obvezen nadzor tlaka pri novih avtih

Se vam zdi potreben nadzor tlaka?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

masevc

Guru
2. sep 2007
3.513
892
113
Ksz

Predlagam, da admin pobrise ven napisane bedarije, ker so res pravi smeh. ROFL

pustite pa samo dejstva, za katera vemo, da drzijo.

smile-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Predlagam, da admin pobrise ven napisane bedarije, ker so res pravi smeh. ROFL

Po tvoji logiki bi morali admini pobrisati 75% vseh objav na Alterju?
grims-1.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Ksz

Predlagam, da admin pobrise ven napisane bedarije, ker so res pravi smeh. ROFL

pustite pa samo dejstva, za katera vemo, da drzijo.

smile-1.gif

Razsvetli nas, katera dejstva držijo. Nismo vsi doktorji fizike.
rolleyes-1.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.043
9.684
113
Citat:
Uporabnik map pravi:
Razsvetli nas, katera dejstva držijo. Nismo vsi doktorji fizike.
rolleyes-1.gif
Da je guma okrogla verjetno ni sporno za nobenega.
evil.gif
.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Tistih spodnjih par % gume,ki je v nekem trenutku praznih,se lahko pri izračunih kar zanemari,itak je zraka v gumi vedno enako,ker uide v zgornjo polovico,ne vem zakaj je tukaj treba komplicirat
cheer.gif
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Bolj ko je guma prazna, bolj se tlači in posledično se manjša dejanski obseg gume pri premikanju. Če je čisto prazna pa je pač obseg skoraj kot obseg platišča.
Se pa verjetno nekaj osebkov tukaj kar zabava.....
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Je pa še ena stvar. Lahko bi izmeril višino od sredine osi do tal in dobil obseg gume, vendar pa se ta spreminja glede na hitrost vožnje. Na gumo deluje tudi centrifugalna sila, ki obseg nekoliko poveča, to se zelo dobro vidi pri štartu na drag racing-u.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
To so že tomosovci ugotovili v 80 letih, ko so hitrost dirkalnega "mopeda" izmerili večjo kot pa je kazal števec.

itak se zabavamo, ker mi ni jasno od kje nekateri take odgovore pišejo. Niso še nikda po prazni gumi se peljali? Niti v otroškem vozišču še ne?

to o polmeru prazne gume ki je skoraj enak polmeru platišča pa sem že pisal.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Da ne boste doktorirali, shema prereza penvmatike kjer se vidi da se "višina" pnevmatika nad platiščem spremeni če je v njej manjši tlak. Konkretno gre sicer za run flat pnevmatiko ampak recimo klasična guma pri 1.5bar se obnaša približno enako:
run-flat-tyre.jpg


Pri 1.5 bar je torej razlika kar občutna in ABS senzor to takoj zazna, zazna celo že prej. Nekdo je rekel da ne zazna spremembe profila, ABS zazna to BP vem iz izkušnenj ker začne piskat in prikaže se opozorilna lučka če menjaš gume spredaj zadaj, razlika profila je pa cca. 2-3 mm.

Je pa po drugi strani res da se oblika gume v območju okoli idealnega tlaka skoraj ne spremeni, torej nekje med 2 do 3 bar je guma praktično enaka in sistem preko ABS ne bo zaznal razlike. Tu so sedaj v prednosti tipalni senzorji ker lahko opzorijo na take anomalije.

Glede hitrosti zaznavanja, ABS senzor bo zaznal spremembo prej kot pa tipalni. Tipalni (aktivni) pošiljajo podatek na nek interval, ABS pa teoretično zazna spremenjen "premer" gume v enem obratu. Jasno je da če bi opozarjal vsakič ko se stvar par mm spremeni bi na normalni slovenski cesti piskalo vsake 50m, tako pa meri ABS "premer" gume na daljši interval. ČE komu piska na luknja ipd. je to neka druga težava, Boschev ABS sistem za nadzor tlaka tega ne počne (možno da imate gume premalo napumpane pa potem na kakšnem daljšem odseku kjer cesta visi se boki malce potlačijo in se prižge lučka).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:ČE komu piska na luknja ipd. je to neka druga težava, Boschev ABS sistem za nadzor tlaka tega ne počne (možno da imate gume premalo napumpane pa potem na kakšnem daljšem odseku kjer cesta visi se boki malce potlačijo in se prižge lučka).
Gume so bile na 2,7 spredaj in 2,5 zadaj, torej tvoja možnost odpade. Možno pa, da je bilo več zaporednih lukenj ali kaj takega, ker obakrat je bila cesta obupna.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Samo zadeva mora biti tudi v neki povezavi z volanom. Meri lahko samo takrat, ko je volan naravnost, ker tudi v najmanjšem zavoju se kolesa vrtijo različno in bi to potem rač. to tolmačil kot razliko v tlaku.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Pri svojem avtomobilu imam ta sistem, vendar pa se mi do sedaj še ni prižgalo kakšno opozorilo, Sem se pa letos vozil tudi po albanskih cestah tako da ......
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik virtuoz pravi:
Samo zadeva mora biti tudi v neki povezavi z volanom. Meri lahko samo takrat, ko je volan naravnost, ker tudi v najmanjšem zavoju se kolesa vrtijo različno in bi to potem rač. to tolmačil kot razliko v tlaku.
Točno to sem jaz študiral, ko je nekdo pisal da že malo večja jama lahki sproži alarm za nepravilni tlak.
V kakšnih dolgih ovinkih, serpentinah.... Notranji kolesi naredijo precej manj obratov kot zunanji. Potem bi v vsakem ovinku zadeva svetila. Ali mora biti povezana z volanom, ali pa mora imeti nek zamik (nekaj sekund, kolikor se vozi ovinek. Najbrž pa je prvo.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ma avti imajo svašta enih senzojev. Itak da merilnik položaja volna, pa merilnik bočnega pospeška, pa hitrosti pa ..... ni da ni.
Iz množice vseh teh podatkov se pa že da izluščit kaj uporabnega.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik virtuoz pravi:
Samo zadeva mora biti tudi v neki povezavi z volanom. Meri lahko samo takrat, ko je volan naravnost, ker tudi v najmanjšem zavoju se kolesa vrtijo različno in bi to potem rač. to tolmačil kot razliko v tlaku.

Seveda ima, vsi ti deli so del klasičnega ESPja. Torej ne gre samo za preprosto linearno meritev ampak tudi za algoritem ki upošteva vse senzorje ki so del ESPja.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.403
2.569
113
Fayt, Fayt, Fayt <- ali sem prav napisal?
Tale tlak je - po moje - brez veze. Saj vpliva na marsikaj. Vendar več smrtnih nesreč povzroči alkohol. Pa je še zmerom dovoljen.
Saj so težave z prazno gumo. Vendar ne take - 400€ na avto!
Ma to je ena piz.. a zrihtala. Ali Pirčeva ali Janša. Vseeno kdo! Kriva sta oba!