Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Tisto ki se sproti dela aka hibrid :zavijazocmi:

Se kar malo obremenjujem z EVji, ker me oblast vedno bolj sili v njih in pravi, da leta '35 sploh ne bom imel druge izbire:poreden:

In če zdaj preplačam za EV za vsaj 10.000 evrov, ki naj bi jih v 8ih letih prinesel not (če imam še SE itd. za katero sem tudi dal vsaj 15.000 evrov, ampak pustmo to stat) in moram pol ravno takrat enkrat zamenjati še celo baterijo, ki stane tudi 10.000 evrov, ti meni zdaj povej, kje je to zastonj kosilo?:fredi:
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Kaj če bi ti s tvojimi komentarji tudi kaj prispeval k temi, ki je "Dizel, bencin, hibrid ali elektrika?":rolleyes:

Če bi EV bila res dobra stvar, zakaj bi potem kupoval ICE? Ni logike:sprasujemse: Ampak trenutno oblasti tekmujejo v tem, kdo bo čimprej prepovedal ICE na trgu. Zato hočeš nočeš, se moramo vsaj malo začeti zanimati tudi za EVje.

Pri hibridih smo torej ugotovili, da se lahko zgodi, da boš moral tisto majhno baterijo menjati po poteku garancije in da to stane okoli 2500 evrov.

In ker so baterije EV toliko dražje, sem pač vprašal, če je dobro za njih, da jih vsak dan tako malo polnimo in praznimo (kot pri hibridih, si ti dodal), ker bi se lahko zgodilo, da jih bo potem enako treba menjati po desetih letih (tako kot pri hibridih). In to pač ni zanemarljiv strošek.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Na podlagi izkušenj starih Priusov ipd. Če boš hotel enako učinkovitost se svetuje, da jo takrat enkrat zamenjaš. Ampak seveda valda prej preveriš, če je tvoja specifična baterija res tako dotrajana (pri kakšnem taksistu najbrž kar je, pri tebi pa morda ne).

Še vedno pa me kot laika zanima, ali lahko pri EV tako grdo ravnaš z baterijo ali ne (vsakdanjo minimalno polnjeni in praznjenje)? Ali se s tem drastično zmanjšujejo njeno življenjsko obdobje ali je praktično vseeno (ker ne vem, v desetih letih izgubiš max 10 % kapacitete ipd.). Da vem, ko bom prisiljen kupiti EVja, kako ravnati z njim.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.577
10.793
113
recimo greš v DE, po nekega plug-ina, kako lahko preveriš baterijo? tako laično?
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.238
2.517
113
Na podlagi izkušenj starih Priusov ipd. Če boš hotel enako učinkovitost se svetuje, da jo takrat enkrat zamenjaš. Ampak seveda valda prej preveriš, če je tvoja specifična baterija res tako dotrajana (pri kakšnem taksistu najbrž kar je, pri tebi pa morda ne).
Toyotaši ste nek poseben folk - mislim res - vlečt zaključke na podlagi Toyota tehnologije za vse EV :bonk: Pa še na zalogo se sekirat, ko sploh ne veš kak EV bi kupil, oz. ga boš kupil čez 10+ let.
Pa še sam praviš, da menjuješ na 5 let in da tebe to itak ne bo prizadelo.

Če te glih zanima - Tesline stare baterije so bistveno bolj vzdržljive kot je to predvidel Musk pred 10 leti.

Aja pa kar pozabi na povprečnih 42.000km/leto z električarjem, se boš moral bistveno drugače organizirat - neke možnosti so že bile nakazane s kombinacijami letal/vlakov/avtobusov.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Pa še sam praviš, da menjuješ na 5 let in da tebe to itak ne bo prizadelo.
Pa ti res razmišljaš samo za 5 minut naprej:oops1: Kako boš ti oz. za koliko boš prodajal rabljen EV, ki ima že opešano baterijo (zaradi njene zlorabe s stalnim minimalnim polnjenjem in praznjenjem, ki nova stane 10.000 evriča)? Hibridna Toyota bo pa še vedno čisto soliden nakup, ker ICE del bo laufal ko švicarska ura, morebitna menjava nove baterije pa bo stala max 2500 evrov (ok v prihodnosti verjetno oboje malo manj, ker bojo kao boljše in cenejše baterije).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
NekdoK ti najprej podaš nek dvom v malo difilavenje vsak dan, ampak nimaš pojma. Potem ti skušamo to narisat kot nekemu otroku. Ampak ker si preveč trd, zasmetiš in derailaš temo z vsaj 5 off prispevki. Res si svetovni fenomen.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in Samo Svoj

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Če bi vsaj narisali kaj, potem bi še razumel. Zaenkrat niste niti poskušali odgovoriti na moje čisto legitimno vprašanje, ampak ste se kar direktno spravili ad personam na mene. Morda pa se potrudite pri naslednjem komentarju:)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.577
10.793
113
še enkrat (ker vidim da gredo nekaterim v nos zgonjene premije), torej, kako preveriš stanje baterije, kakšni meniji, katera postavka, kabel, računalnik, vedeževalec?
Jabe-obvoz tokrat.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če bi vsaj narisali kaj, potem bi še razumel. Zaenkrat niste niti poskušali odgovoriti na moje čisto legitimno vprašanje, ampak ste se kar direktno spravili ad personam na mene. Morda pa se potrudite pri naslednjem komentarju:)

Problem je v tem ker tebi moraš res vse primesti na pladnju in to večkrat iste zadeve. Kot da enostavno nočeš določenih stvari zapisat v svojo glavo, morda zato ker jih pač nočeš slišat.

Za prodajo rabljenih EV imaš neodvisne firme ki ti po pošti pošljejo OBD vmesnik, ti se s tem voziš naokoli, pošlješ nazaj in oni ti izdajo certifikat o zdravju baterije. To je delal darjan lahko on kaj več pove o tem, ampka bistvo sem napisal.

O ciklih in zdravju baterij je bilo pa že toliko napisanega da je vsakkršna razlaga tule gor odveč in ponavljanje istega kar smo že stokrat premleli.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.577
10.793
113
kaj gor piše, katera postavka je pol to ? kapaciteta v % ali kaj podobnega. Če tega izpisa ni, kako to pogledat na EQEju?
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
O ciklih in zdravju baterij je bilo pa že toliko napisanega da je vsakkršna razlaga tule gor odveč in ponavljanje istega kar smo že stokrat premleli.
Kakšen je bil potem zaključek? Da v povprečju vsakodnevno večkratno kratko polnjenje in praznjenje ne vpliva bistveno na stanje baterije? In da je tudi po desetih letih, ali 400k km še vse ok (v rangu max 10 % odstopanja od nove)? Ker to bi dejansko bilo ok :)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Se kar ne daš. Evo samo tole slikico ti še prilepim in upam da smo zaključili to debato o tem "da se jih tanka malo po malo"

DST-cycles-web2.jpg

Vir: https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj in NekdoK

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Hvala:zmaga:

To je sicer bolj za laptope, če prav razumem. Nekaj ste rekli, da ne smemo sklepati na podlagi tovrtnih baterij (recemo ko sem primerjal s hibrdinimi). Ampak kot kaže - na podlagi tega zgoraj - je dejansko najboljše počasi polniti doma na nizkih napetostih (in ta so lahko tudi kratka oz. večkratna) in se izogibati hitrih polnjen na teh super hitrih polnilnicah, ker to dejansko lahko skrajša življensko dobo baterije. In pa če je le mogoče polniti le do 80 % in le takrat ko res rabiš 100 % ga pač napolniš do konca. Seveda tudi prazniti do konca ni dobro.

Skratka kot lastnik EV se moraš kar posveiti temu, če želiš imeti čez 10 let še kolikor toliko dobro baterijo. Oziroma kot kupec rabljenega EV je dobro to baterijo lepo stestirati pred nakupom.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Vprašaj darjan on je to delal na Ioniqu.

Počasno polnjenje je relativno glede na kapaciteto, ki jo ima baterija. Če imaš v Avtu 50 kWh baterijo bo 50 kW DC polnilnica v resnici neka normalna hitrost polnjenja kot jo poznajo elektronske naprave. Vse kar boš polnil doma (max 11 kW) bo pa za tako baterijo že prej ekstra počasno in takega počasnega polnejnja čez noč bo na povprečnem EV 80-90% vseh polnjenj.

V hibridu recimo imaš stalno charge in discharge moči ranga 10 kW in to na bateriji ki ima kapacito ranga 1 kWh. Ni čudno da imajo Toyotine baterije po 10 letih samo še ca. 50% preostale kapacitete, ampak še kar nekako služijo namenu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj