Varčevanje za nov avto otroka

Repliciral sem Davidoffu.....

....ki je prišel ven z argumenti amerikanca....

Sosed ima SUV....SUV rabim tud sam...ne tolk zarad udobja...ampak veš zarad varnosti ker kaj če se od soseda sosed ki ima tudi SUV kdaj zaleti vame :)
kakega suva ma sosed? ti če se ne motm vozš tank landcruserja ( šasija).. a ma 3.0 v6 dizel motor?
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.601
1.206
113
Celje
Dobro, pa dajmo pri znamki ostati.
5 let starega passata.

in vzameš dobro ofurano nemško kvaliteto, ker pravilo 12 plač.
Potem začneš kalkulirati, da gume treba menjati, velik servis je obvezen.
Čez 2 meseca se sliši zadnji ležaj, mehanik pogleda in pravi ploščice in diski so bogi, dajmo še to menjati.
Čez pol leta na tehničnem pravi mojster končnik ima luft.
pozimi avto ne vleče in tester pokaže, da bi bilo potrebno menjati LMM.
Se pred morjem pohvališ ženi, da zdaj pa vse zrihtano in samo še tankati in voziti. In tam okoli Karlovca klima neha hladiti. Ko prideš iz dopusta mehanik sicer pihne not plin, pa pravi, da kiler je že bol bogi. No čez 14 dni klima spet ne hladi...
Dobro leto po nakupu se sliši desni ležaj amortizerja.
Leto in pol po nakupu nekaj DSG javlja napako in potreben "manjši" poseg, ki stane ugodnih 1500€.
Ko je avto star nekih 7 let crkne akumulator.
in tako naprej...

Na drugi strani pa vzameš NOV avto z garancijo (mogoče nekoliko nižji rang, oziroma z manj opreme), daš polog 12 plač in razliko kredit na 5 let.
In se načeloma samo voziš in nič ne razmišljaš kdaj bo odletel izpuh, ali kaj je naslednja stvar, ki jo bo potrebno urediti.

Pod črto je strošek enak. Eni imajo raje "da se vidi nekaj nemškega" in plačujejo več za razna "mala" popravila, drugi pač samo vozijo in izgubljajo več na vrednosti.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.601
1.206
113
Celje
Otrokom se denar posoja, ne daje. Če jim želite dobro..
Vse je odvisno kako je kdo vzgojen in koliko občutka ima za denar. Jaz sem kar hitro začel kje kaj pomagati in zaslužil kakšno malenkost.
Ko pa sedaj gledam nekatere, ki pri 20+ letih skoraj dobesedno mislijo, da denar itak prileze iz bankomata, oziroma samo kartico prisloniš, mi pa marsikaj ni jasno.

Sam sem pred skoraj 25 leti kot mulc kupoval svojo prvo R5. Na kupu sem imel denar in bi pač za ta znesek dobil nekaj relativno zgonjenega. In dedek pravi, pa vzami raje nekaj novejšega, z manj kilometri, bo manj stroškov s popravili. Ti posodim. In mi je res posodil še recimo slabo polovico že privarčevanega zneska.
Dobil sem odličen avto, ki mi je precej dolgo služil.
Jaz pa sem mu vsak mesec vračal kolikor sem lahko. Pri zadnjem "obroku" je odšel v sobo in prinesel kuverto. V njej je bil celoten posojen/vrnjen znesek. In rekel nekaj v stilu, ker si res pridno vračal, spravi to in ko boš naslednjič menjal, kupi novega." In čez nekaj let sem ga res. R Clio :)
Ma sem v bistvu še danes hvaležen, ker mi je takrat prišparal marsikatero težavo in dodatni strošek.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.733
113
pri taščici
in vzameš dobro ofurano nemško kvaliteto, ker pravilo 12 plač.
Potem začneš kalkulirati, da gume treba menjati, velik servis je obvezen.
Čez 2 meseca se sliši zadnji ležaj, mehanik pogleda in pravi ploščice in diski so bogi, dajmo še to menjati.
Čez pol leta na tehničnem pravi mojster končnik ima luft.
pozimi avto ne vleče in tester pokaže, da bi bilo potrebno menjati LMM.
Se pred morjem pohvališ ženi, da zdaj pa vse zrihtano in samo še tankati in voziti. In tam okoli Karlovca klima neha hladiti. Ko prideš iz dopusta mehanik sicer pihne not plin, pa pravi, da kiler je že bol bogi. No čez 14 dni klima spet ne hladi...
Dobro leto po nakupu se sliši desni ležaj amortizerja.
Leto in pol po nakupu nekaj DSG javlja napako in potreben "manjši" poseg, ki stane ugodnih 1500€.
Ko je avto star nekih 7 let crkne akumulator.
in tako naprej...

Na drugi strani pa vzameš NOV avto z garancijo (mogoče nekoliko nižji rang, oziroma z manj opreme), daš polog 12 plač in razliko kredit na 5 let.
In se načeloma samo voziš in nič ne razmišljaš kdaj bo odletel izpuh, ali kaj je naslednja stvar, ki jo bo potrebno urediti.

Pod črto je strošek enak. Eni imajo raje "da se vidi nekaj nemškega" in plačujejo več za razna "mala" popravila, drugi pač samo vozijo in izgubljajo več na vrednosti.
Tale znamka s toliko okvarami si oa zasluzi objavo imena. Pa servis tudi.
Al imam samo jaz sreco da sem z mojimi skoraj polnoletnimi vozili prevej manj na servisih.
Seveda ce delas 50+kkm letno pa kupi novo vozilo in ne 5 let stare s premije s pol mio km(na stevcu 100)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in sajkek

kajn

Guru
5. okt 2007
2.785
1.615
113
Iskajoč brata
Na drugi strani pa vzameš NOV avto z garancijo (mogoče nekoliko nižji rang, oziroma z manj opreme), daš polog 12 plač in razliko kredit na 5 let.
In se načeloma samo voziš in nič ne razmišljaš kdaj bo odletel izpuh, ali kaj je naslednja stvar, ki jo bo potrebno urediti.
tukaj potem to ni pravilo 12 plač, ampak veliko več.

Pri nakupu rabljenega moraš pač ušteti v ceno: da boš menjal gume + en konkreten servis + obraljeni deli (aku, ploščice...) To moraš okvirno sešteti in dobiš (vsaj zame) ceno rabljenega vozila.

Če kupiš 3 leta star avto za 15k, ki je bil nov 30k, jaz ne vidim računice... Tudi če uračunam da bom v prihodnjih 5 letih dal (pretiravam) 5k za izredna popravila...

Da ne bo pomote... Prioriteta v avtu je varnost, zanesljivost in stroški... Nisem obseden z znamkami, mi je vseeno... avto je zame orodje, ki pripelje od točke A do B.

EDIT: glede na podivjane cene si bom lahko čez 5- 7 let (takrat bom menjal, če bo OK) si bom lahko privoščil samo kakšnega Cliota (12 plač)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Valhalla

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
2.022
843
113
Tudi problem, drzi, ampak te vsaj stalo ne bo. Vsaj domnevam, da nadomestno vozilo "pripada"?
Stane mogoce ne.. gre pa vseeno en kup casa in slabe volje.. konc koncev si kupil nov avto z garancijo.. si pa skoz na servisu..

pa tisto kar ti nadomestnega “pripada” je ponavadi 2 razreda manjse od tistega kar imas.. imel megana - vozili smo pa twingota pa dacio..
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
730
377
63
tukaj potem to ni pravilo 12 plač, ampak veliko več.

Pri nakupu rabljenega moraš pač ušteti v ceno: da boš menjal gume + en konkreten servis + obraljeni deli (aku, ploščice...) To moraš okvirno sešteti in dobiš (vsaj zame) ceno rabljenega vozila.

Če kupiš 3 leta star avto za 15k, ki je bil nov 30k, jaz ne vidim računice... Tudi če uračunam da bom v prihodnjih 5 letih dal (pretiravam) 5k za izredna popravila...

Da ne bo pomote... Prioriteta v avtu je varnost, zanesljivost in stroški... Nisem obseden z znamkami, mi je vseeno... avto je zame orodje, ki pripelje od točke A do B.

EDIT: glede na podivjane cene si bom lahko čez 5- 7 let (takrat bom menjal, če bo OK) si bom lahko privoščil samo kakšnega Cliota (12 plač)
Problem je, ker ti ne bo nihče prodal 3 leta star avto z malo km oz. dobro ohranjen. Tisti, ki pa jih prodajo, jih pa žlahti.
Nemški "dohtarji, pravniki in direktorji", ki delajo 50+kkm na leto, v treh letih istisnejo vse bonuse iz tiste nove nemške premije. Ti pa dobiš še ene 50kkm brezskrbnih, potem se pa začne (servis, gume in zavore mejnaj takoj)....
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.560
10.775
113
3 leta stare premije so ponavadi sluzbene, in jih prodajajo podjetja, avti so ponavadi top vzdrževani itd, na tebi pa je, koliko zgonjenega potem najdeš in kupiš.

še enkrat, raje 140kkm nemških kmjev, kot 50kkm slovenskih. samo prvi km od svojega doma poglej, kakšna je cesta, in se ti vozilo ter denarnica zasmili.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in Kamele0N

kajn

Guru
5. okt 2007
2.785
1.615
113
Iskajoč brata
Saj sem napisal, da moraš to dodati ceni ob nakupu. Jaz gledam tam 3 leta + ne več kot 100k km. Se dobijo... moraš pa biti malo bolj potrpežljiv...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.560
10.775
113
ja spet odvisno, kakšnega kupiš. ce je to nek 10 let plus avto, potem ja.
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.785
1.615
113
Iskajoč brata
Moj primer: Avto 3 leta + 100k, sedaj ga imam 1.5 leta+ obrnil 30k v tem času
Stroški: letne + zimske = pribl. 600€
redni servis menjalnika: 300€
2x redni servis (1x uradni, 1x neuradni z računom) 400€
kljuka: 450€

Tako da to niso 10 let stare gare, pa so vseeno kar konkretni stroški v prvem letu. To je treba prišteti zraven cene. Potem računaš/upaš, da bodo samo redni servisi, ki jih imaš s starim ali novim avtom.

Kupil sem tudi prtljažnik in trugo, vendar to bo še uporabno naprej, tako da ne prištevam k avtu...
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.555
1.148
113
Pri nakupu 3 leta starega iz Nemčije je mene dodatno usekalo še:
- veliki servis, 500€
- 8 gum, 4 feltne, 500€
- akku, 140€
- eni hebeni auspuh senzorji in diagnostike, 200€
- kljuka (želja), 500€
- optimizacija (želja), 300€
kakorkoli, še nisem blizu cene omenjenega Polota, nov je bil 55k, v bistvu sploh ni primerjave, kar se tiče varnosti, dodatne opreme, senzorike, nenazadnje moči in klase avta..

Tudi v proračunu sva rekla in se nisva zmotila: na nakup avta, še vsaj 2k za dopolnila + nekaj lastnega časa in si na neki realni nakupni ceni. Midva sva sicer zaradi dodatnih želja v resnici rekla še 4k, ampak osnova pa drži.
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic