Omejitev hitrosti na AC

Ste mnenja da se v prid varnosti in večje pretočnosti omeji splošna hitrost na AC na 100 km/h?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Niso samo nočni vozniki. Se precej vozim izven konic (7-8) in (15-17) in se da takrat večinoma (pustimo poletje in ostale izjeme) brez težav vozit 130 km/h. Ali pa še več.
Tako da res ne vem zakaj bi morali splošno omejitev zniževati. Že tako so šerifi na cesti, kaj bi šele potem bilo, ko bi se ti spravili s 100km/h delat red. Po možnosti ob 3.00 zjutraj.
Aja, pa običajno sem en od počasnejših na AC
evil.gif
.

In glede DINAMIČNEGA REAL TIME prilagajanja omejitev razmeram na cesti, se mi pa zdi, da se vsi strinjamo s tem. Absolutno pa ne s STATIČNIMI omejitvami. Upam, da razumeš razliko.

Glede števila vozil je promet relativno predvidljiv. Tako da vseeno obstaja možnost dinamičnega (ni nujno real time) spreminjanja omejitve - zato pa je potrebna infrastruktura.

Ja seveda da je potrebna infrastruktura. Naj jo torej postavijo. Je treba it s časom naprej.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Dej mi povej, zakaj ni smiselno? A potem so v tujini vsi sami kreteni, al kako?


Okoli Dunaja se ob konicah in povečnem prometu vozi 100. Ali pa 80. Ali misliš, da to še bolj ovira pormet? Zakaj pa ni potem 160?
rolleyes-1.gif


IG-L je 100 zaradi onesnaženosti. Lermšuc pa zaradi hrupa. In tovorjaki vozijo okoli Dunaja 60. In na obvoznici in ringu so sami radarji. Stacionarni. In to tko šahovsko postalvjeni, da nimaš šans dikrat. Ker se VSI načeloma držijo teh omejitev. In na niti eni cesti ni večk kot 50 dovoljeno peljat (v Ljubljani pa 50, 60 in 70), zaradi hrupa in onesnaževanja zraka.

Če bi se pa na simulatorjih preverjalo, kako tehnično so podkovani bodoči vozniki (pa tudi tisti, ki podaljšujejo vozniško) in kako so jim kaj prirojeni refleksi, kako se držijo načela, da je treba bit z defenzivno vožnjo še posebej podkovan, takrat bi se pa lahko omejitve spremenile. Ker pa lahko babica pri 70. letih po 300 urah naredi vozniško, da se lahko po smrti moža pelje v cerkev, so pa še te omejitve, ki jih imamo previsoke.

Saj sem napisal, zakaj ni smiselno. Ker večino časa ni gužve, da bi bilo to potrebno. Je pa smiselno v določenih primerih in zato tudi dinamične omejitve....

Komur so pa že trenutne omejitve previsoke, naj se pač vozi počasneje ali pa se enostavno izogiba AC.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Jaz stojim na stališču, da pustiš ljudem možnost izbire.

Hitrost 130 km/h je že dovolj visoka da se nekam pride, kdor ne želi taki hitro peljat, lahko pelje počasneje...ima to možnost.

AC kot take so tako ali tako najbolj varne. Velika večina nesreč na njih pa ni posledica pre-hitre vožnje.

Če ti na poti na šiht ustreza 100 km/h je to to. Stvar rešena. Si na desnem pasu, vsake toliko koga prehitiš - kak tovornjak in prideš varno na šiht. Kaj bi si želel še več? Če si ti s tem zadovoljen je to to. Ne vem zakaj bi moral to vsiliti še drugim. Naj gre vsak svojo pot.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Par let nazaj, ko je bla pred Golovcem statična omejitev 100 ni blo nikol nobene gužve, zdaj kar naenkrat je, ker budale zapirajo relativno kratek tunel zaradi pretočnosti pravijo. Podobno zjutraj, avtomatika zapira predor Mali vrh, ki je dolg reci in piši dobrih 300m, pol pa stojiš pred rdečo lučjo v tunelu in gledaš ko tele v nova vrata prazen tunel in cesto vse do klanca za viaduktom, kličeš na DARS, pa ti rečejo spet, da zapirajo zaradi pretočnosti, stoji pa AC do Ivančne. Kdo je tu nor?
In pol se najdejo teoretiki, ki so blazno pametni in bi manjšal omejitev na 100. Taki nej se lepo vozijo z vlakom, bo bolje za vse.
 
Nazadnje urejeno:

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
A res ne? Na obvoznici je ni nikoli? Niti ne že na avtocesti iz vseh smeri proti Ljubljani? Ne iz Grospulja, ne iz Blagovice, ne iz Vrhnike, ne iz Kranja?
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.697
1.397
113
Povečan promet je zjutraj od 6-6:30-9 in popoldne od 15-17:30.

Skupaj vsega 5-6 ur dnevno, ostalih 18-19 ur je gostota prometa normalna.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Valda...pa vsi poletni dnevi, ko je totalen razčefuk...

In tut za unih 5-6 se ne splača?

Sami geniji ste....
 

BMW1

Pripravnik
14. nov 2017
124
0
16
Predore zato zapirajo ker je zelo nevarno imet stoječo kolono v predoru. Od nesreče v Tauren Tunelu leta 200X v Avstri že ob najmanjšem zastoju zapirajo tunele.

Mislim, da se Katschberg celo sam zapre če zazna zastoj. Vem, da če zapeljšeš v SOS nišo se avtomatsko zmanjša hitrost iz 100 km/h ma 60/80 km/h.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
A res ne? Na obvoznici je ni nikoli? Niti ne že na avtocesti iz vseh smeri proti Ljubljani? Ne iz Grospulja, ne iz Blagovice, ne iz Vrhnike, ne iz Kranja?

Ne vem, ali se namerno delaš norca, ali ti res bralno razumenje dela težave. Noben ne trdi, da ni nikoli gužve, temveč, da je ni VEDNO. Posledično tudi nima smisla, da je VEDNO postavljena nižja omejitev. Ima pa smisel, da je postavljena v določenih primerih. Torej ne nikoli in niti ne vedno ampak takrat, ko je to potrebno.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Pol si pa zgori preber o čem jest pišem. O tablah, ki bi narekovale hitrost. Po potrebi.

Ja saj to sem napisal, da je edino smiselno dinamično prilagajanje hitrosti, takrat in tam, kjer je to potrebno. Torej ja, table, ki po potrebi narekujejo hitrost. Ne pa zmanjševanje splošne omijtve samo samo zato, ker je nekaj ur na dan gužva. Pa si vprašal, zakaj ni smiselno in sem spet razložil zakaj in da se mi zdi smiselno dinamično prilagajnje. Potem si spet začel bluzit o tem, če res ni NIKOLI gužve....

Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Dejstvo je, da je gužva manjši del dneva in zmanjševanje splošne omejitve za morebitno večjo pretočnost v času konic nima smisla. Kot so napisali že drugi, se tudi meni zdi še najboljša opcija dinamično prilaganje omejitev v realnem času. Tam in takrat ko se že enkrat zabije, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 130, 90, 200 ali pa je sploh ni, ker več kot ostali v koloni itak ne moreš vozit. Zato je pa potrebno spremljat promet in ustrezno prilagodit hitrosti na odsekih pred ozkimi grli in pravi čas. Ravno tako je smiselno omejit hitrosti v primeru slabega vremena. Takrat ko so ceste bolj ali manj prazne in vremenske razmere dopuščajo, pa sem kvečemu zato, da se omejitev dvigne. Komur se paše cjazit, se še vedno lahko cijazi po voznem pasu.

Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Dej mi povej, zakaj ni smiselno? A potem so v tujini vsi sami kreteni, al kako?

Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Saj sem napisal, zakaj ni smiselno. Ker večino časa ni gužve, da bi bilo to potrebno. Je pa smiselno v določenih primerih in zato tudi dinamične omejitve....

Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
A res ne? Na obvoznici je ni nikoli? Niti ne že na avtocesti iz vseh smeri proti Ljubljani? Ne iz Grospulja, ne iz Blagovice, ne iz Vrhnike, ne iz Kranja?

confused-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Slab primer. Za 130 ali 180 mora bit enaka (in zunaj tudi je). DImenzionira se jo na priporočeno hitrost (130).
Naše AC so že danes večinoma čisto OK za splošno omejitev 160. Kjer niso, se pač omejitev zniža.

Avtoceste ja, homo sapiens sapiens, ki upravlja današnje avte na današnjih avtocestah, pa žal ne.
Morda čez 25 let, ko bo povečini robotska vožnja.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Ste mnenja da se v prid varnosti in večje pretočnosti omeji splošna hitrost na AC na 100 km/h?

Predlagam, da opustimo mobilnost. ... (po vzoru evropskega tedna mobilnosti, ko se slednja omejuje ker takrat zapiramo ceste)
Ljudje se bomo bolj družili in bili bolj zdravi zaradi hoje, pa vse skupaj bo teklo malo počasneje in bolj sproščeno.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Citat:
Uporabnik BMW1 pravi:
Predore zato zapirajo ker je zelo nevarno imet stoječo kolono v predoru. Od nesreče v Tauren Tunelu leta 200X v Avstri že ob najmanjšem zastoju zapirajo tunele.

Mislim, da se Katschberg celo sam zapre če zazna zastoj. Vem, da če zapeljšeš v SOS nišo se avtomatsko zmanjša hitrost iz 100 km/h ma 60/80 km/h.

Tauren tunel je dolg 6 km, Mali vrh pa 300m, mal razlike se ti ne zdi?
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pol pa sploh ni problema, če je tako predvidljivo. Povsot 130+, tiste par ur dnevno v okolici večjih mest pa omejitev. Da ne bo brez veze 110 na severni obvoznici, ko ni gužve

Za severno ljubljansko obvoznico so najbrž še drugi vzroki za omejitev.
V bistvu niso.

Prepičan sem da so. npr. prečenje, sicer vkopano a vendarle, mesta (onesnaženje, hrup),in število priključkov. Zaradi hrupa so zato spomladi prepovedali nočni tranzitni promet. Torej druge omejitve so.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik BMW1 pravi:
Pri sebi opažam, da mi vožnja pod nekih 120 km/h na avtocesti ni iziv in že začnem "drkat" radio ali pa navigacijo. Sploh v tistih zaporah po 10 in več km, ko je omijetv 60 km/h. Sam imam potovalno hitrost med 135 in 145 km/h, na določenih odsekih malo poženem do 165 km/h. Nad 165 km/h si že prehiter in takrat je zelo nevarno, da ti en "polž" skoči ven, ki prehiteva z 102 km/h.

Cesta ni namenjena izzivom.

Ampak razumem. Ena izmed rešitev za bolj dinamično vožnjo je da je cesta vedno rahlo v levi/desni krivini (levi/desni dolg zavoj). Tak primer tehnične rešitve je odsek Senožeče-Razdrto. Cesta sledi konturi okolja.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik Company pravi:
Eno laično vprašanje, ko tako poudarjaš varnostno razdaljo: Po podatkih darsa naj bi bila varnostna razdalja 2 sekundi, Čez določeno točko bi torej v vsakem primeru v eni uri pripeljalo (po enopasovnici, v idealnih razmerah) 1800 vozil.Varnostna razdalja pri 130km/h je 72 m, pri 100km/h pa 54 m. Kolona s 130km/h bo prevozila v eni uri 130 km, druga pa 100 (jasno). Se pravi, tu je razlika 30 %, kar ni zanemarljivo.
Problem vidim v tem, da je
1. pretočnost na voznem pasu večinoma zmanjšana (v večini primerov zgoščenega prometa) zaradi vožnje precej pod omejitvijo (kamioni in podobni udeleženci)
2. pretočnost na prehitevalnem pa se zmanjšuje zaradi skokov vozil z voznega pasu na prehitevalnega, ki pa ne dohajajo ustrezne hitrosti
3. skupno pa se hitrost zmanjša še zaradi premajhne varnostne razdalje, ki povzroči, da se vozila nabijajo en za drugim, in v končni fazi to pomeni tudi zaustavitev kolon
No, vprašanje sledi zdaj: kako bi zmanjšanje dovoljene hitrosti pomenilo večjo pretočnost? Poudarjam, varnostna razdalja ni nekaj, na kar se lahko zanašamo, pa govorim iz dnevnih izkušenj na avtocesti Grosuplje- Ljubljana. Kjer so promet pokvarili predvsem z zapiranjem predorov, kar vidimo po končanju zapor na tej relaciji. Če imaš na tej relaciji predpisano varnostno razdaljo, "pokasiraš" pred sebe vsaj 2 vozila, pa če je to 130km/h ali pa 100 km/h, le da je treba pri prvi precej bolj zavirati.

Se strinjam da je skakanje velik problem.
Če bi omejili hitrsot na nižjo, bi postalo skakanje manj problematično. Manj previdnemu vozniku se ne prilimala na tadnji del vozila dva voznika z visoko hitrostjo, ta pa zaradi tega bi moral spet močno zavirati - efekt kače.
 

Company

Pripravnik
7. okt 2007
787
6
18
Ni logike v tem stavku. Tudi pri nižji hitrosti je čisto enak efekt. Spredaj se ti zaradi manjše hitrosti in prave varnostne razdalje (da spomnim,
54 m pri 100 km/h) še vedno vrineta dva vozila, ti zato zaviraš, posledično zavirajo vsi za tabo in kolona se ustavi. Vse se dogaja čisto enako, le da je izhodiščna hitrost manjša. Vzroki za zaviranje so seveda lahko tudi drugačni, kljub temu pa, veliko zastojev izhaja samo iz premajhne varnostne razdalje, ki ne omogoča kompenziranja dogajanja pred tabo,, ne pa prevelike hitrosti.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Slab primer. Za 130 ali 180 mora bit enaka (in zunaj tudi je). DImenzionira se jo na priporočeno hitrost (130).
Naše AC so že danes večinoma čisto OK za splošno omejitev 160. Kjer niso, se pač omejitev zniža.

Avtoceste ja, homo sapiens sapiens, ki upravlja današnje avte na današnjih avtocestah, pa žal ne.
Morda čez 25 let, ko bo povečini robotska vožnja.
Ja, zato je v nemčiji na no limits delih toliko mrtvih. Par na kilometer na dan, ne?
Če te matra varnostni vidik, se da drugje (izven AC) narediti mnogo več. Dajmo se najprej tistega lotit.
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.771
6.164
113
blizu močvirne prestolnice
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Znižanje hitrosti pred počasi vozečo kolono ima učinek par km pred to kolono ko je cesta še relativno "prazna" - vsi vemo, da nas 90% ne hebe omejitve na AC pri prazni cesti - le udarec po žepu (beri aktiven radar) nas umirja.

In problem zastojev konkretno na LJ ringu in pritočnih odsekih ni v ringu, ampak v odtočnih cestah in njihovih semaforjih. Če bi bil iztok iz AC dovolj hiter, tudi zastojev nebi bilo na AC.

aplauz.gif
Napisal si točno to, kaj je krivo za zastoje..