ELEKTRO Avti

disc

Guru
4. feb 2011
2.432
549
113
Citat:
Uporabnik Viper pravi:
Počasi izgleda da bomo kr začeli prešaltvat!
Kolko kej pride tale?
Kar lušten izgleda!

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=5600661&show=1

Jaz kar ošpice dobim, ko vidim da kdo v oglasu napiše, da je avto na benZin
bonk.gif
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik paci pravi:
Ne delajte si preveč utvar.
Bo že naša vlada poskrbela za vse mogoče davke tako ,da na koncu tudi električnna energija za avtomobile ne bo poceni v primerjavi z becinom.

To definitivno. Trošarine, ki jih država trenutno dobiva od naftnih derivatov, bo treba nekako nadomestit. Nisi pa v primeru električne energije za avte toliko omejen, kot recimo pri nafti, s tem ciljam na sončne kolektorje, vetrne elektrarne, in ostale "zastonjske" načine pridobivanja energije, seveda pa v tem primeru segment nas blokarjev po celi črte odpade in bomo spet podvrženi nemilosti države in razmer na trgu, kot smo sedaj. Sicer pa, če živiš v bloku, kako boš pa sploh lahko polnil tak avto, kakšni polnilni otočki bodo tudi vedno zasedeni in na koncu koncev bo večina ostala na bencinu/dizlu.
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
Citat:
Uporabnik Drifter pravi:
če bi hoteli bi že zdavnaj imeli el avte, ki bi se lahko skoraj povsem kosali z brati na notranje izgorevanje, tu je samo ena ovira, naftni lobiji

Že 20 let nazaj so bili električni avti na voljo mass publiki.
Ampak kot sem nekje bral so jih umaknili iz prodaje po zelo hitrem času, razlog "neznan".

Če nebo drugega bomo pa na drva začeli vozit. Boš ustal 1uro preden morš na šiht da boš ogenj zakuril v avtu.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.181
7.042
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Jaz bi full mel eno elektro kripo za na šiht, domet 50km na dan.

Za zraven pa potem še nekaj kar pije 20+ litrov za zabavo.
evil.gif
Jaz rabim nekaj podobnega. Prvo sem zelel predelat kak mali avtek. Sedaj pa sem se odlocil za skuter na strom. Ceprav ekosklad ma razpis zunaj samo za avte (pa druga vozila, ne pa za dvokolesnike), lahk dobis 4000 EUR za predelavo, tko da spet razmisljam o predelavi avta.
 

B81

22. jul 2007
37.031
10.546
113
Citat:
Uporabnik cappy pravi:
Ampak kot sem nekje bral so jih umaknili iz prodaje po zelo hitrem času, razlog "neznan".

Razlog je že dobro znan, ampak seveda se to zanika....
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
Citat:
Uporabnik neo32 pravi:
Citat:
Uporabnik Chimay pravi:
KSZ

Zanimivo mi je, da tehnologijo li-poly v telefonih ne prenesejo še v vozila - ne samo električne avtomobile, ampak tudi druge električne zadeve kot npr. viličarji in podobno.

Mislim si, da bi bil domet s takim akumulatorjem mnogo večji in ravno tako pri viličarjih bi zadeve delovanje dlje.

V čem je problem? Je predrago vse skupaj?

Točno tako, zadeva je predraga in trenutno še "nezanesljiva". LI-xx (LI-PO, LI-FE, LI-ion) so dokaj "nevarni" akumulatorji, saj, predvsem LI-PO akumulatorji, lahko zagorijo ob preveliki toku praznjenja, kratkem stiku ali hitrem ponjenju. LI-FE so malo manj občutljivi in se ne vnamejo in imajo skoraj da odlične karakteristike in sicer možnost polnjenja 10C in več (C=kapaciteta akumulatorja) poleg tega pa imajo ogromen praznilni tok (20 in več C). Eno izmed boljših podjetji, ki se ukvarja z izdelavo LI-FE akumulatorjev je A123 systems, kateri vgrajujejo njihove izdelke v različna vozila, med drugim so njihovi akumulatorji vgrajeni tudi v drag motorje. Še ena slabost vseh LI-XX akumulatorjev je v temu, da jih ne smeš spraznit pod določeno napetost, ker se struktura akumulatorja začne spreminjat in s tem se mu manjša kapaciteta, lahko pa se ga tudi uniči.

Zaenkrat je še vedno prevlada NImH akumulatorjev saj so bolj zanesljivi in bolj robustni za uporabo, predvsem pa jih rešuje cena, saj je recimo cena 1 celice A123 akumulatorja 2× višja, kot cena 3 Nimh akumulatorjev (primerjal sem 3 nimh akumulatorje, da se približno ujame voltaža, ki je v primeru ene A123 celice 3,3V, v primeru 1 nimh cellice pa 1,2V, to se pravi skupno 3,6V).

pozabil si še nekaj glede lipo baterij. nesmejo polne čakat neuporabljene, ker se jim zvišuje notranja upornost in s tem krajša življenjska doba. plus nevarnost vžiga pri nesreči (oziroma pri poškodovanju baterije)
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Uporabnik cappy pravi:
Citat:
Uporabnik Drifter pravi:
če bi hoteli bi že zdavnaj imeli el avte, ki bi se lahko skoraj povsem kosali z brati na notranje izgorevanje, tu je samo ena ovira, naftni lobiji

Že 20 let nazaj so bili električni avti na voljo mass publiki.
Ampak kot sem nekje bral so jih umaknili iz prodaje po zelo hitrem času, razlog "neznan".
Razlog je prav dobro znan.
Niso bili konkurenčni. Ne po ceni in ne po uporabnosti.
Ampak Janezi raje verjamejo teorijam zarot, da so jih pokradli naftarji
hysterical-1.gif


Citat:
Uporabnik tomi pravi:
vidim da vsi fuuuL polagate upe v elektriko, porke
confused-1.gif
Res?
confused-1.gif

Ker ga je tako lahko pridobiti in še lažje shranjevati ane. Pa energetska gostota na liter je tudi enkratna
smirk-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Citat:
Uporabnik cappy pravi:
Ampak kot sem nekje bral so jih umaknili iz prodaje po zelo hitrem času, razlog "neznan".

Razlog je že dobro znan, ampak seveda se to zanika....

Teorije zarote?
rolleyes-1.gif


Razlog je, da je cena fosilnih goriv ob potrebni porabi precej nižja od cene elektrike, face it! To sem že omenjal ampak če nekateri ne razumejo, zelo preprost princip:

1. nafta je pod površjem, vse kar je potrebno je izvrtat luknjo in nafta pride na plan (sama, večinoma še brez črpalk in prisilnih mehanizmov, amortizacija naftne vrtine na kopnem se zgodi v 1-2 letih, na morju v cca. 5-10 letih). Ker je nafta tekoča se jo da prevažat in pretakat dokaj enostavno, stroški transporta so minimalni, 1 kg nafte ima realtivno veliko energijsko vrednost. Predelava v uporabne derivate je dokaj enostavna in ni veliko izgub. Shranjevanje je enostavno. Za končnega uporabnika pri nas je cena nafte cca. 1000-2000% od dejanske cene ki upraviči proizvodnjo (zakaj, kako in zakaj tako je pa stvar trga ki deluje jasno tudi pod vplivom lobijev).

2. elektrike ni nikjer ampak jo je potrebno pridelovati, za izgradnjo bilokakšnega objekta za pridelavo elektrike je potrebno veliko denarja (povprečna amortizacija velikih objektov je 20-30 let). Elektrika je v čudni obliki, transport je drag, ne da se jo shranjevati (vsaj ne poceni), predelave (znotraj omrežja) so drage in imajo velike izgube. Za končnega uporabnika pri nas je cena elektrike 70-80% dejanske (ja, tisto kar se plača na položnici je v celotni bilanci totalna izguba, krije se pa iz proračuna ki ga zalagamo jasno mi [projekti tipa TEŠ 6, dodaten blok NEK]).

Skratka po domače povedano, naftni trgovci, država in lobiji lahko spustijo ceno nafte za končnega uporabnika za vsaj 10x pa bodo povsod v verigi še vedno na pozitivni nuli. Cena nafte bo tako prepračunano nižja od cene elektrike, ko k temu prištejmo težave el. vozil (majhen doseg, počasno polnjenje, drage baterije, ...) lahko vidimo da se el. avto gledan kot celota ne splača, pa ne (le) za končnega potrošnika ampak za celotno globalno ekonomijo (realno nafta poganja tudi ekonomsko rast ker ima najvecjo dodano vrednost, dejasko iz nič pridemo do cene 1.5 eur/l, stvar je porazdeljena po celi verigi in skrbi za stabilnost svetovne ekonomije).

Seveda se lahko tolažite s tem da so tu teorije zarote in da so naftni lobiji pobili vse izumitelje el. vozil zato se še ne vozimo na elektriko!
priden.gif
 

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.684
14
38
Jaz si upam iti staviti, da bodo še čez 20 let na našem tržišču prevladovali avti na dizel in bencin. Že avti, ki so serijsko predelani na plin, so pri nas velik tabu. Kaj šele avti na elektriko. Je pač potrebno podpirati naftne lobije.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.600
9.818
113
40
MB
avti na plin so tabu, ker so ti ki delajo predelave pač mazači pa ne znajo povedat in razložit kaj prida o tem
wink-1.gif
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

Jest sem gledal v smeri tistih twingotov ki so na avto.netu bili po 1200eur novi brez motorja in menjalnika, kitajskih motorjev je pa kolikor sem slisal na ebayu veliko. Tako da sicer nevem kaksen bi bil koncen strosek ampak mislim da bi se ustavil dosti prej ali vsaj pri 10keur za vse skupaj, kdo ti bo pa to homologiral je pa spet problem.

V elektriki je prihodnjost samo dokler se ne obrne nova stran v knjigi, ampak so pa trenutno avti predragi, ko bodo pa vsi obrnili list v knjigi bo pa drzava poskrbela za nove marze pa bo isto s*anje.

Glede tega da je avto potrebno filat dosti casa, in se to si omejen na polnilne tocke, vidim smisel polnjena samo v smeri da bi petrol polnil akumulatorje in ti ga zamenjajo stroji pod podvozjem, ko prides na petrol, placas in se odpeljes, samo bi se spet tukaj zacele marze itd. akumulatorji pa tudi vrjetno niso majhni, bi morali proizvajalci za to poskrbet, oziroma evropa za nek standart.
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
jaz bi se pa sel en projekt. 406 coupe (karoserija za đabe, lep, nizek koeficient upora) bi konvertal v RE-EV. samo nema pare. a bi EU sofinancirala take ljubiteljske, mogoce spin up zadeve?

vbistvu vprasanje malo za hec malo za res.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
dokler se ne bo dalo na crpalki menjat baterij bodo elektricni avti tam, kjer so danes. buticna prodaja. baje renault dela na tem, da bi se to dalo.
 

miha_zd

Pripravnik
7. jan 2010
535
0
16
Maribor
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik miha_zd pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:


Ampak Janezi raje verjamejo teorijam zarot, da so jih pokradli naftarji
hysterical-1.gif

Who killed the electric car

To si malo poglej. Osebno verjamem da je nekaj na tem.

LP

Ti kar verjemi
grims-1.gif
"dokumentarcu".

Saj verjamem, sicer ne vse, ampak nekaj je na tem. Naftarji niso pokradli patentov, so jih prekleto drago plačali. Samo še vseeno se jim to bolj splača kot da jih posel upade.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Citat:
Uporabnik dufus pravi:
dokler se ne bo dalo na crpalki menjat baterij bodo elektricni avti tam, kjer so danes. buticna prodaja. baje renault dela na tem, da bi se to dalo.
Jaz tudi mislim, da edino ta koncept pri današnjem stanju tehnologije naredi povsem električni avto uporaben. Polnilna mesta, kjer priklopiš avto na elektriko niso tisto ta pravo, ker traja predolgo. Dejstvo pa je, da se je tehnologija bencinskih črpalk in distribucijskih kanalov v ozadju razvijala skoraj 100 let, da sedaj v par minutah natočiš skoraj točno količino ene od treh vrst goriv in plačaš. Kdo bi danes investiral v neko mrežo 500-ih "črpalk" v Sloveniji (za začetek), kjer bi robotizirana tehnologija menjala baterije avta v 10-ih sekundah in še znala to fakturirati tako, da so uporabniki zadovoljni in investitorji v plusu?