Škoda Enyaq

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Vsaka taka črpalka bo rabila svoj lasten 20 kV daljnovod :evil:
Malo za šalo malo zares, takale "črplaka" ne potrebuje nobenega daljnovoda:

file.php


Zdaj pa resno, baterije kot buffer se bodo začele uporabljat marsikje, ker bo enostavno tako ceneje kot pa, da elektro zgradi dodaten trafo ali celo daljnovode, ki bo zagotavljal moč.

Merkur bo v vsako svojo poslovalnico postavil Tesline Powerwall-e, a so padli na glavo ali pa morda res obstaja kakšna dodana vrednost takega početja?

V glavnem baterijske celice bodo hitro na $80/kWh, pri tej ceni postanejo zelo zanimive za raznorazne aplikacije, na katere alteraš niti pomislil nebi. Električni avtomobili so samo del te energetske zgodbe, ki beži stran od fosilnih goriv.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Baterije se bodo pa polnile na prdce samorogov.
Tole na tej sliki je ok za 20 min obratovanja črpalke, ki je bila predstavljena v postu na katerega sem odgovarjal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Meni to s chargerji itak še ni čisto jasno v čem je fora...

Kaj bo s tem, ko bo velik % voznikov na elektriki? Zdaj se poleti pelješ na Kravaško na morje in so črpalke nabito polne pa vrste Čehov pa Poljakov. Recimo točenje dizla traja s plačilom 5 minut, imaš 10 točilnih mest, za vsakim v vrsti še 4 ali 5 vozil. Zgornji primer najhitrejšega polnjenja traja 30 minut, kar po tamalem pomeni, da rabiš 60 polnilnih placov, da požreš enako količino vozil v enakem času. Pa do tistih, ki čakajo v vrsti še prišli nismo. Peti v vrsti bo čakal že 3 ure. In če tega nočeš rabiš še 5x več placov za polnjenje.

Tako, da ne vidim nobenega smisla v množični elektriki. Infrastruktura bo čisto nora, če ne bomo spremenili navad.

Za vožnje po mestu in lokalne fure do par 100km pa je elektrika top. Z domačim polnjenjem seveda.

Kar nekaj EV-jev sem letos videl na hrvaških AC, nisem bil pozoren na zasedenost polnilnic, ampak očitno se folk vozi s svojimi EVji dol proti Splitu, le kako jim to uspe?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Baterije se bodo pa polnile na prdce samorogov.
Tole na tej sliki je ok za 20 min obratovanja črpalke, ki je bila predstavljena v postu na katerega sem odgovarjal.

Da ti narišem, ker očitno ne razumeš. Imaš pipico iz elektro omrežja, ki zmore dati od sebe 1 MW trajne moči. To računsko pokrije 10 polnilnih mest s 100 kW.
Ampak kako zgleda polnjenje? Enkrat je zasedeno vse enkrat ni tam nobenega, tako da v praksi preko celega dneva je izkoriščeno v povprečju samo 200 kW moč. Če pa dodaš za 1 MWh baterij imaš pa možnost da v enem trenutku polni 20 vozil z 200 kW, a sedaj vidiš razliko?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Da ti narišem, ker očitno ne razumeš. Imaš pipico iz elektro omrežja, ki zmore dati od sebe 1 MW trajne moči. To računsko pokrije 10 polnilnih mest s 100 kW.
Ampak kako zgleda polnjenje? Enkrat je zasedeno vse enkrat ni tam nobenega, tako da v praksi preko celega dneva je izkoriščeno v povprečju samo 200 kW moč. Če pa dodaš za 1 MWh baterij imaš pa možnost da v enem trenutku polni 20 vozil z 200 kW, a sedaj vidiš razliko?
Jaz to popolnoma razumem.
A ko bo med nami več EV, lahko samo sanjaš, da bo dovolj 10 polnilnih mest s polovično zasedenostjo.
Vse kar je več kot ene 200 kW rabi svoj trafo, ter svoj priklop na 20 kV omrežje, da ne moti drugih odjemalcev. Nad 5 MW priklopne moči je že zaželjeno imeti svoj lasten 20 kV daljnovod, nad 10 MW pa obvezno. Tukaj ti ne bo pomagala nobena baterija, bo nujno potrebno veliko vložiti v infrastrukturo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Se strinjam, da bo treba še veliko vložit, ampak baterije bodo v prihodnje tudi (oz. so nekje že) del infrastrukture. Je pa treba upoštevati še nekaj olajševalnih okoliščin pri EV:
- EV je mobilna stvar, ni ti treba iti z glavo skozi zid in izbrat lokacijo kjer boš moral potegnit še svoj lasten daljnovod. Izbereš lokacijo kjer daljnovod že danes seka pot avtocesti.
- hitro polnjenje je zares potrebno samo ko si na daljši poti. Za dnevno polnjenje lahko povprečen voznik brez problema shaja s 3 kW moči. Ne pravim da vsak, marsikdo bo tudi doma potreboval 11 kW, ampak to zares potrebuje samo peščica, je pa udobno imeti tako moč doma, se strinjam, ampak udobje se plača.
- tudi na daljši poti bodo še vedno aktualne "srednje hitre" polnilnice, za čas ko se z družino ustaviš, nekaj poješ ali celo pogledaš kakšno znamenitost v okolici. Niso vsi Slovenci alteraši, ki imajo povprečno 160 kmh in v enem šusu prevozijo 1000 km.

Nekaj je pa res, s hitro rastjo EV bo infrastruktura težko sledila potrebam, zato bodo seveda nastajali problemi in bombastični članki z absurdnimi vrstami pred polnilnicami. Ampak na koncu bo infrastruktura zgrajena, enostavno zato ker jo bo trg zahteval in tudi plačal, če ne bo, bodo letele glave.
 
  • Všeč mi je
Reactions: kegelj in Ginginova

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Bolj smiselno bi bilo, da se denar, ki se preko subvencij sedaj "zapravlja" zato, da se poveča število EV vozil, porabi za gradnjo dobre infrastrukture. Ne vem, če so naši dedje dobili subvencijo, da so kupili avto zato, da se je po cesti nekdo vozil in da ni bilo samo konjskih vpreg. Niso pa mogli kupiti avta, dokler niso imeli infrastrukture (cesta + še kaj), ki je bila za avto primerna. Konj je bil manj zahteven glede tega.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Ljudje imamo dandanes kar zelo natempirana življenja. Jaz časa razen morda za vikende nimam, da bi dlje časa polnil avto. Če meni zmanjka goriva kadarkoli v tednu, pomeni, da bom že nekje nekam zamudil. Ok lahko vsako noč polnim doma (za na primer mestne in primestne opravke), ampak jaz doma še marsikaj drugega ne postorim (izmed stvari, ki pa jih), da imam pač vsaj malo več časa za meni bolj pomembne reči. Tako da je vsaj zame kar fajn luksuz, da grem na hitro napolniti za cel tank goriva in sem brez skrbi za dlje časa.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Želje in potrebe nekega Janeza nikogar ne brigajo, potrebno je gledat na celotno populacijo in potencilani trg. Potem pa od tu gledaš koliko je potencilanih kupcev danes, koliko jih bo jutri ko bodo baterije cenejše in infrastruktura boljša, pa potem še kasneje ko bomo imeli solid state baterije, ki se napolnijo v 5 minutah...

Nihče ne pričakuje da bo trg EV iz zdajšnjih 2% kar naenkrat skočil na 90%, velik disturbance bo že ko bo na 10-20%, kar se zna zgoditi prekleto kmalu. PA vprašajte se kaj to pomeni za celotno dobavno verigo baterij, če bo trg v parih letih pogoltnil 10x več baterij kot jih danes. Ne vem kaj drugi delate, zase pa vem da prost denar namenjam v delnice, ki so vpleteni v dobavno verigo baterij.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Iz tega še vsaj 10 let ne bo nič, potem je pa vprašanje, kako hitro bo šlo naprej.

Aja pa denarja za delnice itak nimam, tko da me tudi to ne skrbi preveč, kako bo s trgom čez 10 let. :norec:
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

piagolo

Guru
22. nov 2009
7.033
3.735
113
Jaz si bom nabavil mobilno polnilno enoto, ki bo priskočila na voljo uporabnikom, ko bodo le ti čakali pred zasedenimi polnilnicami.
 

piagolo

Guru
22. nov 2009
7.033
3.735
113
Ma ne bom tega kupoval od Porša. Morda dobim pri SŽ kaj ugodnejšega, če že ni a voljo na mazut.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
749
113
EU
Zdaj pa izračunaj, koliko časa traja, da se recimo infrastruktura v Sloveniji (raz)širi?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
A to se da izračunat? Ne vem no, kako so pa iz nule nastale prve polnilnice? A jih je božiček prinesel?

Samo jamranje kako se nič ne naredi, ne vem a če je vaš lokalni trafo prešvoh in ga nočejo zamenjat je pa to potem pokazatelj cele slovenije in električnih polnilnic?