Škoda Enyaq

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.314
4.127
113
V Nemčiji je na enem placu že polnilnica od EnBW in Ionoty, kje za vogalom pa tudi Tesla.

Nekaj se govori, da bo Tesla dala tudi svoje Hyperchargerje na trg, da bodo lahko tudi drugi gor polnili.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Odvisno kaj si predstavljaš pod pojmom "razpasejo", a bi lahko rekli da so se na norveškme razpasli? Kakšne težave imajo kaj tam s polnilnicami? Ne kaj dosti.

Treba je vedeti, da je avto ene 15 let na cesti, da se ti obrne vozni park je potrebnega kar nekaj časa, niso to mobilni telefoni, ki ga založiš v en predal po dveh letih.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Odvisno kaj si predstavljaš pod pojmom "razpasejo", a bi lahko rekli da so se na norveškme razpasli? Kakšne težave imajo kaj tam s polnilnicami? Ne kaj dosti.

Treba je vedeti, da je avto ene 15 let na cesti, da se ti obrne vozni park je potrebnega kar nekaj časa, niso to mobilni telefoni, ki ga založiš v en predal po dveh letih.
Pa verjetno jih velika večina doma polni. Ni to tako kot pri ICE, kjer moraš it na črpalko po gorivo ;).

Res pa znajo špice povzročit težave, recimo prvi vikend dopustov, ko je že na ICE črpalkah, ki jih je ogromno, zadeva zabasana, to pa je. Pač boš šel kakšen drugi termin ali pa najel ICE fosila, da boš šel na dopust v tistem terminu.
 

bev

Majstr
25. apr 2017
385
261
63
Za vikend se najbrž ne voziš 500 km daleč. Z veliko BEV prideš na vikend cilj z enim domačim polnjenjem. Tam pa ga za nazaj spet napolniš.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Za vikend se najbrž ne voziš 500 km daleč. Z veliko BEV prideš na vikend cilj z enim domačim polnjenjem. Tam pa ga za nazaj spet napolniš.
PRVI VIKEND DOPUSTOV: recimo prvi vikend nemških počitnic in 30km kolone na Karavankah ali prvi vikend feragosta.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Vsi bi se radi peljali do Splita na nivoju klase E, bev varianta, in plačali ranga E dizel pred prešo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

hogan

Fizikalc
10. okt 2011
356
97
43
Zakaj je bil nemški elektroenergetski sistem pred razpadom in kako je pomagala Slovenija

V torek ob šestih zvečer je bila Nemčija pred razpadom elektroenergetskega sistema in pred tem, da začne izklapljati uporabnike, je povedal generalni direktor GEN energije Martin Novšak.

Zaradi težav v elektroenergetskem sistemu so Nemci prosili za pomoč številne države. Pomagali so tudi v Sloveniji. Uporabili so vso rezervo, v GEN energiji 395 megavatov. »Odrekli smo se svoji rezervi, da smo lahko pomagali Nemčiji,« je poudaril generalni direktor GEN energije Martin Novšak.
Govoril je na okrogli mizi na dogodku časnika Finance Posavski forum. Več o dogodku v članku Ministra Vizjak & Vrtovec v Krškem o premikih pri NEK2 in hidroelektrarnah na srednji Savi.

Cene elektrike so bile ob nekaterih urah proti večeru izredno visoke že na trgu za dnevno trgovanje. Glavna vzroka sta bila visoka poraba in praktično ničelna vetrna proizvodnja. Cene v teh urah so dosegle dvesto evrov za megavatno uro, so razložili v GEN-I.

Za primerjavo: takšne cene so približno štirikrat višje od običajnih, po nekaterih ocenah pa je izpadlo za blizu 20 tisoč megavatov vetrnih elektrarn.
Ker je v Nemčiji zelo živahno tudi trgovanje znotraj dneva, so se cene ob nekaterih urah dvignile še bolj, in sicer zaradi nenačrtovanega izpada ali neuspešnega zagona plinskih elektrarn. S plinskimi elektrarnami balansirajo takšne redke primere ob zelo majhnem deležu proizvodnje zelene energije. Ker je bila cena že na dnevnem trgovanju zelo visoka, so bile praktično vnaprej zapolnjene tudi čezmejne uvozne zmogljivosti v Nemčijo iz sosednjih držav, so še pojasnili v GEN-I.
»Visoke cene na trgu elektrike znotraj dneva v Nemčiji in Franciji so bile posledica kombinacije različnih dejavnikov,« pa je začel pojasnilo Matjaž Večernik, izvršni direktor Sektorja proizvodnje in trgovanja v HSE.

»V kritičnih urah je bila izredno nizka proizvodnja elektrike iz vetrnih elektrarnah v več državah hkrati: Nemčiji, Avstriji, Franciji, Veliki Britaniji in na Danskem. Poleg tega v Nemčiji izvajajo načrtovane remonte za nekaj premogovnih enot, zato jih niso mogli aktivirati. Enot, ki so morda razpoložljive pa zaradi tehničnih omejitev ne morejo aktivirati v tako kratkem času in predvsem samo za nekaj ur.«

Zapletlo pa se ni samo v Nemčiji. V Franciji so konec avgusta začeli z zaustavitvami nekaterih jedrskih enot. Zaustavitve še vedno potekajo. »Uvozne zmogljivosti sosednjih, predvsem južnih trgov so bile polno izkoriščene v okviru razpoložljivih kapacitet,« je nadaljeval Večernik.
To pa še ni vse. »Nekateri omrežni operaterji zaradi reševanja težav v lastnem omrežju dodatno zmanjšujejo razpoložljive prenosne zmogljivosti v svoje države, kar dodatno omejuje pretok energije s sosednjih trgov,« je še pojasnil Večernik.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in NekdoK

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ko ni OVE, pač zaženeš "generatorje" na fosilce, še vedno bolje kot pa, da ti generatorji lavfajo 24/7.

Taki dogodki niso nič čudnega, treba jih bo predvideti in najti rešitev. ČE vsi govorijo kako fosilna energija ni rentabilna, ker so OVE tako poceni, to očitno ne velja za tisti čas ko OVE ne dajejo nič, tistih nekaj ur brez problema lahko kuriš plin, saj prodajaš po 4x ceni. Kdo bi se branil takega biznisa.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Premalo sončnih elektraren, glede na to, da je bilo pomankanje preko celega dneva. :)
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Preveč eko fašistov v nemških vladah, posledica pa je, da ima Nemčija drag štrom, ki ima zapovrh celo visoke emisije CO2.
Nuklearke bo treba gradit, dokler jederska fuzija ne bo pogruntana.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Čisto tako v tvojo vednost - iz MB do KP je cca 230km in nazaj prav toliko - si moreš mislit? Da MS in Lendave sploh ne omenjam, ampak ko j.be nas provincjalce! :bonk:

Če si v KP nekaj časa, se avto nafila (v ene 5 urah ali še manj) že na AC polnilnici. Če se ti mudi nazaj, imaš v KP hitre polnilnice (navadne 50 kW, ali pa tudi Ionity, če se ti zelo mudi, pa je v dobre pol ure poln).
Kje je torej problem?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Na to jaz vedno opozarjam. Recimo sodelavka je kupila e-208. V kraju imajo polnilnico (ki jo je plačal EU) in praktično nič električnih avtov (to je na prefireiji, 40 km iz Ljubljane).. In tako ona avto kar pušča tam čez noč (kadar ga polni, ne vsak dan), češ, saj ne bo drugega. Sicer kao ve,da to ne bo šlo večno, a dokler ne težijo preveč, je zastonj najbolje
Samo zato, ker je zastonj. Ko ne bo več (in sploh ne bi smelo biti, sploh pa ne za celo noč ipd), bo kot vsak normalen uporabnik EV filala doma. Če se vozi v Lj, naredi torej kakih 100 km na dan ali kakih 15 kWh, če ni prav varčna. To pomeni 1,5 € na dan, pa par urc v nočni tarifi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Merkur bo v vsako svojo poslovalnico postavil Tesline Powerwall-e, a so padli na glavo ali pa morda res obstaja kakšna dodana vrednost takega početja?

Nižji stroški elektrike. Zaradi nižjih končnih moči. Ne vem sicer, ali je za štacuno OK, nisem nikoli računal, ampak kaki stadioni, dvorane, proizvodnje, kjer imajo občasne, a visoke špice...