2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Oddaljenost od trafota cca 600-700m.
Vse faze enako...oz nihajo enko, ker se breme zgleda menja po fazah.

Ponoči ni dosti bolje., Ampak so ma max vrednosti napetosto po fazah OK, to je tam 249-250V.

Pač porabniki so se z leti nabrali, trafo je pa isti 40 let.

Če so porabniki do 700m od trafo potem verjetno ne bodo trafo postavljali bliže in ostane na tej lokaciji. Lahko je preobremenjen trafo sam to je še najmanj problem zamenjat, padci napetosti so predvsem problem pretankih kablov.
 

BLABLABLA

Majstr
28. sep 2007
1.406
124
63
Vas je taka, da so vse hiše ob cesti in ni ulic pravokotno na cesto...mogoče kera bajta. mi smo čisto na koncu ene veje s trafota.

Kable so pa menjali lani...(drate za kable)...razen en del, ki je že 30 let pod zemljo zaradni njiv.

Pomoje je kriv trafo, ali pa celo dovod do transformatorja...Trafo je pa una zidana bajta, kaj je pa notri pa ne vem (po moči)
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Za elektro omrežje so večji problem porast toplotnih črpalk, avto doma ponavadi polniš ko nimaš porabe. Za javne polnilne postaje pa v vsakem primeru napeljat nek nov kabel in priklopit.

Koliko toplotnih črpalk je montiranih za ogrevanje, v Sloveniji ?
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
6.043
1.691
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Se pa Norvežanom, ki imajo precej več EV/PHEV (kar mislim da ta momemt še vedno ne pomeni več kot 20% vseh avtov na cesti), ne podira, tako da očitno se da porihtat, če se hoče.

Norvežani so zgodba zase in neprimerljivi s katerokoli drugo evropsko državo. Imajo skoraj neomejene vire iz hidroelektrarn, kup črpalnih elektrarn, pa še Danci jim plačujejo, da uporabljajo njihove viške iz ventilatorjev.
 

BLABLABLA

Majstr
28. sep 2007
1.406
124
63
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Se pa Norvežanom, ki imajo precej več EV/PHEV (kar mislim da ta momemt še vedno ne pomeni več kot 20% vseh avtov na cesti), ne podira, tako da očitno se da porihtat, če se hoče.

Norvežani so zgodba zase in neprimerljivi s katerokoli drugo evropsko državo. Imajo skoraj neomejene vire iz hidroelektrarn, kup črpalnih elektrarn, pa še Danci jim plačujejo, da uporabljajo njihove viške iz ventilatorjev.

Pa še nafte majo, da se drek iz nje dela...To je najpomembnejši vir, da se lahko gredo ekologijo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.115
1.790
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Se pa Norvežanom, ki imajo precej več EV/PHEV (kar mislim da ta momemt še vedno ne pomeni več kot 20% vseh avtov na cesti), ne podira, tako da očitno se da porihtat, če se hoče.

Norvežani so zgodba zase in neprimerljivi s katerokoli drugo evropsko državo. Imajo skoraj neomejene vire iz hidroelektrarn, kup črpalnih elektrarn, pa še Danci jim plačujejo, da uporabljajo njihove viške iz ventilatorjev.

Pa pri severnjakih je omrežje za polnjenje že zgrajeno. Vsaj kar je severne skandinavije ima vsa privat in javna parkirišča opremljena z vtičnicami ker jih rabijo za predgretja vozil že danes.

Zanimivo je ko se pri nas omenja da bomo isto naredil iz kandelabrov. Za stare plinske žarnice ki so po par 100W je mogoče v kandelaber še napeljan kakšen 1.5mm2 kabel, pri novih LED (ki se jih pospešeno menja) se pripelje pa min. od preseka in tam že mobitela ne moreš filat kaj šele avta. Tu bi recimo "državna strategija" morala bit potrebna oz. kar zakonodaja ki bi predvidela da v steber javne razsvetljave napelješ še ustreze kabel ki omogoča odjemno moč X kW in pa telekomunikacijski kabel. Ko se rabi samo montiraš vtičnico ki je povezana v el. in tk omrežje in imaš "javno polnilnico" na kateri lahko vsak fila avto. Ampak ja kaj takega je težko pričakovat od naših fikusov (s spoštovanjem do rastlin).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.580
588
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Ah pust novinarja, k Žlendru verjame. Poden.

hysterical-1.gif


Če bi mojo in Žlendrovo zgodovino poznal, se ne bi takole smešil.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.580
588
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Se pa Norvežanom, ki imajo precej več EV/PHEV (kar mislim da ta momemt še vedno ne pomeni več kot 20% vseh avtov na cesti), ne podira, tako da očitno se da porihtat, če se hoče.

Norvežani so zgodba zase in neprimerljivi s katerokoli drugo evropsko državo. Imajo skoraj neomejene vire iz hidroelektrarn, kup črpalnih elektrarn, pa še Danci jim plačujejo, da uporabljajo njihove viške iz ventilatorjev.

Pa pri severnjakih je omrežje za polnjenje že zgrajeno. Vsaj kar je severne skandinavije ima vsa privat in javna parkirišča opremljena z vtičnicami ker jih rabijo za predgretja vozil že danes.

Zanimivo je ko se pri nas omenja da bomo isto naredil iz kandelabrov. Za stare plinske žarnice ki so po par 100W je mogoče v kandelaber še napeljan kakšen 1.5mm2 kabel, pri novih LED (ki se jih pospešeno menja) se pripelje pa min. od preseka in tam že mobitela ne moreš filat kaj šele avta. Tu bi recimo "državna strategija" morala bit potrebna oz. kar zakonodaja ki bi predvidela da v steber javne razsvetljave napelješ še ustreze kabel ki omogoča odjemno moč X kW in pa telekomunikacijski kabel. Ko se rabi samo montiraš vtičnico ki je povezana v el. in tk omrežje in imaš "javno polnilnico" na kateri lahko vsak fila avto. Ampak ja kaj takega je težko pričakovat od naših fikusov (s spoštovanjem do rastlin).

Tudi te stvari so v strategiji omenjene. Sicer zelo na splošno, ampak so. Skupaj s priporočilom (kaj več se v strategijo itak ne da dat), da infostrutkurno ministrstvo te stvari specificira in sprejme kot del zakonodaje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.580
588
113
www.adriamedia.si
Bom napisal takole: v zvezi s to strategijo sva spregvorila par besed na enem simpoziju, skozi stsnjene zobe in s fake nasmeški. Moje mnenje o njem se ni spremenilo, njegovo o meni tudi ne, pa pozabil zgleda tudi ni, kaj vse sem o njem napisal.
 

BLABLABLA

Majstr
28. sep 2007
1.406
124
63
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Bom napisal takole: v zvezi s to strategijo sva spregvorila par besed na enem simpoziju, skozi stsnjene zobe in s fake nasmeški. Moje mnenje o njem se ni spremenilo, njegovo o meni tudi ne, pa pozabil zgleda tudi ni, kaj vse sem o njem napisal.

Hajde odgovori na tole direktno vprašanje.

Ima Žlender sploh izpit B kategorije. In če ga ima od kdaj.

PS Ker kolikor vem ga takrat, ko so ga lansirali na SPVCP ga še ni imel...

PPS Da is updatem informacije.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.641
1.587
113
Če ne bi imel izpita za B kategorijo, bi bil idealen za položaj nekoga, ki se ukvarja s prometom. Glede na druga politična kadrovanja v Sloveniji za specifične naloge. Bi napisal konkreten primer izpred nekaj let, ki ga imam v mislih, vendar bomo potem zašli.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
1.902
2.171
113
Všeč mi je ko marsikateri zalepljeni eko naciji navijajo za elektro avte (vse ostalo je bljek), elektro toplotne črpalke (vse je bljek, razen kamin, ki požre vso svinjarijo, kajne), itd. in si riše svetlo, poceni, čisto prihodnost.

Hkrati pa mu ni jasno, da bo taka enormna porast potrebe po elektriki ne le povečala onesnaževanje na vseh koncih, pač pa močno dvignila cene ne le v mobilnosti, pač pa tudi v domovih. In kar naenkrat bo svetla, poceni, čista prihodnost mit, o kateri se bomo/bodo pogovarjali kako jo rešit, ker tako ne gre več naprej.
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.724
42
48
štajerska
ksz
verjetno bo leta 2029 rekordno št registracij dizlov
wink-1.gif

potem pa bo št prodanih in registriranih kišt drastično padlo. nekak dvomim, da si bo folk z minimalcem lahko nabavil novega hibrida ali električarja
 

Gargy

Guru
17. avg 2007
4.414
1
1.212
113
okolica Maribora
Po stroki sem "štromar," ukvarjam se z štromom in sem PRO štrom. Kot hobi sem modelar in vsi moji modeli so elektro (avtomobili, letala, ladje, quadcopt.). Sem tudi za električne avtomobile oz. njihovo promocijo. A...

Motijo me vsa ta flancanja okrog te strategije, ker se čisto jasno vidi, da nimajo pojma o čem pišejo. Drugi problem so (kot že omenjeno) vsi "eko-fašisti," ki vsemu temu kimajo in vidijo samo pozitivne stvari, negativne pa ne opazijo ali jih pa nočejo opaziti. Ne razumejo, kaj elektrifikacija, pa ne samo voznega parka, tudi ostalih stvari, pomeni. Recimo:

Slovenija bo postavila vetrne elektrarne.
Slovenija ne bo postavila vetrnih elektrarn, ker jih nima kam. Pri nas preprosto ni področij z konstantni vetrom. Ali imamo zatišje, ali pa močne sunke. Oboje je no-go.

Slovenija bo postavila solarne elektrarne.
Slovenija ne bo postavila solarnih elektrarn, ker so predrage in neprofitabilne. Časi te norosti so mimo. Če pa bi se Slovenija že odločila za to možnost, potem bi cene elektrike toliko poskočila, da bi jih prebivalci lastnoročno s krampi in lopatami porušili.

Vsako parkirno mesto bo polnilno mesto.
Aha. In kako bo naše zastarano nizkonapetostno omrežje to preneslo? Ne bo. In ko bo začelo omrežje nihat, bo po vsem skupaj udarila industrija, ki si takšnih igric ne more privoščit.

Stare litijeve celice bomo reciklirali in uporabili kot power bank.
A je že kdo sploh videl iztrošeno litijevo celico? Napihne se kot balon. Notranja upornost se enormno poveča, pride do povečanega toka in dejansko kemikalije znotraj zavrejo. Power banki iz iztrošenih litijevih celic so/bodo veliki, nevarni, dragi in neefektivni. Litijevih celic prav tako ni mogoče pogasiti, v kolikor se vžgejo (zaradi preobremenitve). In vžgejo se zelo rade... Prav tako litijeve celice nimajo rade, da so napolnjene. Se prav tako ščasoma napihnejo. V čem je potem smisel powerbanka, če ne sme biti napolnjen? Tudi izpraznjene niso rade. Torej jih držat nekje na 50 - 55% (trickle current). Kar pa spet ni OK...

Zmanjšanje emisij
Emisije v državi niso odvisne samo od voznega parka, temveč tudi od industrije. Odvisne so tudi od količine CO2, ki jih proizvedejo naše elektrarne. Pri nas imamo razmeroma čisto elektriko, velik del prispevata NEK in hidroelektrarne. Zaradi povečane potrebe po energiji bo potrebno razmisliti, kje priti do dodatne energije. Še kakšen blok TEŠ odpade, saj bo CO2 prevelik. NEK2 je opcija, a ne do 2030. Mogoče 2130... Ostane nakup od sosed. Italija in Hrvaška nimata viškov, zato odpadeta. Madžarska ima previsok delež CO2, zato odpade. Edina varianta je Avstrija. Ki pa - stane.

V tej strategiji je še kup neumnosti, ki sicer na papirju izgledajo OK, z realnostjo pa nimajo dosti skupnega. Stvar je kaotična, pri nas bi se šli neko eko mobilnost, a nobeden pravzaprav nima pojma o vsem skupaj. Nekaj se pogovarjajo z elektro industrijo, ki pa jim tako ali tako samo kima in si mane roke, ker bodo to za njih bajni zaslužki in win win v vsaekm primeru. A na koncu bo narod tisti, ki bo plačeval vso to neumnost...
Kot je bilo že omenjeno - naj vlada najprej pred svojim pragom pomete, uredijo transport v mestih na električne avtobuse, elektrificirajo proge, da se lahko rešimo starih dizelskih lokomotiv, omeji tovorni promet po AC in na železnico, zamenja cestno razsvetljavo za LED... Ukrepov za zmanjšanje skupnega ogljičnega odtisa je veliko in so veliko bolj efektivni, kot pa to skropucalo od strategije.

Vedno bolj se mi zdi, da EU ponuja €€€, če se strategija uveljavi. Pomeni, da si bodo na naši vladi, točno tisti, ki noče pri sebi narediti nič za zmanjšanje CO2, basali v žepeke, narod bo pa zlen in eko in - praznih žepov...
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
1.902
2.171
113
Odlično napisano. Dodal bi samo to, da tudi NEK2 ni možnost, ker bo eko lobij skočil do lune in nazaj, če samo omeniš to možnost. Vsi bi elektriko takoj, poceni, ekološko neoporečno in v prihodnosti v enormnih količinah. Verjetno si predstavljajo, da bo prišla od lesenih mlinčkov z gorske rečice.

Vsi ukrepi, ki si jih naštel za zmanjšanje CO2 oz. splošne onesnaženosti NISO četrt toliko medijsko/populacijsko zanimivi, kot udarec po avtih. Zato pa politika to poriva naprej, čeprav nima pojma kaj dela. In obstaja lepo število eko nacijev, ki jim še kimajo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.641
1.587
113
Jaz tudi menim, da NEK2 ni realnost, ker nas bodo blokirale sosednje države. Tudi mi smo pomagali blokirati plinske načrte v severnem Jadranu v Italiji in brez dvoma bomo dobili porcijo na potenco nazaj. Od Avstrije pa tako ali tako. Nekam morajo prodati elektriko.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
11.296
4.109
113
Odlično napisano. Pa še kaj bi blo za dodat. Ker pa naših novinarjev resne stvari in podrobnosti ne zanimajo, lep primerek imamo na forumu, je pač tako.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
17.580
588
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:


Vsako parkirno mesto bo polnilno mesto.
Aha. In kako bo naše zastarano nizkonapetostno omrežje to preneslo? Ne bo. In ko bo začelo omrežje nihat, bo po vsem skupaj udarila industrija, ki si takšnih igric ne more privoščit.

Stare litijeve celice bomo reciklirali in uporabili kot power bank.
A je že kdo sploh videl iztrošeno litijevo celico? Napihne se kot balon. Notranja upornost se enormno poveča, pride do povečanega toka in dejansko kemikalije znotraj zavrejo. Power banki iz iztrošenih litijevih celic so/bodo veliki, nevarni, dragi in neefektivni. Litijevih celic prav tako ni mogoče pogasiti, v kolikor se vžgejo (zaradi preobremenitve). In vžgejo se zelo rade... Prav tako litijeve celice nimajo rade, da so napolnjene. Se prav tako ščasoma napihnejo. V čem je potem smisel powerbanka, če ne sme biti napolnjen? Tudi izpraznjene niso rade. Torej jih držat nekje na 50 - 55% (trickle current). Kar pa spet ni OK...

Zmanjšanje emisij
Emisije v državi niso odvisne samo od voznega parka, temveč tudi od industrije. Odvisne so tudi od količine CO2, ki jih proizvedejo naše elektrarne. Pri nas imamo razmeroma čisto elektriko, velik del prispevata NEK in hidroelektrarne. Zaradi povečane potrebe po energiji bo potrebno razmisliti, kje priti do dodatne energije. Še kakšen blok TEŠ odpade, saj bo CO2 prevelik. NEK2 je opcija, a ne do 2030. Mogoče 2130... Ostane nakup od sosed. Italija in Hrvaška nimata viškov, zato odpadeta. Madžarska ima previsok delež CO2, zato odpade. Edina varianta je Avstrija. Ki pa - stane.

Samo na tele tri pokomentiram:
Jasno je, da bo treba omrežje posodobit. In da bo to stalo. To je pač cena take strategije. In elektrika bo dražja, to je tudi jasno. Saj ni logično pričakovat, da bo za vedno tako zelo poceni, kot je pri nas.

Iztrošena baterija iz EV ne pomeni baterije z uničenimi celicami- Že tam pod 80% originalne kapacitete za EV pač ni več OK, ker je od tega odvisen doseg. V powerbanku pa taka baterija (ki je v resnici še čisto OK), lahko dela leta in leta. In ravno v powerbanku baterija ne bo laufala 0-100, ampak 20-80 (preostale kapacitete) ali še manj. Sicer pa: nekaj jih že laufa, problemov ni. Ali pa še ni. Bomo videli.

Za emisije pa itak vsinormalni že dolgo pravimo (in je to tudi v strategiji), da bo treba ne le menjat tehnologijo, ampak tudi navade. 1:1 prehod iz ICE na EV avte ne naredi veliko, treba bo tudi število avtov zmanjšat, kjer se to da. Pa še kako drugo porabo energije, kar pa ni stvar te strategije ... Ker vse pa ne more biti v njej.