ELEKTRO Avti

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Kdaj bodo to začel prodajat. Jo že tako dolgo kažejo, da mam občutek, da sem jo prvič videl v back to the future 2...
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.771
5.917
113
Ravno sem gledal TopGear kjer so testirali enga električnega Nisana in Peugeota. Imela sta domet tam nekje 160 kilometrov, avto pa se je nato polnil 14 ur. En podatek je za moje pojme premajhen, drugi pa prevelik. Šušljali so tudi da zamenjava baterij stane nekje 7000 funtov, in se iztrošijo v petih letih, v desetih pa če jih polniš samo ko so do polovice prazne, nikoli pa do kraja izpraznjene. Tudi vstopna cena je za zdaj za kar nekaj tisoč eurov višja kot kak 1,6 dizelček, ki pa premore mnogomnogo boljše vozne karakteristike.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Razumi, da so zadeve še dokaj v štartu, zato višje cene. In pa "življenski prostor" dizlov in čisto električnih mlinčkov je diametralno nasproten.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.960
-8.673
113
Citat:
Imela sta domet tam nekje 160 kilometrov, avto pa se je nato polnil 14 ur. En podatek je za moje pojme premajhen, drugi pa prevelik.
Zakaj že?
confused-1.gif

Meni se zdita podatka popolnoma realna. Baterije so še vedno švoh, polnenje na domačo vtičnico pa trajaaaaa. Nima vsak doma 3f priklop
evil.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.771
5.917
113
Sigurno da bo čez čas drugačna pozicija kot danes. Ampak zopet si predstavljaš kako draga bo elektrika in koliko novih jederskoh elektrarn bo potrebno postavit, če večina malega transporta preide na e-aute. Po mojem bo taka cena, da bomo po bajtah z svečami zastojnski Žurnal24 brali, namesto da bi televizije gledli.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Večinoma se bo polnilo ponoči, ko je velik presežek štroma. Je pa res, da bo kriza, če bomo šli vsi na štrom. Če se prav spomnim, bo treba za tretjino povečat količino elektrarn, če gre vse na elektriko, ne me držat za besedo.
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
ampera ima tudi bencinski motor, ki poganja elektricni motor, tako da za sam domet ne bi smelo biti skrbi. je naslednji stopnja hibridov. me like it
cheer.gif
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Ja tukaj je drugačen sistem (najboljše iz obeh svetov) Bencinec dela v svojem najboljšem območju (obrati kjer je največ moči in navora pri najmanjši porabi) in tako lepo polni baterije, ki pa poganjajo elektromotor in ta avto.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Takšnega sem videl v Lj
1411004-avto.jpg
 

Priponke

  • 1411004-avto.jpg
    1411004-avto.jpg
    108,3 KB · Ogledi: 357

Viper

Pripravnik
31. okt 2011
443
0
16
mislim da bodo v roku 10 let v te avte montirali že mini jedrske elektrarne in se boš potem lahko z njim vozil ene 100 let brez menjave "polnil"....
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.518
14
38
37
Dolenjska
KSZ

Zanimivo mi je, da tehnologijo li-poly v telefonih ne prenesejo še v vozila - ne samo električne avtomobile, ampak tudi druge električne zadeve kot npr. viličarji in podobno.

Mislim si, da bi bil domet s takim akumulatorjem mnogo večji in ravno tako pri viličarjih bi zadeve delovanje dlje.

V čem je problem? Je predrago vse skupaj?
 

Drifter

Fizikalc
22. jul 2007
1.167
14
38
če bi hoteli bi že zdavnaj imeli el avte, ki bi se lahko skoraj povsem kosali z brati na notranje izgorevanje, tu je samo ena ovira, naftni lobiji
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz bi full mel eno elektro kripo za na šiht, domet 50km na dan.

Za zraven pa potem še nekaj kar pije 20+ litrov za zabavo.
evil.gif
 

Viper

Pripravnik
31. okt 2011
443
0
16
baje bodo rusi+kitajci nekje v sibiriji odprli najnovejšo tovarno za Litijeve akumolatorje....
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik Chimay pravi:
KSZ

Zanimivo mi je, da tehnologijo li-poly v telefonih ne prenesejo še v vozila - ne samo električne avtomobile, ampak tudi druge električne zadeve kot npr. viličarji in podobno.

Mislim si, da bi bil domet s takim akumulatorjem mnogo večji in ravno tako pri viličarjih bi zadeve delovanje dlje.

V čem je problem? Je predrago vse skupaj?

Točno tako, zadeva je predraga in trenutno še "nezanesljiva". LI-xx (LI-PO, LI-FE, LI-ion) so dokaj "nevarni" akumulatorji, saj, predvsem LI-PO akumulatorji, lahko zagorijo ob preveliki toku praznjenja, kratkem stiku ali hitrem ponjenju. LI-FE so malo manj občutljivi in se ne vnamejo in imajo skoraj da odlične karakteristike in sicer možnost polnjenja 10C in več (C=kapaciteta akumulatorja) poleg tega pa imajo ogromen praznilni tok (20 in več C). Eno izmed boljših podjetji, ki se ukvarja z izdelavo LI-FE akumulatorjev je A123 systems, kateri vgrajujejo njihove izdelke v različna vozila, med drugim so njihovi akumulatorji vgrajeni tudi v drag motorje. Še ena slabost vseh LI-XX akumulatorjev je v temu, da jih ne smeš spraznit pod določeno napetost, ker se struktura akumulatorja začne spreminjat in s tem se mu manjša kapaciteta, lahko pa se ga tudi uniči.

Zaenkrat je še vedno prevlada NImH akumulatorjev saj so bolj zanesljivi in bolj robustni za uporabo, predvsem pa jih rešuje cena, saj je recimo cena 1 celice A123 akumulatorja 2× višja, kot cena 3 Nimh akumulatorjev (primerjal sem 3 nimh akumulatorje, da se približno ujame voltaža, ki je v primeru ene A123 celice 3,3V, v primeru 1 nimh cellice pa 1,2V, to se pravi skupno 3,6V).
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Ne delajte si preveč utvar.
Bo že naša vlada poskrbela za vse mogoče davke tako ,da na koncu tudi električnna energija za avtomobile ne bo poceni v primerjavi z becinom.