Se sploh še splača kupovat nove dizle?

jello

Guru
22. sep 2008
9.778
3.636
113
Ne da se mi prepucavat, napisal sem primer iz prakse za konkretna avtomobila in ne, nimam se za vzorec.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.778
3.636
113
Povprečen voznik si ne beleži niti datuma ko je tankal, kaj šele da bi se nekam registriral da bo tipkal vsak meter kje ga je prevozil in vsak liter, ki ga je vlil v avto. Zato je na špritmonitorju vzorec problem. Ker povprečnega voznika tam ni.

p.s.: še enkrat, ne steve, nisem povprečen voznik, še manj vzorec.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.193
3.821
113
Seveda štima. PA saj pravi špritmonitor enako, kot trdim jaz: TSI je ok za male avte in zmerne obremenitve. Golf 7 je postal dokaj lahek avto in če ima voznik zmerno nogo, se da vozit z obema poceni. Daj pa ta motor v garo od Tourana ali pa ga vozi malo bolj živo, in bo bencinarjeva poraba ušla precej višje kot pri dizlu.

Če kar prepišem moje zgornje podatke:

2.0 TDI 150: povprečna 6,28, max 7,50
1,4 TSI 150: povprečna 7,58, max 9,53

Pri dizlu gre poraba gor za dober liter, pri bencinarju pa za dva. Osebne izkušnje z obojimi učijo da se v praksi pozna še bolj. Za vas ne vem, meni pa vem da se ne da preveč ukvarjat s tem kako bom speljeval in kako počasi pritiskal na gas.

BTW, pogledal sem porabe (na spritmonitorju) nekaterih tukaj gor navednih avtov:

Renault Kadjar 1,2 tce: povprečno 7,8/ max 9,57
VW Tiguan 1,2 tsi: popvrečno 8,04/ max 10,15

Pa tudi če pogledamo primerjavo od gor, vidimo kam pes taco moli (ker lastniki bencinarjev vidijo da pije več, pač vozijo počasneje, če pa avto malo poterajo, spije ohoho.

Anzahl Kraftstoff min Ø max
133 Diesel 4,53 6,11 7,74
92 Benzin 5,55 7,01 9,33
1 Erdgas (CNG) 4,48 4,48 4,48
1 Plug-in-Hybrid Benzin 2,79 2,79 2,79
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.521
60
48
Kranj
Sem šel gledat porabo na spiritmonitor za svoj avto. Imam več kot liter manjšo porabo od njihovega povprečja hmmm
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.698
800
113
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Vir je cesta. Oba sta tourana, dizel je moj, bencinar pa od sodelavca. Oba imava praktično enake relacije. Do službe enako, popoldne jajcanje do max 20 km in za vikend kakšne daljše relacije. Jaz se z lahkoto vozim nekje med 6 in 6.5. On se mora pa potrudit če ga hoče med pod 9. Če ga vozi za to čemur je namenjen pa je na 10+.

Doktoriravajte dalje. Pa še pripis: kdor jemlje špritmonitor za realnost bi moral kakšno uro statistike ponovit. Ker ima gromozanske težave z vzorcem.

... praktično enake relacije ... enega vozi sodelavec drugega jello ...

Jaz na isti relaciji naredim 20% nižjo porabe z višjo povprečno hitrostjo kot moja tašča, z ISTIM AVTOM. Špritmonitor pri vseh mojih dolgotrajnih računanjih porabe pri 4 avtih še ni falil za več kot 10%, še več, povprečna poraba na špritmonitor je pri vseh primerih višja, nisem jaz kriv da živim 40km stran od najbližje AC.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.224
1.851
113
Edina merodajna primerjava je isti voznik na relacijah, ki jih običjano opravlja.

Tako da...če že, oba avta na test...v dveh urah, kolikor ju dobiš boš že znal narediti par krogov običajne poti z enakim slogom vožnje. BC bo povedal ostalo (vsaj razliko, če že kaže narobe
grims-1.gif
).
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.193
3.821
113
Ja, zato je pa težko reči kaj je (edino) prav. Vsak ima svoj stil in svoje razloge. Jaz sem probal že več TSI-jev in zame pač ni, vsaj ne v tem daily driver/špar razredu.
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
866
2
18
Scenic dci z 130 KM ima po 14 000 kilometrih povprecno porabo 6,38 l/100 km.
V Lendavo recimo smo se peljali čisto po predpisih in kulturno in je bila pred Hoferjem poraba 5,2 l/100 km, po prevoženih 252 kilometrih. Nato pa skok do Vinariuma, kjer se je poraba dvignila na 5,8. Nazaj grede domov vožnja malce bolj dinamična in poraba doma pokaže 6,3 l/100 km. V avtu dva odrasla, trije otroci na otroskih sedežih in v prtljazniku voziček. Za moje pojme kar naložen avto.
Sestricna ima grand scenica z bencinskim motorjem z 130 KM in ima porabo med 9 in 10 litri na 100 kiometrov.
Zena ima merivo 1.6 bencin z 105 KM in ima porabo 8,7 l/100 km, pa se vozi pretežno sama.
Tole je malo primerov zabeleženih porab.
Dejstvo je, da bencinski motor porabi več, v mojem primeru bi občutno več in zato ga nisem kupil.
Ne bom se pa vozil zato, da bom imel majhno porabo, po AC med 100 in 120 km/h, kar dela sedaj veliko ljudi, in potem se hvali in po forumih in v družbi, da jim njihov avto porabi med 3 in 4 litre na sto kilometrov.
Če delaš veliko kilometrov oziroma če imaš še velik avto, potem je dizel prava izbira.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
O ne...

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari. Jaz imam 80% lepe relacije še 10% nimam mesta, tako da nisem povprečje, moram vedno na špritmonitorju gledat od 0,5-1l nižjo povprečno zame kot tam uporabniki. Nemec AC kar hitro pelje ali pa tudi stoji v koloni, to nabije porabo.

Ne bom pa zase več vzel dizla, mogoče enega točno določenega dizl hibrida, katerega pa sem žal zamudil (za tak keš ga ne bo več en lep čas:))
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.402
484
83
::1/128
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Edina merodajna priemrjava je isti voznik na relaciji, ki jih običjano opravlja.

Tako da...če že, oba avta na test...v dveh urah, kolikor ju dobiš boš že znal narediti par krogov običajne poti z enakim slogom vožnje. BC bo povedal ostalo (vsaj razliko, če že kaže narobe
grims-1.gif
).

Točno to. Pa še to je treba opravit v primerljivem prometu (no sej drugače je težko vozit v istem stilu). Danes zjutraj sem rabil v en konec cca. 35min in je bila poraba 10+. Za isto relacijo sem par ur kasneje, ko se je promet sprostil, rabil točno 9 minut poraba pa 5.7
smile-1.gif


Sem pa nekaj časa (prvo leto/leto pa pol) tudi sam vpisoval porabo pri dveh avtomobilih na spritmonitor predvsem iz firbca (no pa pri drugem sem po določenem času ustrezno korigiral BC, da kaže bolj točno). Pri sedanjem sem bil ravno nekje v povprečuju (7,2, povprečje 7,16), pri prejšnem pa precej nad (13,5, povprečje 9,7), ampak sem prej delal več kot pol manj kilometrov in še to 90% po mestu (ostalo pa bolj dinamično
smile-1.gif
). Kasneje ko sem delal več kilometrov in nekoliko bol umirjeno, sem že nehal vpisovat.

No ko se gleda avto, je vsekakor zanimivo pogledat še na spritmonitor, vseeno pa pomoje bolj redno vpisujejo tisti, ki že tako pazijo, kako vozijo. Dvomim, da je veliko takih, ki jim je vseeno za porabo in po drugi strani redno vpisejejo porabo na omenjene portale.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.224
1.851
113
Čez par let boš imel na izbiro ali bencin+ elektrika ( hibrida) ali dizla.

Bencinarja kot takega bojo upokojili. Energetsko preveč potraten.

In seveda....termonuklearkarja..ups...električarja
evil.gif
).
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.413
2.483
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Edina merodajna primerjava je isti voznik na relacijah, ki jih običjano opravlja.

Tako da...če že, oba avta na test...v dveh urah, kolikor ju dobiš boš že znal narediti par krogov običajne poti z enakim slogom vožnje. BC bo povedal ostalo (vsaj razliko, če že kaže narobe
grims-1.gif
).

ne-ne-1.gif


Tudi to ne bo čisto držalo, ker ga ni asa (mogoče SJTV1
17758-icon_confused.gif
), ki bi avto z drugačno krivuljo navora in prestavnimi razmerji, takoj vozil "optimalno".
Avtomatik bi znal to sicer precej "izgladiti" - samo je pa spet vprašanje ali boš dobil oba avtomatika.

Pod črto - brezvezna debata, dokler se ne definira področje uporabe vozila in letni kilometri.

Precej na grobo - pri pretežno "long distance" (minimalno 100+ km v "komadu") in dovolj letnih km (25k+) je že dizel v igri. Daljše razdalje in višja letna kilometrina tehtnico iz stroškovnega vidika nagnejo prid dizla, gredo razdalje in letna kilometrina v drugo smer, pa na "ekonomiji" pridobiva bencinar.

Vedno bolj pa postajajo zanimivi hibridi - bo pa trajalo še nekaj časa, da bodo "konkurenčni" za uporabnike, ki delajo resne "long distance" tripe (300km + one way) in/ali 60k na leto - takim bo, vsaj naslednjih 5-10 let, dizel edina ekonomična izbira.

edit: autocorrect correction
 
Nazadnje urejeno:

Raven

Voodoo
25. jul 2007
749
0
16
42
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik Raven pravi:
KSZ

Da se malo vrnemo na prvotno temo – jaz misim, da se dizel izplača, vsaj meni:

Mika me novi touran, in sicer 2.0TDI s 150KM. Na leto delam 20.000km, od tega je sigurno 60% avtoceste, ostalo magistrale/mesto. Če predpostavim, da je poraba 7litrov,( pa bo verjetno manj), me bo prišlo na leto gorivo 1.538€ (7litrov/100km * 1,099€ = 0,07693€/km se pravi 0,07693€/km * 20.000 = 1.538€)

Pa recimo da bi želel tourana z bencinom, primerljiv motor je 1.4TSI s 150KM. Avto je cenejši za dobrega tisočaka napram 2.0TDIju s 150KM. Predpostavimo, da žre 2litra(?) več kot diezel, se pravi bi pil 9 litrov. Če se ne motim, je potrebno v te turbo bencince tankati dražji bencin, kar znese če se ne motim 1,284€, vsaj na pumpah ob avtocesti.

Hiter izračun prvi, da bi porabil za bencin: 2311 € (9 litrov/100km * 1.284€ = 0,11556 €/km se pravi 0,11556 €/km * 20,000km = 2311 €);

Razlika je 773€, se pravi, da bi imel avto v letu in pol notri. Četudi bi bencinc žrl samo liter več kot diesel, bi imel pa avto v treh letih notri. Kar je tudi OK. Vzdrževanje je baje tudi že tam-tam, tako da je stvar zame jasna
smile-1.gif

smirk-1.gif


110 kW
(150 KM) TSI
BlueMotion
Technology

Kombinirana poraba: 5,6–5,4

110 kW
(150 KM) TDI
SCR BlueMotion
Technology

Kombinirana poraba: 4,8–4,6

Pa dodaj pri obema liter gor pa boš videl kje si. Tvoja analiza je pa itak zgrešena, ker temelji na nepreverjenih predpostavkah. Naj bi in podobno.

Hja, v prihodnost žal ne vidim, zato lahko le predpostavljam. Sej na podlagi predpostavljanja (recimo kakšni bodo stroški) se pa človek odloči da bo nekaj kupil, stanovanje, avto, delnice... al kako pa ti kupuješ stvari?
smile-1.gif


Jaz pa vseeno mislim, da moja analiza ni toliko zgrešena - četudi je razlika recimo samo en liter, je pa avto v treh letih notri prinešen (prišpara se 380€).

Predvidevam, da bo razmerje razlika v ceni diezel vs bencin tam-tam... pa je čisto vseeno, al gre cena gor ali pa dol, razmerje ostane enako. (Ne me pa zdej za besedo držat, nisem šel gledati za nazaj kako so se gibale cene goriv.)

PS: za tourana 2.0TDI 150KM Highline z recimo 1000€ dodatne opreme sem izračunal so dali cca 6.5% popusta. Če vzamem njihov leasing. Nisem se pa niti probal pogajati, ker sem šel bolj informativno, da vidim sploh kje sem. TO je bilo nekje sredi avgusta Res pa je, da nisem vprašal za 1.2TSi 150KM, ampak ne verjamem, da bi dali še enkrat več popusta.
smile-1.gif


Se pravi, predpostavljam, da razmerje dobrih 1000€ ostane nespremenjeno.

Pa če gledamo res najbolj optimistično vs pesimistično, zato ker lahko samo predpostavljamo kako bo v prihodnosti: se TDI Touran napram TSIju pri 20.000km letno povrne od 2-4 let. Pa verjetno bi lahko to analizo prenesli še na kake druge avtomobile((?)...

Se pa strinjam, sigurno se da narediti še bolj potrobno analizo, pa gledati gibanje cen goriva, pa kdaj bo deževalo itd... samo meni tole kar zadostuje. Razen če sem res kaj orenk zgrešil, to me pa le popravite.
smile-1.gif


Hvala

Lp
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.053
1.132
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:

Polno teh 7l za dizla je tudi popolnoma nesposobnih voznikov ali pa avtomobilov v okvari.

Ko sem videl naslov teme,sem mislil,da bo šla debata v smer "ali se sploh splača kupiti dizla ali počakati na elektriko",pa vidim da je tema spet zašla v klasično prepucavanje dizel/klasičen bencinar...zeeh...
Še par let,pa ne bo treba sploh razmišljati o dizlu,ker bo šlo večinoma skoraj vse na elektriko in zmeraj manj na bencin/nafto (ravno berem,na Švedskem je že polovica vseh prodanih Passatov v GTE verziji)
cool-1.gif
In 80% vseh prodanih Golfov so e-Golfi in GTEji.
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
Pa si že zračunal koliko te dejansko v teh štirih letih tak avto za 30k€ stane? Se mi zdi tistih par sto evrov razlike v ceni za bencin/dizel čisto nepomembo, vzemi tistega, ki se ti lepše pelje.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Kolega se je pri Touranu 1.4 TSI za cca. 32k zdilal za slabe 4k popusta takoj ko je avto prišel na trg, tako da še imaš nekaj "lufta" pri pogajanju.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.258
5.530
113
K ti kam potuješ je v MOSADU obsedeno stanje
hysterical-1.gif
 

Raven

Voodoo
25. jul 2007
749
0
16
42
Sej vseeno koliko stane vzdrževanje, ker je enako - če pa lahko človek prišpara pri gorivu najmanj 400€ na leto, se mi pa to ne zdi malo. PA verjetno nisem edini.
Ne preferiram nobenega, če bi pa pri TSiju prišparal več kot pri TDIju, bi pa tega vzel pod drobnogled.

ampak to je že offtopic, ko (če) bo ideja zrela bom že vprašal na alterju "kaj pa vi mislite o tem pa tem avtu"
smile-1.gif
 

Raven

Voodoo
25. jul 2007
749
0
16
42
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Kolega se je pri Touranu 1.4 TSI za cca. 32k zdilal za slabe 4k popusta takoj ko je avto prišel na trg, tako da še imaš nekaj "lufta" pri pogajanju.

Vzeto na znanje, hvala
smile-1.gif