ELEKTRO Avti

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
5 kW je zadosti za ogret notranjost avtomobila. Je pa to izjemno potratna reč, če bi se teh 5 kW srkalo iz štroma, oz. baterij. Bencin je super ogrevalo. No v principu bilokater ogljikovodik je kot ogrevalo daleč pred štromom.
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
ksz




osebno se mi tole zdi najboljsi sistem na trgu trenutno. ampera/volt
cheer.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
ksz




osebno se mi tole zdi najboljsi sistem na trgu trenutno. ampera/volt
cheer.gif

Mi je všeč, vendar ima nekaj pomanjkljivosti, zaradi česar se nagibam k Prius Plug-In (PiP v nadaljevanju).
1. Ima samo 4 sedišča (Prius ima 5).
2. Cena je konkretno višja od PiP-a.
3. Ko zmanjka elektrike ima PiP porabo 4l/100km, Volt/Ampera pa 7l/100km.
4. Volt ima električni grelec in američani, ki živijo v mrzlejših predelih, se pritožujejo nad hitrostjo ogrevanja kabine (podobno kot pri Leaf-u), med tem, ko PiP zagreje kabino tako, da zažene bencinski motor. Kinetično energijo pridobljeno na ta način vrača v baterijo, toplotno energijo pa v kabino, s tem, da ogreva kabino iz toplote izpušnih plinov in ne iz hladilne tekočine.
Sledeči graf prikazuje, kako hitro se zagreje motor Prius-ke pri različnih temperaturah zagona avtomobila (PiP in Prius+ naj bi se ogrela še cca. pol minute hitreje):

coolanttempvstimewarmin.png


Za avto stručkote bo pa tale analiza sigurno zelo dorodošla in informativna:
http://priuschat.com/forums/ge...ing-stages.html
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
vrjetno res vse nasteto drzi, tole pa mislim da ne?

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
3. Ko zmanjka elektrike ima PiP porabo 4l/100km, Volt/Ampera pa 7l/100km.

No morda pa tud, nisem sel iskat podatka, bom pobrckal kasneje. Potem pac ni bil lih dovolj ucinkovit bencinski motor/generator izbran. Chevroletovi bencinski motorji vrjetno res ne spadajo med sparovcke...
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

Doma narejen elektro avto bi bil za po ljubljani in okolici, mogoce se kaj vec in to jajcek kot je recmo twingo, brez absa, servo je lahko od puntota elektricni, vse luci das na led diode. Gretje ki je pa problem za po zimi pa ga mogoce takrat ne uporabljas pa je. To je v bistvu da si mobilen in poceni, za ture itd moras pa itak met pravi avto.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
vrjetno res vse nasteto drzi, tole pa mislim da ne?

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
3. Ko zmanjka elektrike ima PiP porabo 4l/100km, Volt/Ampera pa 7l/100km.

No morda pa tud, nisem sel iskat podatka, bom pobrckal kasneje. Potem pac ni bil lih dovolj ucinkovit bencinski motor/generator izbran. Chevroletovi bencinski motorji vrjetno res ne spadajo med sparovcke...

Razlika je tudi v tem, da Priuskin ICE motor zene pogonska kolesa direktno, pri Voltu je pa ICE generator, ki generira elektriko in sele ta zene pogonska kolesa. Tako da so tudi tukaj izgube.
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
heh, ali pa polotov 1.2 TFSI in ecu preprogramiras, da dela v optimalnem obmocju. ah... lusno bi bilo taksno zadevo skup sestavljat in seveda vozit
smile-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.744
113
Citat:
Uporablja se princip prostorskega vektorja s štirikvadrantno modulacijo
Lahko kdo to razlozi. Za nas elektro nespecialiste.

V eni moto reviji sem pred casom zasledil, da na neki nemski univerzi s pomocjo (mogoce za) BMW-ja razvijajo vektorske elektro motorje. Tko po spominu govorim, mogoce kaksno drugacno pojmovanje, vendar je bit tudi tukaj omenjen vektor... Torej, veste kaj vec, za kaj se sploh tehnicno gledano gre. Tnx.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.181
7.039
113
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Doma narejen elektro avto bi bil za po ljubljani in okolici, mogoce se kaj vec in to jajcek kot je recmo twingo, brez absa, servo je lahko od puntota elektricni, vse luci das na led diode. Gretje ki je pa problem za po zimi pa ga mogoce takrat ne uporabljas pa je. To je v bistvu da si mobilen in poceni, za ture itd moras pa itak met pravi avto.

Jaz pa spet razmisljam o tem... Ker drzava da 4k EUR... Ce se sam dodas 4k imas hitro avtek ki gre cca 100km/h in ima domet 100km... Kar bi cisto pokrilo vse moje povprecne potrebe. Tako siht kot nakupi v mestu.

Zdej pa bi prosil koga ki se malce bolj spozna (sicer imam knjigo - naredi sam EV) da mi pomaga izracunat stroske. Vem da trdite da se splaca ampak to morm izracunat... Crash pomagaj. Hvala =)
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Se nisem poglabljal ampak TULE imas malce bolj razlozeno kako zgleda in pise da brez avta povprecno 4000-9000dollars torej do max 7 jurjev eur, nove twingote so prodajal na avto netu za 1200eur. Nasplosno ce das motor iz avta ga olajsas vrjetno za slabe 200 kg torej elektro motor in aku das spredaj in se pomojem na uc izravna, torej si to resil, nevem kako je s sklopko, ampak rabis gas potenciometer, dc kontroler, aku in motor. Vse zarnice bi zamenjal za led, razen sprednjih zarometov, dal elektro servo, gretje pozimi za do sluzbe bi pa tudi lahko reskiral ceprav zre tistih 5kw.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Vrhničan je lani predelal AX-a na elektro pogon, letos pa že C2-ko.

Zanimiva projekta.

(obe predelavi sta na c. forumu opisani, vključno s fotografijami)

En zapis z neta:

elektro vožnja
 

john

Pripravnik
27. sep 2007
646
0
16
tega ax-a je kupil moj kolega

ima sedaj 9kw motor in lifepo4 baterije. Drugače se pa strinjam. Ax ni primeren za predelavo, saj ga je že čas povozil

LP Mare
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Jaz bi Katrco na elektriko predelal. Ma šasijo, v katero (podn) daš lahko baterije, da ti prostora ne jemljejo, spredaj je dovolj prostora za motor, pa še dobro bi zgledal.
aplauz.gif


Če bi se hotel res igrat, bi še šasijo novo naredil iz aluminija, da bi bla lažja, ker so tisti železniški tiri res pretežki, zadnjo torzijo bi zamenjal za fedre, ker je aluminij verjetno ne bi zdržal.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
vrjetno res vse nasteto drzi, tole pa mislim da ne?

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
3. Ko zmanjka elektrike ima PiP porabo 4l/100km, Volt/Ampera pa 7l/100km.

No morda pa tud, nisem sel iskat podatka, bom pobrckal kasneje. Potem pac ni bil lih dovolj ucinkovit bencinski motor/generator izbran. Chevroletovi bencinski motorji vrjetno res ne spadajo med sparovcke...

Razlika je tudi v tem, da Priuskin ICE motor zene pogonska kolesa direktno, pri Voltu je pa ICE generator, ki generira elektriko in sele ta zene pogonska kolesa. Tako da so tudi tukaj izgube.
Ti resno misliš, da ima kombinacija motor/generator - elektromotor - kolesa večje izgube od motor - menjalnik (ja tisti Aisinov planetni) - kolesa?
confused-1.gif

Večji problem je Ottov cikel motorja v Amperi/Voltu, Prius ima Atkinsonovega. Pa seveda, eni kekci so se odločili, da je v Voltu/Amperi z motorjem komajda mogoče polniti akumulatorje.Največkrat se to med vožnjo sploh ne dogaja. Mogoče bi potrebovali kak motor z Millerjevim ciklom, ki bi bil precej bolj varčen in imel zadosti moči v optimalnem območju, da je ne bi celotne porabil samo za golo premikanje.

Aja, pa Volt je ravno toliko aerodinamičen kot Lancia Dedra iz leta 1989 (cd 0,29), medtem ko je Prius (cd 0,25) celo bolj aerodinamičen od Calibre (0,26). Še ena stvar, zakaj porabi več.