Plačevanje SAZASu in IPFu ???

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
Mogoče bi bilo dovolj, da pošljemo par deset prijav, magari anonimnih, na KPK...bodo že morali kaj storiti, pa da pride malo v medije
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Sem pogledal na supervizor, pa je npr. RTV v zadnjih letil plačal več kot 15 mio € SAZASu, več kot 4 mio € IPFu, koliko miljonov so pa dobili za enak predvajan program še od vseh lokalov in ostalih javnih zadev, pa vedo samo Zupan in kompanija, ker taki podatki ne bodo šli v javnost. Kje so še vsi ostali komercialni TV-ji, vse radijske postaje in seveda njihovi končni uporabniki.
Ta denar je od avtorjev in jim ni treba drugim kot avtorjem razlagati, kam je šel.

Težava je sicer v pravilnikih, ki omogočajo, da par avtorjev upravlja vse v imenu vseh (in seveda za svoj račun) in vtem, da država take pravilnike potrdi. Lahko si nezadovoljen tudi z načinom obdavčevanja - spet je država prikimala. Ampak obveznost plačevanja je tukaj in denar je od avtorjev (oziroma izvajalcev, tonmajstrov, izdajateljev...), pika.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Enostavno.
Glasbenik je na trgu, kjer služi. Avtor glasbe je na trgu, kjer služi s pisanjem glasbe izvajalcem.
Kot avtor, izdaj račun naročniku (izvajalcu), izvajalec bo s svojo dodano vrednostjo zalužil z izvajanjem pesmi, plačal račun izvajalcu, kar mu ostane, bo plačal vse ostale zadeve in sebe.
Avtor oseba A, izvajalec oseba B = trgovina, avtor in izvajalec ista oseba = proizvodnja.

Torej bi radijska postaja lahko predvajala samo skladbe, ki bi jih pred tem kupila na veletržnici ali v lokalni trafiki?

Poleg tega, če hočeš v "drugem biznisu" prodati 10x več, moraš nabaviti 10x več. Pri avtorskih delih pa tipično nabaviš enega, prodaš (predvajaš) 10x. Ni čisto isto.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Vsa ta sranja z malimi prvicami, IPFe in SAZASE bi morali ensotavno ukinit. Plača naj se kar se je predvajalo, komur se je predvajalo. Če laufa za druge stvari, bi laufalo tudi za to.
Kdo bo plačal, in komu? Kje laufa kaj primerljivega?

Probaj kupit kake fotke, recimo. Laufa brez propblema, in denar dobi (razen provizije agencij) točno tisti, ki je fotko naredil. In če fotkaš sam, ni treba nič plačat.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Enostavno.
Glasbenik je na trgu, kjer služi. Avtor glasbe je na trgu, kjer služi s pisanjem glasbe izvajalcem.
Kot avtor, izdaj račun naročniku (izvajalcu), izvajalec bo s svojo dodano vrednostjo zalužil z izvajanjem pesmi, plačal račun izvajalcu, kar mu ostane, bo plačal vse ostale zadeve in sebe.
Avtor oseba A, izvajalec oseba B = trgovina, avtor in izvajalec ista oseba = proizvodnja.

Torej bi radijska postaja lahko predvajala samo skladbe, ki bi jih pred tem kupila na veletržnici ali v lokalni trafiki?

Poleg tega, če hočeš v "drugem biznisu" prodati 10x več, moraš nabaviti 10x več. Pri avtorskih delih pa tipično nabaviš enega, prodaš (predvajaš) 10x. Ni čisto isto.

Ne kupiš skladbe, ampak enkratno predvajanje skladbe.
Razen če hočeš kupit v paketu za več predvajanj, to je potem pač bolj ugodno.
Pri ostalih avtorskih delih je isto. Lahko kupiš za 1x objavo, lahko dražje za več denarja, lahko kupiš ekskluzivo, lahko pa kupiš vse materialne pravice in od tam naprej je materialno avtorsko delo tvoje in ga lahko tudi naprej prodaš, če hočeš.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
Kakšne pa imaš pravice nadaljne uporabe kupljene fotografije? So le te neomejen, kot da je fotografija tvoja last oziroma avtorsko delo?
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.569
3.930
113
Je pa "prednost" plačevanja po trenutni ideji IPF pa Sazas da lahko downloadaš glasbo, posnameš z voice recorderjem... nima veze...in predvajaš.... Tudi leakane ali piratske albume... samo napišeš da si predvajal in pošlješ sazasu pa plačaš račun ob priliki po standardnem ceniku... tudi če bi oz. je kdo prepovedal predvajanje si pokrit.... sem se pogovarjal z odgovornimi pri radijski postaji, ki je redno predvajala albume pred izidom in preden jim da jih distributer zrihtal, vse so downloadali... unikum.

recimo filmov ne smeš piratizirat pa plačat naknadno po realni ceni, slik isto ne.... glasbo pa lahko.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
To je res, da imaš plačano predvajanje ne glede na izvor glasbe. Kar pa še ne pomeni, da lahko hraniš nelegalno vsebino. To so potem drugi pristojni, da preverjajo kakšna legalna in nelegalna vsebina se nahaja na tvojem računalniku.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Ti mal mešaš stvari. Nakup albuma (ali danes skladbe on-line) ti daje pravico poslušat ta album/to skladbo v zasebnem krogu. Pravice javne (re)transmisije se urejajo ločeno s SAZASom/IPFjem/ZAMPom.
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.569
3.930
113
ne mešam, govorim za javno predvajanje. Ko sem spraševal znance z radia kako smejo vrtet legalno (še) nedobavljivo glasbo - komot, isto kot vso ostalo.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Ja, in SAZAS-a načeloma ne zanima, kako si do posnetka prišel, ker (praktično) noben način s seboj ne nosi pravic za oddajanje.

Bi jih moralo zanimat v smislu mehaničnih pravic (kopiranje), samo se s tem (izgleda in/ali še) ne ukvarjajo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Kakšne pa imaš pravice nadaljne uporabe kupljene fotografije? So le te neomejen, kot da je fotografija tvoja last oziroma avtorsko delo?

Odvisno od tega, kaj kupiš. Lahko pravico za 1x uporabo, lahko samo za tisk, samo za online ... pa vse do odkupa za vedno za vse primere, tudi za marketing. Samo cene so hudo različne (in včasih se česa tudi ne da kupit, ker pač avtor noče prodat).
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.180
3.641
113
Marlbor
No, potem v bistvu nič ekstra. Pri glasbi moraš tudi najprej kupiti skladbe, da jih lahko poslušaš za lastno uporabo. Potem pa imaš možnost Sazasu in IPFu plačati različne pravice za distribuiranje in javno predvajanje. Ni pa potrebno za vsako skladbo tega posebej plačevati avtorju, ker imajo avtorji ravno zaradi tega ustanovljena združenja.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
Bistvena razlika, zaradi katere je prišlo do razlike v modelu je, da so radijske postaje že desetletja distribuirale glasbo; fotografije pa so krožile skoraj izključno preko tiska, kar je precej omejilo doseg in s tem velikost problema. In pa glasba in fotografija enostavno nimata enakega potrošniškega statusa.
Danes je seveda tehnološko mogoče, in obstajajo platforme, ki to v praksi omogočajo, da bi radijske postaje kupile dnevno zalogo skladb (po programski opremi) sproti po tržni ceni. 30 let nazaj to ni bilo mogoče. Ampak 30 let nazaj, če si posnel fotografijo, ni bilo nobene nevarnosti, da bi ti jo kdo ukradel - nasprotno, želel si si jo objaviti pa ni šlo. Skladbe pa so že takrat krožile kot danes. Zato je distribucija fotografij, ki je zaživela z internetom, prilagojena tudi v komercialnem smislu novim časom. Distribucija glasbe pač ne. Zakaj se ne prilagodi?
...
...
Stroški SAZAS-a po pravilniku (ki izhaja iz pravilnika SOKOJ - drugi časi, manj prihodkov, težja obdelava podatkov) lahko dosegajo 30-35% pobranega denarja. Bom počasi rekel: 3 0 - 3 5 % p o b r a n e g a   d e n a r j a (vsaj 2005 je še bilo tako). Domnevamo lahko, da imajo drugi člani CISAC - razen morda ameriških in angleških - podobne zgodovinske proporce; imajo praktični monopol. Kakšna sprememba?
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
No, potem v bistvu nič ekstra. Pri glasbi moraš tudi najprej kupiti skladbe, da jih lahko poslušaš za lastno uporabo. Potem pa imaš možnost Sazasu in IPFu plačati različne pravice za distribuiranje in javno predvajanje. Ni pa potrebno za vsako skladbo tega posebej plačevati avtorju, ker imajo avtorji ravno zaradi tega ustanovljena združenja.

Pri fotkah ne rabiš nič posebej plačevat nikomur za javno objavo.
In ne rabiš za vsako fotko posebej plačevat avtorju. Za to obstajajo agencije. Samo delujejo drugače: plača se le 1x, točno veš za kaj, če uporabiš lastne stvari, nikomur ne plačaš nič, če plačaš direkt avtorju, ne rabiš še agenciji ipd.

Čisto enako bi lahko bilo pri glasbi: radio podpiše pogodbo z neko agencijo (za fotke jih je ogromno, tu jih ne bi bilo nič manj), in z njo se zmeni ali za pavšal ali za obračunavanje po komadu. Pošlje playliste in po njih agencija denar razporedi naprej avtorjem oz drugim agencijam, preko katerih ima zakupljene avtorje.
In definirat bi bilo treba, da avtor=izvajalec. Izvajalec naj se pa s tistimi, ki mju pišejo tekste/glasbo, zmeni sam.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.081
6.929
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

In definirat bi bilo treba, da avtor=izvajalec. Izvajalec naj se pa s tistimi, ki mju pišejo tekste/glasbo, zmeni sam.
467716-post_slo.gif

Saj najbrž mu avtor teksta le tega ni napisal zastonj.
Kot bi šel kupit pašteto, pa bi konzervo moral posebej plačati proizvajalcu konzerve. Ne, proizvajalec paštete naj plača konzervo, jaz bom pa pašteto, ki bo imela vkalkulirsno cen konzerve
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.533
854
113
To bi mimogrede še rešilo oz. odpravilo vprašanje nacionalnih kvot na radiu, ke bi bilo nasprotju z Bernsko konvencijo, kar bi pomenilo, da bi podpisnice Slovenijo izolirale v celotnem segmentu, ki ga ta konvencija pokriva.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.081
6.929
113
pri taščici
Glasbeniki seveda ne bodo v lastno skledo pljunili. Zakaj mora organizator izpolnjevati obrazce? Naj jih izvajalec. In potem naj Sazas glasbenike-izvajalce terja in toži.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.081
6.929
113
pri taščici
Pa saj je plačal izvajalce. Naj izvajalci se še zmenijo z ipf in sazasom.
Sicer pa moram pohvalit ker je GZS končno dosegla nek dogovor z ipf za neko pametno ceno.