Nekaj je tudi rezerve... 30-40%?
Uf, to bi bil bankrot. Vsaka dodatna tona pomeni na takem letu približno 350kg dodatne porabe goriva.
Konkretno na tem letu so zahteve za gorivo izgledale takole.
•Trip fuel je gorivo od vzleta do pristanka
•Contigency je 5% od celotnega leta (tu zmanjšano zaradi planiranja po principu DPP, preobsežno za debato tu)
•ALT je gorivo do alternacije, ki je Frankfurt
•FRSV je final reserve, pol ure letenja
•TAXI je za start motorjev in vožnjo po tleh
•Extra je dodatni dve toni, v tem primeru s strani firme (planirano zaradi ne najboljšega vremena na destinaciji, recimo za kakšen holding ali še en approach)
•BLOCK je skupno gorivo, ki ga naročimo bencinfirerju
Kot lahlo vidiš, je bila planirana prvotna količina goriva s 152,789kg z naše strani povečana na 154,000kg (zaradi pomožnega generatorja APU na tleh, ki kuri nekje 400kg/h), kar je povečalo skupno porabo med letom s predvidenih 138,753kg na 139,461kg - se pravi 700kg večja poraba zaradi tone in pol večje vzletne teže na račun več goriva.
To je tudi razlog, da se redkokdaj nosi gorivo za naslednji let, če to res ni potrebno - npr. kje je težko dobiti takšno količino v kratkem času, nekje ga sploh ni, nekje so problemi s plačilom, nekje je oprema nezanesljiva, nekje je res izjemoma drago.. veliko faktorjev.
Isto je pa z odvečno dodatno težo na samem letalu - na potniških letalih kuhinje, ki se jih na kratkih letih ne potrebuje, težki sedeži, polni rezervoarji za vodo v wcjih..