obvezen nadzor tlaka pri novih avtih

Se vam zdi potreben nadzor tlaka?


Rezultati so vidni samo po glasovanju.

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
na zadnjega: ja, prva aktivacija se izvede in pač od takrat naprej začnejo z "delovanjem"
prožitev poteka preko intenega pospeškometra v senzorju

na zgornje:
odvisno od tipa vozila/sistema:
nekateri sami prepoznajo katera hex koda ventila je na katerem kolesu, drugi sistemi potrebujejo vnos kode preko EOBD vtičnice

za kopiranje senzorjev je več variant:
- branje starega in prenos HEX številke v novega, "praznega", s tem, da mora biti izbran enak tip vozila
- generiranje nove HEX številke in vpis le-te v nov senzor, spet mora biti pravi tip izbran.V kolikor vozilo samo ne prepoznava novih HEX številk, je potreben vnos te kode v sistem
- ročni vpis HEX številke, npr. senzor v okvari, preko EOBDja pa v sistemu preberemo HEX senzorja oz. v določenih preberemo direktno na senzorju

nekateri avti (npr a4 2008 naprej) po 20 min vožnje sam prebere nove kode senzorjev (recimo, da damo narest še 4 ventile za a4 za zimski set platišč), veliko drugih vozil isto
tista vozila, ki ne zaznajo, moraš HEX za vsak kolo posebej vpisati v sistem nadzora tlaka pnevmatik

za uporabnika z nickom "map" zgoraj: če govorimo o TPS sistemu, je potrebno vedeti, na kateri tip/letnik vozila se nanaša vprašanje

Hvala lepa za izčrpni odgovor

Vozila, ki so nekako v ožjem izboru. Vsa nova letnik 2015. Megane, c4, suzuki scross, nova vitara, micka asx, kia sportage, mokka.

To kar si zgoraj napisal o zaklepanju. Ni problem tudi originalne kupt recimo za megana za nekaj evrov več, samo da ni potem za vsako ko kolesa premontiraš, kakšnega skakanja okrog servisov. Pač da se tud originalnega enkrat spari, ostane v spominu in pri naslednji menjavi sam zazna.
 
Nazadnje urejeno:

andmer99

Pripravnik
11. okt 2007
160
0
16
Citat:
Uporabnik map pravi:


Hvala lepa za izčrpni odgovor

Vozila, ki so nekako v ožjem izboru. Vsa nova letnik 2015. Megane, c4, suzuki scross, nova vitara, micka asx, kia sportage, mokka.

To kar si zgoraj napisal o zaklepanju. Ni problem tudi originalne kupt recimo za megana za nekaj evrov več, samo da ni potem za vsako ko kolesa premontiraš, kakšnega skakanja okrog servisov. Pač da se tud originalnega enkrat spari, ostane v spominu in pri naslednji menjavi sam zazna.

To moraš vprašati trgovce ( če bodo vedeli
grin1.gif
), saj se te stvari lahko spreminjajo tudi pri istem modelu z modelnim leto. Info, ki ga imam jaz za Scenica III avgust 2014 je, da bi naj bilo možno v nadzorni sistem hkrati "spariti" dva seta koles, tako da lahko potem menjavaš letne/zimske brez ponovnega parjenja, vendar morajo vedno biti pozicije koles identične. Konkretni scenic ima VDOjev sistem.

V praksi zadeve še nisem preizkusil, saj se mi vseeno zdi malo grobo dati 200 EUR za 4 ventilčke, ki bodo vzdržali 6-7 let. Trenutno tako še menjavam vsakič gume namesto celih koles.

PS: da je bilo pri novem avto treba sistem reprogramirati po 100km, ker je nekam odbluzil, pa tako rajši ne bi....
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
2.7? Kake gume in kolk imaš tovarniško predpisano?
205/55(se mi zdi)/16
Tovarniško predpisano? Pojma nimam, verjetno tam nekje okrog 2,2. S tem, da pri tem tlaku je guma nekje na polovici na tleh, po ovinkih se pa v bistvu svaljka, ne pa vozi.
grin1.gif

Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
2.7? Kake gume in kolk imaš tovarniško predpisano?
Precej je odvisno od dimenzije gum.
Sam imam 1200 kg težek avto, pa imam:
-zimske Conti TS830 196/65/15: 2,1/1,9
-letne Dunlop Sport Maxx RT 205/55/16: 2,6/2,5
...

Na 1600kg in 18" imam za polno naložen avto predpisano 2.3, pa mi na praznem avtu zgledajo kot da so mal spustile.
Sedaj jih imam 2.5 al 2.6.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Polnim toliko da guma nima prevec "vampa". Običajno je to okoli 2,6. Se pa že pri takem tlaku bolj občutijo (slisijo) luknje na cesti. Letne conti gume mi iz nepotrjenega razloga (na zimskih se nisem opazil) pobralo po zunanjem robu (občasno hiter po ovinkih, precej vožnje v ovinku)
Avto 1,4 tone, 185 60 15 xl (88)
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Dej no, na klasi manjšem avtu je imel 3.2 in še ostale prepričeval da je to to... KAko porabi pol litra manj zaradi tega...
No sej, le zakaj tovarna predpiše toliko prenizke tlake glede na MTLja?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.716
113
pri taščici
Zato da doseže se nižjo tovarniško porabo
wink-1.gif


A obstajajo kakšni testi kako se avto obnaša pri določenem tlaku (zavorna pot, vožnja v ovinek, poraba...)
 
Nazadnje urejeno:

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
18 col guma se vozi po feltni in je 2.3bar absolutno prenizek pritisk (!) taksna dimenzija se polni od cca 3bar naprej!
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
a kdo, ki se vozi celo leto na istih pnevmatikah kaj prilagaja pritisk glede na zunanje temperature? je dosti razlike ko poleti pri +30 napolnis na 2.5bar in preveris cez pol leta pri -20C
 

vuk

Pripravnik
19. nov 2007
499
4
18
Za 225/50/17 proizvajalec avta priporoca 2,3 pri normalni in 2,6 pri polni obremenitvi.Avto ima nekaj cez 1700 kg.
 

onlyme

Fizikalc
5. apr 2010
873
63
28

Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Plinski zakon (in ta velja za vse pline) pravi da je p×V=n×R×T, oziroma, da je (v primeru gume, ko je volumen nespremenjen) razmerje tlaka in prostormine (količnik p/T) konstanten.
Drugače rečeno, če se temperatura (v Kelvinih) zmanjša za x%, se toliko zmanjša tudi tlak v sistemu.

Torej; če gumo pri +30°C (303,14K) napolniš na 2,5 bara, potem pa greš v hladilnico na -20°C(253,14K), ti bo tlak padel na 2,1 bar.

Zanimivo pa bi bilo videti podatek o razliki temperature plina (zraka) v pnevmatiki med vožnjo pri -20°C in +30°C. Poudarjam: PLINA v pnevmatiki in NE same pnevmatike.

[/QUOTE]
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Dej no, na klasi manjšem avtu je imel 3.2 in še ostale prepričeval da je to to... KAko porabi pol litra manj zaradi tega...
No sej, le zakaj tovarna predpiše toliko prenizke tlake glede na MTLja?
Nisem vedel, da te moja poraba tako boli...
evil.gif


Sicer pa, zgoraj navedeni tlaki so najboljši kompromis zame . Nikjer ne trdim, da je to najboljše za vse in nobenemu ne vsiljujem tega.
In ja, včasih sem se vozil še z višjim tlakom, ampak od takrat se je marsikaj spremenilo (leta naredijo svoje
grin1.gif
).
In tudi takrat nisem trdil, da je to najboljši tlak za vse, temveč da to najbolj ustreza meni .
In ja, višji kot imaš tlak, manjša bo poraba, verjamem da ti je to jasno.

In še tole: jaz se z 2,3 bari ne morem vozit, ker se mi v ovinkih (včasih se tudi zapeljem malo hitreje, čeprav je težko verjeti
tongue-1.gif
.

Evo, upam da sem dovoljkrat poudaril, da gre za moj optimalen kompromis. Sedaj pa razpredajte naprej zakaj se jaz vozim na takem tlaku...
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
KSZ

Ob menjavi pnevmatik, naj bi se menjali tudi ventilčki, kar ni več zanemarljiv strošek
tongue-1.gif


Predvidevam, da bodo imeli rabljeni avti večinoma deaktivirano funkcijo
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.518
10.738
113
no no, gume ne raznese kar tako, ampak pride do vibracij in tresenja, če počasi spušča in vlečenja v stran - nevarnoj edino močno zaviranje v takšnem slučaju. . Imel dva takšna dogodka in nobene ni razneslo. Res pa da nisem vozil 250+, tako kot običajni alterjevec.
evil.gif
 
Nazadnje urejeno: