Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Porodne težave imajo vsi in jih bo v prihodnosti samo še več. Razlog ni neposredno v zmanjševanju prostornine, ampak v hitrem tempu razvoja, ki preprosto ne dopušča temeljitega testiranja (slednje je seveda časovno bistveno bolj potratno pri sodobnih motorjih s kopico tehnologij). Drug razlog pa je (verjetno - kot je že nekdo ugotovil) špekulacija proizvajalca z namenom služenja na servisih. Vsekakor pa si nihče izmed proizvajalcev ne želi garancijskih popravil.
Seveda ker danes se dela tehniko tako da nekaj narediš, potem testiraš in popravljaš dokler ni idealno! To je mišljenje prejšnjega tisočletja. Včasih so mercedese delali tako da so jih naredili 100, z vsakim prevozili 1 miljon kilometrov vmes pa vsakih 10k km odprli mašino in dali inženirjem na vpogled kaj se dogaja, potem so kritične zadeve popravili in tako so delali 5 let.
Danes se vozila (sploh motorje) več ali manj sestavlja, torej razvoj poteka tako da vzameš znane komponente z znanimi specifikacijami in jih zgradiš v celoto. Komponente dobiš od podizvajalcev na trgu, vsak od njih za svojo komponento daje tehnični list (ogromne količine podatkov) ki jih preden sploh sestaviš prvi prototip daš v računalniški simulator ki v 2h izračuna obrabo posameznega ležaja ali ventila pri 1mio km! Iz simulacije vidiš mehanske in termične obremenitve komponent brez da bi v roke prijel en izvijač. Ko dobiš "simulacijsko" dober motor ga sestaviš in preveriš delovanje v praksi, kar spet ni potrebno da traja 5 let, ampak se da glavne zadeve videt v nekaj dneh (termične kamere, nanomeritve na komponentah prej in potem).
Skratka to kar so včasih preizkušali 10 let in dobili neke "statistične podatke" se danes naredi v mesecu ali dveh.
Je pa tud tudi problem, ker se vsi podatki zanašajo na "tehnično specifikacijo" komponent, kjer pa jasno tudi piše kolikor je "failure rate" in tega simulacija ne upošteva. No failure rate daje statistične podatke koliko možnosti je in kdaj kakšna komponenta crkne, v sodobnem motorju imaš par 1000x takih komponent in je jasno možnost napake splošno presek vseh teh podatkov. Vseeno simulacija in pa statistika ki pade ven za motor pravi da bo 99% motorjev delalo BP do izteka garancijskega roka.
... no seveda problem nastane ko neka firma vzame zadevo preveč enostavno oz. ker je konkurenca med dobavitelji komponet visoka. Tako se vsi malo lažejo v tehničnih podatkih, dostrikrat pa se v proizvdonji pojavijo napake ki niso bile predvidene oz. jih v tehnični dokumentaciji ni. V sodobnem motorju pa ena manjša napaka lahko povzroči precej večje težave sploh ker so tolerance na knap in imaš zariban motor (tipične sodobne napake, malenkost nepravilno delovanje sistemov vbrizga in izgorevanja goriva -> višje obremenitve mehanskih komponet motorja -> pokanje glav, zaribanje ležajev, itd.).
Aja point zgodbe je tak, danes bi brez problema lahko razvili enostaven motor ki bi bil 10x bolj bulletproff od najboljšega motorja leta 1980 in bi zmogel v 99% primerov delovat 1 mio km. Problem je ker bi bila poraba takega motorja 50-100% višja od konkurence, pa avto novinarji bi ga skritizirali v nulo ... skratka enostavno NI trga ker je danes avto potrošni material in zanesljivosti nihče ne išče, sploh ne da bi se ob tem odrekel vsemu ostalemu udobju!