Citat:
Uporabnik Ateis pravi:
mtl: prihranek z predelavo na plin je realen glede na tipe voženj, vrsto vgradnje in tip vozila. moj prihranek pri plinu je dobrih 40% proti bencinu. proti dizlu bi bil prihranek manjši, 25-30%, ampak vseeno tega avta ne bi dobil dizla. razlika pa je, da jst vozim 200konjev, če bi bil dizel pa niti približno ne bi bilo toliko. prav tako bi bil rabljen dizel že osnovi več kilometrov pa še bolj bi bil izpostavljen okvaram, ki so tipične za dizle. moje mnjenje je, da se splača plin pri benciarjih z veliko konji ali pa kupiti plinaša že kot novega kot alternativa dizlu, saj bo prihranek prinovem zagotovo 40% napram bencinarju ali ene 30% napram novemu dizlu.
lp
Ti imaš močnega in predvidevam požrešnega bencinarja predelanega na plin, zato si morda na 40% prihranku (čeprav dvomim).
Zgoraj smo pisali o 1.6 mlinčkih z recimo porabo plina 7 litrov. Vsi ti ''pametnjakoviči'', ki računajo prihranek proti 50%, računajo prihranek PRI GORIVU. Vsi pa pozabijo na sledeče:
- flashlube, če je potreben
- bencin potreben za zagon vozila, sploh pozimi to ni tako malo, če delaš jajcanje po mestu. Se lahko zgodi, da se praktično samo na bencin voziš
- stroški servisov (ja, 50 EUR, ampak je spet strošek)
- potencialni obisk (pot) servisa zaradi ''štimanja''
- potencialno izgubljeni čas zaradi ''iskanja'' črpalk, obiskov plinskega servisa ali 2x pogostejšega tankanja
Ko vse to sešteješ (brez zadnjega, ki mora vsak sam ovrednotit), prideš PRI MLINČKIH na nekje okrog 30% prihranka in si lahko zelo vesel.
Pri večjih, požrešnejših garah so ostali stroški relativno nižji. Recimo pri porabi 5 litrov bo strošek servisa 50 EUR relativno višji kot pa pri porabi 20 litrov. In potem se kalkuacija malo dvigne.
To so moji izračuni, ko sem imel plinaša. V primerjavi z dizlom sem bil malenkost višje. Imel istega dizla prej. Sedaj imam večjo dizelsko kravo, pa so stroški nižji.
Ampak to ne pomeni, da je za vse kalkulacija takšna, pač je treba vedet kje se voziš in kako, odvisno pa je tudi od avtomobilov.
Zato se pa ob omembi 50% prihranka samo nasmejim in sta dve možnosti (obe slabi za potencialnega kupca):
- ali tisti nima pojma
- ali zavestno laže
Ps: že samo pri porabi nikakor ne moreš priti na prihranek 50%. Razen, če bi bila cena plina 40% cene bencina, potem morda.
Ps2: pri novih je pa vprašanje kalkulacije. Fiatov se v nobenem primeru ni splačalo kupiti par let nazaj. Zgolj en primer, ko je vožnja na plin bistveno dražja od vožnje na dizel. Seveda ob upoštevanju vseh stroškov, ne zgolj porabe:
http://www.zurnal24.si/brez-servisa-slika-ni-popolna-clanek-209670 Da niti ne začnemo o tem, da so pri stroških na km pri LPG vozilu upoštevali zgolj vožnjo na plin. Ko dodamo zraven bencin za hladen zagon so že samo stroški goriva najmanj enaki stroškom goriva pri dizlu. In ko dodamo pri konkretni primerjavi recimo še navor vidimo, da je Punto LPG popolnoma nesmiselna izbira za dolge relacije v primerjavi z dizlom. Za majhno število prevoženih km letno pa isto izgubi na celi črti proti bencincu in se ti ne splača v nobenem primeru LPGja kupovat. Mi sploh ni jasno zakaj je Fiat ponudil to možnost, saj je popolnoma neracionalna. Razen, če uporabljajo to v ''promocijske'' namene, kako zelena znamka so.