ELEKTRO Avti

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
jaz bi se pa sel en projekt. 406 coupe (karoserija za đabe, lep, nizek koeficient upora) bi konvertal v RE-EV. samo nema pare. a bi EU sofinancirala take ljubiteljske, mogoce spin up zadeve?

vbistvu vprasanje malo za hec malo za res.

Mehansko-hidravlični servo volan? Težka bo.

Že to je eden izmed problemov, kaj šele ostali. Veliko lažje je predelat avto:

a) brez servo volana
b) z električnim servo volanom
c) z EHPS - elektro/hidravličnim servo volanom

Z vidika enostavnosti je seveda najboljša točka A, z vidika električne porabe pa točka B (motorček porablja energijo samo ob obračanju volana za razliko od EHPS sistema).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Kako pa danes avtomobili pridejo do podtlaka za servo zavore (oziroma podlak sesalne cevi se je nekdaj uporabljal)? Mislim, da danes tudi pretežno nimajo posebne črpalke za ojačenje zavornega učinka. To bi tudi bil en od problemov.
Vsi problemi so seveda rešljivi, samo za kakšno ceno pri seriji 1 vozilo...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
To se dobi (električna vakkum črpalka), ni tak problem ...

El. hidravlična črpalka je pa znanost ane? Tako da servo volan je najmanjši problem pri vsej predelavi! Recimo kakšna klima ali celo gretje šipe predstavlja precej večjo oviro.

Se pa da vse jermenske pogone vpet na (ločen) elektromotor, tako imas potem klimo/altenator (za 12V)/servo črpalko in še kaj dosti ceneje kot pa reševat te komponente z namenskimi elektrificiranimi rešitvami.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Je ja, ker jih ne rastejo na vsakem drevesu take na 12V oziroma nekaj kar ni 220V, sploh pa so energijsko precej potratne.

Spet se oglasi teoretik Utiševalec, ki o praksi nima pojma.
rolleyes-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Se pa da vse jermenske pogone vpet na (ločen) elektromotor, tako imas potem klimo/altenator (za 12V)/servo črpalko in še kaj dosti ceneje kot pa reševat te komponente z namenskimi elektrificiranimi rešitvami.

Seveda ja ... če imaš kombi mogoče.

Sicer pa niti približno ni prostora, da bi se šel take hece, da ne govorimo o neučinkovitosti ter zapletenosti predelave (nosilci, šponarji, pas ...). Nihče ki predeluje avte ne dela tega, kar mislim da je dovolj zgovorno dejstvo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Je ja, ker jih ne rastejo na vsakem drevesu take na 12V oziroma nekaj kar ni 220V, sploh pa so energijsko precej potratne.

Spet se oglasi teoretik Utiševalec, ki o praksi nima pojma.
rolleyes-1.gif

No recimo na ebayu na prvi strani dobim ene 3 pod 100$ (12V). Ali ti kot praktik misliš da je nemogoče naredit pumpo ki poganja tekočino in dela na 12V motorček?!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Se pa da vse jermenske pogone vpet na (ločen) elektromotor, tako imas potem klimo/altenator (za 12V)/servo črpalko in še kaj dosti ceneje kot pa reševat te komponente z namenskimi elektrificiranimi rešitvami.

Seveda ja ... če imaš kombi mogoče.

Sicer pa niti približno ni prostora, da bi se šel take hece, da ne govorimo o neučinkovitosti ter zapletenosti predelave (nosilci, šponarji, pas ...). Nihče ki predeluje avte ne dela tega, kar mislim da je dovolj zgovorno dejstvo.

Veretno vsak tretji mehanik predeluje avtomobile v el. in ve kako kompleksna in draga pride predelava tega? Recimo vzameš flex, odrežeš prednji panel motorja (v primeru vzdolžne postavitve) kjer so šponarji in jermenice, ohraniš ključne komponente ki jih rabiš in stvar deluje. Drugače pa mislim da ni neka znanost serijskih šponarjev in komponent postavit v delujočo (vrtečo) obliko kjer vir predstavlja elektromotor.
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Ja in zakaj vaja obadva vprašam mora nujno biti 12V? Tudi pogonski motorji elektro avtov ne delajo na 12V enosmerne napetosti ampak na 3 fazno izmenično napetost. In v čem je tu problem?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
frown-1.gif


Ne polagaj besed v usta. Seveda je mogoče, je pa v tem primeru najbolj nerodna rešitev. Je to tako težko razumet?

Zakaj misliš, da so tole Dacio kupili brez servo volana? Ker je predrag? Ker ne vedo, da obstaja 12V električna pumpa?

Pa malo si še oglej kako zgleda predel pod motornim pokrovom in ti bo kliknilo, zakaj je tvoja ideja s posebnim elektromotorjem in pasovi popolnoma zgrešena ...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik neo32 pravi:
Ja in zakaj vaja obadva vprašam mora nujno biti 12V? Tudi pogonski motorji elektro avtov ne delajo na 12V enosmerne napetosti ampak na 3 fazno izmenično napetost. In v čem je tu problem?

Nisem napisal nikjer, da mora biti 12V. Napisal sem, da bo težko dobiti nekaj pametnega, kar ni 220V, pa tudi to ni največji problem.

Na avtih pa imaš enosmerno napetost in DC-DC konverterje, ne AC.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
frown-1.gif


Ne polagaj besed v usta. Seveda je mogoče, je pa v tem primeru najbolj nerodna rešitev. Je to tako težko razumet?

Zakaj misliš, da so tole Dacio kupili brez servo volana? Ker je predrag? Ker ne vedo, da obstaja 12V električna pumpa?

Pa malo si še oglej kako zgleda predel pod motornim pokrovom in ti bo kliknilo, zakaj je tvoja ideja s posebnim elektromotorjem in pasovi popolnoma zgrešena ...

Ker je vse skupaj bolj enostavno? Pač če ni dodatnih komponent ni nobenega dodatnega dela. Tudi meni bi se zdelo butasto da bi imel posodico za hidravlično olje v el. avtomobilu, ampak hej to ne pomeni da ne deluje!

Glede 12V, vedeti je potrebno da vsa elektirka vozila deluje na 12V in po predelavi ni nič drugače. Bat. celice so del enotnega sistema in zagotavljajo primarno energijo za elektromotor za pogon, ločeno 12V napajanje ima še vedno smisel oz. je najbolj uporabno ker je vsa napeljava že narjena.

Seveda pa lahko uporabiš 3-fazno hidravlično črpalko, na kmetijskih oglasnikih jih dobiš za male pare. Tam par kW kar prav pride pri obračanju koles!
evil.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ker je vse skupaj bolj enostavno? Pač če ni dodatnih komponent ni nobenega dodatnega dela. Tudi meni bi se zdelo butasto da bi imel posodico za hidravlično olje v el. avtomobilu, ampak hej to ne pomeni da ne deluje!

Bingo. Ker je enostavno. Oz. z drugimi besedami - ker je predelava običajnega hidravličnega servo volana zapletena in energijsko potratna.
Glede posodice za hidravlično olje v el. avtomobilu - zgoraj sem opisal tretjo možnost - EHPS. Pogooglaj si, kako deluje.

Citat:

Glede 12V, vedeti je potrebno da vsa elektirka vozila deluje na 12V in po predelavi ni nič drugače. Bat. celice so del enotnega sistema in zagotavljajo primarno energijo za elektromotor za pogon, ločeno 12V napajanje ima še vedno smisel oz. je najbolj uporabno ker je vsa napeljava že narjena.

Meni razlagaš, da je elektrika na vozilu 12V? Se hecaš ali kaj si sploh s tem hotel povedat?
confused-1.gif


Citat:

Seveda pa lahko uporabiš 3-fazno hidravlično črpalko, na kmetijskih oglasnikih jih dobiš za male pare. Tam par kW kar prav pride pri obračanju koles!
evil.gif

Seveda, tudi to se da, moraš pa biti res hud bedak, da greš kaj takega narediti. Da pa se, drži.

Vendar pri predelavi klasičnega avta na električnega ni samo vprašanje kaj se da, ampak predvsem kaj je smotrno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Seveda je enostavno, zato da dobiš na koncu dacio ki nima ABSa, servo volana, brez klime za ceno solidnega avta srednjega razreda .... je pa na elektriko, to je res!
17758-icon_confused.gif


Sicer je spet nesmiselna debata zato ker sem se zapičil v tvjo izjavo kao da ne moreš it predelovat avta ki ima (klasičen, hidravlični) servo volan.

12V sem odgovarjal neo32-tu!

Na splosno glede predelave, da avto vozi na elektriko se da narediti predelavo precej poceni. Da vozi spodobno hitro, ima spodoben doseg in ga celo lahko voziš v prometu pa trenutno NI finančnega smotra. Seveda lahko to narediš zaradi užitka, spoštujem gospoda Pečjaka za pionirsko delo na tem projektu in širjenju znanja med širšo javnost!
zmaga.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Seveda je enostavno, zato da dobiš na koncu dacio ki nima ABSa, servo volana, brez klime za ceno solidnega avta srednjega razreda .... je pa na elektriko, to je res!
17758-icon_confused.gif

ABS ima, tako kot vsako novo vozilo v EU po 2007.

Citat:

Sicer je spet nesmiselna debata zato ker sem se zapičil v tvjo izjavo kao da ne moreš it predelovat avta ki ima (klasičen, hidravlični) servo volan.

Tega nisem nikjer izjavil. Napisal sem, da bo težko, ne pa da "ne moreš".

Citat:

12V sem odgovarjal neo32-tu!

Ok.

Citat:

Na splosno glede predelave, da avto vozi na elektriko se da narediti predelavo precej poceni. Da vozi spodobno hitro, ima spodoben doseg in ga celo lahko voziš v prometu pa trenutno NI finančnega smotra. Seveda lahko to narediš zaradi užitka, spoštujem gospoda Pečjaka za pionirsko delo na tem projektu in širjenju znanja med širšo javnost!
zmaga.gif

Drži. Še več, osebno sem mnenja, da se nikoli ne bo izplačalo predelovati klasičnih avtov na električni pogon. Sicer tudi jaz spoštujem g.Pečjaka za "pionirsko" delo na tem področju, vendar ne delim njegovega navdušenja nad tem, ravno zaradi ekonomske neupravičenosti. Tole je po mojem dead-end, še oskubljeno Dacio je izziv predelat, kaj šele avto srednjega ranga z modernimi elektronskimi sistemi.

Po mojem mnenju bo definitivno treba počakati na (širšo) serijsko proizvodnjo.
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik neo32 pravi:
Ja in zakaj vaja obadva vprašam mora nujno biti 12V? Tudi pogonski motorji elektro avtov ne delajo na 12V enosmerne napetosti ampak na 3 fazno izmenično napetost. In v čem je tu problem?

Nisem napisal nikjer, da mora biti 12V. Napisal sem, da bo težko dobiti nekaj pametnega, kar ni 220V, pa tudi to ni največji problem.

Na avtih pa imaš enosmerno napetost in DC-DC konverterje, ne AC.


Preberi si opis frekvenčnega modulatorja za pogon indukcijskega motorja, ki so že vgrajeni v nekaj avtov:

http://www.stoja.si/si/Frekven%C4%8Dni+pretvorniki.php

"Princip delovanja

Uporablja se princip prostorskega vektorja s štirikvadrantno modulacijo. Celoten proces nadzira 16-bitni mikrontroler. FRA30 ( FRA40) pretvarja enosmerni tok baterije v trifazni izmenični tok primerne amplitude in frekvence in s tem poganja indukcijski motor."
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Seveda, ampak gre za krmilnik. S krmilnikom pa lahko "napajaš" samo elektromotor, ne pa še XY zadeve poleg. V končni fazi to pomeni, da imaš na vozilu 2 uporabna DC tokokroga - 12V ter visokonapetnostnega in samo ta dva lahko koristiš za napajanje perifernih naprav.
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Seveda, ampak gre za krmilnik. S krmilnikom pa lahko "napajaš" samo elektromotor, ne pa še XY zadeve poleg. V končni fazi to pomeni, da imaš na vozilu 2 uporabna DC tokokroga - 12V ter visokonapetnostnega in samo ta dva lahko koristiš za napajanje perifernih naprav.

OK, potem pa vgradiš 12V elektro servo motor, kot ga imajo audiji (moja trojka vem da ga ima). Se pa strinjam, da z komplicirnajem, kot smo ga mi tukaj začeli prideš zelo kmalu na nerealno ceno in nerealno "težo" avta. Ampak a se vam ne zdi, da to o čemer se mi tu zdaj zapenjamo sploh ni tako kritičnega pomena (klima, servo,...), ali je ? Ne vem no jest bi vzel električen avto, tudi če bi bil brez servota in klime, ker bi ga pač uporabljal za krajše razdalje, ker bi konec koncev vzel avto za šparat, ne pa da bom za 10 km poti porabil polovice energije za vožnjo, polovico pa za servo, radijo, klimo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Samo je dejansko pri električnem avtu problem porabe za ogrevanje avta v klimah, ki niso tako tople.

Za dostojno gretje potrebuješ dostojen grelec, da avto segreješ iz, recimo 0°C na udobnih 21°C, za to pa potrebuješ konkreten grelec, recimo moči vsaj 5kW (tukaj lahko nekdo komentira če je to sploh zadosti).
Problem je v tem, ker moraš stalno dogrevati zunanji zrak iz 0°C na recimo 30°C, da dogreješ vozilo na 21°C, ne da bi imel vklopljeno notranje kroženje zraka, ki ti zarosi stekla. Pri ogrevanju 1 ure ti to pokuri 5kWh, kar pri bateriji kapacitete 20kWh pomeni 1/4. Eto, pa si izgubil 25% dosega.
Ravno zaradi tega vgrajujejo gretje v sedežih, a kaj ti to pomaga, če imaš na zadnjih sedežih otroka v otroškem sedežu. Ta otrok pa potrebuje topel zrak. Ogrevani sedeži mu nič ne koristijo.

Če se prav spomnim, je Volvo razvijal možnost ogrevanja na etanol, kar je, po mojem mnenju, dobra alternativa.
 
Nazadnje urejeno: