obvezen nadzor tlaka pri novih avtih

Se vam zdi potreben nadzor tlaka?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
V članku je kup bedarij. Posredni nadzor deluje ok in ga ima še vedno cel kup avtov, drage senzorje ob ventilih ali v platišču se opušča in jih kmalu ne bo več, novi sistemi so veliko cenejši (senzor okoli 50€, da se ga prestavit v drugo gumo samo z nakupom dodatnega nosilca, ki stane 1€). VDO uporablja že vsaj 2/3 znamk, konkurenčni sistem že obstaja (v času pisanja članka še ni). Edino, kar še manjka, je standardizacija (s strani EU) oblike podatkov, ki jo dajejo senzorji, da bo konkurenčnost proizvajalcev še večja. Sicer v resnici s tem ni problemov (frekvenc, oblika podatkov ipd), ampak ker znajo senzorji povedat še marsikaj več kot le tlak, bi morali to standardizirat.

http://www.avto-magazin.si/nasveti/tehnika-nadzor-tlaka-v-gumah/

PS: prazne zadnje gume na AC šri marsikaterem avtu ne opaziš, dokler ni treba manevrirat. Takrat postane pa veselo (in dostikrat prepozno).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
V cetrtek sem bil sopotnik v testni Amperi, ki je imela, glede na senzorje, gume napumpane le na 2 bara, namesto na 2.7 bara po tovarniskih stevilkah. Z njo smo naredili le 57 elektricnih kilometrov, namesto cca. 65-70km, kot bi jih, pri podobni voznji naredil z mojo.
Razlika v porabi goriva, v tem primeru elektrike, je bila ocitna. Se sam nisem mogel verjeti, kako nama je padal elektricni domet v primerjavi z mojo.

Bilo pa bi zanimivo primerjati elektricni doseg med Michelin Energy Saver in Continental e.Contact Hybrid.
 
Nazadnje urejeno:

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Elektricni fanatiki bi itak morali imeti 1" tubularje na 9bar
smile-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Hanzi, spuščena guma po mojem mnenju in logiki naredi isto pot, kot napolnjena (če ne upoštevamo trenja), saj navidezna točka (recimo ventil) prepotuje isto razdaljo okoli, saj ima guma še vedno isti obseg. Najverjetneje zaradi trenja se potem spuščena guma počasneje vrti in ne hitreje in zato senzor zazna različno rotacijo.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.117
1.059
113
hysterical-1.gif

Citat:
Uporabnik Cash pravi:
...saj navidezna točka (recimo ventil) prepotuje isto razdaljo okoli, saj ima guma še vedno isti obseg. ...
Ventil je na platišču (tista siva okrogla zadeva, z veliko odprtinami), ki je kovinsko in dokaj trdo in ja, ima res vedno enak obseg.
Guma je pa tista črna mehka zadeva, ki se deformira, že če se ti nanjo (prazno) vsedeš, kaj šele če je (prazna) namontirana na avto.
 

eCoyote

Pripravnik
21. apr 2009
500
0
16
Fun4Days.Com
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
hysterical-1.gif

Citat:
Uporabnik Cash pravi:
...saj navidezna točka (recimo ventil) prepotuje isto razdaljo okoli, saj ima guma še vedno isti obseg. ...
Ventil je na platišču (tista siva okrogla zadeva, z veliko odprtinami), ki je kovinsko in dokaj trdo in ja, ima res vedno enak obseg.
Guma je pa tista črna mehka zadeva, ki se deformira, že če se ti nanjo (prazno) vsedeš, kaj šele če je (prazna) namontirana na avto.

hysterical-1.gif

467716-post_slo.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Sem se narobe izrazil z ventilom. Mislil sem navidezno točko nekje na obodu gume, ki bo enako hitro prišla na isto točko, pa ni važno, kaka je oblika, saj je obseg gume vedno isti. Pač, sem podal kot točko ventil, ker sem mislil, da boste razgledani dojeli moj point.
hysterical-1.gif
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Ajoj, kake pa pišeš
grin1.gif


Recimo da ima polna guma obseg 2m, se pravi v kilometru naredi 500 obratov, pri 60km/h je to 1km /min oz 500 obratov na minuto. To ima računalnik za referenco (z recimo 2% dovoljene napake)
No če se ta guma sprazni (iz 2.5 na recimo 1,8 bara) in je zaradi tega bolj mehka in stisnjena, se ji polmer zmanjša za 1cm (premer za 2cm) bo imela obseg manjši za 6,28cm.
Torej 1,932m in bo potrebovala 518 obratov za prevožen kilometer, kar je več kot je dopustna napaka in računalnik bo to zaznal.
Obrabo gume za 5mm pa pač ne bo zaznal ker je pod dovoljeno napako.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.288
4.112
113
No pa guma se obrablja na obeh straneh hkrati.
Sem preizkusil že sistem ker so na novem avto preveč napumpali gume 2.7 bar po knjigi je pa 2.5 za normalno vožnjo pa je zagnal alarm
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

A tole je bullshit al je res kaj na tem glede absa in airbaga

Citat:
Vseeno se te prakse ne velja posluževati, kot tudi ne izklopitve opozorila na nedelujoč sistem, saj je to za zavarovalnice podobno, kot če namerno izklopite zračno blazino ali ABS sistem. To pomeni, da v primeru nesreče ne boste upravičeni do odškodnine, opozarjajo pri Tech Europe.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Hanzi, spuščena guma po mojem mnenju in logiki naredi isto pot, kot napolnjena (če ne upoštevamo trenja), saj navidezna točka (recimo ventil) prepotuje isto razdaljo okoli, saj ima guma še vedno isti obseg. Najverjetneje zaradi trenja se potem spuščena guma počasneje vrti in ne hitreje in zato senzor zazna različno rotacijo.
Bravo
In potem se odpelješ iz Lj v koper. 3 polne gume pridejo v koper tista prazna pa počaka v kozini ker je opravila isto število obratov kot polne.

Ti mogoče razložim z malo pretiravanja.
Recimo da se prazna guma splošči čisto do roba platišča. Torej je polmer gume enak polmeru platišča.
Sedaj pa enkrat opravi pot s polno gumo, drugič pa brez gume, samo po platišču. Potem pa povej če boš z enakim številom obratov naredil enako razdaljo.

Normalno da ima prazna guma enak obseg kot polna (nihče je ni prerezal, odvzel 30CM za podplat čevlja, ostanek pa skupaj zlepil). Problem je v tem da je njeno središče nekje drugje (višje) kot pa je središče pogonske osi (platišča).
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
No pa guma se obrablja na obeh straneh hkrati.
Sem preizkusil že sistem ker so na novem avto preveč napumpali gume 2.7 bar po knjigi je pa 2.5 za normalno vožnjo pa je zagnal alarm
Tole pogrunta tudi ”abs” sistem kontrole tlaka, ali samo tisti pravi merilci tlaka ki so nekako vgrajeno v gumo, platišče, ventil.
Ker če napumpaš vse gume 2,7, se bodo vse gume vrtele enako hitro. Abs sistem pa ne ve ali imaš ti gume z 8mm profila, ali z 2. Niti ne ve ali imaš homologirane višine 65, ali si kupil 50 da se bo manj zvijala po ovinkih. Pač števec ti bo lagal, to ti bo povedal policaj ko boš naletel na radar. Pravzaprav boš imel na radarju nižjo hitrost kot na števcu.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
ABS sistemi IMHO zaznajo samo razlike v tlaku, pa še to samo med vožnjo, pa za posamezno kolo. Pa samo za izpraznitev.
Sistemi s senzorji na ventilčkih pa javljajo tlak v vsaki posamezni pnevmatiki (in ga primerjao z predpisanim tlakom). Prav tako detektiirajo hitrost padanja tlaka in te temu primerno opozorijo.
Tak sistem te opozori na izpraznjeno pnevmatiko že takoj ob zagonu (ko se preverjajo posamezni sklop oz javljajo podatki senzorjev), medtem ko ABS sistem šele ko začneš voziti in še to z hitrostjo kjer začne delovati ABS (veš da ABS ne deluje pri nizkih hitrostih).
Recimo v temi ko ne preverjaš stanja gum z baterijsko svetilko pred vožnjo...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Vse nekako bolj ali manj mi je jasno in se strinjam s tabo. Najbrž pa bi abs sistem javil prazno gumo preden bi prišel do konkretne hitrosti, kjer bi prazna guma postala nevarna za vožnjo (pijanca ki tega ne bi občutil, tako kot jaz ko nisem dobro ocenil velikosti in položaja tvojega korita)
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Opravil bi vsaj kakšnih 10m ali kak meter več... Potem že občutiš.
Recimo ABS sistem ne zaznapravočasno počasnega padca tlaka (predrta pnevmatika).
Zato so senzorski sistemi boljši, a so posledično dražji. Predvsem je težava napajanje senzorja pod pogojem da mora zadeva biti vodoodporna...
Recimo (vem) da je največ govora o senzorjih pri Renaultu... Se že dobijo OEM zadeve (standardizirano) ki niso pretirano drage...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Kot marsikateri senzorji v sodobnih vozilih, bo to pač še ena stvar več, ki bo začela crkovati pri neki starosti, ko vozilo nima več neke vrednosti.
S tega stališča je uvedba smiselna, ker nas bo spodbujala, da star avto menjamo za novega in s tem povečamo BDP.