No ja - nekaj je sprivatizirati "tire", drugo pa storitev. In niti drugega v Evropi ni možno speljati na neki pametni način, ker se "železnice" med sabo omejujejo.
Kot prvo se bo treba "odločiti" nad katero razdaljo se naj bi šlo na železnico (mimogrede - vsaka ideja pod razdaljo, ki jo kamion zvozi v enem "šihtu" je neumnost - razdalja "enega šihta" pa je že nad 700 km).
Naslednje je se končno zavedati, da je kamion na želenici precej neumna rešitev - predvsem, ker ni ne ekonomsko, ne časovno ustrezna rešitein treba je začeti delati na popolni spremembi tovorišč in čimbolj forsirati snemljiva tovorišča.
Potem se je treba odločiti kje bodo terminali in urediti ustrezno dostopnost in ustrezno povezavo med njimi.
Pa spremeniti logiko, da imajo potniški vlaki popolno prednost pred tovornimi.
Vse skupaj pa pade dokler železniško omrežje nima dovolj velike (enotne) nosilnosti po celotnem omrežju. In tu moramo najprej pred svojim pragom pomesti saj dosegamo "D" nosilnost samo na tranzitnih rutah Divača - Sežana in Jesenice - Divača - na najbolj tranzitno obremenjeni ruti vzhod - zahod pa ne - a ravno tam sanjamo o premiku tovora iz ceste na tire.
In dokler kravatarjem v Bruslju (pa i malo bliže- tj. u Ljubljan) to ne bo jasno, bomo še največ pripomogli k manj prometa, če se bomo držali tega:
Aja - pa še nekaj - ne živeti v iluziji, da so avtoceste zgrajene za osebna vozila.