2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.209
700
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Vse to je mlatenje prazne slane in besedicenje v 3pm. Slovenija v bliznji prihodnosti NI pripravljena na elektro-mobilnost, ker preproto nase elektro omrezje/zmogljivosti niso zadostne. Pika. Na koncu bo vsaka ostarija imela polnilno mesto, bo priso Joza z Toyoto, ob spricerju se kanto hitro vrel na strom, da bo lahko prisel domov, hkrati pa zradiral pol Kocevja zraven... karikirano, ampak...
Kdor ima vsaj malo pojma o nasem elektro energetskem omrezju, mu je jasno, da je vladna strategija na nivoju Alice v cudezni dezeli.
Sem imel obcutek, da vsaj SJTV1 ima kaj pojma o tem, pa sem se ocitno motil...

Tako je.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.209
700
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To so visokonapetostni daljnovodi. Precej teh je v uporabi tudi za trasferje energije v mednarodnem trgu, narejeni so tako da prevzemajo backupe ob izpadih vzporednih linij ipd. skratka stanje tega omrežja ti ne pove nič ker je dimenzionirano da deluje če crkne pol omrežja.

Problem so srednjenapetostni daljnovodi in pa omrežni transformatorji. To je tudi najdražji del omrežja, ker je najbolj razvejan in ima tudi najdražje komponente. Enako zahteva redno vzdrževanje ipd.

Skratka kaj bo ko bo na nekem območju kjer je trafo za 50 gospodinjstev in zagotavlja 3kw moči po gospodinjstvu, 20% ljudi začelo vlečt hkrati (ko pridejo s šihta) 3.5kw? Ne bo šlo, ker nima toliko rezerve. Najprej se bodo začele pojavljat anomalije v obliki padcev napetosti (po domače povedano bodo žmigale luči, napetost na omrežju pri bolj oddaljenih vejah bo pod 200V itd.), kmalu se bodo pojavila pregrevanja in metanje trafota ven (sploh poleti). Kdo bo menjal te trafote, kdo bo menjal srednjenapetostne daljnovode ... ? Ne samo da ni denarja, tudi kar naenkrat boš rabil par 1000 novih usposobljenih ljudi za delo na električnem omrežju (vpis na srednje tehnične šole kjer bi dobil take ljudi je pa porazen danes).

Pred TČ (na njenem dovodu). imam vgrajen analizator omrežja.

Napetosti pod 195V na vsaki fazi niso nič posebnega. Pa TČ sploh nikoli ne vleče več kot 3 kW...
TČ ni vzrok za padec napetosti v moji hišni instalaciji, ...so pa ostali porabiki skupaj na tej veji od transformatorja od mene.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ne verjamem da bodo EVji tako drastično udarili po omrežju. Povprečen avto naredi manj kot 40 km dnevno, to je enih 6 kWh na dan. Če se leta 2030 prodajajo samo še takšni ali drugačni priključni avti, bo potrebnih še nadaljnih 10 let da bomo sploh pomenjali pol voznega parka.

Torej čez 12 let, recimo da se proda 60.000 vozil letno je to dodatnih 360 MWh/dan elektrike, to je nekje 1% povečanja celotne porabe elektrike. Mislim da bo to več kot dovolj časa da se bo električno omrežje počasi dogradilo tam kjer bo to potrebno.

Mislim da so toplotne črpalke veliko hujše breme za omrežje, ko je hladen dan (dnevno povprečje -5°) nam pokuri 50 kWh/dan, pa takih uporabnikov je mnogo več kot pa EVjev.

Slabih 400Gwh dobiš za leto 2030 če upoštevaš trenutni vozni park (1.1 miljona vozil) s trenutno povprečno kilometrino (12k km), povprečno porabo (15kwh/100km) in "državno" strategijo da bo takrat 17% voznega parka ŽE električnega. Skupna poraba lani je bila v RS 12.000GWH, kar pomeni okoli 3.3% vse porabe bi šlo samo za polnjenje vozil.

Ampak od teh 12.000 GWh je samo četrtina (3.000 GWh) dejansko poraba gospodinjstev. Torej bi tak delež vozil kot je predviden v strategiji predstavljal dobrih 13% vse porabe v gospodinjstvih.

Sumarno ta številka na ravni omrežja kot celote ni problem (en Talum lahko če ima opcijo porabi 20% vse elektrike v omrežju, še par talilnic skupaj s ČHE Avče pa delež lahko dvigne čez 50%), je pa problem na ravni omrežja kjer se bo to izvajalo (nizkonapetostno omrežje).

In ja poraba elektrike v gospodinsjtvih se zvišuje in se bo še naprej zviševala tudi zaradi ogrevanja/hlajenja, tako da leta 2030 bo vsota porabe zaradi vseh teh potrebe precej višja. Zelo malo je pa verjetno pa je da bo infrastrukutra sledila trendom tako hitro. Mogoče 2030 še ne bo problem oz. najbrž ne bo, bo pa potem 2040 ko bo na cesti 80% električnih vozil, NEK se bo zaprl in večino elektrike bomo uvažali (zeleno energijo od Avstijcev, ki bodo aktivno vodili kampanijo proti podaljšanju delovanja NEKa). Skratka črni časi nas čakajo!
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To so visokonapetostni daljnovodi. Precej teh je v uporabi tudi za trasferje energije v mednarodnem trgu, narejeni so tako da prevzemajo backupe ob izpadih vzporednih linij ipd. skratka stanje tega omrežja ti ne pove nič ker je dimenzionirano da deluje če crkne pol omrežja.

Problem so srednjenapetostni daljnovodi in pa omrežni transformatorji. To je tudi najdražji del omrežja, ker je najbolj razvejan in ima tudi najdražje komponente. Enako zahteva redno vzdrževanje ipd.

Skratka kaj bo ko bo na nekem območju kjer je trafo za 50 gospodinjstev in zagotavlja 3kw moči po gospodinjstvu, 20% ljudi začelo vlečt hkrati (ko pridejo s šihta) 3.5kw? Ne bo šlo, ker nima toliko rezerve. Najprej se bodo začele pojavljat anomalije v obliki padcev napetosti (po domače povedano bodo žmigale luči, napetost na omrežju pri bolj oddaljenih vejah bo pod 200V itd.), kmalu se bodo pojavila pregrevanja in metanje trafota ven (sploh poleti). Kdo bo menjal te trafote, kdo bo menjal srednjenapetostne daljnovode ... ? Ne samo da ni denarja, tudi kar naenkrat boš rabil par 1000 novih usposobljenih ljudi za delo na električnem omrežju (vpis na srednje tehnične šole kjer bi dobil take ljudi je pa porazen danes).

Pred TČ (na njenem dovodu). imam vgrajen analizator omrežja.

Napetosti pod 195V na vsaki fazi niso nič posebnega. Pa TČ sploh nikoli ne vleče več kot 3 kW...
TČ ni vzrok za padec napetosti v moji hišni instalaciji, ...so pa ostali porabiki skupaj na tej veji od transformatorja od mene.

Pa si prijavil na elektro? Po standardu ti morajo zagotavljat 230+-10% (207-253V) če ti ne nisi dolžen plačevat!
grims-1.gif


Je pa vprašanje če ni padec napetosti pri tebi, če imaš kakšne (pre)tanke kable na večji dolžini lahko napetost ob obremenitvi hitro pade!
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ampak, a niso ponoči viški elektrike?

Glej moj post zgoraj .. v sloveniji se t.i. viške uporablja zato da se tali aluminij v Kidričevem, jeklo na Jesenicama in črpa vodo na banjško planoto (ČHE Avče). Pa večino ti porabniki ne delajo na optimumu (so reducirani tako da porabljajo samo energijo ki je "poceni", aka se je ne uvaža oz. čimmanj, ponavadi gre za energijo NEKa in TE). Čez dan se mora pa razliko uvažat, sploh kadar hidrološke razmere niso optimalne.

Sumarno slovenija nima viškov, kdor to trdi potem ne ve kako deluje elektro omrežje na "big scale".
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.352
8.716
113
Citat:
Uporabnik tdi pravi:
Kakorkoli že bo l. 2030, bodo prepovedali vožnjo vsem dizelašem in bencinarjam v vsa večja mesta, ker tista, da kupiš dizla leta 2029, ne bo zdržala.
No to okol dizlov bomo še videli. Če pa hočeš nekaj prepovedat, moraš omogočit alternativo (učinkovit javni prevoz, parkirišča P+R na vpadnicah in podobno), naši kljukci pa te alternative še niso sposobni omogočit, sploh pa ne v manj kot 13 letih.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Ne gre se za skupno porabo, temvec trenutno, ki bo predvidoma ponoci, ko bodo vsi zeleli polnit. Kaj pomenijo ekstremen konice, vprasaj Nemce, ko se jim je (skoraj) omrezje sesulo... Poleg tega, da tako ali tako ze uvazamo elektriko in bo cena elektrike zacela rasti... precej.
če bodo hoteli polniti ponoči je to idealno. naštimaš sistem da ti zečne polnit ob dveh zjutraj. potem nam nebi bilo treba osvetljavati cerkev ponoči ker je višek elektrike.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ne verjamem da bodo EVji tako drastično udarili po omrežju. Povprečen avto naredi manj kot 40 km dnevno, to je enih 6 kWh na dan. Če se leta 2030 prodajajo samo še takšni ali drugačni priključni avti, bo potrebnih še nadaljnih 10 let da bomo sploh pomenjali pol voznega parka.

Torej čez 12 let, recimo da se proda 60.000 vozil letno je to dodatnih 360 MWh/dan elektrike, to je nekje 1% povečanja celotne porabe elektrike. Mislim da bo to več kot dovolj časa da se bo električno omrežje počasi dogradilo tam kjer bo to potrebno.

Mislim da so toplotne črpalke veliko hujše breme za omrežje, ko je hladen dan (dnevno povprečje -5°) nam pokuri 50 kWh/dan, pa takih uporabnikov je mnogo več kot pa EVjev.

Slabih 400Gwh dobiš za leto 2030 če upoštevaš trenutni vozni park (1.1 miljona vozil) s trenutno povprečno kilometrino (12k km), povprečno porabo (15kwh/100km) in "državno" strategijo da bo takrat 17% voznega parka ŽE električnega. Skupna poraba lani je bila v RS 12.000GWH, kar pomeni okoli 3.3% vse porabe bi šlo samo za polnjenje vozil.

Ampak od teh 12.000 GWh je samo četrtina (3.000 GWh) dejansko poraba gospodinjstev. Torej bi tak delež vozil kot je predviden v strategiji predstavljal dobrih 13% vse porabe v gospodinjstvih.

Sumarno ta številka na ravni omrežja kot celote ni problem (en Talum lahko če ima opcijo porabi 20% vse elektrike v omrežju, še par talilnic skupaj s ČHE Avče pa delež lahko dvigne čez 50%), je pa problem na ravni omrežja kjer se bo to izvajalo (nizkonapetostno omrežje).

In ja poraba elektrike v gospodinsjtvih se zvišuje in se bo še naprej zviševala tudi zaradi ogrevanja/hlajenja, tako da leta 2030 bo vsota porabe zaradi vseh teh potrebe precej višja. Zelo malo je pa verjetno pa je da bo infrastrukutra sledila trendom tako hitro. Mogoče 2030 še ne bo problem oz. najbrž ne bo, bo pa potem 2040 ko bo na cesti 80% električnih vozil, NEK se bo zaprl in večino elektrike bomo uvažali (zeleno energijo od Avstijcev, ki bodo aktivno vodili kampanijo proti podaljšanju delovanja NEKa). Skratka črni časi nas čakajo!
grims-1.gif
pri vsem tem nisi upošteval tranzita. a je kje podatek koliko porabi tranzit? poleti precej.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
Nisem, pa tudi tovorna vozila ipd. niso všteta v to kalkulacijo pa so itak že sedaj največji porabniki "energije".
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:

Ne ne bodo, zadnja leta gre razvoj veliko v smeri pametnih števcev in nadzora porabe. Sicer bo še trajalo ampak takrat bo čisto normalno da bo nadzor tako učinkovit da se bo polnjenje razdelilo na določene ure na posameznih področjih.

Seveda ja. Placujem priklop 3 x 25A, za katerega ustrezno placujem tudi prikljucno moc in vso ostalo navlako, ki pride zraven (na koncu znese vec, kot sama poraba stroma). In to mi mora dobavitelj zagotavljati 24/7. Pika. Al ti mislis, da bodo dali pametne stevce in ti potem znižali ceno elektrike, ker ponoci nebos mogel koristit tistega, kar placujes??? To bo to. Na Sv. Nikoli. Pri nas bodo (bi) uvedli te stevce, zraven pa nabili se neko postavko za "vzdrzevanje pametnih stevcev."
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ampak, a niso ponoči viški elektrike?

Kar proizvede TES in NEK, porabijo nasi tezki porabniki (Talum, Jesenice), pa za naso pumpo (HE Avce). Ponoci prav tako uvazamo elektriko od Jodalrov, ki ima nizek odtis CO2, ki pa jo takoj prodamo naprej Italjanom (+ nekaj nase NEK elektrike,da znizamo CO2). Italjani ne rabijo placevati penalov zaradi previsokega CO2, mi pa zasluzimo na preprodaji elektrike. Tako se sluzi elektrika, mi smo zgolj male ribice.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.078
3.565
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ja, samo povprečen uporabnik bo na 16A napolnil avto v dveh urah, noč pa traja malo dalj časa in kdo je rekel, da bodo vsi polnili avto točno ob 22h ali točno ob 4h zjutraj? Ali kdaj naj bi se po tvoje vsi naenkrat obesili na omrežje?
Ko bo toliko e-vozil, da bomo lahko rekli o obremenitvi omrežja zaradi polnjenja, takrat bo tudi ukinjena nižja tarifa, ali pa ure drugače določene.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
Trg elektrike v osnovi deluje kot borza, cene določa ponudba in povpraševanje v real-time. Danes ni noben problem prodajalcem/distributerjem elektrike vključit real-time obračunavanje glede na dejansko ceno ali pa celo pavšalno v paketu po zakupu. Tako se itak o cenah elektrike pogajajo veliki porabniki, s prihodom "pametnih" števcev pa ne bo noben problem to uvest tudi na nivoju gospodinjstva. Tako da bo trg šel pomojem v to mser z nekaj regulacije. Tako da osnovna "nočna/dnevna" tarifa bo ostala, ni pa nujno da bo tarifa s fiksnim intervalom kot danes oz. da bo cena na tarifi fiksna.

Stvar bo zanimiva. Recimo potem ko bo TEŠ 6 zaribal in bo kar naenkrat cela slovenija plačevala dražjo elektriko iz uvoza od trenutka ko se bo ustavila turbina dokler je ne bodo popravili, ali pa ko boš ob sončnih/vetrovnih dnevih imel cenejšo elektriko kot v dnevih ko bo oblačno ali pa brezvetrje (velja recimo za nemčijo, pri nas bo več ali manj šlo za to kdaj crkne peč na premog ali pa se zaustavi krško).
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
A je kdo sploh že upošteval v teh izračunih,da bo povprečen voznik svoj EV polnil samo 1x tedensko,ali pa bo baterijo vsak dan samo malo dopolnil za tistih povprečnih 30 do 40 km,ki jih povprečen slovenski voznik dela dnevno? (recimo da upoštevamo,da bodo čez 12 let praktično vsi EV-ji z najmanj 60 kWh ali večjo baterijo). Torej govorimo o cca. 4 do 5 kWh dnevno na en avto...
A to kaj spremeni izračune? Ker nekateri imajo take strahove o tej porabi elektrike,kot da bo vsak Slovenec vsak dan napolnil celotno 100 kWh baterijo...
crazy1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.806
3.815
113
A si pogledal moj izračun, temelji povsem na statisiki z IC vozil.

V sloveniji je 1.1 miljona vozil, povprečno vozilo dela 12k km (to je par let star podatek), povprečna poraba EV je 15kwh/100km (to je tako pavšalno čez celo leto, vpoštevajoč tudi izgube pri polnjenju). Sumarno povprečno vozilo letno porabi 1800kwh energije ali 4.9kwh na dan (toliko kot ti praviš). 5kwh na dan je .. hja pozna se, pri meni je to recimo več kot 50% trenutne porabe.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.209
700
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To so visokonapetostni daljnovodi. Precej teh je v uporabi tudi za trasferje energije v mednarodnem trgu, narejeni so tako da prevzemajo backupe ob izpadih vzporednih linij ipd. skratka stanje tega omrežja ti ne pove nič ker je dimenzionirano da deluje če crkne pol omrežja.

Problem so srednjenapetostni daljnovodi in pa omrežni transformatorji. To je tudi najdražji del omrežja, ker je najbolj razvejan in ima tudi najdražje komponente. Enako zahteva redno vzdrževanje ipd.

Skratka kaj bo ko bo na nekem območju kjer je trafo za 50 gospodinjstev in zagotavlja 3kw moči po gospodinjstvu, 20% ljudi začelo vlečt hkrati (ko pridejo s šihta) 3.5kw? Ne bo šlo, ker nima toliko rezerve. Najprej se bodo začele pojavljat anomalije v obliki padcev napetosti (po domače povedano bodo žmigale luči, napetost na omrežju pri bolj oddaljenih vejah bo pod 200V itd.), kmalu se bodo pojavila pregrevanja in metanje trafota ven (sploh poleti). Kdo bo menjal te trafote, kdo bo menjal srednjenapetostne daljnovode ... ? Ne samo da ni denarja, tudi kar naenkrat boš rabil par 1000 novih usposobljenih ljudi za delo na električnem omrežju (vpis na srednje tehnične šole kjer bi dobil take ljudi je pa porazen danes).

Pred TČ (na njenem dovodu). imam vgrajen analizator omrežja.

Napetosti pod 195V na vsaki fazi niso nič posebnega. Pa TČ sploh nikoli ne vleče več kot 3 kW...
TČ ni vzrok za padec napetosti v moji hišni instalaciji, ...so pa ostali porabiki skupaj na tej veji od transformatorja od mene.

Pa si prijavil na elektro? Po standardu ti morajo zagotavljat 230+-10% (207-253V) če ti ne nisi dolžen plačevat!
grims-1.gif


Je pa vprašanje če ni padec napetosti pri tebi, če imaš kakšne (pre)tanke kable na večji dolžini lahko napetost ob obremenitvi hitro pade!
grims-1.gif

Kolikor sem preverjal ima elektro standard -15% na spodnji strani...to je 195,5V za obdobje 15 minut. Torej. NO-GO brez velikih vez.

Pa še to...Glede na to, da analizator napetost meri napetost konstantno (to je tudi takrat, ko je TČ na OFF) lahko tanke kable mirno izključimo.

Kabeljski razvod po vasi je pa nov...menjani aluminijasti drati za kable pred 2 leti....Torej sum je na transformatorju, ki je isti že 40 let....poraba pa raste...