EV subvencije

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Niti ne, dokler mi ne pokažeš državne statistike, da je v sloveniji samo 5 EV vozil ?

Ampak s tvojim razmišljanjem v sloveniji nebi imeli bencinskih pump in bi ti lahko olne repice notri stiskal.

Omenil si, da naj da DEVS denar. Ali to pomeni, da naj društvo praženega krompirja - res obstaja, da vsem kmetom denar za semenski krompir in gnoj. Ali si morda v kakem društvu, da lahko tankaš nafto ?

Vem pa, da je država pošteno pokradena, če se iz nje direktorji infiltrirajo v d.d. in d.o.o. Pa veš za kakšne plače ? Bi samo enemu zmanšal plačo (imel bi še vedno za jahto) pa bi ti in tvoja parterica imela za šalo vsak po 20k bruto plače.

To ni krivda EVja, pa tudi DEVSA ne,... Kar volili ste imate.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ma si se zdaj nataknil na teh 5 vozil...

Na začetku je tudi bilo par bencinskih pump, očetje in njihovi očetje še znajo povedat, kje in koliko je bilo črpalk... Z večanjem števila avtomobilov se je večala tudi potreba po bencinskih črpalkah in ker je bilo povpraševanje, so se te tudi zgradile.
EV-ji pa se pač ne prodajajo v tako velikih količinah in dokler bodo bolj popularni hibridi, kjer nisi odvisen zgolj od elektrike, tako dolgo ne bo nekdo investirla velikih denarjev za nekaj navdušencev - in lahko še ne vem kako obračaš, skupina voznikov samo električnih vozil je v tem obsegu le to - navdušenci.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Še dobro, da je teh navdušencev na Zahodu več, kot v Sloveniji. Prodanih Leaf-ov v USA cca. 100.000, Volt-ov cca. 100.000, Modelov S nekje okoli 60.000, Norveške raje ne omenjam.
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Ma si se zdaj nataknil na teh 5 vozil...

Na začetku je tudi bilo par bencinskih pump, očetje in njihovi očetje še znajo povedat, kje in koliko je bilo črpalk... Z večanjem števila avtomobilov se je večala tudi potreba po bencinskih črpalkah in ker je bilo povpraševanje, so se te tudi zgradile.
EV-ji pa se pač ne prodajajo v tako velikih količinah in dokler bodo bolj popularni hibridi, kjer nisi odvisen zgolj od elektrike, tako dolgo ne bo nekdo investirla velikih denarjev za nekaj navdušencev - in lahko še ne vem kako obračaš, skupina voznikov samo električnih vozil je v tem obsegu le to - navdušenci.

'Točno tako par pump. In z večejanjem števila...' Osebno opažam, da je na cesti vedno več EVjev, glede na to, kaj si napisal, je potem potrebno za EV tudi vedno več pump. Konec koncev se strinjaš. Tukaj je še turizem, naj bo Slovenija tista zaplankana država, da avstric, nemc ne moreta na morje ? Potem tudi vinjete ne bo kupil, se ne bo ustavil na kavici, ali pa celo kaj prigriznil.

'... za nekaj navdušencev...' Res koliko je pa nekaj? Par-koliko par? Ducat? Jih ni toliko malo kolikor morda misliš. Jih je že kar toliko "malo", da sem zadnjič kljub dvema priključkoma nisem imel kam priklopit. In ko sem parkiral tam kjer drugače parkiram z bencinarjem (tudi polnilca državne luknje trenutno še imam). Sem videl, da je še en EV mimo pelal (mislim, da Eli:) ). Kolikšna je pa možnost verjetnostnega računa za to ? Hočemo ali nočemo EVjev je vedno več. In tudi, ko sem pisal obrazec za odmero DMVja, je bil zraven mene še en gospod, ki je tudi 'uvažal' avto. Sedaj ali navdušenec, kontra državi, ekološki razlogi, ne vem še kaki razlogi - vsak kupec ima svojo zgodbo. EVji pa počasi kapljajo na cesto. Ali morda veš, da če podjetje kupi EV vozilo, da mu pripada celotni odbitek DDVja, da mu gre v investicijsko vzdrževanje (se zelo splača, kar tisti, ki imajo podjetja vedno)- za fosilnega si ne more ne odbiti DDVja ne dati kot investicijo osnovno sredstvo (za osebna vozila; razen če je taksist). Morda pa bi ti rad, da še tistih par firm, ki so v sloveniji pošljemo v tujino? Kdo bo pa raznovrstne dajatve plačeval? Avstrici se nam pa smejijo, ker se firme selijo v avstrijo kot gobe po dežju. Konec koncev, firma, ki kupi električni avto se še naslednja 3 leta ne more preseliti v tujino sicer mora vrniti subvencijo - si to vedel ? Neposredno ko pluvaš po EVju pluvaš tudi po svoji plači!!!

Smernice, novele, zakoni, statistika-dejstva, pol pa flancanje slame. Zato pa je slovenija kjer je, ko lastni ministri ne vedo kaj sprejemajo. Narod pa verjame zgodbicam.

A so se ljudje tudi tako oglašali, ko so se slovenske firme prodajale tujcu? Veš koliko je tobačna dajala v zdravstvo? Seveda, sedaj pa denarja v zdravstvu ni (poleg tono drugih razlogov). Ali morda veš koliko firm se bo letos prodalo tujcu. Vse velike razen ene! Seveda pol pa ne bo služb, pa denarja. Kriv bo pa kdo? Amerika ali pa EV-ji. Samo volilci ne. Seveda, tudi jaz marsikaj ne vem oz ne izvem. Si se morda vprašal, koliko tak EVjček doprinese v državno blagajno? DMV-sitnica (pa ni pošteno, EV ne onesnažuje okolja). DDV-ni sitnica. Ali to pomeni, ker smo zoper EVje, da naj vozilo registriram v avstriji pa raje tam plačam MwSt namesto tukaj 4k+ DDVja ? Avstrija bo prav vesela. Se je potrebno zavedati, da vsak prodan EV tudi v državno blagajno doprinese. Potem, eni bi radi, da se EVjem ukine subvencija, ampak salame pa naj salamaraji naprej kupujejo ? Upam, da ni kdo tako naiven, da če se to ukine, da bo ta denar pritekel kam drugam kakor na offsore banke!

Sam sem študiral tehnične vede, ki mi predstavljajo kruh, pa sem na trdo spoznal kam pes taco moli. Kasneje sem šel samoplačniško študirat še družboslovne vede, da se me malo težje žejnega pele skozi vodo.

Pa tono je še dejstev, ki se mi jih ne da pisat.

EV je EV, ima svoje prednosti in slabosti, ki se jih ne da dati v isti koš, glede na uporabnika. Dejstvo pa je; tvoja računica oziroma pogled, za drugega ne velja (ne veš dejstev). Z enim, ki si dopisujeva, se je odločil avto na firmo (vem in razumem zakaj), jaz sem se odločil na fizično osebo (tudi točno vem zakaj). Ne kar neki posploševati. Če se tebi ne splača, se meni lahko izplača in obratno. Namesto, da pluvaš po EVjih oziroma pumpah, raje razmišljaj o novi poslovni priložnosti: EV taksi. Marsikdo se bo šel pelat zgolj iz firbca, ali pa, da ga bo hvalil, drug da ga bo pluval - biznis je pa le biznis. Jaz imam trenutno drugi kruh, sicer se bi tega lotil. Nemci ne jamrajo, ampak se zadeve raje lotijo, kar za ljubo slovenijo ne velja - tukaj bolj velja mentaliteta 'mea bi' oziroma 'Marija k meni'.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
poglej strukturo položnice za EL energijo, pa bo vse jasno, katere vse pijavke so gor. pravi račun za elektriko bi moral biti 25% celotne položnice, tako pa je potrebno ve tole plačevat - pod prisilo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:

EV je EV, ima svoje prednosti in slabosti, ki se jih ne da dati v isti koš, glede na uporabnika. Dejstvo pa je; tvoja računica oziroma pogled, za drugega ne velja (ne veš dejstev). Z enim, ki si dopisujeva, se je odločil avto na firmo (vem in razumem zakaj), jaz sem se odločil na fizično osebo (tudi točno vem zakaj). Ne kar neki posploševati. Če se tebi ne splača, se meni lahko izplača in obratno. Namesto, da pluvaš po EVjih oziroma pumpah, raje razmišljaj o novi poslovni priložnosti: EV taksi. Marsikdo se bo šel pelat zgolj iz firbca, ali pa, da ga bo hvalil, drug da ga bo pluval - biznis je pa le biznis. Jaz imam trenutno drugi kruh, sicer se bi tega lotil. Nemci ne jamrajo, ampak se zadeve raje lotijo, kar za ljubo slovenijo ne velja - tukaj bolj velja mentaliteta 'mea bi' oziroma 'Marija k meni'.

Kar si napisal v zadnjem odstavku, trdim tudi jaz, že cel čas, kar poteka debata okrog EV-jev. In da se razumema - jaz sem ZA Ev vozila, sem tudi sam elektro-freak, od modelarstva do sodelovanja pri kogeneracijah (predvsem na biomaso), zato vem, kako je z temi subvencijami in "subvencijami."
EV ni za vsakega - jasno. Tudi v družini ne more bit kot EDINI avto (predvsem 100% EV). Sušemo se spet tam, okrog česa smo se vrteli že vzačetku - ali se splača? AndY je trdil da se mu full splača, ko so pa dali preračune in koliko mora prevozit, da se zadeva povrne, pa se je preklopilo na CO2, eko, zeleno in podobno. Pravljice in bajke za naivne. EV se kupuje zato, da se prišpara. End of story. Pravljicam o CO2 in zeleni Zemlji lahko verjame nekdo drug, morda tisti, ki še verjamejo mitu o globalnem segrevanju.
In nekomu se bo EV izplačal. Nekomu pa sploh ne. Sem se sam ogreval tudi o Tesli (skupna nabava z mojim podjetjem, kjer bi bil otem to moj službeni/privatni avto). Moja pot vsak vikend je 600 km (v petek 300 km in v nedeljo 300km) in se iz finančnega vidika celo izplača <8če odmislimo nabavno ceno). Ampak - 300 km je že tvegano za Teslo, sploh v hladnih in zelo vročih dneh. Na potu ni SuperChargerjev, nit ijih ni v mestu, kjer prebivam. Lahko sicer filam na črpalkah (bog ve, kakšni polnilni tokovi so tam) in v tem času lahko grem v Marche, Rosenberger ali kako drugo Jodlarsko pumpo. Cene pa take, da ti spulijo 2€ samo da greš scat. Spiješ 2 kavi pa sok, pa te olupijo za vso tisto razliko, ki si jo prišparal z elektriko...

Nekateri vzamejo čakanje na polnilnicah v zakup, nekaterim je planiranje daljših poti, kje in kdaj bodo polnili, užitek, nekateri se pa radi vsedemo in peljemo, ker vemo, da bo v najslabšem primeru na vsakih 40 ali 50km črpalka, kjer bomo napolnili v 2 minutah.

Še okrog subvencij - sem proti subvencijam, sem bil tudi proti subvencijam pri solarnih panelih, ki so bili itak strel v koleno. Smo pa ljudje egoisti - če bo subvencija voda na mlin zame, potem bom za. Ko bo pa šla subvencija iz mojega žepa za blagostanje drugih, pa bom proti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kje sem preklopil na okolje, da bi zamenjal tematiko?
Sem z n-krat napisal, da smo naredili primerjavo z AM, kjer je primerljivo zmogljiv in opremljen Golf stal 30kEUR, Ampera pa z odsteto subvencijo 36kEUR in glede na to, da se privarcuje cca. 1000 EUR / 10.000km, prides s ceno na niclo pri 60.000km. Od tu naprej si na plusu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Dajte no s tem varčevanjem in kako se splača, pa od kdaj Golf TDI pokuri 12€/100 km v gorivu da si prišel do 10€/100 km razlike?

EV se bo in se mora kupovati zato ker je boljši avto, end of story, vse ostalo je pesek v oči. Da pa ne bo bistveno cenejši od klasike bo pa poskrbela naša država, postopoma ko bo prodaja rasla, ampak verjemite da bo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Jaz sem ti pa včeraj dal primerjavo z bolj primerljivo Mazdo 3 sedan, ki stane skoraj 15.000€ manj. Subvencije ne upoštevam, ker tudi popustov pri Mazdi ne upoštevam. Če pa hočeš Ampero približat na nivo opreme pri Mazdi (ogrevani sedeži, navi), pa ji prištej še 3.500€, kar znese okrog 18.000€ razlike pri avtomobilih. Pri ne tako veliki razliki v porabi...

Ali če se poigram z matematiko: kombinirana poraba Ampere je 1.2l/100km, Mazde 3.9l/100km. Pa zaokrožimo, da je razlike 3l. 3l * 1,22€ znese 3,66€/100km. Z Ampero privarčuješ 366€ / 10.000 km. 18.000€ / 366€ = 49 (+ drobiž). 49 * 10.000 km = 490.000 km. Med 60k in 490k pa je že neka razlika...

Naj uganem - naslednja postavka bo "nisi upošteval servisov." Že videno...

Nedvomno pa se slika obrne, če: se Ampero izključno vozi kot EV in se bencinskega skoraj ne uporablja ter če Mazda ne zmore obljubljenih 3.9l/100km, temveč 2x toliko.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ni samo gorivo. Je tudi cenejše zavarovanje, prispevek za ceste, menjava olja in filtrov je 1x na dve leti in ne vsakih 15.000km. Menjavo olja in filtrov sem imel pri cca. 60.000km. Pri Golfu bi bila to četrta menjava olja in filtrov.

Vse to sem seštel pri prihrankih.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda moraš subvencijo upoštevati pri Amperi. Popust je ločena zadeva, ki jo dobiš lahko pri obeh vozilih, subvencije pa pri Mazdi pač ne. Primer, znancu, ki je kupoval Ampero, sem na AT Vis jim uspel ceno zbiti na 29kEUR z odšteto subvencijo.

Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Naj uganem - naslednja postavka bo "nisi upošteval servisov." Že videno...

In v čem je to problem? V času, ko sem imel prvi servis, bi bil pri Mazdi na četrtem. Če en servis stane 150EUR, je to 450 EUR v dveh letih.


Zelo si selektiven pri izračunih, zanimivo, da v Amperino škodo. Najprej ne upoštevaš subvencije, potem pa še ne prihranka pri servisih, naslednje, kar boš rekel, je, da se ne sme upoštevati prihranka pri registraciji in rezervaciji.

Mimogrede, pokaži mi Mazdo 3, ki ima porabo 3.9l/100km. spritmonitor pravi, 1.4l/100km pri Amperi.
Pa odštej 450 EUR / 2 leti, kolikor mi ni potrebno plačevati menjave olja in filtrov, pa cenejše zavarovanje in registracijo.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

EV se bo in se mora kupovati zato ker je boljši avto, end of story, vse ostalo je pesek v oči.

467716-post_slo.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Vzel sem uradno porabo, kot je v tehničnih podatkih. Pa četudi vzamem 6l, se Ampera izplača po 320.000km. Mazda ima servisni interval na 20.000km, torej 300€ v dveh letih (če predpostavimo, da na leto narediš 20.000km). to je 1500€ razlike v desetih letih... še za ogrevanje sedeže pri Amperi ni.

Registracija je bagatela, zavarovanje je odvisno od vsakega posameznika koliko bonusov/malusov ima, tip zavarovanja... Ne vem koliko je razlike pri zavarovanju.

In jemljem vozilo iz cenika. Koliko sem lahko lani dobil subvencije? Aja, nič, ker so bile isti dan pokupljene. Zakaj je ByeBenzin šel po avto čez mejo? Aja, ker ni subvencij... Koliko sploh bo subvencija letos? Noben ne ve, razen "nekaj se govori..." In na če, ko bo, kaj pa če in podobno ne moremo delat zaključkov.

Torej, če zdaj hočem kupit avto, me Ampera brez dodatne opreme stane 39.990,00€, Mazda pa 25.640,00€. Če vzamem primeljivo Ampero, me pride še 3.500€ več. In pri Amperi bom (če odštejem še stroške servisov in podobnega) v plusu v najboljšem primeru pri 270.000km.

Ne delam izračunov v škodo Amperi, ampak jo kvečjemu primerjam z primerljivim ICE avtom, ob enakih pogojih, tehničnih podatkih pri obeh, kot jih podaja proizvajalec. Matematika je tista, ki pokaže, kdo je na boljšem.

Za obračanje izračunov v svojo korist pa si itak ti mojster...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:

Ne delam izračunov v škodo Amperi, ampak jo kvečjemu primerjam z primerljivim ICE avtom, ob enakih pogojih, tehničnih podatkih pri obeh, kot jih podaja proizvajalec. Matematika je tista, ki pokaže, kdo je na boljšem.

A si upošteval to,da se je z Ampero (ne samo z Ampero,ampak ker je ravno v primerjavi...) 100x večji užitek voziti,kot pa z neko smrdljivo dizelsko Mazdo3?? Nisi,a ne?
grims-1.gif

Ni vse v matematiki v življenju...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
In jemljem vozilo iz cenika. Koliko sem lahko lani dobil subvencije? Aja, nič, ker so bile isti dan pokupljene.

Isti dan so bile pokupljene subvencije za pravne osebe. Za fizične osebe so bile subvencije na voljo do konca novembra, preden so pošle, pa jih je bilo za 200kEUR. Letos jih bo za fizične osebe 500kEUR.

Byebenzin pa je kupil vozilo brez subvencije zato, ker je dobil ugodnejšo ponudbo brez subvencije, kot za redno ceno z odšteto subvencijo, ki je bila časovno pogojena, razpisa pa še ni zunaj.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
dejstvo je samo to, da je razlika v tem primeru 14k€. In kako jo boš noter spravil je druga zgodba. Enostavno ni. bi pa vzel mazdo bencin, ker z dizlom se ni za vozit, če govorimo o udobju, tišini itd.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Jaz sem ti pa včeraj dal primerjavo z bolj primerljivo Mazdo 3 sedan, ki stane skoraj 15.000€ manj. Subvencije ne upoštevam, ker tudi popustov pri Mazdi ne upoštevam. Če pa hočeš Ampero približat na nivo opreme pri Mazdi (ogrevani sedeži, navi), pa ji prištej še 3.500€, kar znese okrog 18.000€ razlike pri avtomobilih. Pri ne tako veliki razliki v porabi...

No, napiši ceno za cca 150-konjsko Mazdo3 Sedan z avtomatskim menjlanikom opremo, kot jo ima Ampera. Da bo primerljivo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Sem naredil napako - mazde Sedan (4 vrata) NI za AT menjalnikom, z ročnim stane 25.690,00€
Mazda 3 Sport (5 vrat) pa z AT menjalnikom stane 27.490,00€

K opremi Ampere prištej še ogrevane sedeže in navi (Mazda serijsko)... da bo primerljivo...
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
poglej strukturo položnice za EL energijo, pa bo vse jasno, katere vse pijavke so gor. pravi račun za elektriko bi moral biti 25% celotne položnice, tako pa je potrebno ve tole plačevat - pod prisilo.

Ali govoriva slučajno o Energetskem zakonu (EZ-1) ? Mislim da, če te motijo nove postavke. Upam, da si toliko razgledan, da bi vse to moral vseeno plačati, tudi, če se nebi niti en sam EV prodal. Pa so tukaj notri še fasade,... Preberi si zakon. Trdiš, da so zakoni zato sprejeti, da se narodu krade v imenu zakona? Tle se pa strinjam. Oglej si položnico za internet - pogrinek: digitalni dostop.Inflacija - skriti davek za narod. Pa DMV, DDV, ZPIZ - teško boš dočakal penzijo, dohodnina, RTV - prinesnina -posebna oblika davka ... Kako je že rekla Bratuvškeva : država ima luknjo.
Vedno se bo nekaj novega še najdlo s strani države, da se bo pojavilo dodano črpanje davkoplačevalcev. Definitivno pa niso EVji ne vzrok ne posledica. Spremljaš TV - kolk kraj in nepravilnosti - koliko velikih lopovov je pa za zapahi ? Na vsake tolk se neko malo ribico zapre, da narod ošutka, veliki pa še bolj kradejo naprej. Svoje nezadovoljstvo pokaži na volitvah, protestiranjih,... - neudeležba in jamranje po forumih ni prava pot. Več se mi ne da razlagat...
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
AndY1, zanima me koliko kWh potrebuje ampera za 100km pri 90km/h (AC, recimo, da probamo govoriti o poti, ki nima višinskih razlik) ?
Morda kdo ve podatek pod istimi pogoji za iMieva oz. trojico, ter ostale EVje ?
Ali tudi drugi lastniki Leafov ne pridene pod 17kWh na AC, pri recimo 85km/h ?

PS: postnil sem v napačni temi :\
 
Nazadnje urejeno: