Omejitev hitrosti na AC

Ste mnenja da se v prid varnosti in večje pretočnosti omeji splošna hitrost na AC na 100 km/h?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
In take stvari najbolje rešuješ z dinamično omejitvijo glede na promet. 130+ če ni gužve, ob konicah pa ustrezno znižanje.
Statično na prometnih odsekih imamo že(110 na severni obvoznici itd) brezveznih omejitev, ker tebe nekaj srbi pa ne potrebujemo.

Torej se strinjaš da je v času konic ustreznejša nižja omejitev. Ob konicah pomeni da se s tem pokrije večji del števila prehodov vozil. Nočni vozniki ipd, ki predstalvjajo zanemarljiv delež vozil so irelevantni.
Večji del dneva ni konic. Prav tako le te niso po vsej trasi avtoceste. Problem je v bistvu le par ur dnevno v bljižini večjih mest. Ves ostali čas je primerna omejitev 130+
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
In take stvari najbolje rešuješ z dinamično omejitvijo glede na promet. 130+ če ni gužve, ob konicah pa ustrezno znižanje.
Statično na prometnih odsekih imamo že(110 na severni obvoznici itd) brezveznih omejitev, ker tebe nekaj srbi pa ne potrebujemo.

Torej se strinjaš da je v času konic ustreznejša nižja omejitev. Ob konicah pomeni da se s tem pokrije večji del števila prehodov vozil. Nočni vozniki ipd, ki predstalvjajo zanemarljiv delež vozil so irelevantni.
Večji del dneva ni konic. Prav tako le te niso po vsej trasi avtoceste. Problem je v bistvu le par ur dnevno v bljižini večjih mest. Ves ostali čas je primerna omejitev 130+

Ne gre se za večji del dneva, ampak za vešji del števila vozil.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
In zakaj je to pomembno, če lahko z današnjo tehnologijo ustrezno v real time času prilagajaš omejitve optimalno vsem udeležencem v prometu? Hkrati pa recimo bi morda bila tista omejitev 100km/h v določenih razmerah tudi previsoka?
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Niso samo nočni vozniki. Se precej vozim izven konic (7-8) in (15-17) in se da takrat večinoma (pustimo poletje in ostale izjeme) brez težav vozit 130 km/h. Ali pa še več.
Tako da res ne vem zakaj bi morali splošno omejitev zniževati. Že tako so šerifi na cesti, kaj bi šele potem bilo, ko bi se ti spravili s 100km/h delat red. Po možnosti ob 3.00 zjutraj.
Aja, pa običajno sem en od počasnejših na AC
evil.gif
.

In glede DINAMIČNEGA REAL TIME prilagajanja omejitev razmeram na cesti, se mi pa zdi, da se vsi strinjamo s tem. Absolutno pa ne s STATIČNIMI omejitvami. Upam, da razumeš razliko.

Glede števila vozil je promet relativno predvidljiv. Tako da vseeno obstaja možnost dinamičnega (ni nujno real time) spreminjanja omejitve - zato pa je potrebna infrastruktura.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Pol pa sploh ni problema, če je tako predvidljivo. Povsot 130+, tiste par ur dnevno v okolici večjih mest pa omejitev. Da ne bo brez veze 110 na severni obvoznici, ko ni gužve
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pol pa sploh ni problema, če je tako predvidljivo. Povsot 130+, tiste par ur dnevno v okolici večjih mest pa omejitev. Da ne bo brez veze 110 na severni obvoznici, ko ni gužve

Za severno ljubljansko obvoznico so najbrž še drugi vzroki za omejitev.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.758
1.564
113
Emona / Carnium
Se mi zdi, da pri iskanju rešitev pretočnosti prometa nekateri uporabljajo princip dinamike tekočine, kar ni najbolj ustrezno oz. je površno in...eh...itak bo gužva skos.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pol pa sploh ni problema, če je tako predvidljivo. Povsot 130+, tiste par ur dnevno v okolici večjih mest pa omejitev. Da ne bo brez veze 110 na severni obvoznici, ko ni gužve

Za severno ljubljansko obvoznico so najbrž še drugi vzroki za omejitev.
V bistvu niso.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Se mi zdi, da pri iskanju rešitev pretočnosti prometa nekateri uporabljajo princip dinamike tekočine, kar ni najbolj ustrezno oz. je površno in...eh...itak bo gužva skos.

Ne vidim neposredne povezave me dinamiko tekočin (hidravlika) pretočnostjo prometa.
Gužva bo, z njo je treba znat upravljat in z njo živet.:)
 

BMW1

Pripravnik
14. nov 2017
124
0
16
Pri sebi opažam, da mi vožnja pod nekih 120 km/h na avtocesti ni iziv in že začnem "drkat" radio ali pa navigacijo. Sploh v tistih zaporah po 10 in več km, ko je omijetv 60 km/h. Sam imam potovalno hitrost med 135 in 145 km/h, na določenih odsekih malo poženem do 165 km/h. Nad 165 km/h si že prehiter in takrat je zelo nevarno, da ti en "polž" skoči ven, ki prehiteva z 102 km/h.
 

Company

Pripravnik
7. okt 2007
787
6
18
Eno laično vprašanje, ko tako poudarjaš varnostno razdaljo: Po podatkih darsa naj bi bila varnostna razdalja 2 sekundi, Čez določeno točko bi torej v vsakem primeru v eni uri pripeljalo (po enopasovnici, v idealnih razmerah) 1800 vozil.Varnostna razdalja pri 130km/h je 72 m, pri 100km/h pa 54 m. Kolona s 130km/h bo prevozila v eni uri 130 km, druga pa 100 (jasno). Se pravi, tu je razlika 30 %, kar ni zanemarljivo.
Problem vidim v tem, da je
1. pretočnost na voznem pasu večinoma zmanjšana (v večini primerov zgoščenega prometa) zaradi vožnje precej pod omejitvijo (kamioni in podobni udeleženci)
2. pretočnost na prehitevalnem pa se zmanjšuje zaradi skokov vozil z voznega pasu na prehitevalnega, ki pa ne dohajajo ustrezne hitrosti
3. skupno pa se hitrost zmanjša še zaradi premajhne varnostne razdalje, ki povzroči, da se vozila nabijajo en za drugim, in v končni fazi to pomeni tudi zaustavitev kolon
No, vprašanje sledi zdaj: kako bi zmanjšanje dovoljene hitrosti pomenilo večjo pretočnost? Poudarjam, varnostna razdalja ni nekaj, na kar se lahko zanašamo, pa govorim iz dnevnih izkušenj na avtocesti Grosuplje- Ljubljana. Kjer so promet pokvarili predvsem z zapiranjem predorov, kar vidimo po končanju zapor na tej relaciji. Če imaš na tej relaciji predpisano varnostno razdaljo, "pokasiraš" pred sebe vsaj 2 vozila, pa če je to 130km/h ali pa 100 km/h, le da je treba pri prvi precej bolj zavirati.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Dejstvo je, da je gužva manjši del dneva in zmanjševanje splošne omejitve za morebitno večjo pretočnost v času konic nima smisla. Kot so napisali že drugi, se tudi meni zdi še najboljša opcija dinamično prilaganje omejitev v realnem času. Tam in takrat ko se že enkrat zabije, je popolnoma vseeno, ali je omejitev 130, 90, 200 ali pa je sploh ni, ker več kot ostali v koloni itak ne moreš vozit. Zato je pa potrebno spremljat promet in ustrezno prilagodit hitrosti na odsekih pred ozkimi grli in pravi čas. Ravno tako je smiselno omejit hitrosti v primeru slabega vremena. Takrat ko so ceste bolj ali manj prazne in vremenske razmere dopuščajo, pa sem kvečemu zato, da se omejitev dvigne. Komur se paše cjazit, se še vedno lahko cijazi po voznem pasu.

Kar se tega tiče, se je po Nemčiji prav fino vozit. Jasno ne gre vedno in povsod (iz takšnih in drugačnih razlogov) 200+, niti ni povsod dovoljeno. Ko je stau, se pač gužvaš, itak ni druge. Ko je bolj gost promet, se pač voziš s tokom oziroma po omejitvah, če jih postavijo. Če ti ne paše hitro vozit, voziš pač manj. Se pa da večino časa (izven rush hour ali pa vsej ne v okolici večjih mest) vsaj normalno kruzat 150-160, če že ne več. Nazadnje ko sem bil gor, smo se večino časa vozili 160-180 (razen kjer so bile fiksne manjše omejitve), ker ni bilo gužve, določene odseke (tudi 200km skupaj) pa konstantno nad 180km/h z občasnim izleti do končne (cca. 240km/h). Se mi je pred tem že celo zgodilo, da je šel še v relativno gostem prometu levi pas vseeno tam 140-150. Dvomim, da bi bila pretočnost takrat večja, če bi hitrost omejili na 110. Je pa res, da so bili na tistem odseku trije pasovi.

Po drugi strani se je po Avstriji in njihovih IGL conah prav tečno vozit, tako da se nižjih splošnih omejitev niti slučajno ne želim. Realno se da tudi v Sloveniji marsikje in marsikdaj (tudi čez dan) čisto normalno pelat tam 150-160, samo promet okoli sebe je treba spremljat (kar ga moraš tako ali tako) in se prilagajat. Je pa res, da ni legalno, in da je malo več padalcev, ki uletavajo na prehitevalni pas.
 

AndrejK

Fizikalc
7. sep 2007
1.279
3
38
SI
Citat:
Uporabnik Company pravi:
Eno laično vprašanje, ko tako poudarjaš varnostno razdaljo: Po podatkih darsa naj bi bila varnostna razdalja 2 sekundi, Čez določeno točko bi torej v vsakem primeru v eni uri pripeljalo (po enopasovnici, v idealnih razmerah) 1800 vozil.Varnostna razdalja pri 130km/h je 72 m, pri 100km/h pa 54 m. Kolona s 130km/h bo prevozila v eni uri 130 km, druga pa 100 (jasno). Se pravi, tu je razlika 30 %, kar ni zanemarljivo.
Problem vidim v tem, da je
1. pretočnost na voznem pasu večinoma zmanjšana (v večini primerov zgoščenega prometa) zaradi vožnje precej pod omejitvijo (kamioni in podobni udeleženci)
2. pretočnost na prehitevalnem pa se zmanjšuje zaradi skokov vozil z voznega pasu na prehitevalnega, ki pa ne dohajajo ustrezne hitrosti
3. skupno pa se hitrost zmanjša še zaradi premajhne varnostne razdalje, ki povzroči, da se vozila nabijajo en za drugim, in v končni fazi to pomeni tudi zaustavitev kolon
No, vprašanje sledi zdaj: kako bi zmanjšanje dovoljene hitrosti pomenilo večjo pretočnost? Poudarjam, varnostna razdalja ni nekaj, na kar se lahko zanašamo, pa govorim iz dnevnih izkušenj na avtocesti Grosuplje- Ljubljana. Kjer so promet pokvarili predvsem z zapiranjem predorov, kar vidimo po končanju zapor na tej relaciji. Če imaš na tej relaciji predpisano varnostno razdaljo, "pokasiraš" pred sebe vsaj 2 vozila, pa če je to 130km/h ali pa 100 km/h, le da je treba pri prvi precej bolj zavirati.

Zadnji stavek je na žalost resničen. Vzdrževati pravilno / primerno varnostno razdaljo je, ne bom rekel nemogoče, ampak zelo težko.
V Nemčiji imajo/imamo celo bolj enostavno pravilo oz. smernico, ker ni za vse ravno enostavno izračunati, koliko prevoziš v 2 sekundah - "halber Tacho", kar pomeni polovico hitrosti udeleženca v metrih (100km/h = 50m, 160km/h = 80m).
Pretežni del populacije se tega drži, kljub temu jih je precej modelov, kateri se z veseljem vrinejo vmes. Zanimivo je, da ima vsaj 80% teh registrske označbe bivšega vzhodnega bloka - PL, CZ, carji pa seveda RO in BG... Predvsem v tem uživajo kamionarji na 4-pasovnicah, kjer pogosto, kar mi je še vedno uganka, ni omejitve... Potem ko se razširi na 6-pasovnico pa znak 120
grin1.gif
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Dej mi povej, zakaj ni smiselno? A potem so v tujini vsi sami kreteni, al kako?


Okoli Dunaja se ob konicah in povečnem prometu vozi 100. Ali pa 80. Ali misliš, da to še bolj ovira pormet? Zakaj pa ni potem 160?
rolleyes-1.gif


IG-L je 100 zaradi onesnaženosti. Lermšuc pa zaradi hrupa. In tovorjaki vozijo okoli Dunaja 60. In na obvoznici in ringu so sami radarji. Stacionarni. In to tko šahovsko postalvjeni, da nimaš šans dikrat. Ker se VSI načeloma držijo teh omejitev. In na niti eni cesti ni večk kot 50 dovoljeno peljat (v Ljubljani pa 50, 60 in 70), zaradi hrupa in onesnaževanja zraka.

Če bi se pa na simulatorjih preverjalo, kako tehnično so podkovani bodoči vozniki (pa tudi tisti, ki podaljšujejo vozniško) in kako so jim kaj prirojeni refleksi, kako se držijo načela, da je treba bit z defenzivno vožnjo še posebej podkovan, takrat bi se pa lahko omejitve spremenile. Ker pa lahko babica pri 70. letih po 300 urah naredi vozniško, da se lahko po smrti moža pelje v cerkev, so pa še te omejitve, ki jih imamo previsoke.
 
Nazadnje urejeno:

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Ne boš ti alter super voznikov prepričal, če so vsi sposobni na razdalji pol metra vozit 180 brez problema.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.003
-1.289
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pol pa sploh ni problema, če je tako predvidljivo. Povsot 130+, tiste par ur dnevno v okolici večjih mest pa omejitev. Da ne bo brez veze 110 na severni obvoznici, ko ni gužve



Za severno ljubljansko obvoznico so najbrž še drugi vzroki za omejitev.
V bistvu niso.

Omejitev je zelo pomembna sploh v času ob prometnih konicah, ko so zastoji. Takrat tudi večina voznikov uporablja ta del ceste.

Če ne bi bilo omejitve, bi morda lahko nekdo "zbezljal"?
nahrung002.gif


nahrung002.gif
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, na ravni vseh uporabnikov, ampak glede na trenutno obremenitev ceste, ne na splošno. Torej: prilagodljive omejitve in višja splošna omejitev.

Višja splošna omejitev sploh ne pride upoštev, časovna razlika je minimalna, stroškovne spremembe nesorazmerne.
Pri manjši omejitvi pa je zaradi manjše varnostne razdalje vecja pretočnost.

Časovna razlika je zelo opazna. Stroškov s tem razen samih voznikov (ki pa tudi pri višji omejitvi imajo izbiro, da se peljejo počasnje in varčujejo) nima nihče (še več, država bi več zaslužila). Če je promet dovolj redek (če ni, bi itak veljala nižja omejitev), je tudi varnostne dovolj.
Skratka, aboslutno višje omejitve, jaz osebno sem za no limits pristop z prilagodljivimi omejivtami glede na razmere in promet.

Stroškovne spremembe so nesorazmerno večje v primerjavi s časovno pridobitvjijo vseh voznikov in se tukaj nanašajo na infrastrukturo, ki zajema vse objekte.

Preprosto povedano na enem primeru:
zaščitna ograja pri omejitvi 80 km/h ni enaka (ne stane enako) kot pri 180 km/h.

Slab primer. Za 130 ali 180 mora bit enaka (in zunaj tudi je). DImenzionira se jo na priporočeno hitrost (130).
Naše AC so že danes večinoma čisto OK za splošno omejitev 160. Kjer niso, se pač omejitev zniža.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
In take stvari najbolje rešuješ z dinamično omejitvijo glede na promet. 130+ če ni gužve, ob konicah pa ustrezno znižanje.
Statično na prometnih odsekih imamo že(110 na severni obvoznici itd) brezveznih omejitev, ker tebe nekaj srbi pa ne potrebujemo.

Torej se strinjaš da je v času konic ustreznejša nižja omejitev. Ob konicah pomeni da se s tem pokrije večji del števila prehodov vozil. Nočni vozniki ipd, ki predstalvjajo zanemarljiv delež vozil so irelevantni.
Niso irlevantni - in izven konic nismo le ponoči.
Zato morajo biti omejitve spremenljive.