Citat:
Uporabnik Chimay pravi:
KSZ
Zanimivo mi je, da tehnologijo li-poly v telefonih ne prenesejo še v vozila - ne samo električne avtomobile, ampak tudi druge električne zadeve kot npr. viličarji in podobno.
Mislim si, da bi bil domet s takim akumulatorjem mnogo večji in ravno tako pri viličarjih bi zadeve delovanje dlje.
V čem je problem? Je predrago vse skupaj?
Točno tako, zadeva je predraga in trenutno še "nezanesljiva". LI-xx (LI-PO, LI-FE, LI-ion) so dokaj "nevarni" akumulatorji, saj, predvsem LI-PO akumulatorji, lahko zagorijo ob preveliki toku praznjenja, kratkem stiku ali hitrem ponjenju. LI-FE so malo manj občutljivi in se ne vnamejo in imajo skoraj da odlične karakteristike in sicer možnost polnjenja 10C in več (C=kapaciteta akumulatorja) poleg tega pa imajo ogromen praznilni tok (20 in več C). Eno izmed boljših podjetji, ki se ukvarja z izdelavo LI-FE akumulatorjev je A123 systems, kateri vgrajujejo njihove izdelke v različna vozila, med drugim so njihovi akumulatorji vgrajeni tudi v drag motorje. Še ena slabost vseh LI-XX akumulatorjev je v temu, da jih ne smeš spraznit pod določeno napetost, ker se struktura akumulatorja začne spreminjat in s tem se mu manjša kapaciteta, lahko pa se ga tudi uniči.
Zaenkrat je še vedno prevlada NImH akumulatorjev saj so bolj zanesljivi in bolj robustni za uporabo, predvsem pa jih rešuje cena, saj je recimo cena 1 celice A123 akumulatorja 2× višja, kot cena 3 Nimh akumulatorjev (primerjal sem 3 nimh akumulatorje, da se približno ujame voltaža, ki je v primeru ene A123 celice 3,3V, v primeru 1 nimh cellice pa 1,2V, to se pravi skupno 3,6V).