obvezen nadzor tlaka pri novih avtih

Se vam zdi potreben nadzor tlaka?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Nekateri tule gor ste tako pametni, da vam kar iz glave puhti.

Vam dam namig:
spuščena guma ni krog in ker ni krog ne moreš računat s polmerom. Za hitrost vrtenja je pomeben obseg gume, ki pa se med prazno in polno spremeni minimalno, ampak očitno se dosti, da se to v praksi, da zaznat, tega pa res nisem vedel.

indirect TPMS, je ravno zaradi tega nezanesljiv in se lahko sproži že, če je z gumam vse OK, po drugi strani pa se lahko sproži prepozno, ko se že nekaj časa voziš s prazno gumo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.522
10.740
113
računaš s polmerom vrtenja kolesa. Ni važno če je guma potem elipsa.Malo opisne geometrije in matematike pa bo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Nekateri imajo preveč teorije in premalo prakse. Če je obseg fiksni, mislijo da je tudi polmer fiksni (glede na razmerje s paltiščem). Pa vemo da avto z eno prazno gumo ne stoji "naravnost"
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ok, da damo extremen primer. Če pogledamo recimo un ta velik bager, ko moraš po lojtrih plezat gor in ima gromozanske gume. Desna guma napolnjena, leva pa spuščena skoraj do feltne. V obe gumi zapičimo risalni žebljiček. Zapeljemo bager 100m naprej. Kaj bo nastalo oz. kakšne bodo posledice? Pa predpostavimo, da gume ne morejo spodrsovati, kot bi gledal zobnike recimo?
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Oba žebljička bosta naredila enako pot, leva feltna pa bo v gumi zdrsnila in ne bo več na enakem položaju. Pa da vozimo naravnost in ne zavijamo. Imam prav?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.582
338
83
Kras
www.mtl.si
KSZ
Zanimivo branje te teme. Predvsem kaže, zakaj pridejo ven popolnoma nelogični umotvori kot splošna resnica.

Ok, moje praktične izkušnje s pasivnim sistemom preko ABS senzorjev.
Normalno, da bo zadeva delovala v praksi, saj senzor ABS ne operira z merami nekaj metrov, temveč bistveno, bistveno krajšimi razdaljami. In če se ena guma začne praznit, bo to zelo hitro zaznal zaradi povečanja hitrosti vrtenja te gume. Namreč če se guma sprazni, ne pomeni, da ostane nekje zadaj za vozilom
grims-1.gif
. Še vedno mora prevozito isto razdaljo, kar pa lahko naredi le tako, da se bo hitreje obračala. To pa elektronika zazna celo tako hitro, da ti butne ven opozorilo za prazno gumo, že če greš čez kakšno luknjo in guma recimo za trenutek zaniha v zraku, kar povzroči takojšnjo spremembo hitrosti vrtenja gume. Tako sem sam ene 2x že ustavljal in preverjal gume, ki pa so bile popolnoma brezhibne. Pač pritisneš gumb za reset TPMS sistema in greš naprej.

Toliko z moje strani, ostalih nebuloz pa nima niti smisla komentirat.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
To me ne skrbi toliko, kot da ti ventili ostarijo pred odpovedjo in puščajo. In to konkretno. Klasični ventil zaradi načina montaže ne pušča, senzorski pa ja, in to na stiku s platiščem. Vsaj tako sem jaz občutil zadevo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Opravil bi vsaj kakšnih 10m ali kak meter več... Potem že občutiš.
Recimo ABS sistem ne zaznapravočasno počasnega padca tlaka (predrta pnevmatika).
Zato so senzorski sistemi boljši, a so posledično dražji. Predvsem je težava napajanje senzorja pod pogojem da mora zadeva biti vodoodporna...
Recimo (vem) da je največ govora o senzorjih pri Renaultu... Se že dobijo OEM zadeve (standardizirano) ki niso pretirano drage...

Saj sem nekje na začetku 2. strani link nalimal. Stvar se je že krepko pocenila in se bo še. Trenutno 50€ na senzor, s tem, da se tega da prestavljat z gume na gumo ne glede na platišče (ker je montiran na gumo in ne ob ventilček). To pomeni vsakih cca 5 let 200€ stroška (ker se baterije ne da menja), pa se bo v 5 letih še krepko pocenilo (in se bodo baterije morda celo polnile).
 

Alex

Fizikalc
21. jul 2007
949
91
28
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
To me ne skrbi toliko, kot da ti ventili ostarijo pred odpovedjo in puščajo. In to konkretno. Klasični ventil zaradi načina montaže ne pušča, senzorski pa ja, in to na stiku s platiščem. Vsaj tako sem jaz občutil zadevo.

Obstaja tudi gumijasti senzorski ventil. Stik s platiščem je enak kot pri navadnem ventilu.
schrader-sensor.jpg
 
Nazadnje urejeno:

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Glede na to, da ravno kupujem drugi komplet za zimske gume me zanima, kje to najugodneje kupit in kakšna je dejanska cena?

Je kaj veze za kateri avto gre ali je to vseeno. Rabim pa za Ford Galaxy.

Kaj je, če sem brez. Kaj vse bo utripalo?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Sem se narobe izrazil z ventilom. Mislil sem navidezno točko nekje na obodu gume, ki bo enako hitro prišla na isto točko, pa ni važno, kaka je oblika, saj je obseg gume vedno isti. Pač, sem podal kot točko ventil, ker sem mislil, da boste razgledani dojeli moj point.
hysterical-1.gif

Ne govori neumnosti prosim
bonk.gif

Obseg gume je približno isti (če se tlak spremeni) samo v primeru,da meriš njen obseg,ko je guma NEOBREMENJENA,torej ni montirana na avtomobilu. Tukaj se obseg gume res spremeni minimalno,ali skoraj nič,če pride do sprememba tlaka.
Popolnoma drugačna zgodba pa nastane,ko je taka guma obremenjena z npr. 300 kg. Tukaj pride potem do spremembe (zmanjšanja) razdalje polmera (celotnega platišča z gumo vred) od osi kolesa,kar pomeni,da guma po tleh naredi manj poti pri enem celem obratu!
Lahko narediš isti test,kot se ga jaz: vzel sem gumo od kolesa (specialka,premer gume 67 cm,premer platišča 63 cm) in naredil 3x po en obrat gume:
- do konca polna obremenjena guma naredi na tleh razdaljo 211 cm
- napol spuščena in (enako) obremenjena guma naredi na tleh razdaljo 207 cm
- popolnoma prazna guma (torej voznja praktično po feltni) naredi na tleh razdaljo 203 cm
V prvem primeru se voziš s kolesom premera 67 cm (minus nekaj mm zaradi obremenitve),v zadnjem primeru pa po praktično po feltni,torej imaš kolo premera 63 cm. Ti še kaj ni jasno?
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Pa poglejmo preračunane obsege gum in razlike med tvojimi meritvami
polna - 67 cm * Pi = 210 cm - lahko rečem da smo blizu tvojih 211
napol spuščena - predpostavim 65 cm * Pi = 204 cm kar ni tvojih 207 cm
prazna - 63 cm * Pi = 197 cm kar ni tvojih 203 cm

Je sedaj jasno da "polmer"/"premer"/"oddaljenost osi od tal" nima nobene veze. Veze ima obseg, ki se poveča kot pri balonu če ga napolnimo, ampak ne tako pretirano.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Je sedaj jasno da "polmer"/"premer"/"oddaljenost osi od tal" nima nobene veze.

Mislim da tebi vse ni jasno
cool-1.gif

Pri zgornjem poizkusu so bile napisana okvirne cifre,ampak še vedno dovolj točne,da so lahko za predstavo. Bom še enkrat (malo bolj točno) naredil preizkus in boš videl da se motiš s teorijo,da je važen obseg in da oddaljenost osi od tal nima nobene veze...
smirk-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Ok, če si tako dober potem naredi test napol prazne gume z obremenitvijo in brez.

Prevožena razdalja bi morala biti zelo enaka oz. ne bo odstopala tako veliko kot bi premer nakazoval, da bi odstopala.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
... še dobro, da obseg ni funkcija polmera.
rolleyes-1.gif


Zdaj pa še Gašperju008 objasni, da se v takem primeru mora meriti polmer od osi proti tlem, ker je polmer navzgor ali "na stran" skoraj enak pri polni ali napol prazni oz. že skoraj poplnoma prazni gume.
tongue-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ok, če si tako dober potem naredi test napol prazne gume z obremenitvijo in brez.

Prevožena razdalja bi morala biti zelo enaka oz. ne bo odstopala tako veliko kot bi premer nakazoval, da bi odstopala.

Sem naredil malo bolj točen test (polna guma,prazna guma,napol prazna guma...z obremenitvijo in brez,ampak po mojem nima smisla da zdaj doktoriram tukaj iz tega
evil.gif

Lahko ti samo povem,da napol prazna guma brez obremenitve naredi daljšo pot kot z obremenitvijo (pri moji meritvi za cca 1,2%). Seveda je bil test narejen amatersko,brez nanometra,brez meritve sile obremenitve...ampak dovolj za dokaz da je za prevoženo pot (1 poln obrat gume) pomembna samo oddaljenost osi od tal,ne pa obseg gume...