Tudi meni je tisti članek v žurnalu glede kalkulacij malo mimo. Tolikšni stroški z LPG napravo niso smiselni, saj bi že po 120.000km stroški vzdrževanja že skoraj presegli njeno vrednost.
Tudi sicer po hitri kalkulaciji (če privzamem, da so stroški realni, pa da se nisem zmotil) pridemo do sledečih cifer po 120.000km:
19503€ Dizel
19750€ LPG
Razlika torej niti 250€. Res pa pri teh km počasi kliče po obnovi ali po novem uparjalniku, morda kmalu tudi po injektorjih. Povprečna cena uparjalnika cca 50€, injektorjev pa kakih 60 do 80€ ali čiščenje. Z delom, na pamet, 180€, a potem smo dobri za naslednjih 120.000km, ko pa res ni več potrebno k pooblaščencu.
Filter tekoče faze 1€, tesnila morda še dodaten €, filter plinaste faze 2€. Sam bi seveda ta del komot opravil v lastni režiji, saj je zelo zelo enostaven poseg. Tisti, ki pa to ne bi, tudi ne bo veliko plačal za delo. Zaradi že prej enostavne in posledično tudi hitre menjave.
Če drži tistih slabih 250€ razlike, se jih z veseljem odpovem in uživam v prednostih bencinskega (LPG) motorja. Dizel pač mora biti za dolge razdalje, na kratke se dela samo škoda in stroški. Ker se dolgo ne segreje, ves tisti čas dela po "zaugom", takrat pa je poraba dizla precej višja kot sicer. Morda celo višja kot pri bencinarju na račun bistveno hitrejšega ogrevanja slednjega (in posledično veliko krajšega "zaug" intervala).
Če pustimo vse tisto, kateri ima lepši zvok, pa da je pri enih treba večkrat menjati, pa, pa, pač subjektivne stvari, mi LPG deluje univerzalnejši. Pa za ekološko osveščene - je veliko čistejši.
EDIT: Aja, še to: 50€ za servis ne bo držalo. Cena je 20 do 35€. Torej 100 do 175€ na 100.000km. Razen G1 in podobni so si zamislili draže servise, celo nad 50€, ampak zato pa so v stečaju.