Kia EV6

I

Izbrisan uporabnik 474

Netmetering je itak še zadnji poizkus folk napizdit, da se SE splačajo. KO so porabili EU subvencije, pa bodo ukinili, ker ni finančno vzdržno. Ampak OK, pustimo to za drugo temo.

Torej imamo dve možnosti - ali kupiti domači power bank ali pa uporabiti avto kot hranilnik energije. Baterija za avto takšnega ranga (60kWh) je nekje 17 - 20k€. In ne sme biti prenapolnjena dalj časa (ji škodi), ne sme biti preveč izpraznjena (ji škodi), pogosti trickle charge ji škodi itd. Če damo skupaj z dnevno ali redno uporabo avtomobila, baterijam znatno zmanjšamo življensko dobo. Jaz se sigurno tega nebi šel z avtomobilom (se pa lepo sliši).

Teslin powerwall je 13.5kWh, stane 8 - 10k€, omogoča polnjenje do 7kW in odjem z 5kW. Brezveze za neko normalno gospodinjstvo.
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.900
640
113
Najbrž če se tako špara, pa dela od doma, se na koncu ne bo kupilo nobenega vozila več, le zakaj bi dal 50k, da ti stoji doma?!? To bi bila malo draga baterija:sprasujemse:
Ja a bi raje dal za avto 30k, pa za baterijo 20k ali 50k za malo boljši avto, ki ti hkrati nadomesti baterijo?
Pa brez avta bit v teh časih si sploh ne predstavljam, kako bi šlo... Vseeno moraš v štacuno, pa na kak izlet, pa dopust, pa otroke na kak tečaj peljat itd...
ICE zavto zamenjat za EV bo pa nuja, ker z ICE avtom kmalu(5-10let) ne boš smel več v nobeno večje mesto..
 
Nazadnje urejeno:

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.900
640
113
Netmetering je itak še zadnji poizkus folk napizdit, da se SE splačajo. KO so porabili EU subvencije, pa bodo ukinili, ker ni finančno vzdržno. Ampak OK, pustimo to za drugo temo.

Torej imamo dve možnosti - ali kupiti domači power bank ali pa uporabiti avto kot hranilnik energije. Baterija za avto takšnega ranga (60kWh) je nekje 17 - 20k€. In ne sme biti prenapolnjena dalj časa (ji škodi), ne sme biti preveč izpraznjena (ji škodi), pogosti trickle charge ji škodi itd. Če damo skupaj z dnevno ali redno uporabo avtomobila, baterijam znatno zmanjšamo življensko dobo. Jaz se sigurno tega nebi šel z avtomobilom (se pa lepo sliši).

Teslin powerwall je 13.5kWh, stane 8 - 10k€, omogoča polnjenje do 7kW in odjem z 5kW. Brezveze za neko normalno gospodinjstvo.
Vse "težave" ki si jih naštel so softwersko rešljive.
Če imaš avto z 80kWh baterijo, dnevno v hiši pa porabiš recimo 20kWh od tega ponoči 10kWh to pomeni da lahko avto držiš ves čas okoli 50% (+-10%) poln kar bateriji najmanj škoduje in jih najmanj degradira... (Poleg tega baterijam veliko bolj škoduje če jih zelo hitro filaš, kot če jih počasi prazniš in počasi filaš...)

Vem, da če imaš baterijo samo na 50% napolnjeno da imaš potem pol manjši doseg ampak če veš da boš moral narest 500km tisti dan, boš pač par ur prej na telefonu kliknil gumbek in ti bo avto nafilalo na 100%. Ali pa že prejšnji dan nastaviš v aplikaciji, da naj bo naslednji dan avto povsem poln.

Veliko stvari danes še ni mogoče, tudi masovno izdelanih avtov s VTG sploh še ni. (Naj me kdo popravi če se motim...)
Ampak to še ne pomeni, da v prihodnosti to ne bo nekaj povsem običajnega, ker dela pa se na tem.
VW naj bi že v prihodnjem letu imel podporo za VTG v svojih EVjih:

Ulbrich told Handelsblatt that it will take several years to build a virtual energy storage system from electric cars. Although Volkswagen has stated it wants to have 10 million new-generation EVs on the road by 2030, consulting firm Deloitte has estimated 6.35 million is more realistic.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
VW naj bi že v prihodnjem letu imel podporo za VTG v svojih EVjih:
A to ta VW (Volkswagen-Konzern, katerega del je tudi Porsche)
the reason for this is the Taycan's 800-volt onboard charger. It allegedly does not control the charging process well enough, leading to the overcharging of some cells. An overheated cell is hazardous, but the Porsche will detect it and automatically shut it down. This reduces performance and range, however.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ampak to še ne pomeni, da v prihodnosti to ne bo nekaj povsem običajnega, ker dela pa se na tem.

Veš na čem vse "se dela", pa nimamo za pol kurca mlačne vode? Kdaj so že napovedovali SS baterije? Grafen? Smart Grid? Realnost pa je takšna, da imajo vasi trafo postaje dimenzionirane iz začetka 60 let.

Kje bo BMC? Na bateriji? Kateri standard bo uporabljen za komunikacijo xy baterije in xy postaje? Saj vidiš, da se še za osnovni standard polnjenja ne morejo zmenit... In vsak proizvajalec se bo trudil, da bo vrinil neki svoj sistem, ker jim je cilj ljudi vkleniti v nek njihov ekosistem. Podobno kot Tesla in Apple.

Sem malo presenečen, ker te nimam za laika na elektro področju. Tukaj ne more biti taki teksas, kot je na področju pametne hiše, ko imamo xy standardov, nekak sicer to vse skupaj deluje, ampak 100% pa nikoli ni. Pa če pade, pač ne moreš luči prižgat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kakšne nesmisle? Čez 2 leti bodo net metering ukinili in vsi ki bodo doma postavljali SE bodo rabili baterije.
Za domačo uporabo se bodo kupovale baterije ranga 20kWh, novejši EVji pa imajo baterije po 60kWh in več...
Če boš imel električen avto ki ima VTG in je cel dan parkiran doma, je to odlična rešitev...

Jaz in moji sodelavci npr že 2 leti delamo od doma in je zelo majhna verjetnost, da bomo šli kdaj nazaj delat v poslovne prostore, ker je za firmo ceneje, če delamo od doma... Pa takih firm je veliko.
In potem imaš doma avto, ki izgublja na vrednosti, rabiš ga pa samo za v štacuno in nazaj...

Sej ne pravim, da bi imel avto 100% priklopljen na hišo... če ga rabiš ga voziš, ko ga ne rabiš, pa deluje kot baterija za hišo, zato da čim manj štroma vzameš iz omrežja...

Verjamem da si marsikdo tega ne zna predstavljati (ker na avto gledate samo kot na prevozno sredstvo) ampak ta scenarij bo realnost za veliko ljudi v roku par let...

Jaz si čist predstavljam tak scenarij za nekoga, ki mu avto sredi sončnega delovnega dneva (ali konec koncev tudi vikend) stoji pred hišo. Meni žal ne.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Marsikomu marsikaj ni vredno denarja... ampak dokler je dovolj ljudi, ki to za tako ceno kupijo, bodo šle cene navzgor. Tudi ICE avti so iz leta v leto dražji oz. da je naš denar iz leta v leto manj vreden.
Res je, nekateri imajo ocitno se vedno alter place.
Twingo je bil nekoc 8 jurjev. Danes je nekih 11 ali 12. 50% gor.
Elektricni tvingo je brez subvencije 18 in gor.
Subvencijo 16 in gor. Postrihann pod havbo je pa tako, kot bi ga cez znucano plenico strihal. Ali pa so pistolo s treh metrov razdalje drzal in hitro avto cez meglico barve spustil.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
V2h (vtg?) podpira po mojih podatkih kia ev6, novi megane ga bo imel, phev outlander in eclipse cross, mg marvel R. Najbrz se kdo. Vendar bolj tista zasulna varianta namesto agregata oziroma inverterja.
Da bi baterija delovala kot kompenzator omrezja,n pa najbrz se nobena..
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.771
5.917
113
Netmetering je itak še zadnji poizkus folk napizdit, da se SE splačajo. KO so porabili EU subvencije, pa bodo ukinili, ker ni finančno vzdržno. Ampak OK, pustimo to za drugo temo.

Torej imamo dve možnosti - ali kupiti domači power bank ali pa uporabiti avto kot hranilnik energije. Baterija za avto takšnega ranga (60kWh) je nekje 17 - 20k€. In ne sme biti prenapolnjena dalj časa (ji škodi), ne sme biti preveč izpraznjena (ji škodi), pogosti trickle charge ji škodi itd. Če damo skupaj z dnevno ali redno uporabo avtomobila, baterijam znatno zmanjšamo življensko dobo. Jaz se sigurno tega nebi šel z avtomobilom (se pa lepo sliši).

Teslin powerwall je 13.5kWh, stane 8 - 10k€, omogoča polnjenje do 7kW in odjem z 5kW. Brezveze za neko normalno gospodinjstvo.

Netmetering se ne bo kar tako nehal. Mogoče za nove naročnike, za stare ne kar tako.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in ales85

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.900
640
113
V2h (vtg?) podpira po mojih podatkih kia ev6, novi megane ga bo imel, phev outlander in eclipse cross, mg marvel R. Najbrz se kdo. Vendar bolj tista zasulna varianta namesto agregata oziroma inverterja.
Da bi baterija delovala kot kompenzator omrezja,n pa najbrz se nobena..
V2G="Vehicle to grid" (zgoraj sem narobe pisal VTG namesto V2G) je drugače kot V2L (Vehicle to load):

Kia EV6 ima pa V2L. Torej vgrajen inverter, da dobiš ven 230V in lahko gor priklopiš AC porabnike...

 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.900
640
113
Če koga zanima več o ISO 15118 in V2G:

ISO 15118 also enables bidirectional energy transfer in order to realise vehicle-to-grid applications by feeding energy from the EV back to the grid when needed.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
To bi bilo koristno v primeru ko bi bila vsak polnilnica zmožna tega in bi za to dobil plačilo. Torej se pripeljem na šiht, vklopim in mi avto dela denar, se pripeljem pred Lidl in mi avto dela denar, se pripeljem domov in mi avto dela denar...

To je pa velik infrastrukturni zalogaj in tega ne bomo videli še leta, če ne desetletja. Medtem se bodo pa baterijski sistemi pocenili v taki meri, da boš za doma enostavno kupil 20 kWh baterijo za 5k € in čao.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Ko bom imel doma 20kw baterijo, se odklopim.
In bo cunje pral in likal ob soncnem vremenu ker bodo viski. (Namesto sedaj ponoci)