Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Kaj v verigi štemanja ploščic je avtorsko delo?
Citat:
Uporabnik uuu pravi:
Slovenija mora itak biti povsod nek "posebnež" in tudi na tem področju ni nič drugače ...
Zadeve bo treba urediti na evropski ravni, saj gre za očitna nesorazmerja v primerjavi z drugimi evropskimi državami
(ker si lokalni šerifi preveč po svoje razlagajo pravice ... )
Pri nas naprimer medijske hiše plačujejo avtorjem 56% manj (RTV celo 80% manj), kot v drugih državah EU, po drugi strani pa mali uporabniki (gasilci, frizerji, ambulante ..) plačujejo 65% več, kot v drugih državah EU, primerljivo v svetovnem merilu pa skoraj 250% več..
Očitno gre torej za nekakšno prikrito "navezo" med medijskimi hišami (RTV) in IPF ter SAZAS-om, in kot je že v navadi, so tudi tu najbolj udarili po najšibkejših ..
En članek na to temo, je pa takih analiz, ki kažejo, da v deželi na tem področju nekaj ne klapa, še več in jih ni težko najti.
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Glasba je še vedno zaščitena. Naprej pa je stvar glasbenikov.
Če ACDAM in/ali ADAVIS nimato pogodbe s SAZAS, to pomeni, da kubanski glasbeniki menijo, da je prihodek v Sloveniji zanemarljiv in ni vreden truda; in enako menijo slovenski glasbeniki za obe predvajanji na Kubi. To ni stvar uporabnikov tukaj, ne tam.
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
No, potem pa lahko končava.
Avtorji praktično ne morejo spremljati vseh uporab vseh svojih del - je pa to njihova pravica. Zato se bodo vedno organizirali in si poiskali nekoga, ki bo to delal za njih.
Po drugi strani si kot uporabnik naročnik glasbe. Ne moreš naročiti Kingstonov in reči, "to je to", ker ima avtor pravico tudi te zadnje prodaje. Organizator je tisti, ki potrebuje in kupi glasbo, Kingstoni so samo izvajalec. Načeloma bi lahko Kingstoni delovali (tudi) kot agent za avtorje, pri čemer bi morali imeti sklenjene vse ustrezne pogodbe z vsemi ustreznimi zastopniki - in še vedno bi te, uporabnika, spraševali po parametrih ("Koliko gostov? Kakšna prireditev?") in izstavili tak in tak račun. Kot danes naredi SAZAS.
Razen če misliš, da bodo gostje prišli samo zaradi Kingstonov, ki bodo sedeli in se mastili za osrednjo mizo. Ali pa če Kingstoni izvajajo zbrana dela Jakoba Gallusa in še kako drugo nezaščiteno glasbo.
In še, brez sistema kolektivnega varstva bi bil vsak organizator (pa vsaka radijska postaja pa...) stalno izpostavljen tveganju, da bo enkrat en gost/turist vstal, pristopil in rekel, "Slišim, da vrtite mojo glasbo. Nič se ne spomnim, da bi se midva za tole zmenila. Čujte,, tu je številka mojega odvetnika, se bo oglasil jutri. Pa lep večer." In ne, to ne bo problem Kingstonov, ker ni njihova pravica, da ti prodajo glasbo. Lahko jih sicer tožiš, če so ti obljubili več kot igranje, ampak problem bo še vedno tvoj.