Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.759
6.750
113
pri taščici
Nasadiš, da ti zmanjka baterije ali nasadiš, da uničuješ baterijo, pa zadjnjega sploh ne veš?
Vršič, v hrib aerodinamika ne pomaga ravno dosti. Gor prilezeš, če je dovolj napolnjen. Koliko ima primerjalno EV višjo porabo, govorimo v % recimo na Vrši? Koliko ima na isti Vršič v % višjo porabo ICE. Gledamo primerjavo z ravnino.
1x sem ze bral "potopis" na Vršič.
Voznja gor in dol je bila priimerljiva z vozni po ravnem.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Sicer pa sred zime v Dolomitih vidis kup Tesel, nizozemske, norveske... pa gotovo se katere druge sttomarje, samo sam jih ne poznam in posledicno ne registriram. Sin pa vsake tolko "oci se ena Tesla...'. Tko da ni to noben bavbav. Strom prihaja, kakorkoli si mi zatiskamo oci in jokamo.

Sicer pa, ravno cakam majstre da koncno pridejo na streho vrzt SE. Potem pa pride na vrsro razmisljanje o naslednjem prevoznem sredstvu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Mogoce je razlog tudi za to. S fosilnimi gorivi oz. njih kurjenjem smo v 100-ih letih dodobra naceli, beri unicili planet. Dajmo moznost se cemu drugemu, to zganje dinozavrov in ostalega ocitno ni prava pot. Drugace imas se 12 let casa, da v miru razmislis. Osebno se mi zdi popolnoma dovolj. Za one 'apriori kontra' pa pac to ni. Tako kot je rabljena premija se manj. Kot receno, casa za razmislek je dovolj, nekaj se bo ze naslo, da bo vecina zadovoljna. Tudi cene se bojo do takrat normalizirale, al to je se 12 let.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.759
6.750
113
pri taščici
Novim tehnologijam se obicajno zadnja leta dajejo subvencije iz naslova davkoplacevalcev
Tisti prci naredijo plus iz tega, tisti zadnji minus, ker se jim zadeve grdo apremenijo vbnjihovo škodo.
Ce so se pred kratkim govorili kako so zastonj polnilnice vsepovsod, je danes elektrika na polnilnicah ze marsikje drazje od goriva na crpalkah.
In prej ali slej bo tudi drzava nadomestila izpad dohodka od prodaje goriv z obdavcitvijo elektrike za namen prevoza..
Podobna zgodba je bila pred 40 leti s kurilcem, pred 10 do 20 leti s kurilcem, sedaj s toplotnimi....
Ljudi je treba "motivirat" da zavrzejo uporabno zadevo in kupijo nekaj po napihnieni ceni da bodo varcevali.
Varcevali bi, ce se pogoji uporabe ne bi spreminjali. Pa se spreminjajo
 
  • Všeč mi je
Reactions: kajn, sad in NekdoK

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Hanzi, ja, taki smo ljudje. In ljudje smo drzava, torej... jasno da tako delajo, it's a human mentality. Ampak vazno, da se vsaj nekaj dela - zame je to prava smer.

Drugace pa med prvimi je lahko vsak, ki to zeli. Ampak take se raje pljuva, kritizira ... na koncu pa joka kako to ni fer.

Kakorkoli, prezivel bomo samo mal se bo treba prilagodit. Tisti, ki tega ne zmore ponavadi pogori. Nickoliko primerov imas v zgodovini zatorej adapt, ne jokat.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.764
5.913
113
Mogoce je razlog tudi za to. S fosilnimi gorivi oz. njih kurjenjem smo v 100-ih letih dodobra naceli, beri unicili planet. Dajmo moznost se cemu drugemu, to zganje dinozavrov in ostalega ocitno ni prava pot. Drugace imas se 12 let casa, da v miru razmislis. Osebno se mi zdi popolnoma dovolj. Za one 'apriori kontra' pa pac to ni. Tako kot je rabljena premija se manj. Kot receno, casa za razmislek je dovolj, nekaj se bo ze naslo, da bo vecina zadovoljna. Tudi cene se bojo do takrat normalizirale, al to je se 12 let.
Vse v redu in prav. Samo a veš da termoelektrarne na pravtako fosilna goriva po svetu rastejo na dnevni ravni. Kaj smo naredili? Sami sebi smo dali focn.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Mogoce je razlog tudi za to. S fosilnimi gorivi oz. njih kurjenjem smo v 100-ih letih dodobra naceli, beri unicili planet. Dajmo moznost se cemu drugemu, to zganje dinozavrov in ostalega ocitno ni prava pot. Drugace imas se 12 let casa, da v miru razmislis. Osebno se mi zdi popolnoma dovolj. Za one 'apriori kontra' pa pac to ni. Tako kot je rabljena premija se manj. Kot receno, casa za razmislek je dovolj, nekaj se bo ze naslo, da bo vecina zadovoljna. Tudi cene se bojo do takrat normalizirale, al to je se 12 let.
No, okolje v Sloveniji smo denimo dodobra uničili z jezovi in hidroelektrarnami. Elektrika samo malce izboljšuje zrak ponekod na planetu. V vsem ostalem trenutno ni nekega resnega napredka, temveč samo način, kako zmanjšati kupno moč raje.
Še enkrat, problem je zelo nesmotrna poraba davkoplačevalskega denarja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Vse v redu in prav. Samo a veš da termoelektrarne na pravtako fosilna goriva po svetu rastejo na dnevni ravni. Kaj smo naredili? Sami sebi smo dali focn.
Ja, zal. Ampak to zato, da zadeve ostanejo kot so. Kar zal ne gre (na obstojeci nacin, boljsega pa se iscemo). Potrebno bo spremenit zivljenski stil, porabo... V nasprotnem vidimo kam nas ta ekspanzionizem vodi. Pa tudi, bomo videli kako bo to uspelo. Sam upam na uspeh, tudi delam kar lahko v to smer. Merit onetov pa ne mislim, polahko bom tudi zginil dol, samo da monterji ze koncno pridejo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Prvo neki o baterijah. Primerjava Toyotinih hibridov, navadnih ne plugin, in EV-jev odpade. Kemija pri Toyotinih hibridih je bila, vsaj še 5 let nazaj, NiMH, medtem ko imajo EV-ji skoraj vsi Li-ion oziroma varianto litijeve kemije. Plugin Prius je imel tudi litij. To je bolj primerjava jabolk in hrušk. zdravje baterije vsaj pri Toyotinih hibridih pogledajo vsako leto na servisu. Razlike v polnjenju med vožnjo. Pri EV-jih je potrebno upoštevat, da se baterija polni med regenerativnim zaviranjem, pri hibridih pa je zraven še polnjenje zaradi delovanja ICE motorja. Point nizke porabe hibrida je v tem, da ICE, ko deluje, deluje v kar najbolj idealnem območju - največ energije za najmanj goriva. Cilja se na vzdrževanje napolnjenosti baterije med 20% in 80% kapacitete.

K EV-jem. Tukaj se začne igra z dosegom. Doseg je definiran po tem koliko km narediš, da spraviš baterijo na skoraj nič kapacitete. Pri testih dosega, kjer avte potem lahko samo še naložiš, je na koncu še nekaj dosega, ki je v nekem emergency modu. Gremo se igrat s številkami. Ionique z 38kWh baterijo in uradnim dosegom 311km. Ciljamo, da je baterija vedno med 20% in 80%. Polnimo do 80% in praznimo do 20%. Če hočemo nekaj takega, potem imamo samo še 60% dosega, torej 187km. Vprašanje (nima dovolj info oziroma izkušenj):
- Na kater range ciljat? 100% do 0% ali ...?
- Kdaj ponit na hitrih polnilnicah?
- Ali polnit vsak dan za dnevno porabo na domači polnilnici?

Vzel sem Ioniqe, ker je opevan kot avto z eno najnižjih porab. Ker verjamem, glede na podobnost oblike s Priusom. Costanje je prednost, kaj pa kak Vršič?

Pred daljšo potjo seveda napolneš na 100% zakaj nebi tega izkoristil? Za vsak dan na šiht vedno isto pa pač, če želiš dobro bateriji polniš samo do 80-90%. Načeloma sama napolnjenost baterije na 100% še ni tako slaba za baterijo, ključno je kako dolgo potem avto s temi 100% še stoji in čaka. Če na 100% nafilaš tik pred odhodom ni nobene panike.

Pa tudi sicer prikazana napolnjenost je izklujčno proizvajalčeva interpretacija tega kdaj naj prikazuje 100%. Celicam se meri napetost in na potlagi tega se določa kaj je 100% in kaj ne. Različni proizvajalci pa to lahko različno interpertirajo in eni že upoštevajo neko zajetno rezervo drugi morda manj, ampka neka rezerva vedno je. Če bi dal celico ven in jo nafilal preko proizvajalčevih specov bi dobil ven lahko dejansko 110% nazivne kapacitete.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.959
-8.674
113
Pa tudi sicer prikazana napolnjenost je izklujčno proizvajalčeva interpretacija tega kdaj naj prikazuje 100%. Celicam se meri napetost in na potlagi tega se določa kaj je 100% in kaj ne. Različni proizvajalci pa to lahko različno interpertirajo in eni že upoštevajo neko zajetno rezervo drugi morda manj, ampka neka rezerva vedno je. Če bi dal celico ven in jo nafilal preko proizvajalčevih specov bi dobil ven lahko dejansko 110% nazivne kapacitete.
Ja, dosti jih polni 4,2V celice do okoli 4,1V. Tako da je ene 5-10% kapacitete že v osnovi izven dosega uporabnika.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: endvatri

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Ok, itak nikol ne bomo
No, okolje v Sloveniji smo denimo dodobra uničili z jezovi in hidroelektrarnami. Elektrika samo malce izboljšuje zrak ponekod na planetu. V vsem ostalem trenutno ni nekega resnega napredka, temveč samo način, kako zmanjšati kupno moč raje.
Še enkrat, problem je zelo nesmotrna poraba davkoplačevalskega denarja

To se tudi strinjam, to je stvar kontrole. Ker pa smo samo ljudje in se to balkanci se seveda vse to obvozi oz. dopusti. Normalno da nekaterintu zategnejo denar ki ga mi nikoli videli ne bomo. Samo, a je kaj drugace v primeru TES ali pa navedi sam katerikoli vecji projekt v zadnj casu. Taki smo ljudje, samo priloznost mu daj pa da vidis kake kreative je sposoben. Glej, kot sem napisal, kradejo, kradli so in kradli bojo. Ampak raje vidim da pri neki novi za marsikoga 'kobajagi' zeleni tehnologiji kot pa pri dokazano svinjski. Ni vse samo benz, nafta, koln... Menda znamo kaj bolje. Je pa treba kaj novega nardit, pogruntat, se drugace obrnit. Skratka iti iz cone udobja. Ne zelim poslusati one zlajnane 'mene bo se zdrzalo, potem mi je pa vseeno'. Za take je.meni vseeno ce jih takoj pobere oz. prej, bolje. Monterjev pa se kar ni... da niso brez đusa ostal, haha.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.957
6.987
113
Sicer pa sred zime v Dolomitih vidis kup Tesel, nizozemske, norveske... pa gotovo se katere druge sttomarje, samo sam jih ne poznam in posledicno ne registriram. Sin pa vsake tolko "oci se ena Tesla...'. Tko da ni to noben bavbav. Strom prihaja, kakorkoli si mi zatiskamo oci in jokamo.

Sicer pa, ravno cakam majstre da koncno pridejo na streho vrzt SE. Potem pa pride na vrsro razmisljanje o naslednjem prevoznem sredstvu.
Tesla je edina firma, ki ima v nulo urejeno uporabniško izkušnjo...svetlobna leta pred ostalimi.
 
  • Haha
Reactions: NekdoK in ales85

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Če ne razumeš razlike med prosto tekočo vodo in stoječo vodo, potem ti težko jaz to na kratko razložim. Osnovna šola pač očitno ne opravi pri vseh njenega poslanstva.
Lahko ti pa namignem, da jezovi na Savi bolj dvignejo temperaturo reke kot hladilni sistem JEK, vendar slednja mora delovati poleti z znižano močjo, kar je farsa za ekologijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mr_

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.957
6.987
113
Do trenutka ko gre kaj narobe:evil:
Ne, čisto resno sem mislil.

Integrirano v navigacijo avta, vpišeš destinacijo in ti izračuna do cilja kje in kako dolgo boš stal. Če vmes crkne SuC (kar je sila redko), te re-routa na drugega. Če se voziš prehitro, te opozori da vozi manj, da prispeš na cilj. Če so vsa mesta zasedena na nekem SuC, te usmeri drugam.

Ko prideš na SuC, samo vtakneš in deluje, par sekund. Medtem ko pri drugih vlečeš kartice/odpiraš app.
Da ne omenjam lokacij SuC, ponavadi poleg postajališč, pomeni imaš blizu wc/kafe/ipd...

Res, to imajo ful dobro rešeno, mogoče se kak ionity trudi, ampak nima take integracije z avtom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.156
747
113
EU
Rekel sem, ko gre kaj narobe in recimo potrebuješ servis, rezervne dele ipd. vsaj po prebranem so to kar horor zgodbe:eek: Najmanj kar pričakujem od EV, ki ima lastne polnilnice, da ni težav s polnjenjem na njih.:zavijazocmi: