nov električni avto,nasveti za nakup

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.487
5.666
113
Ce si doma je nula/100km... in sele to je v nulo potem. Svoj cas pa ovrednoti sam.
Tak na oko je 20 dni polnih 24 ur preživel v avtu. govorim v 6 mesecih. Če rečemo da v 24 urah mora še vsaj 8 ur spat je dejansko cel mesec dni zapravil v avtu. Pa tukaj še ni časa za osebno nego, hrano ipd. Darjan se mi v bistvu malo smili... Verjamem pa da ob avtopilotu ta čas koristno izrabi da piše po Alterju.
 
27. jan 2022
5.788
2.272
113
Resnica je enostavna. Vse Litijeve baterije se najbolje počutijo na 22C in 50% napolnjenosti. Torej jim moraš nuditi čimveč življenja v tem območju.
Polniti samo do 55% je pomoje malo premalo, ker ti bo potem % preveč padel. Nope, delovanje Litij-baterije na okrog 10% polnjenosti ni vredu sploh ! Podobno kot na 98% ne. Razen če se ti dnevno voziš res samo 10% (od 55% do 45%). Tako, da terajte dnevni ritem pač po vaših potrebah nekje 40-60, 30-70, 20-80 pa bo (kupite avto s toliko močnejšo baterijo). Sej mal range-enxietia (tu pa tam, ko se znajdeš na nujnem opravku z le 20% baterije) pa ja mora tud bit v tem našem neavanturističnem življenju, a ne :) In ja, baterije pri telefonih nam crknejo po 3 letih, saj ste opazili (ker jih polnimo redno dnevno iz 10 na 100), a tam nas boli k.
Lahko prosim kak kredibilen vir za to "enostavno resnico"?

Namreč Li-fepo baterije se med drugim uporabljajo tudi v UPSih, kjer je verjetno point ravno v tem, da v primeru izpada napajanja zagotovijo čim daljše delovanje naprave.

Pa ne primerjat avto baterij s telefonskimi, ker "normalni" uporabniki polnijo telefon vsak dan, nekateri še vmes in to je tako čez palec 1.000 polnitev v treh letih.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Telefon menjaš na 3 leta, baterijo v UPSih na 5. Povprečna starost avta na naših cestah je pa 12+ let.
Torej nekaj uporabljat v režimu za življensko dobo 3 leta ni isto, kot uporabljat v režimu, da bi idealno trajalo 15 ali več let.
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in sad

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
819
113
Telefon morda res menjaš na tri leta, ampak v zadnjih letih opažam da ti stari telefoni še kar delajo in baterija noče crknit. Recimo 4 leta star Galaxy S10 ne kaže nekih hudih težav z baterijo, degradacija sigurno je, ampak sama uporaba je pa dost ista kot z novim telefonom, zvečer gre za kakšno uro na polnilec, to je pa to.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.083
711
113
EU
Pri mojih telefonih pa je degradacija po dveh letih tako velika, da postane telefon le pogojno uporaben. Za telefoniranje še gre. Ostalo pa praktično ne gre več.
 
27. jan 2022
5.788
2.272
113
Pri mojih telefonih pa je degradacija po dveh letih tako velika, da postane telefon le pogojno uporaben. Za telefoniranje še gre. Ostalo pa praktično ne gre več.
To zato ker jih polniš samo med 30% in 55%. :evil:

Samo pri starih iPhone sem imel po dveh letih težavo z baterijo in sem jo menjal za novo, pa je spet delal dve leti. Pri novejših Kitajcih (Huawei in Poco) pa telefoni laufajo po 5 let brez groznega upada baterije.

Zanimivo je še nekaj v povezavi z li-ion baterijami za prenosnike: po vgradnji nove baterije v MacBooka je potrebno izvesti vsaj dvakratno popolno izpraznjenje in polnjenje na 100%, da se določi pravilna kapaciteta baterije v sistemu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.627
6.869
113
Pozabljate, da imajo avti namensko hlajenje in BMS (razen nekaj izjem), ki skrbi za optimalno temperaturo baterije. Le-ta je namreč razlog za največjo degradacijo/odpoved baterije. Tesla je tukaj vodilna, kar se tega tiče. Pa krivulja polnjenja je tudi narejena tako, da se podaljša življ. dobo baterije.

Tega v telefonih ni, ali v UPSih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Pa krivulja polnjenja je tudi narejena tako, da se podaljša življ. dobo baterije.
Si prepričan? Ker kolikor se jaz spomnim mi Iphone proti koncu polni z manjšo močjo kot ko je prazen.
Pozabljate, da imajo avti namensko hlajenje in BMS (razen nekaj izjem), ki skrbi za optimalno temperaturo baterije. Le-ta je namreč razlog za največjo degradacijo/odpoved baterije. Tesla je tukaj vodilna, kar se tega tiče. Pa krivulja polnjenja je tudi narejena tako, da se podaljša življ. dobo baterije.

Tega v telefonih ni, ali v UPSih.
Pa Iphone se mi je tudi nekajkrat že kar izklopil, ker je bil prevroč. Čudno ne?

Raje še kaj napiši o tvojih 40.000km v pol leta, kje vse si vozil BREZPLAČNO, ne pa neumnosti okrog talat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
819
113
Android (ne vem 12 ali 13) je dodal opcijo "Zaščita baterije", ki omeji poljnejne na 85%, nekaj časa sem to imel vklopljeno, morda pametno predvsem ko je telefon za navigacijo na soncu v avtu. Imeti telefon/laptop/avto na polnilcu 8 ur na 100% je največja slabost za baterijo.

Avti uvajajo podobne principe za zaščito baterije. Predvsem je pomembno koliko časa baterija stoji brez uporabe na visokem SOC. Noben problem ni, da jo pred odhodom nafilaš na 100% (pač nek avtomatski timer zjutraj), če to potem dokaj hitro pokuriš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.627
6.869
113
Baterija ima enake lastnosti, ampak samo "v osnovi"...razlike so potem v kemični sestavi in pa predvsem v heat managementu, vročina je glavni sovražnik baterij, bolj kot 100% filanje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.502
6.241
113
Vseeno, vprašanje ostaja, ce lahko razlozis to matematiko. Ali je bil zatipk dobis 6,5k€ napram dobis 0€. Meja 65k€ je vsem jasna. Ampak 77-5 ni 65. In dobrih 10 cenejsi kodiaq je sicer lahko 65, ampak ni EV.

Maj je torej bistvl in sporocilo?