2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

gr69

Guru
15. dec 2009
9.656
1.174
113
še v SLO - ampak komaj
Tale vladna odločitev si pa zasluži svojo temo.

IMHO "prehrabra" odločitev - nekako dvomim, da bo razvoj v 13 letih res že tako daleč, da bo to šlo skozi.

"Prehrabra" = bolj papeški od papeža - posledično bod(m)o uporabna vozila registrirali na Hrvaškem.

Da ne bo pomote - sem za elektro/hibrid - nisem pa toliko "ekološko udarjen" / entuzijast, da bom "preplačeval". Ko pa bo uporabniška izkušnja in cena primerljiva s tem kar danes vozim, pa takoj skočim na ta vlak.

In ja, mi je jasno, da nekdo mora biti dovolj udarjen, sicer ne bo razvoja. Zato: Andy1 - HVALA
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
Malenkost
wink-1.gif


Drugače pa, poglej, koliko je šel razvoj naprej v 6 letih, torej od časa Citroen C-Zero(16kWh), Nissan Leaf (24kWh), Ampera (16kWh), pa do danes, ko imaš BEV s 60kWh (AmperaE) po ceni nižji od takratne Ampere.
V 13 letih bo še vsaj 2x bolje kot v teh 6 letih.

Cene rabljenih električnih avtov, pa že vidimo, da so (bodo), (smešne) dosegljive vsakomur - kar je samo dobro.
 
Nazadnje urejeno:

Maiden

Fizikalc
7. nov 2007
634
62
28
Piše da bencin/dizel se ukine, plin še vedno bo. Tako, da za skeptike bo še vedno alternativa
smirk-1.gif
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
344
83
Kamnje
če bodo razvili baterije in bo cena dovolj padla vzdržžjivost pa zrasla (predvsem morajo zdržati nekaj tisoč polnjenj) potem pa v redu. nebi pa jaz kupoval rabljen električni avto z dometom 15 km...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.115
1.790
113
Kaj točno govori direktiva?

Ker tole:
Citat:

da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel, saj je v strategiji za alternativna goriva postavljena meja, da mora biti skupni ogljični odtis avtomobila manjši od 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer

... pomeni daleč od tega da se ne bo več smelo vozit na bencin ali/in dizel, ampak samo da bo morala bit poraba tega energetna ustrezno nižja kot danes (niti ne veliko)!
grims-1.gif
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
No, jaz imam Ampero 5 let in 3 mesece. Če računam, da imam za sabo cca. 2000 polnjenj (pri enem na dan, ampak jih imam verjetno malo več, ampak ok) baterija je pa še vedno ok, potem je ta pogoj izpolnjen.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
8.877
548
113
Se bi dalo doseči z lahkoto, ampak z primernimi ukrepi. Prvi, ki bi že v štartu ogromno dosegel je ukinit subvenicijo na dizl in hkrati povečat za nakup elektro ali hibrid vozila. Ker brez tega boš šparovnemu narodu traktoristov težko dopovedal da se znebijo ljubljenih smrdljivcev.

Jaz za sebe vem da je naslednji definitivno hibrid ali elektro. Tega zdaj bom imel tako dolgo, dokler ne pride elektrika v mainstream, kar bo pomoje najkasneje v 10 letih
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.641
1.587
113
Prvo kar ne verjamem, da bo leta 2030 v Sloveniji dovolj dobro je elektroenergetsko omrežje. PIKA. In tu se stvar konča. Ne rabimo o ničemer drugem razmišljati.
Zakaj tako mislim? Ker smo pred leti elektrificirali progo od Pragerskega proti Madžarski, pa verjetno še sedaj niso uspeli enega daljnovoda spraviti na pravo mesto, da bi po njej lahko v resnici vozili električni vlaki. Zato nikakor ne verjame, da bi naše omrežje povsod premoglo nekaj odstotni porast porabe elektrike zaradi masovnega polnjenja električnih vozil. To se bo seveda v resnici ugotovilo šele, ko bodo dejanske potrebe. Potem pa bo trajalo leta, da se stvar uredi.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
6.957
1.593
113
Sprašujem se, kje bodo polnili v blokovskih naseljih, ki nimajo lastnega zakupljenega parkirišča? 300m kabla iz balkona motat vsak dan, ali kako? Kdo bo zagotovil zadostno elektrooskrbo? Namreč samo v Sloveniji se v elektroomrežja že več let ne vlaga praktično nič. Vse se samo krpa, ko kje škripne.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
Za take bodo pač hibridi (plug-in hibridi, H2 hibridi, LPG, CNG hibridi...).
 

igi

Majstr
13. okt 2007
4.525
292
83
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Sprašujem se, kje bodo polnili v blokovskih naseljih, ki nimajo lastnega zakupljenega parkirišča? 300m kabla iz balkona motat vsak dan, ali kako? Kdo bo zagotovil zadostno elektrooskrbo? Namreč samo v Sloveniji se v elektroomrežja že več let ne vlaga praktično nič. Vse se samo krpa, ko kje škripne.

Imam lastno kupljeno parkirišče, pa ne dobim soglasja za elektro napeljavo. No do 2030 bodo to mogoče tudi poštimali.
evil.gif
 

Floki

Guru
6. sep 2007
7.731
1.515
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Namreč samo v Sloveniji se v elektroomrežja že več let ne vlaga praktično nič. Vse se samo krpa, ko kje škripne.

Slabo si seznanjen z dejanskim stanjem. Ogromno se gradi in vzdržuje. Problem tu bo predvsem SN omrežje na podeželju ampak 20 let je še daleč.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
Bodo, bodo. Za električno napeljavo do parkirnega mesta ne bo več potrebno soglasje sostanovalcev.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.115
1.790
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za take bodo pač hibridi (plug-in hibridi, H2 hibridi, LPG, CNG hibridi...).

Realno bo šla meja 50g CO2ja/km s soft hibridi skozi (48V). Danes so najbolj varčni dizli okoli 80g co2/km, s soft hibrid pogonom pa še nekaj goljufivimi tehnikami se spravi BP pod 50g co2/km. Realno mislim da bi se dalo z malce dodelavami celo dizel spravit brez hibridizacije pod to mejo, vprašanje pa kakšen bo trend dizlov v prihodnje.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
Taki dizli bodo dražji za kupit in vzdrževati (kot nov avto), kot primerljiv atmosferski bencinski hibrid (glej sodelovanje Toyote (hibrid) in Mazde(HCCI)).
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.115
1.790
113
Tak sklop (soft hibrid) je 500EUR (motor montiran na menjalnik/vztrajnik) + par 100EUR baterija. Vzdrževanje ni nič dražje kot vzdrževanje klasičnega IC motorja. Če crkne EM se lahko voziš dalje kot da ni nič!
evil.gif


Atmosferski bencinski (ne-plugin) hibridi imajo še vedno previsok CO2 odtis .. recimo Yaris hibrid ima CO2 odtis na nivoju 15 let starega smrdljivega VW Lupota 3L.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
18.818
2.204
113
Ja, kaj pa NOx in vsi filtri, ki jih bodo morali dizli imeti?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.115
1.790
113
To ni pomembno, Co2 je magic word .. a nisi poslušal Žlendra (slučajno je on vodja Službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko)!
evil.gif


Sicer še 1x, moj point v tej zgodbi je da nihče ne bo ukinil IC motorjev v novih vozilih leta 2030. To je samo bedarija ki jo je očitno Žlender ponesel v medije in so sedaj novinarji to sprejeli za sveto resnico. Sveta resnice (vsaj danes) je da leta 2030 nova vozila ne bodo smela "proizvesti" nad 50g CO2/km (kar je itak neka EU oz. svetovna ureditev) .. kako se bo to doseglo pa ni nikjer določeno in sam grem stavit da bodo proizvajaci dobili vzvode (obvode) kako vozni park z IC vozili prodajat tudi leta 2030.
 

BLABLABLA

Majstr
28. sep 2007
1.406
124
63
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To ni pomembno, Co2 je magic word .. a nisi poslušal Žlendra (slučajno je on vodja Službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko)!
evil.gif


Sicer še 1x, moj point v tej zgodbi je da nihče ne bo ukinil IC motorjev v novih vozilih leta 2030. To je samo bedarija ki jo je očitno Žlender ponesel v medije in so sedaj novinarji to sprejeli za sveto resnico. Sveta resnice (vsaj danes) je da leta 2030 nova vozila ne bodo smela "proizvesti" nad 50g CO2/km (kar je itak neka EU oz. svetovna ureditev) .. kako se bo to doseglo pa ni nikjer določeno in sam grem stavit da bodo proizvajaci dobili vzvode (obvode) kako vozni park z IC vozili prodajat tudi leta 2030.

A Bojan Žlender sploh ima izpit za avto.

Če me spomin ne vara ga nima.