Tezave z novo "premijo"

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
5.915
2.341
113
Meni na VW kamera normalno deluje pri odprtem prtljazniku.
In kaj ti snema? Zvezde?

Pri meni snema kamera vzvratno in 360° pogled, dodatno so še senzorji okoli, ko je prtljažnik odprt se kamera izklopi in so senzorji osrednji na zaslonu, sicer so umaknjeni v en kot zaslona.
Meni precej logično ampak to vem šele od popoldan. ;)
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
Cuj mojster, razcisti si pojme kaj je napetost in kaj tok ter moc, s kaksnimi enotami se oznacujejo in kako se kolicine merijo. Poglej se Ohmov zakon in oba Kirchhoffova potem pa bos vedel zmerit in Strom in napetost.
Bodi pozdravljen

Z malo premisleka in znanja pa lahko tudi tok skozi varovalko izmeriš in sploh ni treba varovalke ven jemat.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
Seveda boš. Izmeril boš padec napetosti na priključkih varovalke, tudi zato imajo ploščate varovalke dve kovinski točki dostopni iz zgornje strani. Rabiš samo se miliohm meter, da izmeris upornost varovalke ali pa poskusiš dobit specifikacije in z voltmetrom izmeris padec napetosti v milivolt področju, mogoče celo v mikrovolt, če imaš kak boljši multimeter. Z uporabo ohmovega zakona potem ni več težko izračunati toka skozi varovalko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Marxon

Majstr
24. feb 2009
724
373
63
Seveda boš. Izmeril boš padec napetosti na priključkih varovalke, tudi zato imajo ploščate varovalke dve kovinski točki dostopni iz zgornje strani. Rabiš samo se miliohm meter, da izmeris upornost varovalke ali pa poskusiš dobit specifikacije in z voltmetrom izmeris padec napetosti v milivolt področju, mogoče celo v mikrovolt, če imaš kak boljši multimeter. Z uporabo ohmovega zakona potem ni več težko izračunati toka skozi varovalko.
A dejansko obstajajo multimetri z tako točnostjo in natančnostjo, ter merilno negotovostjo, da je taka meritev v delavnici mogoča?
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.609
5.806
113
Seveda boš. Izmeril boš padec napetosti na priključkih varovalke, tudi zato imajo ploščate varovalke dve kovinski točki dostopni iz zgornje strani. Rabiš samo se miliohm meter, da izmeris upornost varovalke ali pa poskusiš dobit specifikacije in z voltmetrom izmeris padec napetosti v milivolt področju, mogoče celo v mikrovolt, če imaš kak boljši multimeter. Z uporabo ohmovega zakona potem ni več težko izračunati toka skozi varovalko.
In kolik mora biti padec napetosti na 2mm žice? Resno me zanima podatek, ker imam v roki diplomo iz FERIja in me ima da bi jo v koš zavrgel, po vseh teh znalcih iz Alterja
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in jendomen

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
Tebi pa ta diploma očitno nič ne nuca. Vrni jo. Vsaj bralni del zagotovo, ampak diplomant naj bi z opravljeno diplomo (a je lahko še kakšna drugačna diploma kot opravljena??) dokazal tudi bralno razumevalne sposobnosti. Da ti pa pomagam, govorimo o varovalki in ne žici. Tipična ploščata varovalka s specifikacijo 10A ima upornost (iz glave, ker je že dolgo nazaj ko sem gledal) nekih 10mohm. Pri toku 1A skozi tako varovalko bo tako padec napetosti na njej 10mV. Kar je pa čisto normalno merljiva vrednost tudi z multimetrom za 9.99eur iz lidla. Natančnost in negotovost meritve je ceni multimetra primerna, a dobiš tudi precej boljše multimetre že za 10x ceno tega iz lidla, kaj šele kaj dražjega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 9999

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
A dejansko obstajajo multimetri z tako točnostjo in natančnostjo, ter merilno negotovostjo, da je taka meritev v delavnici mogoča?

Obstaja BP. Miliohm in tudi mikroohm metri so zelo natančni, eni izmed namenoma najbolj natančnih merilnih naprav (na področju električnih tokov seveda, ker vsaj naprimer čas znamo meriti še bistveno natančneje). Kar se tiče milivolt metrov pa, analogni multimetri so v bistvu mikroA in mV metri in s predupori oz shunt uporu naredimo iz njih volt in ampermetre, ker so tako občutljivi. Digitalni so pa še toliko bolj.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.609
5.806
113
Tebi pa ta diploma očitno nič ne nuca. Vrni jo. Vsaj bralni del zagotovo, ampak diplomant naj bi z opravljeno diplomo (a je lahko še kakšna drugačna diploma kot opravljena??) dokazal tudi bralno razumevalne sposobnosti. Da ti pa pomagam, govorimo o varovalki in ne žici. Tipična ploščata varovalka s specifikacijo 10A ima upornost (iz glave, ker je že dolgo nazaj ko sem gledal) nekih 10mohm. Pri toku 1A skozi tako varovalko bo tako padec napetosti na njej 10mV. Kar je pa čisto normalno merljiva vrednost tudi z multimetrom za 9.99eur iz lidla. Natančnost in negotovost meritve je ceni multimetra primerna, a dobiš tudi precej boljše multimetre že za 10x ceno tega iz lidla, kaj šele kaj dražjega.
A bejži no... 50mV povprečni instrumenti kažejo že na odprtih sponkah. Kajšele 10.;)
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
Ne zamerim ti nepoznavanje tematike, konec koncev diploma iz FERI ne zagotavlja obvladovanja tega področja. Ali pa iz FERI področja ampak to je druga tema lol :D

V resnici imaš prav, celo slabše, poceni voltmeter bo pri odprtih sponkah pokazal 0mV, medtem ko praviloma boljši kažejo nekaj 10mV. Ampak to ni seveda nič narobe, boljši voltmeter ima namreč veliko višjo vhodno upornost in zato precej učinkoviteje pobira in meri motnje z okolice, kot tisti za 9€, ki ima praviloma majhno vhodno impedanco, pa še vzorčenje ima počasnejše, inducirana napetost iz okolice na nekaj kohm je pač prenizka za vidnost na inštrumentu. Tudi na analognih inštrumentih ne kaže nič, saj je vhodna upornost oz impedanca v rangu nekaj kohm na mV področju tako da ne izmeri iz zraka nič.

Back on topic, ko sponke prisloniš na merilno mesto, ki ima nižjo upornost od vhodne upornosti merilne naprave, guess what, tudi ta dražji voltmeter kaže 0mV. Zato je meritev na shunt uporu popolnoma valid in realna, tudi če pokaže samo 10mV ali pa pri boljših 10,0mV. Zato meritve padca napetosti na varovalkah niso praviloma nič posebnega in zahtevnega. V skrajni sili namesto varovalke ustaviš referenčni upor 1ohm in imaš tako direkten odčitek toka v amperih skozi, sama upornost 1ohm pa ne predstavlja nobenega posebnega problema za naprave tudi z napajanjem 12V.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.445
1.893
113
Koliko bi pa moralo it skozi varovalko, da sprazni akumulator v parih dneh? (Nisem štromar)
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
50Ah pomeni da tok 1A lahko teče 50h, to je pa 2dni in 2h. Kar pa je kar veliko, BMX F30, F48 odklenjen cuka nekje okoli tega 1A nekih 5min, potem pade na 0,5A po 15min pa na par 10mA. več nisem meril, sploh ap je odvisno od več dejavnikov, koliko bo tega toka v prazno, dejstvo pa je, da niti ko sem ga imel 1mesec na letališču ni bila prazna baterija, ker odklaplja porabnike odvidno od porabe in pusti v bateriji zagotovo vsaj toliko, da lahko normalno vžgeš. Da pa tega ta merceds ne zna, je milorečeno polizdelek ali pa je nekdo priklopil nek porabnik mimo merilne kleme.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.924
9.584
113
To vsi sodobni avtomobili delajo. Pač je nekje napaka v tem konkretnem avtomobilu.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
Ja saj tudi jaz dvomim, da bi MB bil tak polizdelek, da ne bi uredili nekega varovala pred izpraznjenjem, zato pa sploh čudno, da na servisu ne vejo o tem nič, ker ponavadi je to, vsaj na BMWju je zabeleženo, in se točno ve kateri modul je krivec.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.924
9.584
113
Ni treba dvomit in ni treba plasirat nekih brezveznih teorij o polizdelkih.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.185
2.339
113
nisem gledal cel video - ampak tkole kot se je tale lotil - bi slo? (nisem stromar)


Po mojem mnenju, se pa lahko tudi motim, na novodobnih avtih s to metodo ne prideš daleč, ker bi večino na tak način izklopljenih modulov delala več težav tudi z vpisovanjem napak v zgodovino avta, pa še kakšno dodatno obvestilo ki bi porabilo več toka kot če ne bi nič naredil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ncnifrej