obvezen nadzor tlaka pri novih avtih

Se vam zdi potreben nadzor tlaka?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
355
83
39
ksz

Kje najugodneje nabavit ventilčke za novega Twinga?

60€ komad se mi zdi malo veliko.
uf-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Ker je tale tema nekako še najbolj povezana s tlakom v pnevmatikah...

Koliko več, od "tovarniško deklarirane vrednosti", se naj napolnijo pnevmatike na avtomobilu, ki je 99% uporabljen na AC in hitrostih med 110 in 130kmh, gledano iz vidika najmanjše porabe goriva?
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
No pa se je zgodilo. V nedeljo stari kliče, da se je z dvorišča odpeljal z prazno gumo, ker je avto čudno ropotal se je ustavil in videl kompletno izpraznjeno zadnjo desno pnevmatiko. Po pregledu gume smo ugotovili, da je noter žebelj. Zadevo napumpali in vozili dalje. Glede na to da je bil notri žebelj predvidevam, da je guma počasi spuščala kr nekaj časa, morda tudi nekaj dni. Nato se je z dvorišča odpeljal z prazno pnevmatiko, kar je bilo videti tudi na tlakovcih. In tisti sistem, ki dela preko ABS senzorjev lepo tiho. Avto je bil skoz v uporabi, tako da ni stal. Ta sistem bi mogel opozoriti na različni tlak v pnevmatikah ampak o opozorilu ne duha ne sluha. Za vsako ko je pa gume dopumpaval se je pa sistem veselo oglašal in ga je bilo potrebno zresetirati. Zdej ko bi moral kak glas dat od sebe pa nič. Se pravi še en svetovni EU nateg.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zato pa so taki sistemi blažev žegen. In očitno se zanesljivost odraža v ceni.
Sistem s senzorjem na platišču je veliko bolj zanesljiv (ko dela
evil.gif
).
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Sem prav čakal besedo o zaneslivosti senzorjev na platišču.

Sem prejšnji teden menjal, dal sem gor letno komplet brez senzorjev. En dan pa pol je še javljal tlak v gumah predno je ugotovil da ni senzorjev.

Že prej pa je enkrat vsak senzor kanzal drugačen tlak, grem na pumpo dofilat/izenačit, pa je tudi rabil par dni da se je približalo tistemu kar je klazalo na pumpi. Seveda še vedno vsak drugače.

Klinc pa to. Je vseen če ni.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
ksz

Meni se ja pa prižgalo opozorilo o tlaku na avtocesti (cca 140 km/h), tako da sem takoj zapeljal na odstavni pas. Še predno sem stopil ven iz avtomobila je bila guma pazna.

Čist fajn je ta zadeva.
zmaga.gif
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Ravno sem v fazi kupovanja novega avta. Ta tip vozila ima senzorje pri ventilčkih. Se pravi če kupim nato felge z zimskimi gumami morem dokupit še senzorje (cca 200 EUr). Kako je potem pri menjavi. je treba to za vsako ko letne zamenjaš za zimske in obratno sparit. lahko to narediš sam, lahko to naredi lokalni vulkanizer ali samo pooblaščenec? Kak je s tem. Se da to neumnost kako softversko izklopit in ne rabiš tistih dodatnih senzorjev ali kako?.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.433
2.385
113
Pomurje
Seveda se da, pa še katalizator odrežite, da bo manj pil in bolj letel.
Gorenjc? Za avto 20k€ za ventilčke pa ni?
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Kdo je rekel da ni za ventilčke. Zanima me kako se to naredi. Ali je potrebno uparjanje samo prvič, ter nato nič več ali kako. senzorje sam prepozna če so že bili na vozilu. Recimo avto je tovarniško sparjen z senzorji v letnih gumah in felgah, ki so defolt gor. nato dam zimske gume na drugih feltnah in senzorjih in jih spari. Ko bom ponovno letne nameščal, bo prepoznal že enkrat sparjene senzorje ali ne. Ali lahko to vulkanizer naredi ali moraš direktno od vulkanizerja še k pooblaščencu?
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Jaz ne rabim nič parit pri menjavah, avto sam zazna vse štiri senzorje. So pa dost občutljive stvarce ti senzorji in ne ravno najcenejše. Pri mojem je tako...če nimaš senzorjev, avto ob kontaktu ali pa pri pričtku vožnje nadležno zapiska (mislim da 4x), potem pa gori opozorilna lučka. Ne vem pa, kako je z izklopom tega - po moje ne bi smelo bit prevelikega problema.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Če je tako je OK. Ker če bi samo pooblaščenci to delal je mal mim. Ni problem. Reno, VW, Kia, opel je vse v krogu cca. 1km. kakšna toyota, mazda je prvi servis 50 km vstran, suzuki 80, micka 100, itd. To bi blo pa mal mim zaradi EU neumnosti.
 

Alex

Fizikalc
21. jul 2007
949
91
28
Ljubljana
Citat:
Uporabnik map pravi:
Kdo je rekel da ni za ventilčke. Zanima me kako se to naredi. Ali je potrebno uparjanje samo prvič, ter nato nič več ali kako. senzorje sam prepozna če so že bili na vozilu. Recimo avto je tovarniško sparjen z senzorji v letnih gumah in felgah, ki so defolt gor. nato dam zimske gume na drugih feltnah in senzorjih in jih spari. Ko bom ponovno letne nameščal, bo prepoznal že enkrat sparjene senzorje ali ne. Ali lahko to vulkanizer naredi ali moraš direktno od vulkanizerja še k pooblaščencu?
Če ventilčke kloniraš jih ni potrebno ponovno nastavljati pri premontaži.
Napravo za kloniranje imajo boljši vulkanizerji in ti ni potem treba nikamor posebej hoditi.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Saj so težave z prazno gumo. Vendar ne take - 400€ na avto!
Kakšnih 400 EUR na avto. Pač kupiš avto s sistemom, ki ni aktiven ali pa počakaš še malo in bodo cene padle. Isto je bilo s katalizatorji jok in stok, sedaj pa ni več panike ga menjat.
Sicer pa: sam sem se cca. pol leta nazaj vozil z avtom na katerem je imela ena guma tlakom 1,4 bara in je počasi spuščala. Avto ni imel opozorila za tlak. Mi je pa takrat postalo jasno, zakaj je koristen. Ker verjetno bi se še malo peljal, potem bi mi pa gumo razneslo. Bil sem na AC, zadnja guma, tako da ni bilo niti najmanjšega občutka, da je kaj narobe, opazil sem pa slučajno, ker sem se ustavil na počivališču. Na trenutnem avtu je bila to ena od stvari, ki sem si jih najprej poštimal.
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Koliko več, od "tovarniško deklarirane vrednosti", se naj napolnijo pnevmatike na avtomobilu, ki je 99% uporabljen na AC in hitrostih med 110 in 130kmh, gledano iz vidika najmanjše porabe goriva?
Sam imam spredaj 2,7, zadaj 2,5 bara. Če hočeš najmanjšo porabo daj na 4 bare, ampak zna biti to smrtno nevarno in pa prekleto neudobno.
rolleyes-1.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če komu koristi info: Citroen C5, sistem nadzora z ventilčki. Baje crkne "baterija" po 5-6 letih, meni še ni, je pa zelo občutljivo na korozijo. Na zimskih feltnah nimam senzorjev in če na servisu ne izklopiš sistema (cca 25€ za izklop oz. vklop) se po cca 60 km vožnje oglasi pisk in gori lučka za opozorilo. Torej je tečno le na daljših vožnjah.

Da se sistem spet postavi po vklopu in montažni letnih pa rabi menda dobrih 100m vožnje naravnost.
 

andmer99

Pripravnik
11. okt 2007
160
0
16
Citat:
Uporabnik Alex pravi:
Citat:
Uporabnik map pravi:
Kdo je rekel da ni za ventilčke. Zanima me kako se to naredi. Ali je potrebno uparjanje samo prvič, ter nato nič več ali kako. senzorje sam prepozna če so že bili na vozilu. Recimo avto je tovarniško sparjen z senzorji v letnih gumah in felgah, ki so defolt gor. nato dam zimske gume na drugih feltnah in senzorjih in jih spari. Ko bom ponovno letne nameščal, bo prepoznal že enkrat sparjene senzorje ali ne. Ali lahko to vulkanizer naredi ali moraš direktno od vulkanizerja še k pooblaščencu?
Če ventilčke kloniraš jih ni potrebno ponovno nastavljati pri premontaži.
Napravo za kloniranje imajo boljši vulkanizerji in ti ni potem treba nikamor posebej hoditi.

Zaenkrat še ne vem, kako je s tem v praksi, sem pa v nemškem dokumentu o različnih aktivnih sistemih za nadzor tlaka, našel to presentljivo informacijo o VDO sistemu (stran 19, drugi odstavek levo zgoraj):

dokument o nadzoru tlaka

Kratek povzetek, za neznalce nemščine: pri Renaultu in Citroenu z VDO sistemom se smeš z novimi ventički, ki še niso sparjeni z avtom, peljati najhitreje 20km/h in največ 4 minute, potem bi se naj ventilčki nepopravljivo zaklenili.

Ali je res kaj na tem ali ne, ne vem, se mi pa zdi skoraj nemogoče in srčno upam, da je hoax oz. napaka....
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
na zadnjega: ja, prva aktivacija se izvede in pač od takrat naprej začnejo z "delovanjem"
prožitev poteka preko intenega pospeškometra v senzorju

na zgornje:
odvisno od tipa vozila/sistema:
nekateri sami prepoznajo katera hex koda ventila je na katerem kolesu, drugi sistemi potrebujejo vnos kode preko EOBD vtičnice

za kopiranje senzorjev je več variant:
- branje starega in prenos HEX številke v novega, "praznega", s tem, da mora biti izbran enak tip vozila
- generiranje nove HEX številke in vpis le-te v nov senzor, spet mora biti pravi tip izbran.V kolikor vozilo samo ne prepoznava novih HEX številk, je potreben vnos te kode v sistem
- ročni vpis HEX številke, npr. senzor v okvari, preko EOBDja pa v sistemu preberemo HEX senzorja oz. v določenih preberemo direktno na senzorju

nekateri avti (npr a4 2008 naprej) po 20 min vožnje sam prebere nove kode senzorjev (recimo, da damo narest še 4 ventile za a4 za zimski set platišč), veliko drugih vozil isto
tista vozila, ki ne zaznajo, moraš HEX za vsak kolo posebej vpisati v sistem nadzora tlaka pnevmatik

za uporabnika z nickom "map" zgoraj: če govorimo o TPS sistemu, je potrebno vedeti, na kateri tip/letnik vozila se nanaša vprašanje
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
2.7? Kake gume in kolk imaš tovarniško predpisano?
205/55(se mi zdi)/16
Tovarniško predpisano? Pojma nimam, verjetno tam nekje okrog 2,2. S tem, da pri tem tlaku je guma nekje na polovici na tleh, po ovinkih se pa v bistvu svaljka, ne pa vozi.
grin1.gif
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
2.7? Kake gume in kolk imaš tovarniško predpisano?
Precej je odvisno od dimenzije gum.
Sam imam 1200 kg težek avto, pa imam:
-zimske Conti TS830 196/65/15: 2,1/1,9
-letne Dunlop Sport Maxx RT 205/55/16: 2,6/2,5

Za ozke zimske gume je vsekakor bolj primeren nižji tlak, ker drugače takoj postanejo okrogle in ti jih samo po sredini pobira.
Za letne pa sploh ne vem kje je max, lansko leto sem jih imel 2,5/2,4, letos sem probal 2,6/2,5, pa tudi 2,7/2,6 bi verjetno šlo.
Ni pa to zaradi šparanja, ampak zaradi boljšega oprijema, ko sem jih dobil, sem jih napolnil na 2,1/2,0, pač ker sem bil navajen na ta tlak pri zimskih pa tudi prejšnjih Bridgestone Turanza ER300, pa je bil zelo slab oprijem.
Tovarniško predpisan je pa 1,9 in 2,4 za ECO, ampak to meni ne pove nič, ker je kot rečeno odvisno od dimenzije, pa verjetno tudi od vrste gume, tiste s tršimi bočnicami ali XL lahko polniš več.
 
Nazadnje urejeno: