Omejitev hitrosti na AC

Ste mnenja da se v prid varnosti in večje pretočnosti omeji splošna hitrost na AC na 100 km/h?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
...
Razloge za kaj je pri manjši hitrosti večja pretočnost pa sem že podal.
pravzaprav nisi. dal si le link do članka, v katerem pa tudi nič konkretno ne piše, tako da me tvoje argumentiranje bolj spominja na tisti vic o indijancih in mrzli zimi.
sicer pa sem se jaz prejšnji mesec vsako jutro, malo pred osmo, vozil v službo po vzhodni LJ obvoznici in nato zavil na severno obvoznico. in vsakič smo se ustavili tukaj: maps. ali je bilo to zaradi tega, ker sta se združevala dva večja prometna tokova, ali zaradi izvoza v BTC, ki ima premajhno pretočnost, ali morda kombinacije obojega, težko rečem. ampak dejstvo je, da je na tem odseku omejitev 80, medtem ko je naprej in nazaj višja omejitev, torej tvoja teorija o večji pretočnosti pri nižji hitrosti odpade, vsaj na tem odseku.
naslednji zastoj pa se je običajno (ne vedno) formiral na relaciji Tomačevo-Dunajska-Saveljska, torej spet na območju, kjer je precej frekventnih uvozov/izvozov...

Povej kaj je za alter.si relevantni vir pa ga bom poiskal v elektronski obliki. Kak članek v angleščini? Samo prej ko bo kdo moral povedati kaj je po poklicu, ne le da je dnevni uporabnik ceste - in se tako na promet spozna.:)
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
za relevanten vir bi zadostovala kaka študija, ki bi temeljila na oprazovanju prometa in/ali prometnih simulacijah. boš zdaj lahko sproduciral kaj več od enega splošnega članka?
sicer pa sem jaz po poklicu gradbenik. sicer se ne ukvarjam neposredno s projektiranjem cest (cestnih elementov), edino občasno sodelujem pri kakih projektih sanacij cest (AC ali državne), tako da se o teh stvareh pogovarjam s cestarji. boš zdaj še ti napisal, kaj si po poklicu, ozrioma zakaj so tvoje reference pomembnejše od ostalih dnevnih uporabnikov cest?
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Tudi sam sem gradbenik. Se mi zdi podajanje člankov nesmiselno, vsak si jih lahko poišče. Npr z vnosom v google: determining (optimum) speed limit z dodatkom societal in user perspective. Še posebej pa ker članki so navadno omejeni na točno določen case.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo

Kolikor vem za Lj obvoznico že velja manjša omejitev 110, v konicah pa velja omejitev 80. - Torej to sledi tezi o tem da je z vidika varnosti in pretočnosti optimalna točka manjša od 130 km/h. Kot sem že napisal ni nujno da je omejitev takšna samo zaradi tega ampak lahko tudi zaradi št. priključkov, prečkanja mesta ipd. Nižjo omejitev sem tudi obrazložil, ker sta manjša varnostna razdalja in večja predvidljivost prometa - pomembna in bistvena vpliva.

Smisla objavljanja strokovnih člankov v splošnem forumu kot je alter ni. Sem podal poljuden članek, ki bi moral zadostovati za splošno skupnost kot je alter. Vsak, ki bi se rad bolj poglobil pa da ve kje iskati.:) Primer članka ki potrjuje tezo pošiljam na ZS.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo

Kolikor vem za Lj obvoznico že velja manjša omejitev 110, v konicah pa velja omejitev 80. - Torej to sledi tezi o tem da je z vidika varnosti in pretočnosti optimalna točka manjša od 130 km/h .

Še en tvoja trditev, ki ne drži.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo

Kolikor vem za Lj obvoznico že velja manjša omejitev 110, v konicah pa velja omejitev 80. - Torej to sledi tezi o tem da je z vidika varnosti in pretočnosti optimalna točka manjša od 130 km/h .

Še en tvoja trditev, ki ne drži.

Drži, drži.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:

Smisla objavljanja strokovnih člankov v splošnem forumu kot je alter ni. Sem podal poljuden članek, ki bi moral zadostovati za splošno skupnost kot je alter. Vsak, ki bi se rad bolj poglobil pa da ve kje iskati.:) Primer članka ki potrjuje tezo pošiljam na ZS.
potem tudi ne vidim smisla odpirati takih strokovnih debat na splošnem forumu alter, kjer kredibilnost uporabnikov ocenjuješ na podlagi tega, koliko časa preživijo v zastojih na AC
smirk-1.gif

no daj pokaži članek, ki bo bolj konkretno potrdil tvojo tezo. za štos sem odprl google in vpisal notri tvoje ključne besede. prvi zadetek je bil članek, v katerem je bil zaključek, da je optimalna hitrost različna po državah, nič pa ni omenjalo pretočnosti v odvisnosti od hitrosti...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo

Kolikor vem za Lj obvoznico že velja manjša omejitev 110, v konicah pa velja omejitev 80. - Torej to sledi tezi o tem da je z vidika varnosti in pretočnosti optimalna točka manjša od 130 km/h .

Še en tvoja trditev, ki ne drži.

Drži, drži.

Ne ne drži.

Omejitev 110 je namreč samo na severni ljubljanski obvoznici, ki zajema samo dobro četrtino obvoznice, ker je zaradi drugačne ločitve prometnih pasov klasificirana za hitro cesto in ne avtocesto.

V najhujših zamaških pa je omejitev 60km/h in ne tvojih famoznih 80.

Jaz sem svojo trditev podprl.

Zdaj pa daj še ti tvoje.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:

Glede projektiranja in izvedbe cest in stroškov ki bi nastali če bi hoteli povečat max omejitev sem tudi že napisal. - treba je vložit v infrastrukturo, in to konkretno, zato sem napisal da je učinek nesorazmeren v primerjavi z vlaganjem.
Niti ne. Glavni uničevalci cestišča in proizvajalci hrupa so tovornjaki, ki se jih zvišanje omejitve ne bi kaj dosti dotaknilo.
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ne bom iskal člankov po netu za tebe. ti si postavil trditev, zakaj je ne argumentiraš?
ne razumi me narobe. če boš pokazal na študijo, ki bo pokazala na optimizacijo prometa v primerljivih pogojih, kot veljajo za npr. LJ obvoznico, se bom strinjal s tvojo idejo o pogojnem omejevanju hitrosti na AC. ampak dokler pa postavljaš pasvšalne trditve, da je pri 80 največja pretočnost, brez da bi napisal, ali to velja za 2-, 3- ali več pasovne AC, takšno ali drugačno število priključkov, takšno ali drugačno strukturo prometa itd, ter ali morda s kakimi drugimi ukrepi mogoče ne bi bolje povečal pretočnosti, se ne bo nič zgodilo

Kolikor vem za Lj obvoznico že velja manjša omejitev 110, v konicah pa velja omejitev 80. - Torej to sledi tezi o tem da je z vidika varnosti in pretočnosti optimalna točka manjša od 130 km/h .

Še en tvoja trditev, ki ne drži.

Drži, drži.

Ne ne drži.

Omejitev 110 je namreč samo na severni ljubljanski obvoznici, ki zajema samo dobro četrtino obvoznice, ker je zaradi drugačne ločitve prometnih pasov klasificirana za hitro cesto in ne avtocesto.

V najhujših zamaških pa je omejitev 60km/h in ne tvojih famoznih 80.

Jaz sem svojo trditev podprl.

Zdaj pa daj še ti tvoje.

Se strinjam pravilno si opisal.
smile-1.gif
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:

Glede projektiranja in izvedbe cest in stroškov ki bi nastali če bi hoteli povečat max omejitev sem tudi že napisal. - treba je vložit v infrastrukturo, in to konkretno, zato sem napisal da je učinek nesorazmeren v primerjavi z vlaganjem.
Niti ne. Glavni uničevalci cestišča in proizvajalci hrupa so tovornjaki, ki se jih zvišanje omejitve ne bi kaj dosti dotaknilo.

Res je to da so tov. glavni obrem. Jaz sem v tem odstavku sicer pisal o max omejitvi hitrosti.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.677
113
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:

Glede projektiranja in izvedbe cest in stroškov ki bi nastali če bi hoteli povečat max omejitev sem tudi že napisal. - treba je vložit v infrastrukturo, in to konkretno, zato sem napisal da je učinek nesorazmeren v primerjavi z vlaganjem.
Niti ne. Glavni uničevalci cestišča in proizvajalci hrupa so tovornjaki, ki se jih zvišanje omejitve ne bi kaj dosti dotaknilo.

Res je to da so tov. glavni obrem. Jaz sem v tem odstavku sicer pisal o max omejitvi hitrosti.
In jaz ti povem, da bi dvig max omejitve za 10-20km/h zanemarljivo vplival na obstojnost cestišča in hrup. Glavni uničevalci in ropotalci bi še vedno vozili svojih 90km/h
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Niso samo nočni vozniki. Se precej vozim izven konic (7-8) in (15-17) in se da takrat večinoma (pustimo poletje in ostale izjeme) brez težav vozit 130 km/h. Ali pa še več.
Tako da res ne vem zakaj bi morali splošno omejitev zniževati. Že tako so šerifi na cesti, kaj bi šele potem bilo, ko bi se ti spravili s 100km/h delat red. Po možnosti ob 3.00 zjutraj.
Aja, pa običajno sem en od počasnejših na AC
evil.gif
.

In glede DINAMIČNEGA REAL TIME prilagajanja omejitev razmeram na cesti, se mi pa zdi, da se vsi strinjamo s tem. Absolutno pa ne s STATIČNIMI omejitvami. Upam, da razumeš razliko.

Glede števila vozil je promet relativno predvidljiv. Tako da vseeno obstaja možnost dinamičnega (ni nujno real time) spreminjanja omejitve - zato pa je potrebna infrastruktura.

Ja seveda da je potrebna infrastruktura. Naj jo torej postavijo. Je treba it s časom naprej.

Niso to samo table ot. kar pač imaš v mislih,

Za SLO bi rabili le table in ograje (ki pa jih je treba itak na 90% AC zamenjat, ker so že zanič). In to bi lahko stalo enak ne glede na to, ali ohranimo splošno 130 in dodamo spremenljive ali pa splošno celo dvignemo na 150 ali 160 na odsekih, ki so OK za to.

No za mnenja čez palec nimam pripomb. Sploh če nekdo misli da je za doseganje ustrezne varnosti potrebno uporabljati le tehnične rešitve v obliki tabel in ograj.
Malo te j... funkcionalna nepismenost al pa se samo delaš takega.
Ti še 1x napišem najbolj jasno, kot znam: SLO avtoceste so na določenih odsekih dovolj dobre za 150 ali 160 omejitve. Na nekaterih bi bilo treba samo zamenjat ograje. Na nekaterih bi bilo potrebno pa veliko več oz se to pač ne bi splačalo.
In zato bil lahko dvignili splošno omejitev na 150 ali 160, postavili nižjo, kjer cesta z nič ali malo stroška za to ni primerna. Plus, pa ne zaradi varnosti, ampak zaradi pretočnosti prometa, dodali spremenljive omejitve.

Sicer ne vem o katerih odsekih govoriš, pa tudi učinek bi bil zanemarljiv za povprečnega voznika - to pa je bistveno. Pomembno pa je tudi da poteka promet čimbolj enakomerno (takrat se doseže največjo pretočnost) kar pa se ne dosega z odseki pospeševanj in zaviranj. Že tako imamo na veliko odsekih nižje omejitve zaradi drugih razlogov.

Pa dobro pusti že to pretočnost pri miru. Smo že ugotovili, da se to uredi s sprmenljivimi omejitvami. Konec debate.
Ko pa težav sem ni, pa je vsaj 2/3 odsekov SLO AC čisto OK za 160. Recimo of Lj do Lesc razen kakega tunela cela (spet: razen mogoče ograj).
In ja, v ceste je treba vlagat. Veliko. Samo pri nas tega nismo vajeni. Poglej čez mejo.

Lepo da se strinjamo da je potrebno omejitev znižat ob večji obremenitvi. Sedaj pa si lahko vsak jemlje pravico tudi ob zgoščenem prometu uletavat s 130 km/h. - kar direktno povzroča zastoje.:)

Glede projektiranja in izvedbe cest in stroškov ki bi nastali če bi hoteli povečat max omejitev sem tudi že napisal. - treba je vložit v infrastrukturo, in to konkretno, zato sem napisal da je učinek nesorazmeren v primerjavi z vlaganjem.

Z vseh vidikov cestnega prometa se morajo vsi projektni pogoji in izvedba ustrezno povečati. Začenši z ograjo, to smo že ugotovili, cestnim telesom, nadvozi in širino cestnega profila.- v glavnem kompletno spremenjen in povečan cestni svet. Ni to samo čirina vozišča.
smile-1.gif

Pejt malo na unlimited AC pogledat, pa boš videl, da znajo biti ožje kot naše, tudi brez odstavnega ipd ... Skratka, za 160 pri nas na marsikaterem odseku ni treba (mogoče v kakih standardih/predpisih kaj takega piše, ampak tudi te se da spremenit)...
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Danes zjutraj sem imel priložnost testirat trditve junaka te teme. LJ-CE sem vozil 100 edin mimo kamionov sem pospešil ker sem se počutil smrtno nevarno s 100 na prehitevalnem. 63 min pa sem bil pred jutranjo konico, pa v Celju so se mi vsi semaforji poklopili. Ponavadi v jutranji konici rabim okoli 50 min. Sem bil pa tud že v 45.

Poglej, Killakhan - malce osnovnošolske matematike.

Razdalja od razcepa Zadobrova (od konca omejitve 100) do izvoza Celje je 67 km.
Na tej poti je v dolžini 16 km omejitev 100 (skozi štiri predore in čez viadukte).
Dolžina poti, kjer lahko vozimo 130, je torej 51 km.
Upočasnitve skozi cestninski postaji Lukovica in Vransko zaradi bolj preprostega računanja zanemarimo.

Če vozimo ves čas 100 km/h, za 67 km porabimo 40:12 minut (40 minut in 12 sekund).

Če si torej s svojim običajnim tempom za cca 13 minut hitrejši, potem za teh 67 kilometrov porabiš cca 27:12 minut.
Torej imaš s svojim običajnim tempom povprečno hitrost okoli 148 km/h.
In to tudi na tistih 16 kilometrih čez Trojane, kjer je sicer omejitev 100 km/h.

Če pa čez Trojane upoštevaš omejitev in se tistih 16 km pelješ 100 km/h, potem pa imaš na preostalih 51 kilometrih povprečno hitrost okoli 174 km/h.

Če je res tako, ga kar dobro žgeš.

Druga možnost pa je, da si krepko pretiraval z oceno izgubljenega časa. ko si se vso pot vozil 100 km/h.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Aja pozabil si dodati še 10 km/h ki jih v povrečju zgubi zaradi tistih normalnih voznikov ki vozijo v trenutku njegovega prehitevanja 130 po prehitevalnem pa mora ves čas bremzat.