Ni bila primerjava - nikjer ni bila trditev, da je to isto. Bilo je samo razmišljanje. Da ne vemo vsega. Da samo ugibamo, kaj to je. Da ugibamo, kaj je v glavah drugih. Da tega ne vemo, ker nismo v glavah drugih. Da sklepamo samo na osnovi poizkusov. Hud problem je namreč v tem, da se še nihče ni vrnil, da bi "poročal", ali je kaj videl oz. ni nič videl. Oz. da se je vrnil, pa vseeno ni znal povedati, kaj je bilo (teoretiziram samo zato, da bo bolj jasno, kje vidim glavni problem dokazovanja, da je kdo res mrtev). Koliko od nas se spomni sanj naslednje jutro? Pa vseeno sanjamo.
Pa predpostavtimo, da morebiti res vse vemo (moje mnenje je, da je to zelo težka teoretična predpostavka), ampak kako zagotoviti, da osebje zaradi nekih svojih osebnih interesov (strahu pred sprejemanjem odločitve za smrt, strahu pred šefom, ki zahteva, da se take bolnike ohranja, da se izpolni proračun,...) ne govori nekaj drugega? Da ne govori to, kar mu ustreza? Da govori to, kar je prav?
Mimogrede: V ZDA se pojavlja obraten trend - da svojci želijo evtanazirati človeka (človeka odklopiti od naprav), čeprav možganov nima mrtvih. Ne pa, da se ga ohrani. Trend je torej povsem obraten, kot trdiš ti. Razlog so vesoljski bolnišnični računi.
Reči niti slučajno niso tako samoumevno preproste, kot se zdijo na prvi pogled. Treba je biti previden pri "enosmernih" trditvah. Ker življenje je pestro, okoliščin je ogromno, vedno se te lahko nagnejo v povsem nepričakovane smeri. In ker je tu posledica smrt - je tako nepremišljeno "skakanje k sklepom" še posebej nevarno.
Torej, kaj jaz želim (oz. ne želim), je napisano v prejšnjih petih stavkih. Kdo mi lahko to garantira? Da ne bo šlo prav nikjer nič narobe? Da me ne bodo izkoriščali eni ali drugi ali pa morebiti tretji, kot se to zdaj dogaja v Ita? Samo to je moj problem. Nič več. Ko se bo ta problem nekoč razrešil in bodo vsi vedno pošteni in bodo vedno delali le v korist bolnika, takrat pa - ja, seveda. Niti slučajno ne želim biti kos mesa.
PS: Zdaj mi je jasno, zakaj ne prenašam samote v nekem dolgočasnem zaprtem prostoru.
Hvala za pojasnilo.
Pa še to - vprašanje evtanazije je vedno tesno povezano tudi s splavom. Kdaj je skupek celic že živo bitje, kdaj pa ni. Koliko "živčnih utrpov" mora biti, da je to živo bitje. Ali otroka s takimi in takimi okvarami lahko splavimo ali ne. Kdaj. Od katerega tedna več ne. Zakaj ne, če vendar itak ni živo bitje. Kaj če se vseeno rodi - ga evtanazirati?
Mogoče malo površno napisano, ker trenutno res nisem več psihično (pa tudi fizično9 sposobna, da bi poiskala medicinsko korektno definicijo oz. nekaj medicinskih virov, kjer se o tem debatira. Upam, da bo to vzeto z dobrohotnim razumevanjem, da se me vseeno razume, kje vse zna biti to še problem.