Vzdržljivost novodobnih motorjev?!

mm46

Pripravnik
5. sep 2007
597
7
18
40
Hm, pa res... sem prov moral pogledat k sm 1x slikal in je blo pri 110 med 2100-2200
redface-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik bigMIKE pravi:
Prej bo 1.0 ecoboost zdržal 200.000 če se bo vozil v omočju max navora (do 4.000 rpm) k pa 1.6 16v motor v istem avtu, k ga je treba skoz gont nad 4.000 rpm da sploh kam prideš. Ko vključiš klimo in greš v hrib se ti pa sfuzla od anemičnosti.
Kubatura je vseeno kubatura.
Ne me hecat, da ena nula mlinček v klanec s klimo gre bolje kot 1,6 litraš, magari starejšega datuma.
 

mm46

Pripravnik
5. sep 2007
597
7
18
40
Ja, polo 1.2tsi gre v klanec bolje kot moj bivši clio 1.6... dokler je polo nad 1600rpm
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.433
5.661
113
Zakaj hrčki živijo 2 leti max sloni pa 40+?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.433
5.661
113
smile-1.gif
tudi to je lahko pravilen odgovor.....

Švabi kr nej trošijo pare na razvoju turbobencinarjev......korejci pa vmes razvijejo štrom al pa gorivne celice
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
In zakaj zivijo zelve vec kot 100 let? Ker je plavanje dobro za zdravje?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Ok resno. V Evropi so strom ze iznasli.
smile-1.gif
In ko bo golf elektro ali hybrid, bo najverjetneje nascal Kio. Ce ne drugace, pa po prodaji. Sicer pa saj imajo svabi premium ze hibridizirano. Aja teme o Oplu nisi videl, Ampera.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.433
5.661
113
Poglej utrip srca hrčka (450) al pa slona (25)
wink-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
No, pa si si sam odgovoril. Sodoben turbo motor bo za iste konje 'utripal' nizje.
Moja izkusnja tce100 od Renaulta. Star motor z dodano turbinco, vozis ga lahko pri precej nizjih vrtljajih, kupljen 135 kkm, danes 30k vec, bp. Pa pustmo da je dalec od tega, da bi rekel da porabi malo, razganja od konjev itd. Se pa vozi v prestavi nizje kot ne turbo predhodnik in neki prisparas, dokler ne zmanjka prestav.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.433
5.661
113
Jst sm skeptičen do "downsize-inga" ....zgolj moje osebno mnenje!!!

Zato ker motorji postajajo vedno komplexsnejši in s tem vedno dražji za vzdrževat.......dolgoročno manj zanesljivi.....jst pa tega ne rabim za do šihta.....pa za čez weekend za na izlet
smile-1.gif


Poleg tega če sem zadnjič pravilno zastopil članek v reviji Mehanik.......so z downsizeingom trčl v oviro zdržljivosti materijalov........bati zadnjih turbomotorjev so na sami meji temperaturne in strukturne zdržljivosti.......in zdej pač jih mamo....TSI; TCe......ampak nekaj časa bo to to dokler ne poštudirajo novih konstrukcijskih rešitev v samem motorju ( materiali v prvi vrsti)

In ja sam sem vesel za razne cizy-e da so v vlogi preizkusnih zajčkov pri TSi motorjih
smile-1.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
9
38
Jst imam 3.0 litrski bencinski R6 motor, ki bo zdržal pol mio km in me tele mlinčki ne ganejo. Porabo imam od 9 do 10litrov, po mestu se vozim 50km/h s tempomatom v peti b.p. ... Sicer so tile novodobni motorčki zanimivi, vendar se bojim da ne bodo ravno vzor vzdržljivosti.
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.433
5.661
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
No, pa si si sam odgovoril. Sodoben turbo motor bo za iste konje 'utripal' nizje.
Moja izkusnja tce100 od Renaulta. Star motor z dodano turbinco, vozis ga lahko pri precej nizjih vrtljajih, kupljen 135 kkm, danes 30k vec, bp. Pa pustmo da je dalec od tega, da bi rekel da porabi malo, razganja od konjev itd. Se pa vozi v prestavi nizje kot ne turbo predhodnik in neki prisparas, dokler ne zmanjka prestav.

Na relacije se vsak motor obnese OK......dej ta motor kakmu DHL ....kratki skoki od stranke do stranke.....jajcanje po mestu......

Jst stavim na vzdržljivost.......brezveze met "state of the art" motor in se z njim vsajat v vsaki gostilniški debati če ti ne koristi v vsakdanjem življenju
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.106
4.098
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ok resno. V Evropi so strom ze iznasli.
smile-1.gif
In ko bo golf elektro ali hybrid, bo najverjetneje nascal Kio. Ce ne drugace, pa po prodaji. Sicer pa saj imajo svabi premium ze hibridizirano. Aja teme o Oplu nisi videl, Ampera.

Zato mi je všeč, da ima Ampera 1.4 literskega atmosferca s 86 konji. Nobenega navijanja mašine. Tudi vrtljaji so navzgor omejeni na 4.000. Ko vozi na bencinski motor, ki deluje kot generator elektrike, deluje stalno v načinu Wide Open Throttle - z loputo za zrak na polno odprt, razen prvih nekaj 10 sekund, ko ga ogreva.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Zgrešil si bistvo. Ni tle fora kako se pelje v normalnih pogojih. Pa ne omenjaj tle babic pa starih atov
rolleyes-1.gif


Debata je o tem, kolk bojo tovrstni mlinčki zdržali. 1.0 3 cilindre turbo za težo 2000kg je za moje pojme bedarija. In ne govort da se jih da peljat tko kot motorje z večjo prostornino.
smirk-1.gif

Ne da se mi vsega brat....
To, da ima motor malo kubikov sploh ni nobeno merilo! Je pa merilo, kako robustne (pod- ali predimenzionirane) so druge komponente. Cilindri in bati se ne bojo znucali kar tako, brez skrbi. Drugo pa je kaj bo z ležaji, gredmi, sklopkami, ..... Kar ni neposredno povezano s kubaturo, je pa možno da bo vse izdelano nekako "na meji" in bi lahko bile težave.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Porodne težave imajo vsi in jih bo v prihodnosti samo še več. Razlog ni neposredno v zmanjševanju prostornine, ampak v hitrem tempu razvoja, ki preprosto ne dopušča temeljitega testiranja (slednje je seveda časovno bistveno bolj potratno pri sodobnih motorjih s kopico tehnologij). Drug razlog pa je (verjetno - kot je že nekdo ugotovil) špekulacija proizvajalca z namenom služenja na servisih. Vsekakor pa si nihče izmed proizvajalcev ne želi garancijskih popravil.

Seveda ker danes se dela tehniko tako da nekaj narediš, potem testiraš in popravljaš dokler ni idealno! To je mišljenje prejšnjega tisočletja. Včasih so mercedese delali tako da so jih naredili 100, z vsakim prevozili 1 miljon kilometrov vmes pa vsakih 10k km odprli mašino in dali inženirjem na vpogled kaj se dogaja, potem so kritične zadeve popravili in tako so delali 5 let.

Danes se vozila (sploh motorje) več ali manj sestavlja, torej razvoj poteka tako da vzameš znane komponente z znanimi specifikacijami in jih zgradiš v celoto. Komponente dobiš od podizvajalcev na trgu, vsak od njih za svojo komponento daje tehnični list (ogromne količine podatkov) ki jih preden sploh sestaviš prvi prototip daš v računalniški simulator ki v 2h izračuna obrabo posameznega ležaja ali ventila pri 1mio km! Iz simulacije vidiš mehanske in termične obremenitve komponent brez da bi v roke prijel en izvijač. Ko dobiš "simulacijsko" dober motor ga sestaviš in preveriš delovanje v praksi, kar spet ni potrebno da traja 5 let, ampak se da glavne zadeve videt v nekaj dneh (termične kamere, nanomeritve na komponentah prej in potem).

Skratka to kar so včasih preizkušali 10 let in dobili neke "statistične podatke" se danes naredi v mesecu ali dveh.

Je pa tud tudi problem, ker se vsi podatki zanašajo na "tehnično specifikacijo" komponent, kjer pa jasno tudi piše kolikor je "failure rate" in tega simulacija ne upošteva. No failure rate daje statistične podatke koliko možnosti je in kdaj kakšna komponenta crkne, v sodobnem motorju imaš par 1000x takih komponent in je jasno možnost napake splošno presek vseh teh podatkov. Vseeno simulacija in pa statistika ki pade ven za motor pravi da bo 99% motorjev delalo BP do izteka garancijskega roka.

... no seveda problem nastane ko neka firma vzame zadevo preveč enostavno oz. ker je konkurenca med dobavitelji komponet visoka. Tako se vsi malo lažejo v tehničnih podatkih, dostrikrat pa se v proizvdonji pojavijo napake ki niso bile predvidene oz. jih v tehnični dokumentaciji ni. V sodobnem motorju pa ena manjša napaka lahko povzroči precej večje težave sploh ker so tolerance na knap in imaš zariban motor (tipične sodobne napake, malenkost nepravilno delovanje sistemov vbrizga in izgorevanja goriva -> višje obremenitve mehanskih komponet motorja -> pokanje glav, zaribanje ležajev, itd.).

Aja point zgodbe je tak, danes bi brez problema lahko razvili enostaven motor ki bi bil 10x bolj bulletproff od najboljšega motorja leta 1980 in bi zmogel v 99% primerov delovat 1 mio km. Problem je ker bi bila poraba takega motorja 50-100% višja od konkurence, pa avto novinarji bi ga skritizirali v nulo ... skratka enostavno NI trga ker je danes avto potrošni material in zanesljivosti nihče ne išče, sploh ne da bi se ob tem odrekel vsemu ostalemu udobju!
cheer.gif
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
In ja sam sem vesel za razne cizy-e da so v vlogi preizkusnih zajčkov pri TSi motorjih
smile-1.gif
Nej jih majo pa se j***** z njimi

Pa dobro no, kaj ti [cenzura] spet bluziš nekaj v tri dni. Kdo se jebe? Ne s TSI in ne s THP še nisem imel nobenega večjega problema (razen na THP so mi v garanciji nek senzor zamenjali), v primeru da ga bom kdaj imel, pa se definitivno ne bom jebal z njim ampak ga bom zapeljal na servis, ker kupujem nove avte z garancijo in naj se oni jebejo z njim, jaz se bom pa ta čas vozil z nadomestnim avtom. In verjemi, da meni zamenjajo motor pri 25k km avto naslednji dan prodam in VW-ja ne pogledam več.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.718
9.930
113
40
MB
ni problem da bi ga novinarji skritizirali, prodajat ga ne bi smeli ker nebi dobil homologacije zaradi emisij
wink-1.gif
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
jst rabm pa zanesljiv korejski motor

A to takšnega, ki že od novega poka in kjer pri 30k km začne drseti sklopka, vmes pa se za nameček še z okvarjenim air bag sistemom voziš? Ampak na koncu dneva si z avtom vseeno zelo zadovoljen.
hysterical-1.gif