Boeing 747 zletel s steze

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.795
6.172
113
blizu močvirne prestolnice
1611390846413.png
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Mi le natočimo željeno količino in podpišemo dobavnico. S samimi financami nimamo ničesar, niti cene ne vidimo.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.127
656
113
si predstavljaš, da bi nosil zraven denar, da bi s kešom plačeval?

150ton jet-a1 v slo z davkom in dajatvami cca. 217.000€

kot bi rekli v velenju: "može na karticu?"
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888
19. jul 2007
2.845
1.566
113
si predstavljaš, da bi nosil zraven denar, da bi s kešom plačeval?

150ton jet-a1 v slo z davkom in dajatvami cca. 217.000€

kot bi rekli v velenju: "može na karticu?"
Ampak ni bilo pravzaprav pri Adrii Airways točno tako pri zadnjih vzdihljajih, da so morali imeti piloti kartico s sabo, da so sproti poravnavali?
(prosto po spominu glede medijskih zapisov)
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.127
656
113
mnde je blo res ja.
sj to ni panike, ce mas kartico s sabo. sam PINa ne smes pozabit

problem nastane ce mores z gotovino placat
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Pri nas lahko pravna oseba plača z gotovino samo do 400 Ejev ... morda bi bilo za vzlet, za pristanek bi pa že zmanjkalo :rolleyes:
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Posadke so marsikje leta nazaj, verjetno pa še danes, podmazale lokalce za par ton extra
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Nekaj je tudi rezerve... 30-40%?
Uf, to bi bil bankrot. Vsaka dodatna tona pomeni na takem letu približno 350kg dodatne porabe goriva.

Konkretno na tem letu so zahteve za gorivo izgledale takole.

IMG_20210123_123257_copy_600x800.jpg


•Trip fuel je gorivo od vzleta do pristanka
•Contigency je 5% od celotnega leta (tu zmanjšano zaradi planiranja po principu DPP, preobsežno za debato tu)
•ALT je gorivo do alternacije, ki je Frankfurt
•FRSV je final reserve, pol ure letenja
•TAXI je za start motorjev in vožnjo po tleh
•Extra je dodatni dve toni, v tem primeru s strani firme (planirano zaradi ne najboljšega vremena na destinaciji, recimo za kakšen holding ali še en approach)
•BLOCK je skupno gorivo, ki ga naročimo bencinfirerju

Kot lahlo vidiš, je bila planirana prvotna količina goriva s 152,789kg z naše strani povečana na 154,000kg (zaradi pomožnega generatorja APU na tleh, ki kuri nekje 400kg/h), kar je povečalo skupno porabo med letom s predvidenih 138,753kg na 139,461kg - se pravi 700kg večja poraba zaradi tone in pol večje vzletne teže na račun več goriva.
To je tudi razlog, da se redkokdaj nosi gorivo za naslednji let, če to res ni potrebno - npr. kje je težko dobiti takšno količino v kratkem času, nekje ga sploh ni, nekje so problemi s plačilom, nekje je oprema nezanesljiva, nekje je res izjemoma drago.. veliko faktorjev.
Isto je pa z odvečno dodatno težo na samem letalu - na potniških letalih kuhinje, ki se jih na kratkih letih ne potrebuje, težki sedeži, polni rezervoarji za vodo v wcjih..
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

:( , torej je zaželjeno da gredo potniki, pa osebje tudi, najprej na wc preden se vkrcajo? Nisem še videl takih tabel na terminalih, morda bi pa bila dobra ideja za kak Ryanair ...
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Če pol lahko sklepamo je tu cca 9 ton rezerve (alternativa + final )
Kar je cca 6% v tem primeru.

Torej tale avionček pije 3.7 tone na pol ure. Potem ko si že skuril 150ton ?
Koliko pa je poraba na začetku ?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ampak - kaj pa če med potjo dobiš nasprotni veter? Neka konkretna rezerva pa le mora bit :sprasujemse: .
Sploh če letiš čez trope, tako kot je bilo zadnjič tule pokazano, od Johannesburga preko cele arfike.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Eni ste kot iz risanke. Zakaj potuje avion na 10km visine? Zaradi redkejsega zraka, manj upora, manj vremena. Na tej visini so prakticno stalni, predvidljivi vetrovi.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja, nekaj že mora bit, da si upajo letet po zraku s samo 6% rezerve. Jaz pri svojem 100% servisiranem avtu ne upam na cesto s tako majhno rezervo, pa sem samo na tleh.
 

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.461
2.189
113
Če upoštevaš, da je ob pristanku v Hahnu isto letalo z istim tovorom prevzela druga posadka in vse skupaj odpeljala v ZDA 9 ur daleč, si predstavljam, da je to dober biznis. Tehnično bi bilo možno na našem letu, ki je bil zaradi dolžine 13h nekoliko omejen s skupnim tovorom napram največji dovoljeni teži, vzeti še 15 ton več, vendar je to redna cargo linija in se pač naloži, kolikor je pač tovora tisti dan.
Lani je broker za let Hong Kong - EU za 100 ton z našim letalom kasiral približno 800k $. Ampak Slovenija je za primerjavo plačevala še mnogo, mnogo več - v rangu milijona € za en let z 20 tonami s potniškimi A330 in B777.

Fak, kakšne cene
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Če pol lahko sklepamo je tu cca 9 ton rezerve (alternativa + final )
Kar je cca 6% v tem primeru.

Torej tale avionček pije 3.7 tone na pol ure. Potem ko si že skuril 150ton ?
Koliko pa je poraba na začetku ?
Pri polnem (396 ton) porabimo v prvi uri (štart, vzlet, vzpenjanje, pol ure cruisa) dobrih 16 ton. Trenutna poraba je takrat nekje 12,5 na uro, kar nato zaradi vedno manjše skupne mase in posledičnega vzpenjanja na optimalno višino linearno pada proti 7,5 na uro (ton, ne litrov kot pri Mazdi 6 2.5).
Planiranje leta vedno upošteva napovedi vetrov in temperatur in je presneto natančno. Odstopanja trip fuela so v teh časih v rangu +/-1%, kar se tudi statistično spremlja in upošteva pri planiranju.
 
19. jul 2007
2.845
1.566
113
Če mi matematika deluje, v drugem delu poleta kuri ~ 10L/km.
(Koliko pokuri 10 tavelikih šleparjev (40-tonskih) na km?)