Elektricni nateg

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.160
3.630
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
A te kdo sili, da beres ta del foruma?
Se ti zdi? Pa tema je električnem nategu ... da ne bomo po neki volji spet namerno skrenili.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.519
894
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
A res?

- Kako naj pa drugače komentiramo dejstvo, da vzame izračune, kot da se EV polni izključno iz TEŠ-a, pa pri izračunih emisij iz TEŠ-a vzame well-to-wheel (od izvora do ponora) izpuste, pri izpustih iz dizla pa samo izpuste dizelskega motorja? A dizelsko gorivo je pa magično nastalo v rezervoarju dizelskega Golfa?
- Kako naj drugače komentiramo dejstvo, da za porabo dizelskega goriva vzame ceno brez davkov, prispevkov in trošarin, pri ceni - elektrike pa vzame ceno z vsemi dajatvami? Pa še to je izračunal porabo 2,62 EUR / 100 prevoženih km, kar se mi zdi kokretno preveč.

Tip ne pokaže nobenih izračunov, nobene metodologije, ničesar.

Osebno sem še pristas stare tehnologije, pogojno hibridov. Nisem nasproten električarjem, vendar glede na naravo dela v tem trenutku neuporabno.
Bi pa želel, da nekdo od vas pripravi (morda že obstaja) dejansko primerjalno študijo, ki bo relevantna in točna.
Nekako mi je jasno, da je vzel pri proizvodnji električne energije TEŠ, ker je slovenski proizvajalec, rafinerije pa v Sloveniji nimamo.

Torej lahko primerjamo hruške in hruške?
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Primerjati ceno elektrike z neobdavceno ceno dizla? Super novinarstvo, bravo. Me pa zanima, kako se v realnosti navadis na to, da ti ves cas odsteva kapljice do naslednje vticnice :/

Saj ni upostevana neobdavcena cena... Ampak samo cena brez trosarine... tako kot pri elektriki tudi ni trosarine ...

Ko bodo drzave videle, da upad dohodokov iz postavke trosarin pri gorivih pada, bodo gotovo ta del izpada prelozili pac na elektricno energijo, ki se bo uporabila za polnjenje avtomobilov ...
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.223
3.626
113
Glej, glede davčne obremenitve posameznega energenta, nima smisla komentirati, ker se to lahko tudi zelo hitro spremeni.
Saj menda ne misliš, da, v primeru, da poraba fosilnih goriv pade na 0 (nič), se bodo države kar odpovedale vsem davčnim prilivom iz tega naslova
grims-1.gif
.
.
Izmed vseh uporabnikov individualnih prevoznih sredstev na 4-ih kolesih, vas je "zagrizenih e-vernikov", koliko, 5%?
Da pa se bo ta tehnologija, ki definitivnio ima prihodnost, širše prijela pa mora biti uporabna tudi za slehernika, ki uporablja osebno vozilo preprosto za pomik od točke A do točke B.
In ob tem ne orgazmira ob vsakem zmanjšanju porabe kWh/km tam na 3. decimalki medtem, ko ga v avtu zebe.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
A te kdo sili, da beres ta del foruma?

Kdo pa tebe sili, da beres neke brezvezne bloge, kjer pise poglede nekoga, ki ni enak tvojemu pogledu na celotno zadevo? Forum je namenjen temu, da se pac pokomentira... ali ne?
confused-1.gif


Sam sicer tudi malo razmisljam, da bo mogoce naslednji avto poganjala elektrika... ampak se vedno sem zaenkrat mnenja, da to, kar se danes vozi okoli, je predrago in tako ekolosko, kot nekateri zelijo prikazati ... Ce se bo v naslednjem letu pokazalo kaj novega (zaenkrat dobro kaze... ampak pocakajmo na realnost... ne da je treba verjetni napisanemu)... bom mogoce mnenje tudi spremenil... Zaenkrat pa je se vedno taksno kot je ... Prednosti je premalo oz. pomanjkljivosti je prevec
smile-1.gif
...
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Kaj pa če bi mi ti in ta tvoj specialist za električne avtomobile zaupala, kje lahko kupim diesel za omenjeno ceno. Doma imam namreč ampero, kjer se v zadnjih 1000km bencinski motor še ni oglasil in sem zelo zadovoljen s stroški, imam pa tudi diesla s porabo nad 10 litrov na 100km... pa bi sedlo kupiti diesel po ceni, omenjeni v izračunih na blogu...
P.S. Pišeta skupaj ali si pač ti avtor?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Za SLO električno omrežje je zelo jasno, koliko CO2 nastane pri proizvodnji 1 MWh. In je veliko manj kot le TEŠ sam.
Ravno tako obstajajo (pa ne le ena) raziskave, kako je z izpust pri ICE po istem sistemo (WtW).

Ne pričakujem, da bo te podatke vedel vsak, je pa hudi žalostno, če se najde pacient z "mag" pred imenom, ki menda vodi nek faks, pa tega ne zna ali noče poiskati in posledično piše bedarije.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.870
753
113
www.jernej.org
Pa dobro... obešate se samo na številke, pri katerih se jasno vidi, da je (namerno) pretiraval (s čimer je jasno zabluzil). Nihče pa ne komentira dejstva, da je ta konkreten avto, ki ga je vozil, izredno nepraktičen že za relativno kratko vožnjo iz Gorenjske regije v Ljubljano (in obratno).
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Mr_Wolf pravi:
Glej, glede davčne obremenitve posameznega energenta, nima smisla komentirati, ker se to lahko tudi zelo hitro spremeni.
Saj menda ne misliš, da, v primeru, da poraba fosilnih goriv pade na 0 (nič), se bodo države kar odpovedale vsem davčnim prilivom iz tega naslova
grims-1.gif
.
.
Izmed vseh uporabnikov individualnih prevoznih sredstev na 4-ih kolesih, vas je "zagrizenih e-vernikov", koliko, 5%?
Da pa se bo ta tehnologija, ki definitivnio ima prihodnost, širše prijela pa mora biti uporabna tudi za slehernika, ki uporablja osebno vozilo preprosto za pomik od točke A do točke B.
In ob tem ne orgazmira ob vsakem zmanjšanju porabe kWh/km tam na 3. decimalki medtem, ko ga v avtu zebe.

Cena elektrike ne bo višja za polnjenje EV,
bolj verjetno je višja cena elektrika, za vsa gospodinjstva.
 

sgh

Fizikalc
19. feb 2014
2.644
0
36
Potem dejansko narediš anj kot 200 km in nato polnjenje 6 ur !?? Kdo bo to kupil??
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.536
1.239
113
Citat:

Poraba na sto kilometrov (skoraj varčne vožnje) je bila 19, 25 kWh* oziroma za 3,20 € gospodinjske elektrike

shocked-1.gif


Jaz z mojim plinašom pridem na 4€ na stotaka
shocked-1.gif
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Se strinjam, da je avtor na neroden način opozoril na nekatere stvari, pa tudi kakšnega kozla je vmes ustrelil.
Vseeno pa je lepo pokazal, da je vožnja z e vozili cenejša zgolj na račun umetne obdavčitve fosilnih goriv. V Rusiji, ZAE in podobnih državah jim še na misel ne pride, da bi svoje SUV-je zamenjali z električarji.
Pa da si lahko, v primeru napake pri polnitvi - iz takega ali drugačnega razloga, lahko hitro v težavah.
Nisem proti e vozilom in se zavedam njihovih prednosti, ki izhajajo iz fizikalnih lastnosti elektromotorja - izkoristek, navor, manj gibljivih delov, enostavna implementacija novih tehnologij...
Imajo pa ta vozila eno ogromno hibo - doseg. Je pa to, koliko je ta hiba komu pomembna, relativna stvar. Nekdo omejenega dosega sploh ne bo opazil, drugemu je že v štartu to "no go". Če družina res potrebuje dva avtomobila, je mogoče eden komot lahko električni. Je pa največja neumnost, da bi, zgolj zaradi ekologije, šel kupovati dodaten električni avtomobil za dnevne vožnje, fosilnega bi imel pa za družinske izlete. Dodatni električni avtomobil bi (tako kot vsak avtomobil) lep del izpustov spustil že preden bi ga prvič dal polniti. Najbolj neekološko je imeti več avtomobilov kot jih v resnici potrebuješ.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Pa dobro... obešate se samo na številke, pri katerih se jasno vidi, da je (namerno) pretiraval (s čimer je jasno zabluzil). Nihče pa ne komentira dejstva, da je ta konkreten avto, ki ga je vozil, izredno nepraktičen že za relativno kratko vožnjo iz Gorenjske regije v Ljubljano (in obratno).

Tako kot noben ne komentira, da je dizel popolnoma neprimeren za skakanje do trgovine, ogromno kratkih relacij po mestu.
Vsakemu svoje.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Pa dobro... obešate se samo na številke, pri katerih se jasno vidi, da je (namerno) pretiraval (s čimer je jasno zabluzil). Nihče pa ne komentira dejstva, da je ta konkreten avto, ki ga je vozil, izredno nepraktičen že za relativno kratko vožnjo iz Gorenjske regije v Ljubljano (in obratno).

Ne,ni samo zabluzil,konkretno je lagal in manipuliral s podatki,poglej kakšne stroške je vzel za dizla na 100 km,to lahko napiše samo [cenzura]! Pa ni mi jasno kako nekateri tega ne dojamete in ga celo zagovarjate,da je napisal realen članek??

Ok,e-Golf nepraktičen za iz Gorenjske v Ljubljano...kakšni bodo potem izgovori,ko bo testiral novo Ampero-e? Se bo peljal od Bohinja do Splita in težil da je avto jajc ker z enim polnjenjem ne prideš do tja? Vedno lahko prirediš testne pogoje tako,da neko stvar skritiziraš!
Lahko napišem tudi blog z naslovom "AMG nateg",o tem,da je recimo MB S65 AMG totalen skret,ker z njim ne pridem na Šmarno goro,ker sem nasedel na prvem ovinku...medtem ko je Lada Niva odlična,ker se da z lahkoto na vrh...no nekaj v tem smislu
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:

Nisem proti e vozilom in se zavedam njihovih prednosti, ki izhajajo iz fizikalnih lastnosti elektromotorja - izkoristek, navor, manj gibljivih delov, enostavna implementacija novih tehnologij...
Imajo pa ta vozila eno ogromno hibo - doseg.

Nova Ampera bo imela (realen) doseg 400 kilometrov,kar je 2 do 3-krat več od vsega,kar se danes prodaja na trgu (razen Tesle).
Je 400 km dosega še vedno ogromna hiba?
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:

Nisem proti e vozilom in se zavedam njihovih prednosti, ki izhajajo iz fizikalnih lastnosti elektromotorja - izkoristek, navor, manj gibljivih delov, enostavna implementacija novih tehnologij...
Imajo pa ta vozila eno ogromno hibo - doseg.

Nova Ampera bo imela (realen) doseg 400 kilometrov,kar je 2 do 3-krat več od vsega,kar se danes prodaja na trgu (razen Tesle).
Je 400 km dosega še vedno ogromna hiba?

Ampak ta Ampera-e BO imela tak doseg (če lahko verjamemo tisti pešcici, ki so ga dejansko lahko že testirali in niso tako zagrizeni "elektricarji" ter znajo realno oceniti situacijo)... Kdaj realno? Pri nas mogoče šele čez eno leto ... Zapis na blogu pa je napisan sedaj, ko takih avtov še dejansko ni (izjema je Tesla) ... pa če bo ta Ampera-e koštala 50 jurjev € ... tudi ne bo ravno prav razširjena ... Sicer pa pustimo času čas in komentirajo sedanjo situacijo ne tisto, kar šele (mogoče) prihaja
smile-1.gif
...
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.519
894
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:

Nisem proti e vozilom in se zavedam njihovih prednosti, ki izhajajo iz fizikalnih lastnosti elektromotorja - izkoristek, navor, manj gibljivih delov, enostavna implementacija novih tehnologij...
Imajo pa ta vozila eno ogromno hibo - doseg.

Nova Ampera bo imela (realen) doseg 400 kilometrov,kar je 2 do 3-krat več od vsega,kar se danes prodaja na trgu (razen Tesle).
Je 400 km dosega še vedno ogromna hiba?

še enkrat, nikogar ne zagovarjam. V praksi sem zelo za novitete na trgu.
Pa vendar, a je tako težko narediti korektno primerjavo? Pogoje nastavite enako za oba tipa vozil.
Recimo 15000 km/leto, od tega 60% mestna vožnja, 30% primestna, 10% AC.

Porabo primerjanega vozila vzemimo recimo iz spritmonitorja, ostalo pa izračunat.
sem prepričan, da je to že kdo naredil in lahko samo prilepi tu gor.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
pa če bo ta Ampera-e koštala 50 jurjev € ... tudi ne bo ravno prav razširjena ... Sicer pa pustimo času čas in komentirajo sedanjo situacijo ne tisto, kar šele (mogoče) prihaja
smile-1.gif
...

V ZDA je cena okol 38k USD (minus subvencije),tako da recimo da bo podobna cena v EUR v Evropi,mogoče kakšnega jurja več...

Ja,dejmo komentirat trenutno situacijo,dajmo vse skritizirat,ker ko pride Ampera na trg,itak ne bo več kaj kritizirat
wink-1.gif
(aja,predraga bo,pa končna hitrost bo slaba,pa premahjen prtljažnik,pa lahko bi imela dosega vsaj 1000 km,kot moj dizel,,,ok,idej za kritiziranje je še miljon...)