Se sploh še splača kupovat nove dizle?

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.057
5.657
113
Citat:
Uporabnik Raven pravi:
ko (če) bo ideja zrela bom že vprašal na alterju "kaj pa vi mislite o tem pa tem avtu"
smile-1.gif

ne-ne-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
kzs
Prepucavanje bencin vs. dizel, menite se pa o kravi tipa Touran.
Največ prišparaš, če se odločiš za manjši segment avtomobila. Najmanjši še možen in še sprejemljiv, pa je čisto vseeno ali dizel ali bencin, gorivo je pri avtu navsezadnje samo del stroška. Mogoče celo v razmislek, da se kupi že serijskega plinaša, LPG je smešno poceni že nekaj časa.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Serijsko ja, ko gledam kakšne porabe imajo kaki 1.6 mlinčki predelani v slo pa ne morem verjet. Jaz sem imel 10-12l plina z 250 konjksim v osnovi požrešnim avtomobilom, tudi pod 10 je bilo težko z bencinom. Pol pa 10+ l slišik za 1.6 mlinčke, ko sem še flashlube prodajal.
uf-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Serijsko ja, ko gledam kakšne porabe imajo kaki 1.6 mlinčki predelani v slo pa ne morem verjet. Jaz sem imel 10-12l plina z 250 konjksim v osnovi požrešnim avtomobilom, tudi pod 10 je bilo težko z bencinom. Pol pa 10+ l slišik za 1.6 mlinčke, ko sem še flashlube prodajal.
uf-1.gif
Imaš zgrešen pogled. Seveda so tudi avtomobili, ki so predelani tako, da plin ''teče'' noter, ampak poraba brez relacije, načina vožnje je nič.
Ti si se torej vozil z avtom z 250KM s porabo do 12 litrov plina? Samo vprašanje: zakaj si potem imel ta avto z 250KM?
grims-1.gif

Sedaj pa da razložim zakaj imaš zgrešen pogled: moja gajba na plin (Octavia 1.6MPI) je imela pri cca. 135km/h 4.000 vrtljajev. Lastnik pred mano se je vozil večinoma po AC s hitrostjo okrog 160 km/h, porabo je imel malo pod 10 litrov. Logično, če je pa avto se vrtel z nevem koliko vrtljaji. Jaz sem imel porabo z istim avtom v 50.000km 7 litrov plina, saj sem uporabljal avto za tisto, kar je namenjen.
In če kupiš 1.6 bencinarja (klasičnega atmosferca, ne sodobnih turbo mlinčkov, da ne bo kdo to vlekel v temo) zato, da boš rekorde po AC postavljal si pač
uf-1.gif
. Za to se kupi dizla ali pa močnejšega bencinarja. Verjetno bi ti imel s svojim 250KM bencinarjem podobno ali morda celo manjšo porabo pri 160km/h, saj se motor sploh ne bi mučil.
Tako da, tvoje omembe porab so popolnoma brez veze, dokler ne zapišeš zraven kje in kako se nekdo vozi. Pa zraven dodaj še vozniški stil. Je lahko recimo tudi do 30% razlike v porabi ob isti povprečni hitrosti med dvema voznikoma.

Jaz sem tudi imel povprečno porabo z 1.9TDI-jem 17 litrov. Pa sedaj ne pljuvam TDI-jev, da žrejo ko .... Ker vem zakaj je bila takšna poraba in kakšno imam pri normalni vožnji.
cool-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
In 80% vseh prodanih Golfov so e-Golfi in GTEji.
Po drugi strani pa je VW na švedskih cestah zelo redek, komaj kje kakega vidiš. Bolj bi bil zanimiv podatek s kakimi volvoti.
smile-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ahja...

Kdor predela avto na plin sploh pa 1.6 mlinček je njegov cilj jasen in s tem režim vožnje o tem spoloh ni treba debatirat. Kako so pa uspešni tisti, ki predelujejo in vozniki sami pa je druga stvar.

Tak človek, ki štepa 40kkm++ letno in predela mlinček na plin bi nekako moral poznat avto in ga znat varčno vozit, če skorajda živi na cesti in ni slovenski rokerfeler. Potem ostane samo še vgradnja plina oz. plinski sistem. Dolgo že nimam avta na plin in že dolgo nisem kaj veliko študiral, tudi avto s plinom sem kupil v tujini in nisem sam zbiral sistema, samo glede na porabo je bilo definitivno nekaj narejeno prav in pri drugih narobe.

Imam porabi prijazne relacije, ko je zelo pogosto prehitevanje povsem sizifovo neproduktivno, kdaj prehitevam oz. hitro vozim za špas, nikakor pa da pridem na delovno mesto prej, ker se skoraj ne da nič profitirat. S tistim avtom sem imel pogosto "težave", ker je bil zelo razpoznaven in je vsak vedel kje sem ga tiščal ipd. Nikakor ni bil namen tistega avtomobila nizka poraba oz. sploh gledanje na porabo je pa dejstvo, da je bil kup zabave za zelo malo stroškov in ga pogrešam.

Če bi poznal take bencinske stroje ne sam mlinčkov, bi vedel, da se pod določeno porabo sploh ne da spravit zadeve in je vožnja v 5 120 na uro bolj varčno kot poizkus cjazenja pri 80.

PS. Pri tiščanju sem plin v 90% primerih izklopil in vozil na 100 oktanca, ker je v vsakem primeru bolj blagodejno za vse sklope, čeprav se kake bajne dodatne moči ni čutilo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
"Espace mora biti dizel, kajne? In ne, tudi to ne velja več. Seveda, dizel bo nekaj varčnejši (na našem normnem krogu je porabil 6,8 litra namesto 6,1, kolikor je porabil 160-'konjski' dizel), a je bencinar hkrati tišji in bolj uglajen."
http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/renault-espace-energy-tce-200-edc-stopstart-zen/

Espace TCe200:
POVPREČNA PORABA NA TESTU: 8,1l/100km
PORABA NA NORMNEM KROGU: 6,8l/100km

Espace dCi160:
POVPREČNA PORABA NA TESTU: 8,6l/100km
PORABA NA NORMNEM KROGU: 6,1l/100km
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Točno to. Doma ima megane dci okoli 5,4 povprečno porabo zadnjih nekaj kilo km. G7 1.4 TSI pa 6,2. Relacija z golfom komot okoli 5-5,5, z meganom mukoma pod 4,7, večinoma 4,7 do 5,2. V tem segmentu ni 2 litra razlike niti pod razno v neki povprečni vožnji, pol litra do liter maksimum. Morda v večjih neaerodinamičnih, težkih kravah tipa touran je razlike nekoliko več. Pa verjetno v skrajnostih, tiščanje do rdečega polja, naglo speljevanje, takrat se morda razlika v porabi nekoliko poveča, ampak takrat tudi dizel več žre, ne samo bencinar.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
In 80% vseh prodanih Golfov so e-Golfi in GTEji.
Po drugi strani pa je VW na švedskih cestah zelo redek, komaj kje kakega vidiš. Bolj bi bil zanimiv podatek s kakimi volvoti.
smile-1.gif

Itak sem slabo bral, pa mislim, da je shark kiksnil - govora je seveda o norveški, ne švedski.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.153
3.873
113
Pri touranu tsi se ni treba nič kaj posebej trudit da si na 10 litrih. Po drugi strani pa dizla težko spraviš na 7+. Hkrati se v praksi nobenega od obeh niti približno ne da vozit z deklarirano porabo (razen na relaciji Vršič - Kranjska Gora).
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
In 80% vseh prodanih Golfov so e-Golfi in GTEji.
Po drugi strani pa je VW na švedskih cestah zelo redek, komaj kje kakega vidiš. Bolj bi bil zanimiv podatek s kakimi volvoti.
smile-1.gif

Itak sem slabo bral, pa mislim, da je shark kiksnil - govora je seveda o norveški, ne švedski.

Nič nisem kiksnil,ti malo mešaš švedsko in norveško prodajo! Še enkrat:polovica vseh prodanih Passatov na ŠVEDSKEM v Septembru 2016 je bila v GTE verziji.
Glede Norveške nisem nič napisal,si jo pa ti vmešal s podatkom o norveških Golfih
tongue-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
In 80% vseh prodanih Golfov so e-Golfi in GTEji.
Po drugi strani pa je VW na švedskih cestah zelo redek, komaj kje kakega vidiš. Bolj bi bil zanimiv podatek s kakimi volvoti.
smile-1.gif

Itak sem slabo bral, pa mislim, da je shark kiksnil - govora je seveda o norveški, ne švedski.

Nič nisem kiksnil,ti malo mešaš švedsko in norveško prodajo! Še enkrat:polovica vseh prodanih Passatov na ŠVEDSKEM v Septembru 2016 je bila v GTE verziji.
Glede Norveške nisem nič napisal,si jo pa ti vmešal s podatkom o norveških Golfih
tongue-1.gif
A, potem je tudi na švedskem fil Passatov GTE. Za norveško velja eank podatek, pol jih je GTEjev. Zato sem misli, da pišeš o švedski.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Ahja...

Kdor predela avto na plin sploh pa 1.6 mlinček je njegov cilj jasen in s tem režim vožnje o tem spoloh ni treba debatirat. Kako so pa uspešni tisti, ki predelujejo in vozniki sami pa je druga stvar.

Tak človek, ki štepa 40kkm++ letno in predela mlinček na plin bi nekako moral poznat avto in ga znat varčno vozit, če skorajda živi na cesti in ni slovenski rokerfeler.
To po mojih izkušnjah drži v izredno malo primerih.
Večinoma je nekaj v stilu uaaaaaaaaaaaaaaaau reklama za 50% prihranka pri Petrol plinu, yes, grem v to. Potem pa nos do tal, ko je prihranek (če je) 30%. Da ne govorimo o potencialnih problemih z napeljavami in uničenih motorjih (to se ne tiče direktno petrol plina).
Po mojih izkušnjah, kar so stranke k meni prišle s plinom, ko sem jim malo razložil situacijo, dal nekaj ''literature'' na to temo, se skoraj nobena ni odločila za to, ker so bile druge bolj smiselne alternative.

Isto ti je, ko gre precej ljudi kupovat nov avto zato, da jim bo žrl pol litra manj. Popolnoma nesmiseln razlog, saj s tistega pol litra razlike ne bodo nikoli pokrili izgube vrednosti novega avtomobila. Toliko o ''racionalnosti'' Slovencev.
 

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.285
811
113
mtl: prihranek z predelavo na plin je realen glede na tipe voženj, vrsto vgradnje in tip vozila. moj prihranek pri plinu je dobrih 40% proti bencinu. proti dizlu bi bil prihranek manjši, 25-30%, ampak vseeno tega avta ne bi dobil dizla. razlika pa je, da jst vozim 200konjev, če bi bil dizel pa niti približno ne bi bilo toliko. prav tako bi bil rabljen dizel že osnovi več kilometrov pa še bolj bi bil izpostavljen okvaram, ki so tipične za dizle. moje mnjenje je, da se splača plin pri benciarjih z veliko konji ali pa kupiti plinaša že kot novega kot alternativa dizlu, saj bo prihranek prinovem zagotovo 40% napram bencinarju ali ene 30% napram novemu dizlu.

lp
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Ateis pravi:
mtl: prihranek z predelavo na plin je realen glede na tipe voženj, vrsto vgradnje in tip vozila. moj prihranek pri plinu je dobrih 40% proti bencinu. proti dizlu bi bil prihranek manjši, 25-30%, ampak vseeno tega avta ne bi dobil dizla. razlika pa je, da jst vozim 200konjev, če bi bil dizel pa niti približno ne bi bilo toliko. prav tako bi bil rabljen dizel že osnovi več kilometrov pa še bolj bi bil izpostavljen okvaram, ki so tipične za dizle. moje mnjenje je, da se splača plin pri benciarjih z veliko konji ali pa kupiti plinaša že kot novega kot alternativa dizlu, saj bo prihranek prinovem zagotovo 40% napram bencinarju ali ene 30% napram novemu dizlu.

lp
Ti imaš močnega in predvidevam požrešnega bencinarja predelanega na plin, zato si morda na 40% prihranku (čeprav dvomim).
Zgoraj smo pisali o 1.6 mlinčkih z recimo porabo plina 7 litrov. Vsi ti ''pametnjakoviči'', ki računajo prihranek proti 50%, računajo prihranek PRI GORIVU. Vsi pa pozabijo na sledeče:
- flashlube, če je potreben
- bencin potreben za zagon vozila, sploh pozimi to ni tako malo, če delaš jajcanje po mestu. Se lahko zgodi, da se praktično samo na bencin voziš
- stroški servisov (ja, 50 EUR, ampak je spet strošek)
- potencialni obisk (pot) servisa zaradi ''štimanja''
- potencialno izgubljeni čas zaradi ''iskanja'' črpalk, obiskov plinskega servisa ali 2x pogostejšega tankanja
Ko vse to sešteješ (brez zadnjega, ki mora vsak sam ovrednotit), prideš PRI MLINČKIH na nekje okrog 30% prihranka in si lahko zelo vesel.
Pri večjih, požrešnejših garah so ostali stroški relativno nižji. Recimo pri porabi 5 litrov bo strošek servisa 50 EUR relativno višji kot pa pri porabi 20 litrov. In potem se kalkuacija malo dvigne.

To so moji izračuni, ko sem imel plinaša. V primerjavi z dizlom sem bil malenkost višje. Imel istega dizla prej. Sedaj imam večjo dizelsko kravo, pa so stroški nižji.
wink-1.gif
Ampak to ne pomeni, da je za vse kalkulacija takšna, pač je treba vedet kje se voziš in kako, odvisno pa je tudi od avtomobilov.

Zato se pa ob omembi 50% prihranka samo nasmejim in sta dve možnosti (obe slabi za potencialnega kupca):
- ali tisti nima pojma
- ali zavestno laže

Ps: že samo pri porabi nikakor ne moreš priti na prihranek 50%. Razen, če bi bila cena plina 40% cene bencina, potem morda.
Ps2: pri novih je pa vprašanje kalkulacije. Fiatov se v nobenem primeru ni splačalo kupiti par let nazaj. Zgolj en primer, ko je vožnja na plin bistveno dražja od vožnje na dizel. Seveda ob upoštevanju vseh stroškov, ne zgolj porabe: http://www.zurnal24.si/brez-servisa-slika-ni-popolna-clanek-209670 Da niti ne začnemo o tem, da so pri stroških na km pri LPG vozilu upoštevali zgolj vožnjo na plin. Ko dodamo zraven bencin za hladen zagon so že samo stroški goriva najmanj enaki stroškom goriva pri dizlu. In ko dodamo pri konkretni primerjavi recimo še navor vidimo, da je Punto LPG popolnoma nesmiselna izbira za dolge relacije v primerjavi z dizlom. Za majhno število prevoženih km letno pa isto izgubi na celi črti proti bencincu in se ti ne splača v nobenem primeru LPGja kupovat. Mi sploh ni jasno zakaj je Fiat ponudil to možnost, saj je popolnoma neracionalna. Razen, če uporabljajo to v ''promocijske'' namene, kako zelena znamka so.
 
Nazadnje urejeno:

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Pri touranu tsi se ni treba nič kaj posebej trudit da si na 10 litrih.

O katerem Touranu pa govoriš ti v tej temi, ta novem ali starem? Ker TSI-ji so v 10 letih tudi malo napredovali, tako glede porabe pa tudi zanesljivosti.
evil.gif