Hadova izkušnja z Oplnom

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.462
580
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Točno tako. To se ne sme zgoditi v nobenem primeru in pika. Če se to zgodi v samo enem primeru, je potrebno takoj odpoklicati vsa vozila z enako elektroniko in SW-jem v njej.
Avtomobilska industrija bi se morala pri varnosti programske opreme v vozilu zgledovati po letalski industriji. Tam bi taka napaka pomenila takojšnjo prizemljitev letal.
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36


Ford Focus 1.8 TDCi 115KM (stari): avto se sredi vožnje ugasne, ugasnejo vse lučke, se prižgejo vse, avto zalaufa in gre naprej. Samo 1x, v 2 sekundah in nikoli več potem...
confused-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
on topic - pa se postavimo v nekoliko drugačnejšo situacijo. se pelješ po naselju, 50 km/h, kot je omejitev. in se približuješ prehodu za pešce, kjer pešci prečkajo prehod. želiš zavirati, a glej ga zlomka, celoten sistem odpove, tako kot Hadu. izgubiš zavore, servo, vse gre ... lahko samo upaš, da se bo avto nekako ustavil do prehoda in da ne bo masakra ... in kaj takega se ti med vožnjo ne sme zgodit. NE SME!! okej? pa naj bo to Opel, Audi al pa Dacia. ne sme. pa lahko vi še kako tupoglavite in pametujete, da to ni nič takega ...

Ne gre za to. Nesreča nikoli ne počiva in recimo lahko se zgodi, da ti poči zavorna cev in spušča olje recimo ... z ročno si boš lahko bolj malo pomagal, če se s konkretno hitrostjo približuješ pešcem. Tudi odpoved servovolana, ABS-a ... ipd. je popolnoma dopustna in normalna.

Gre se za pristojnosti različnih elektronskih sistemov. Tale sistem, ki se je vključil Had-u, pod nobenim pogojem ne bi smel posegati v delovanje avtomobila v taki meri, da povzoroči nevarnost. Očitno je nekaj šlo narobe pri verifikaciji pravilnega delovanja sistema, kar predstavlja resno varnostno pomanjkljivost.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.547
5.096
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Tale sistem, ki se je vključil Had-u, pod nobenim pogojem ne bi smel posegati v delovanje avtomobila v taki meri, da povzoroči nevarnost. Očitno je nekaj šlo narobe pri verifikaciji pravilnega delovanja sistema, kar predstavlja resno varnostno pomanjkljivost.
In kako si na daljavo in iz "rekla - kazala" ugotovil, da se je najprej vključil sistem in da ni najprej zmanjkalo elektrike, oziroma je precej padla napetost, posledično je nehal delovati servo volan in še na ekranu se je izpisalo glupo opozorilo, ki z osnovnim problemom (povzročiteljem zelo nevarne situacije) nima veze?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Jaz mislim v podobni smeri kot Pepe.
smile-1.gif

Izpisana napaka je lahko tudi kar neki. Kar bi KrešNBurnt v osnovi moral vedet.
smile-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.751
1.537
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
In kako si na daljavo in iz "rekla - kazala" ugotovil, da se je najprej vključil sistem in da ni najprej zmanjkalo elektrike, oziroma je precej padla napetost, posledično je nehal delovati servo volan in še na ekranu se je izpisalo glupo opozorilo, ki z osnovnim problemom (povzročiteljem zelo nevarne situacije) nima veze?

Ker se avto ob izpadu napetosti ne sme tako obnašat. Poleg tega v Hadovem primeru akumulator ni bil prazen, sicer vožnje ne bi mogel nadaljevati. Napetost v avtu ne pade na 0 kar iz lufta, ker imaš v akumulatorju zalogo elektrike.

Bom opisal kako je izgledala izpraznitev akumulatorja na 14 let starem avtu (bencinar, 8 airbagov, ABS, ESP, hidravlični servo, avtomatik), ko je odpovedal alternator, in sem prišel le še dobrih 10 km daleč (avto je obstal 300 m stran od avtoelektrikarja): na koncu so luči nehale svetiti, in vsakih 100 m vožnje se je prižgala kakšna lučka na armaturi vred. Na koncu so svetile vse (tudi za napako na menjalniku), in motor je čisto mirno ugasnil. Ampak avto sem čisto lepo lahko ustavil z zavorami, in odprl vrata ter pokrov prtljažnika. In 4 žmigavci so kljub temu svetili še ene četrt ure.
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Tale sistem, ki se je vključil Had-u, pod nobenim pogojem ne bi smel posegati v delovanje avtomobila v taki meri, da povzoroči nevarnost. Očitno je nekaj šlo narobe pri verifikaciji pravilnega delovanja sistema, kar predstavlja resno varnostno pomanjkljivost.
In kako si na daljavo in iz "rekla - kazala" ugotovil, da se je najprej vključil sistem in da ni najprej zmanjkalo elektrike, oziroma je precej padla napetost, posledično je nehal delovati servo volan in še na ekranu se je izpisalo glupo opozorilo, ki z osnovnim problemom (povzročiteljem zelo nevarne situacije) nima veze?

Ravno v tem je celoten catch. Stvar mora (že formalno!) predvideti tak scenarij in imeti pripravljen ustrezen nabor akcij, kako v takem primeru postopati. Sistem preprosto mora vedeti, da pri hitrosti 150 km/h (oz. kakršnikoli x>0) ne sme posegati v delovanje motorne elekronike, pa tudi če se je ravnokar prižgal zaradi izpada električne energije.

Če se pa ob priklopu napajanja pokliče samo tak kose kode ...

boolean allowStart(int keycode) {
if (keycode = 123) {
return true;
}
else {
return false;
}
}

... potem to predstavlja resno napako.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ne vem kaj dramatizirate. Had je kljub vsemu lahko vozilo čisto lepo ustavil.
Kaj se je pa sistemu sfuzlalo, pa lahko diagnosticira le en spodoven mehankar, oz avto štromar.

Izklop sistemov ob okvari, pa ni nič dramatičnega. Še 15 let nazaj smo na Opelicah s pritiskom na gumb za oddajo na vgrajeni CB radijski postaji ugasnili motor. Pa se nismo ne ubili, ne dramatizirali. Pač visokofrekvenčne motnje iz CB postaje so udarile v motorno elektroniko, ki je bila slabo varovana pred VF motnjami in motor je ugasnil med vožnjo.
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
if (system_totally_fucked_up)
{
shutdown;
}

Ja, samo catch v tem je, da pogoj v tvojem if stavku niti približno ni bil izpolnjen.
grims-1.gif


To, da se Hadu ni nič zgodilo, pa niti približno ne pomeni, da stvar ni resna. Vzemi za primer letalo - recimo sistem za avtorizacijo prižiga motorja se med letom resetira in se odloči, da izključi motorje. Fajn, ne?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pa nisem rekel, da je kul. Samo ja, če bo fatalna napaka, da sistem za prižig motorja nima več štroma, potem nima več štroma in ne bo delal. Ga še računalnik ne bo mogu ugasnit, ker bo mrtvo ladan.
smile-1.gif

Opel ni neka super firma. Po mojem je orenk cuknil štrom nekje.

P.S. Boolean pogoj je izpolnjen. Je pa odvisno kaj prej nastavi uno variablo.
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Beri pozorno. Omenil sem sistem za avtorizacijo prižiga motorja (v avtomobilski industriji znan pod imenom "immobiliser"). Ko je motor enkrat prižgan, ta sistem ne sme imeti več kontrole nad njim, tudi če mu zmanjka elektrike.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Beri pozorno. Omenil sem sistem za avtorizacijo prižiga motorja (v avtomobilski industriji znan pod imenom "immobiliser"). Ko je motor enkrat prižgan, ta sistem ne sme imeti več kontrole nad njim, tudi če mu zmanjka elektrike.

Še enkrat, kje piše, da je crknilo ravno to? Ne cenit okvare samo zaradi napisa na displayu.
wink-1.gif

Štromologija v avtih je zajebana znanost. Sploh kjer je dizajnersko kaj slabo pogruntano in narejeno.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Tell me about it.
hysterical-1.gif


Iz simptomov je razvidno, da je ta sistem onesposobil delovanje vozila. Kaj je crknilo niti ni važno, tudi če je crknila vtičnica od prikolice, ta sistem ne sme onesposobiti motorja.
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
KSZ

sploh ni edini s to težavo : Astra owners network. Sicer se je tu napaka pojavila ob vžigu, ko še ima nek smisel.

Popolnoma se strnjam s tabo, da ko avto enkrat deluje (je bil ob vžigu ključ uspešno identificiran) immobilizer do naslednjega vžiga nima kaj preverjati, če je ključ v vozilu še pravi. Ena od možnosti bi bila, glede na to da ima po števcu sodeč start/stop, da nima klasične ključavnice, ampak tipko za vžig.

V tem primeru pa tudi nekateri drugi avtomobili konstantno prverjajo prisotnost kjuča in protestirajo, če se preveč oddalji od avta (kar med vožnjo ni možno
confused-1.gif
).

Lahko pa bi bile vzrok za to EM motnje, Italijani namreč namesto CB postaj vozijo s sabo pečice (beri 100+ wattne ojačevalce), ki pa sevajo "mavričen" spekter frekvenc. Avto naj bi sicer bil kot Faradayeva kletka precej imun na take motnje, vendar nikoli ne veš.

Edit: tipkarske napake
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
EM motnje lahko skoraj zagotovo izključiš. Vsa elektronika v avtomobilih je posebej odporna na EM motnje, ker gre za t. i. "Automotive" in ne "Industrial" komponente. Poleg tega pa še vsak proizvajalec konkretno pretestira zadeve (s konkretnim EM onesnaževanjem), preden gre avto na trg.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Hja, moj kozolček protestira če kartica ni prisotna samo ko ob zaustavljenemu vozilu odprem vrata (card not detected). Vendar mu na kraj pameti ne pade da bi zaustavil motor in blokiral sisteme. Edino zaustavitev motorja moram potrditi z dvema zaporednima pritiskoma na Start gumb...

Kaj čmo, butast Reno...