pse na vrvice

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.017
1.318
113
ChatGPT sicer pravi, da je to izjemoma možno tudi pri nas z obstoječo zakonodajo.

"Eden izmed bolj znanih primerov se je zgodil leta 2017, ko so trije tuji pohodniki, ki so se v neprimerni opremi odpravili na Triglav, morali plačati stroške reševalne akcije. Čeprav so bili reševani iz stene Triglava, kjer se je izkazalo, da so bili neprimerno opremljeni in nepripravljeni za takšen vzpon, so morali delno kriti stroške reševanja, saj so se podali v gore kljub neprimernim vremenskim razmeram in opozorilom."

Naj bi bilo pa to precej bolj pogosto v Avstriji, Švici, Italiji...
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.691
10.311
113
kod Džej-Zija
Ker imajo popolnoma drugačno organizacijo. Tam je celotna veriga profesionalna, namenska helikopterska služba, profesionalni reševalci. Brez zavarovanja ali sredstev helokopter tam sploh ne poleti.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.017
1.318
113
To je res ampak tvoj odgovor se bere, da te kar v steni pustijo, če ne plačaš v naprej. Po moje te vseeno rešijo in kasneje zaračunajo tebi oz. zavarovalnici, če jo imaš. Še posebej, če si življenjsko ogrožen.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.945
1.399
113
Smo že imeli to. Pa so bili sami reševalci proti. Ker si jih ljudje v težavah niso upali klicati in zabredli v še večje težave ali celo smrt. Poleg tega je bilo ogromno črnila prelitega in krega nastalega zaradi vprašanja, kdaj je bila intervencija zastonj kot posledica smole, kdaj pa plačljiva kot posledica raznih oblik malomarnosti. Poleg tega sam GRS želi to službo ohraniti volontersko, ker hoče člane, ki so s srcem pri stvari in ne v tem zaradi denarja.

Tako da stvari niso tako enostavne, da bi jih rešili kar tako iz kavča.

Nekaj je kaj zeli GRS nekaj povsem drugega je pa stroški, ki nastjajo. Jaz osebno vem kdaj klicati resilca, policijo itd. Verjamem, /upam da večina tudi kdaj GRS. Predvidevam, da niso vsi klici za opankarje, ki jih je ujelo slabo vreme Nakup zavarovanja bi bil lahko tudi learning point. Zahteve za veljavo/uveljavitev zavarovanja ne skriješ v drobni tisk, temveč jih grafično prikažeš ob sklenitvi in kot pogoj za veljavo. Ne vem, nisem najpametnejši na temu forum in sire. Verjamem pa da obstajajo dobre prakse, katere bi z lahkoto uporabili.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.691
10.311
113
kod Džej-Zija
Kot rečeno, osnovni problem je način organiziranosti GRS. GRS sama je prostovoljna, v najboljšem primeru dobijo enote sredstva za nakup opreme. Drugi del problema je organizacija helikopterske službe. Tu sta aktivni policija in vojska. Z letenjem posadke ohranjajo nivo pripravljenosti in posebno izurjenost za reševanje iz gora, ki je iz vidika pilota in tehnika najzahtevnejša oblika letenja. Recimo lebdenje nekaj metrov od stene, elisa dobesedno nekaj centimetrov od skale.
Če bi država dopustila organiziranje privat reševalne helikopterske družbe, ta trenutek izven vojske ali policije sploh ni posadk, ki bi bile sposobne to izvajati. In od začetka organizacije še nekaj let, ker je reč tako zelo zahtevna.
O vseh teh spremembah organizacije v teh krogih potekajo razprave že dolga leta, pa trenutno še niso prišli nikamor. Ni konsenza, v katero smer naj se GRS razvija. Tudi ni konsenza, kako obravnavati “malomarnost” v hribih.

Edino, glede česar so trenutno poenoteni, je mehek pristop preko obveščanja in izobraževanja. Kar je pa v času instagram planincev, na novo navdahnjenih za hribe med korono, bolj ali manj sizifovo delo. Sploh ker ogromno reševanj predvsem poleti odpade na tujce. Pri čemer npr. Na Tolminskem prevladujejo padalske nesreče.