Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

masevc

Guru
2. sep 2007
3.513
892
113
Je pa Tesla potem tem modelom spremenila krivuljo polnjenja na DC in to kar bistveno.

Če so prej polnili z 110kw skoraj do 70%, se je sedaj to spremenilo in z 110 polni le na začetku. Čez oko je formula: 110 - SoC, pomeni tam pri 50% že pade hitrost na 60kw. Tesla pravi, da bodo na tak način baterije zdržale veliko dlje, kot so na začetku.

Je pa okvara relativno nedolžna, odvisno kako pogledaš, v skoraj vseh primerih odpove samo ena celica, oz ena baterija, izmed 7000 in potem, tudi če je avto izven garancije, lahko to uredijo mojstri (Tesle ne, ker tam menjajo samo celotno baterijo) za nekaj tisočakov, recimo omenjena EVClinic iz zagreba.

Če koga zanima nakup takega rabljenega modela, je IMO najboljša izbira late 2015, ali 2016 model 70D. 70D je model z 75kwh baterijo, kjer je zadnjih 5kwh BMS zaklenjeno (mislim da se še vedno lahko preko aplikacije dokupi odklep te kapacitete in potem avto postane 75D.). 70D ima tudi nekoliko manj močna motorja kar se pozna na teži in je avto 200kg lažji od recimo S85 modela. Kar pomeni tudi nižjo porabo in 70D naredi skoraj toliko km kot S85/85D. S tem, da če ostane baterija locked na 70kwh, nikoli uporabnik ne nafila do 100% kar spet podaljša življensko dobo. Nižja teža pa tudi blagodejno vpliva na obrabo pnevmatik. Cena teh modelov je slabih 40k € pa tudi pretirano velike kilometrine nimajo...Pospeški in končna je sicer potem nekoliko slabše, kar pomeni 5.4 do 100 in "samo" 225kmh. Recimo model 85D ima 4.4 do 100 in pa 250 končno.

In če potem človek gleda, koliko recimo pride rabljena Kona, ni računice zakaj ne bi vzel raje Teslo.
Koliko ima realnega dometa 70ka?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Koliko ima realnega dometa 70ka?
Kaj ti naj rečem...da ne bom kritiziran :)

400km "normalne" vožnje. In pa cca 320 pri 120kmh na AC konstantno.

Pozimi pa...če narediš teh 400km v kosu, potem bo kakih 10% manj, če pa boš delal po 10km dnevno, pa bo na koncu 50% manj, še posebej če nimaš garaže in se ne uporablja predgretje preko polnilnice :)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.550
10.772
113
no tole....z ICE je domet pozimi še vedno tu nekje, tudi na kratke.

"če pa boš delal po 10km dnevno, pa bo na koncu 50% manj" tu si na pa minus -50, pomeni, da tole vtikaš na 2 do 3 dni....
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
no tole....z ICE je domet pozimi še vedno tu nekje, tudi na kratke.

"če pa boš delal po 10km dnevno, pa bo na koncu 50% manj" tu si na pa minus -50, pomeni, da tole vtikaš na 2 do 3 dni....
EV se itak priporoča vtikat vsak dan. Tako kot mobitel.

Pač prideš domov, vtakneš in je vsako jutro dofilano na želen nivo. Saj jaz sem tudi na začetku tak bil; kdo bo to delal, pa pozabil bom pa ne vem kaj še vse nekih bednih izgovorov.
Kar se tiče polnjenja ne moremo delat primerjav med ICE in EV; vsak način ima svoje prednosti in slabosti, ampak jaz osebno raje vsak dan namenim nekaj sekund, kot tedensko/ali pogosteje, hodim na pumpo. Nekdo pa recimo obratno, ampak taki ponavadi še sploh niso imeli EVja in pišejo, pogovorno rečeno "na pamet".
Koliko takih recimo poznate, ki so šli na EV, potem pa nazaj na ICE?
 
  • Všeč mi je
Reactions: mags

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
problem so vnaprej programirane napake, pri hibridih pa škoda izgubljat besed...

ogromno je za prebrat na FB pod EV CLINIC iz Zagreba, Vanja Katič...
To te v glavi zaboli, kaj se dogaja v realnosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
To pa sicer ne vem o čem govoriš? Namerno da programirajo proizvajalci da crkne nekaj?
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.348
9.589
113
EU
EV se itak priporoča vtikat vsak dan. Tako kot mobitel.

Pač prideš domov, vtakneš in je vsako jutro dofilano na želen nivo. Saj jaz sem tudi na začetku tak bil; kdo bo to delal, pa pozabil bom pa ne vem kaj še vse nekih bednih izgovorov.
Kar se tiče polnjenja ne moremo delat primerjav med ICE in EV; vsak način ima svoje prednosti in slabosti, ampak jaz osebno raje vsak dan namenim nekaj sekund, kot tedensko/ali pogosteje, hodim na pumpo. Nekdo pa recimo obratno, ampak taki ponavadi še sploh niso imeli EVja in pišejo, pogovorno rečeno "na pamet".
Koliko takih recimo poznate, ki so šli na EV, potem pa nazaj na ICE?
"vsak način ima svoje prednosti in slabosti, ampak jaz osebno raje vsak dan namenim nekaj sekund, kot tedensko/ali pogosteje hodim na pumpo" .

Zanimivo je, ko se govori o polnjenju EV-jev, so to sekunde.
Pri fosilcih pa se "hodi" na pumpo in se to ne opravlja spotoma :)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.721
6.730
113
pri taščici
Jaz pri ev vidim najvecjo tezavo v.primeru da isces polnilnice na terenu.
Pa naletis na nedelujoco, pa rabis to kartico, pa rabiš ta app, pa rabis....
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Res je, zato pa tesla za “popotnike”, za ostale pa malo smart planning ahead
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
tile so tut eni pajaci....
Ja, pajaci, ki spedenajo tesla baterijo in imajo razvito vezje in sw za dolocitev clena v okvari
Pajaci, ki dajo mb counter baterije na max, potem, ko jo ofnajo s fleksarco in zafrknejo MB, ki je vprogramiral counter vklopa baterije v samo pamet le-te
Pajaci, ki majo doma iz second hand baterij hranilnik,napajan s solarnimi paneli
Pajaci, ki pomagajo mehanikom po Evropi razviti popravila z njihovim know how
Ki imajo kar nekaj let izkusenj s podrocja popravil raznorazne elektronike na vozilih
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.524
1.231
113
Ja, pajaci, ki spedenajo tesla baterijo in imajo razvito vezje in sw za dolocitev clena v okvari
Pajaci, ki dajo mb counter baterije na max, potem, ko jo ofnajo s fleksarco in zafrknejo MB, ki je vprogramiral counter vklopa baterije v samo pamet le-te
Pajaci, ki majo doma iz second hand baterij hranilnik,napajan s solarnimi paneli
Pajaci, ki pomagajo mehanikom po Evropi razviti popravila z njihovim know how
Ki imajo kar nekaj let izkusenj s podrocja popravil raznorazne elektronike na vozilih
Jih spremljam, vrhunski so.... Je pa res groza kak vse pride k njim in kak nesposobni so na pooblaščenih servisih.
Najbolj sem se smejal za ampero, da če si gas in bremzo skupaj pritisno da je baterijo "zaklenilo"
Pa tega na pooblaščencih niso vedli. Baje so eni stranki 3 baterije menjali .... Z baterijami pa nič narobe :valjamse:
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.012
261
83
Ja, pajaci, ki spedenajo tesla baterijo in imajo razvito vezje in sw za dolocitev clena v okvari
Pajaci, ki dajo mb counter baterije na max, potem, ko jo ofnajo s fleksarco in zafrknejo MB, ki je vprogramiral counter vklopa baterije v samo pamet le-te
Pajaci, ki majo doma iz second hand baterij hranilnik,napajan s solarnimi paneli
Pajaci, ki pomagajo mehanikom po Evropi razviti popravila z njihovim know how
Ki imajo kar nekaj let izkusenj s podrocja popravil raznorazne elektronike na vozilih
Ne recem da niso strokovnjaki za doloceno podrocje, ampak izjave k jih beres na njihovem FBju... včasih ličijo na bitchanje mehanikov pri dolocenih odločitvah proizvajalcov... Ker ti so bolj pametni kako more bit kot pa proizvajalc k zmece na 100tine miljonov v razvoj :valjamse:
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.322
151
63
Kaj ti naj rečem...da ne bom kritiziran :)

400km "normalne" vožnje. In pa cca 320 pri 120kmh na AC konstantno.

Pozimi pa...če narediš teh 400km v kosu, potem bo kakih 10% manj, če pa boš delal po 10km dnevno, pa bo na koncu 50% manj, še posebej če nimaš garaže in se ne uporablja predgretje preko polnilnice :)
Pa recimo, da se pelješ iz Ljubljane v Koper in zvečer nazaj. In da daš tempomat na nespodobnih 150km/h (če števec nič ne laže, na 145km/h). To je pač hitrost, kjer ni potrebno gledati levo/gor/dol/naprej/nazaj in paziš samo na tiste na desni. Pri 120 moraš pa biti precej bolj pazljiv, če pač smatramo, da boš enako hitro v Kopru kot tisti, ki "divja".

Če greš v pravem časovnem oknu, se s to hitrostjo lahko pelješ lep del poti tako dol kot potem nazaj. Koliko bo pa v tem primeru poraba???

Jernej
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.941
6.984
113
Pa recimo, da se pelješ iz Ljubljane v Koper in zvečer nazaj. In da daš tempomat na nespodobnih 150km/h (če števec nič ne laže, na 145km/h). To je pač hitrost, kjer ni potrebno gledati levo/gor/dol/naprej/nazaj in paziš samo na tiste na desni. Pri 120 moraš pa biti precej bolj pazljiv, če pač smatramo, da boš enako hitro v Kopru kot tisti, ki "divja".

Če greš v pravem časovnem oknu, se s to hitrostjo lahko pelješ lep del poti tako dol kot potem nazaj. Koliko bo pa v tem primeru poraba???

Jernej
Odvisno od avta. Kateri te zanima?
 
  • Všeč mi je
Reactions: jernejd