Da ne boste doktorirali, shema prereza penvmatike kjer se vidi da se "višina" pnevmatika nad platiščem spremeni če je v njej manjši tlak. Konkretno gre sicer za run flat pnevmatiko ampak recimo klasična guma pri 1.5bar se obnaša približno enako:
Pri 1.5 bar je torej razlika kar občutna in ABS senzor to takoj zazna, zazna celo že prej. Nekdo je rekel da ne zazna spremembe profila, ABS zazna to BP vem iz izkušnenj ker začne piskat in prikaže se opozorilna lučka če menjaš gume spredaj zadaj, razlika profila je pa cca. 2-3 mm.
Je pa po drugi strani res da se oblika gume v območju okoli idealnega tlaka skoraj ne spremeni, torej nekje med 2 do 3 bar je guma praktično enaka in sistem preko ABS ne bo zaznal razlike. Tu so sedaj v prednosti tipalni senzorji ker lahko opzorijo na take anomalije.
Glede hitrosti zaznavanja, ABS senzor bo zaznal spremembo prej kot pa tipalni. Tipalni (aktivni) pošiljajo podatek na nek interval, ABS pa teoretično zazna spremenjen "premer" gume v enem obratu. Jasno je da če bi opozarjal vsakič ko se stvar par mm spremeni bi na normalni slovenski cesti piskalo vsake 50m, tako pa meri ABS "premer" gume na daljši interval. ČE komu piska na luknja ipd. je to neka druga težava, Boschev ABS sistem za nadzor tlaka tega ne počne (možno da imate gume premalo napumpane pa potem na kakšnem daljšem odseku kjer cesta visi se boki malce potlačijo in se prižge lučka).