/moped delal brezhibno. Letos pa so se začele te napake. Občutek imam, da večja ko je vročina zunaj, prej motor "crkne"

KO sem ugotavljal možne napake so me opozolrili na tri možne stvari:

- kondenzator na magnetu je v okvari (ko je vroč ne deluje več in ne daje več kontakta na platine...)
- ker sem menjal zadnji zobnik (od 34 na 42 zob) je možno, da se zaradi manjše končne hitrosti in še vedno enakim število vrtljajev motorja, motor ne hladi dovolj. Agregat nima
dodatne vetrnice za hlajenje kot npr. Tomosi,
- motor je pregret. Ko je vroč se je material toliko raztegnil (batni obročki, bat, itd), da nima več kompresije, zato mu niti bencin, niti dobra iskra ne pomagata več.

Ima kdo kakšno idejo kaj bi bilo to, kje še iskati napako. Pripenjam slike agregata

LP Brane
verjetno elektrika, elektrolit v kondenzatorju se z leti posuši in pride do tega

menjaš vse, torej platine (pravilno nastaviš predvžig), tuljavo in kondenzator

ali pogledaš za elektronski vžig plug&play
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.930
8.972
113
EU
Sicer rahlo dvomim.....prej bi rekel da je bla tuljava....ampak ok (takrat ko je ugasnila bi moral vroči vzet svečko ven....in pogledat kakšna je iskra pri vroči tuljavi)

Kompresijo sprobaš tako da primeš za štarter in jo dvigneš....če se lakserci/motorki odrola špaga do konca vn pod njeno lastno težo je kompresija švoh.....če se uspe obdržat na špagi pod lastno težo je ok....

Sicer pa.....dvomim da si uspel lakserco tok zgont da bi ji znucal cilinder/obročke....

Prej si al pozabil/premalo olja dal...frgazar prerevno nastavil....nekje vlekla zrak....in da jo je to dolgoročno zjahalo....če bi bla pravilno nastavljena bi te motor preživel...
Batni obroček je počil. Ugotovljeno po odpiranju.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

jbrane

Zelenc'
14. jul 2022
8
1
3
Pozdravljeni

No, danes sem probal z mopedom na malo daljšo vožnjo in moped še vedno crkuje. Torej ni: NI VŽIGALNA TULJAVA, NI KONDENZATOR, NISO PLATINE, NISTA TULJAVCI NA MAGNET PLOŠČI, KABEL ZA SVEČKO. Elektrika torej ni.

Moped - ko je mrzel - gre cca 3 km, potem ga "enostavno odreže" - crkne. Po cca 15 minutah (ko se malo ohladi) ponovno vžge in gre zopet 500 m, pa spet crkne in tako dalje
Dovod bencina, vredu, iskra na svečki je.

Počasi sem obupal. Očitno je motor pregret.
Škoda, moped je zrihtan v nulo (krom, nove špice na kolesih, original luči itd, certifikat oldt.).

Morda ima kdo še kakšen nasvet ali pa pozna kakšnega dobrega mehanika, ki bi se pozabaval z motorjem. V Italiji se sicer dobi še vse dele zanj (tesnila, bat, obročki, magnet plošča, itd). Žal nisem mehanik da bi agregat znal obnovit, bil pa je tudi že pri dveh "mehanikih", pa evo - nič od tega.

Hvala za vaše odgovore, nasvete in lep pozdrav.

Brane
 

Priponke

  • IMG_20160504_154540.jpg
    IMG_20160504_154540.jpg
    844,9 KB · Ogledi: 111

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.454
113
Snami avspuh.....in čez luknjo poglej če je bat zdrajsan....to je značilno za pregrevanje!

Neka banalna stvar mora bit....ne obupat ;)
 

jbrane

Zelenc'
14. jul 2022
8
1
3
Pozdravljen Luka51

Ni bilo menjano nič v motorju, nič ni bilo odpirano. Vsaj v času ko jaz imam tega Morini-ja (6-7 let), pred tem ga je imel neki starejši dedek dol na Goriškem (morda celo 35 let, sin mi ni znal povedati, dedek pa je bil takrat ko sem ga kupil seveda že pok., moped pa je več let "stal pod senikom", kot temu pravijo). "Zrihtan" je bil le vplinjač (Dellorto 14/9), zdaj pa še plošča pod magnetom. Je pa res, da motor včasih malo kadi. Uporabljam mešanico 2,5 %, olje Motul sintetic. Prav na koncu ko privijem gas (tam od 2/3 dalje ali 3/4 dalje), ne potegne več, nekako ga "zamori".

Zdaj mi ostane samo še možnost, da nazaj dam zadnji zobnik 34 zob (zdaj imam zobnik 43 zob). Pri manjši hitrosti je sedaj več obratov motorja, morda se tudi zaradi tega pregreva, čeprav je to le majhna možnost. Ko bo manjši zadnji zobnik, bo nekoliko večja končna hitrost in pretok zraka skozi rebra cilindra bo večji pa naj bi bilo hlajenje cilindra boljše.

To menjavo zobnika bom lahko sam opravil, saj sem tudi menjavo iz 34 na 43 sam zmontiral. Ampak se mi zdi da bo tudi to "Sizifovo" delo, kot temu pravijo.
Verjetno je res kaj z batom ali obročki. Moral bi zmeriti kompresijo na hladnem motorju in potem na vročem motorju (takrat ko crkne).

Hvala za nasvet

Lp Brane
 
15. jan 2019
3.459
1.085
113
izpuh je očiščen?
če ni elektrika (pravilen predvžig vpliva na pregrevanje), potem je utrujeno, torej menjava cilindra, bata... vse se dobi

če luft na gredi, še generalka
 

zoom

Fizikalc
14. maj 2014
635
211
43
Pregret pa počasi prijema ko je vroč. Nabavi tesnila pa razdri. Pol ure dela pa boš vsaj vedel kje si.
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Lej če praviš da nimaš pojma kdaj ne bo čisto nič narobe če daš nov bat in po potrebi cilinder. To so 2 taktni motorji, kher je to redno vzdrževanje.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
825
269
63
Če bi blo problem prijemanje bata, lahk to hitro ugotoviš tako, ta tist moment k ugasne, poskusiš nazaj pognat. Če je bat prjel, ga neboš mogu obrnat, dokler se ne ohladi.
Najprej to preveri, če je tezav.

Naslednja stvar; spucaj svečko, nastavi mešanco da bo svečka kavno rjava. Predvžig nastavi na tovarniške nastavitve.
Zmontiraj original zobnik.
 

jbrane

Zelenc'
14. jul 2022
8
1
3
pozdravljeni.

Nič kaj pametnega nisem ugotovil. Menjal sem auspuh (je nov). Morda zdaj v teh dneh ko je manj vroče, nekaj dalj gre, predno crkne.
Izmeril sem pa kompresijo. Prvi dve sliki sta po cca 3 km vožnje, drugi dne pa po cca 5 km vožnje. Cilinder in svečka ssta bili kar fejst vroči.

Žal ne vem kaj pomenijo ti podatki. Merilec pa je poljski GEKO G0 2500, navodil pa tko in tko ni nič (razen v poljščini).
Mi kdo zna pojasniti številke?
Hvala, LP
Brane
 

Priponke

  • Poligon meritev 1.jpg
    Poligon meritev 1.jpg
    141,8 KB · Ogledi: 78
  • poligon meritev 2.jpg
    poligon meritev 2.jpg
    141,4 KB · Ogledi: 68
  • doma meritev 1.jpg
    doma meritev 1.jpg
    97,9 KB · Ogledi: 78
  • doma meritev 2.jpg
    doma meritev 2.jpg
    101,4 KB · Ogledi: 79

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.892
5.454
113
Ne vem kako si izmeril kompresijo....
Ampak na forumih kjer debatiramo o motornih žagah je takole...

150 psi je zdrava kompresija...
120 psi je bare minimum....pod tem zadeve ne delujejo! (je tudi malo razlike od žage do žage). Žaga z kompresijo okoli 120 psi je tretirana za generalno obnovo!

Ampak 45psi.....al si nekaj narobe meril al imaš pa (toplotno) zariban cilinder in si mal David Cooperfilda da ga sploh uspeš prižgat!

Zakaj ti je zaribal.....išči pa vzroke v narobe nastavljenem frgazarju (prerevno nastavljen) al maš pa nekje na masini "air leak".....nekje ti vleče zrak na nekem spoju....kar je s5 na koncu lean burning in ti skuri cilinder/bat (al kak semmering na gredi al pa na spoju frgazar cilinder-probas kot sem ti že zgoraj pokazal z wd40)


Lp
 
Nazadnje urejeno: