Prvo neki o baterijah. Primerjava Toyotinih hibridov, navadnih ne plugin, in EV-jev odpade. Kemija pri Toyotinih hibridih je bila, vsaj še 5 let nazaj, NiMH, medtem ko imajo EV-ji skoraj vsi Li-ion oziroma varianto litijeve kemije. Plugin Prius je imel tudi litij. To je bolj primerjava jabolk in hrušk. zdravje baterije vsaj pri Toyotinih hibridih pogledajo vsako leto na servisu. Razlike v polnjenju med vožnjo. Pri EV-jih je potrebno upoštevat, da se baterija polni med regenerativnim zaviranjem, pri hibridih pa je zraven še polnjenje zaradi delovanja ICE motorja. Point nizke porabe hibrida je v tem, da ICE, ko deluje, deluje v kar najbolj idealnem območju - največ energije za najmanj goriva. Cilja se na vzdrževanje napolnjenosti baterije med 20% in 80% kapacitete.
K EV-jem. Tukaj se začne igra z dosegom. Doseg je definiran po tem koliko km narediš, da spraviš baterijo na skoraj nič kapacitete. Pri testih dosega, kjer avte potem lahko samo še naložiš, je na koncu še nekaj dosega, ki je v nekem emergency modu. Gremo se igrat s številkami. Ionique z 38kWh baterijo in uradnim dosegom 311km. Ciljamo, da je baterija vedno med 20% in 80%. Polnimo do 80% in praznimo do 20%. Če hočemo nekaj takega, potem imamo samo še 60% dosega, torej 187km. Vprašanje (nima dovolj info oziroma izkušenj):
- Na kater range ciljat? 100% do 0% ali ...?
- Kdaj ponit na hitrih polnilnicah?
- Ali polnit vsak dan za dnevno porabo na domači polnilnici?
Vzel sem Ioniqe, ker je opevan kot avto z eno najnižjih porab. Ker verjamem, glede na podobnost oblike s Priusom. Costanje je prednost, kaj pa kak Vršič?