Celoletne gume...

hermann

Guru
19. mar 2014
9.711
6.596
113
mogoče je mišljena slavna kitajska znamka Guten z modelom Winterreifen

ampak po tvojem je tudi vsaka kitajska vsaj 2x boljša
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
No tole si si prepričljivo izmislil...
Crossclimatke so znane po tem,da so odlične na suhem in mokrem,na snegu in ledu so sicer solidne za celoletno gumo,ampak zelo težko prekašajo tudi najcenejše kitajske zimske gume,kaj šele neko povprečno zimsko gumo!
Prilepi link do tega tvojega testa,kjer naj bi bile prepričljivo boljše od zimskih na ledu!?

ne najdem zdajle, je pa bil test z vsemi meritvami v metrih itd. in je prepričljivo posekal zimsko konkurenco

lahko si pa pogledaš adacov test in že tam notri ima crossclimate boljšo oceno kot "good winter tire"

adac

govora je bilo seveda o ledu, ne o snegu

Ta test,ki si ga prilepil,je točno isti,ki ga ja objavil AMZS,samo da je slednji bolj natančen v opisu in ocenah:

http://siol.net/avtomoto/nasve...r-v-sneg-427221

Bom pa poiskal še tisto revijo,v kateri je bil Crosclimate najslabši od vseh zimskih gum na ledu...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Sanjaš. Dejstvo pa je, da tale Mišelinka pač za zimske razmere (sneg in led) pač ni že nova, kaj šele s pol profila, pa ti lahko tu prevale delaš.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.711
6.596
113
jaz se bom pač s temi mišelinkami vozil, pa ti super duper ne vem kakšne gume na tvojem avtu ne bojo nič pomagale, ko bom priletel vate
tongue-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.068
7.011
113
Ma jaz sem že z letnimi po snegu pa ni tak bavbav, pač, kot že rečeno 100x, se prilagodi vožnjo razmeram...
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
ksz

Se spomnem, ko sem bil še otrok ... tam nekje 1986 ... stari oče me je v snežnem metežu peljal iz KP v LJ na en zdravniški pregled. Fotr in mati si nista upala, pa je stari oče rekel, da bo on (bil je poklicni šofer in mehanik). On je imel takrat enega prastarega Peugeota, mati pa novega Fiat Uno. In smo šli s slednjim, ki je imel seveda letne gume. Itak na obali takrat verjetno večina sploh ni vedela, kaj so to zimske gume.

Pa smo prišli v LJ in nazaj. In takrat se je AC začela šele pri Razdrtem. Spomnem se, kako je od Kozine do LJ vse stalo na počez, stari oče pa lepo počasi mimo vseh obtičalih tovornjakov in avtov. Sicer je pot namesto 2-3h trajala 5ur, ampak smo prišli.

Čeprav, ko zdaj razmišljam ... včasih so letne gume imele bolj grob profil in je šlo tudi po snegu. Moj prvi avto je bil Golf 2 in ko sem ga dobil, so bile gor Sava Exact. In je z malo občutka šlo, če ni bilo preveč snega ali prestrm klanec.

Današnje letne gume pa ... naravnane na čim nižjo porabo in čim nižji hrup in potem nimajo skoraj nič prečnega profila, ki bi grabil. Tako da ... zato je včasih šlo tudi z letnimi po snegu, danes pa niti ne spelješ s parkirišča, če je snega več kot za vzorec ali če gre samo malo navzgor.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ma jaz sem že z letnimi po snegu pa ni tak bavbav, pač, kot že rečeno 100x, se prilagodi vožnjo razmeram...

Fak noo,kakšne neumnosti ti pišeš...
13.gif

In kako po tvoje prilagodiš vožnjo razmeram,če z letnimi gumami že pri rahlem klančku ne moreš speljat niti izpred semaforja??
stupid-1.gif
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ma jaz sem že z letnimi po snegu pa ni tak bavbav, pač, kot že rečeno 100x, se prilagodi vožnjo razmeram...

Fak noo,kakšne neumnosti ti pišeš...
13.gif

In kako po tvoje prilagodiš vožnjo razmeram,če z letnimi gumami že pri rahlem klančku ne moreš speljat niti izpred semaforja??
stupid-1.gif

Nažalost takšnim kot si ti niti sto varnih voženj ,treningov vožnje..ne pomaga...

Občutek je tisti ki ga imaš ali pa nimaš.
To ni propagiranje vožnje z letnimi gumami , resnica pa je da če ni res nek extra in ogromna količina snega,se da čisto spodobno peljati z letno gumo. Poudarjam da odsvetujem ,ampak kdor vehementno zatrjuje da še speljati ne more ,se pa naj resno zamisli nad svojimi vozniškimi sposobnostmi.

In hvala bogu že kar nekaj let v Sloveniji ne vemo kaj je prava zima. Že sedaj tistih par ur sneženja in kakor opažam imate vsi najbolj fency zimske gume ,in najbolj pomembno vsi imate za vas najbolj bistveno , seveda najdražje gume , pa kaj se dogaja v teh par urah sneženja..?? Katastrofa ! prometni kolaps ob parih snežinkah. !

P.S.

Če se bo kdo bolje počutil ,mu lahko zrihtam samo in izključno najdražje zimske gume. ! Če bo prepoceno bom pa dvignal maržo. !
Bistvo bo ,da se boste počutili the best ker boste imeli kao najboljše gume.


lp
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Ksz
In, ce imas celoletne gume gor moras imeti tudi ketne v prtlazniku za policaja? Kako si oni razlagajo pojem celoletne?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.954
6.847
113
pri taščici
Sava exact na 101 je šlo kot za stavo v kakšnih 20cm snega. Sem že napisal.
Sem imel še G2 na nalitih gumah na voljo, pa sem raje 101 vzel. In prišel na cilj 25 km daleč brez poškodbe.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Ksz
In, ce imas celoletne gume gor moras imeti tudi ketne v prtlazniku za policaja? Kako si oni razlagajo pojem celoletne?

Bistvena oznaka za zimsko gumo je tisti triglav z simbolom snežinke.. ! Sama oznaka M+S pomeni brozga+sneg (tu večina ljudi dela napako in oznakom+s razlaga kot blato in sneg ). Kar pa še ni merilo za zimsko gumo. In pri celoletnih gumah je treba biti pozoren na oznako s snežinko ,saj v kar nekaj državah le tisti znak pomeni zimsko gumo. In v tem primeru opdade obveza do verig v prtljažniku. In da ,kar nekaj celoletnih gum ima oznako M+S ,vendar brez snežinke in to ni potem tista prava zimska guma.Moje mnenje, kdor ima verige pravilnih dimenzij ,in sploh če dosti potuje malo višje naj neglede na gume ,še vedno vozi s sabo verige. včasih so rekli " od viška ne boli glava "...

lp
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.068
7.011
113
V klanec seveda ne bom rinil, sem doma na ravnem.

Za drugo je pa tu rit, če veš o čem je govora...
 

boomslang

Fizikalc
10. nov 2014
1.397
0
36
Saj pravim.. Meni je zelo zagonetno, kako to, da smo pred 30 leti vozil, v pravih zimskih razmerah, brez, fancy pomagal z šrot gumami, če jih primerjamo z današnjimi, pa je bilo zastojev precej manj na cestah... Danes pa padejo 3 snežinke na m2, pa že vse stoji, drsi in po strani pleše...Morda pa se odgovor skriva v vprašanju... Ali jaz vozim avto ali avto vozi mene.. ?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Bo nekaj na tem. Se spomnim leeeta nazaj, smo bili zmennenji v Lj na strem avtosejmu (na Litijski), da naredimo primerjalni test rally avtov skupine N3 (Bla je ibiza, Astra, pa še eden, mislim da Xsara). Vse lepo in prv, če ne bi ponoči vrglo ene 20 cm, mogoče celo malo več. Na avtih seveda nekaj v stilu intermediate (narezane slick) gume, vsaj eden kar na slicksih. Mogoče celo (jebiga, tega je že ene 15+ let). No ja, veliko o avtih glih nismo izvedeli, ampak vozit se je pa dalo okoli, dokler ni bilo preveč klanca. Pa skoraj vse je celo ostalo.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
ksz

Pa sem se le prebil do konca .... uffff, koliko pameti na enem mestu.

Dejstvo je, da so edina prava izbira za zimske razmere zimske gume z dovolj profila, za poleti pa letne. To drži kot pribito.

Glede vožnje letnih pozimi se sicer strinjam z Alanom, sploh če delaš malo km in ti ni treba iti vsak dan na cesto oziroma imaš v zimskih razmerah možnost uporabe drugega vozila z zimskimi pnevmatikami.
zmaga.gif


Celoletne so ne tič ne miš, tako da jih sam za osebno vozilo ne bi nikoli izbral, so pa morda za nekoga ki ne dela veliko kilometrov in vozi defenzivno neka približna alternativa. Sicer pa na zadnjem testu za crossclimate piše da so sicer solidne, vendar posebej slabe na snegu in ledu, tako da ne vem v čem bi bil sploh point kupovanja le teh.

Je pa veliko odvisno tudi od avta samega, za 4x4 vozilo (sploh s katerim se ne dela veliko km) bi bile celoletne čisto solidna izbira, če le nimaš prevelikih pričakovanj.
Glede same oznake M+S: dejansko to pomenit mud+snow, vendar se interpretira narobe, ker dobesedni prevod pomeni blato+sneg jih veliko misli da so dobre tako za v blato kot sneg, kar pa je seveda narobe. Za blato so namenske gume "mud terrain", za sneg pa namenske "snow tires" (tudi z oznako snežinke), M+S pa naj bi bil nek približek s katerim se da voziti tudi po snegu in plundri in po naši zakonodaji veljajo kot zimske.
wink-1.gif


Torej, če delaš dosti km, je najboljše imeti letni in zimski komplet na svojih platiščih pa imaš štiri leta mir.
zmaga.gif
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Dvomim da bo kdo vedel , a vseeno...Morda pa je kakšen poznavalec.

Kako je z razlago indeksa nosilnosti gume..

Konkretno. V homologaciji je zapisana max nosilnost po osi DOVOLJENE OSNE OBREMENITVE (kg) 990/990.

Indeks nosilnosti gume mora ustrezati vsaj polovici nosilnosti osi. Se pravi konkretno 495 kg.


Zakaj je konkretno zapisana v homologaciji dimenzija gum z indeksom nosilnosti 88 ,kar znese kar 1120 kg na os(2x560) ?? , Če bi pa bila praktično več kot dovolj guma z oznako 85 kar znese 1030 kg na os (2x515) ??

Ali je to prekršek če namestiš gume še vedno z večjo nosilnostjo (1030kg) na os, v homologaciji pa je zapisana maximalna osna obremenitev.990kg.,vendar z nižjo oznako kot je v homologaciji.

Upam da razumete vprašanje.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Bo nekaj na tem. Se spomnim leeeta nazaj, smo bili zmennenji v Lj na strem avtosejmu (na Litijski), da naredimo primerjalni test rally avtov skupine N3 (Bla je ibiza, Astra, pa še eden, mislim da Xsara). Vse lepo in prv, če ne bi ponoči vrglo ene 20 cm, mogoče celo malo več. Na avtih seveda nekaj v stilu intermediate (narezane slick) gume, vsaj eden kar na slicksih. Mogoče celo (jebiga, tega je že ene 15+ let). No ja, veliko o avtih glih nismo izvedeli, ampak vozit se je pa dalo okoli, dokler ni bilo preveč klanca. Pa skoraj vse je celo ostalo.

Seveda, včasih se je dalo voziti, danes pa kmalu brez sodobnih pomagal marsikdo ne bo upal sesti v avto.
tongue-1.gif


Dejstvo je da se lahko pelješ po snegu tudi z letnimi vsaj po ravnem, do neke mere celo v hrib, saj štiri leta nazaj, ko nas je v Dolomitih sredi poletja presenetil sneg, ni nihče natikal verig, pa smo bili vsi z rwd avti na letnih valjarjih.
grin1.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik mercedes pravi:
Dvomim da bo kdo vedel , a vseeno...Morda pa je kakšen poznavalec.

Kako je z razlago indeksa nosilnosti gume..

Konkretno. V homologaciji je zapisana max nosilnost po osi DOVOLJENE OSNE OBREMENITVE (kg) 990/990.

Indeks nosilnosti gume mora ustrezati vsaj polovici nosilnosti osi. Se pravi konkretno 495 kg.


Zakaj je konkretno zapisana v homologaciji dimenzija gum z indeksom nosilnosti 88 ,kar znese kar 1120 kg na os(2x560) ?? , Če bi pa bila praktično več kot dovolj guma z oznako 85 kar znese 1030 kg na os (2x515) ??

Ali je to prekršek če namestiš gume še vedno z večjo nosilnostjo (1030kg) na os, v homologaciji pa je zapisana maximalna osna obremenitev.990kg.,vendar z nižjo oznako kot je v homologaciji.

Upam da razumete vprašanje.

Teoretično bi šlo skozi, vendar dvomim da na tehničnem in pri policijski kontroli, ker je zadeva "preveč komplicirana". Vsaj glede na izkušnje ti svetujem uporabiti gume z nosilnostjo, kot je napisana v homologaciji.
wink-1.gif


Pred leti so kolegu napisali kazen, ker je imel kao različne pneumatike na isti osi - ena je bila good, druga pa year
grin1.gif
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.452
158
63
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
Citat:
Uporabnik mercedes pravi:
Dvomim da bo kdo vedel , a vseeno...Morda pa je kakšen poznavalec.

Kako je z razlago indeksa nosilnosti gume..

Konkretno. V homologaciji je zapisana max nosilnost po osi DOVOLJENE OSNE OBREMENITVE (kg) 990/990.

Indeks nosilnosti gume mora ustrezati vsaj polovici nosilnosti osi. Se pravi konkretno 495 kg.


Zakaj je konkretno zapisana v homologaciji dimenzija gum z indeksom nosilnosti 88 ,kar znese kar 1120 kg na os(2x560) ?? , Če bi pa bila praktično več kot dovolj guma z oznako 85 kar znese 1030 kg na os (2x515) ??

Ali je to prekršek če namestiš gume še vedno z večjo nosilnostjo (1030kg) na os, v homologaciji pa je zapisana maximalna osna obremenitev.990kg.,vendar z nižjo oznako kot je v homologaciji.

Upam da razumete vprašanje.

Teoretično bi šlo skozi, vendar dvomim da na tehničnem in pri policijski kontroli, ker je zadeva "preveč komplicirana". Vsaj glede na izkušnje ti svetujem uporabiti gume z nosilnostjo, kot je napisana v homologaciji.
wink-1.gif


Pred leti so kolegu napisali kazen, ker je imel kao različne pneumatike na isti osi - ena je bila good, druga pa year
grin1.gif

Ampak tako laično bi rekel da tehnično je vse ok ,zapletlo bi se lahko če se nekdo vpikne v to podrobnost.

Ni mi jasno zakaj ta realno ta "napaka" ? Nekako se mi zdi bistveno da so nameščene gume po realni maximalno dovoljeni obremenitvi na os ,ki jo je predvidel proizvajalec vozila...?? Recimo v konkretnem primeru da ustreza 990 kg na os oziroma več kot 495 kg na gumo ?

Zakaj dilema ?
Enostavno gum ,z nosilnostjo 85 je dosti več na razpolago kot gum z oznako 88,89, pa tudi cenejše so.

lp
 
Nazadnje urejeno: