Boeing 747 zletel s steze

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.795
6.172
113
blizu močvirne prestolnice
1611070887586.png
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Sreda je dan za nekaj utrinkov s kratkega izleta v Singapur.
Kot se spodobi, se šiht začne s korona testom v Frankfurtu, kar je pogoj, da lahko (kot potniki) odletimo v Singapur.

A350 v poslovnem razredu ni tako slaba izbira za 12h dolg let. Za 4000€ dobiš posteljo, dva obroka, masaže pa žal ne.
IMG-20210116-WA0008_copy_1280x2644.jpeg

Pot gre čez najbolj elitne države kot so Afganistan, Pakistan..
IMG_20210117_083455_100_copy_1280x960.jpg


Po pristanku nas je ob prehodu meje pričakal lokalec, ki nas je pospremil do prevoza v hotel. Prvih 14 dni (od. do odhoda) smo zaprti v hotelski sobi. Jp, tudi na hodnik ne smemo. Kolega je decembra to izvedel in kasiral 1 mesec hotelskega pripora in 7000$ kazni. Hrana je čudovita.
Temu bruhanju z zametki diareje rečejo "western style breakfast".
IMG_20210121_120215.jpg

IMG_20210117_081103_copy_1280x960.jpg

Pripora je po 30h konec in ekipa se našminka za pot nazaj v civilizacijo. 70 ton ne vemo česa v prtljažniku in dobrih 150ton Thunberg tekočine za motorje za 13h dolg let.

Screenshot_20210121_121814_copy_768x903.png


Žal je skoraj celoten let potekal ponoči. Vreme je sodelovalo, ekipa tudi. Ker smo bili v posadki trije, je imel vsak dobre štiri ure počitka.

IMG_20210118_164755_copy_1280x960.jpg


IMG_20210118_161929_copy_1280x960.jpg

Stara krača zmore v trenutni plan leta shraniti le 125 točk, ostale smo vnesli po nekaj urah na poti.

IMG_20210119_021612_copy_1280x1706.jpg

Nad severnim Irakom že nekaj let zaradi vojaških igric ne deluje GPS signal. Tudi prav, bomo pa brez. Laserski inercijski IRS sistem je ravno tako dober.

IMG_20210119_055305_copy_1280x960.jpg

Nad Madžarsko je bilo zunaj prijetnih -67c. Po daljšem času pri takšnih temperaturah je potrebno spremljati temperaturo goriva, saj ne sme pasti pod -37c (JetA) oz. - 44c (JetA1), ker se lahko kerozin spremeni v puding. To se reši s povečanjem hitrosti (več trenja na krilih) ali letenjem nižje (kjer je temperatura višja).

IMG_20210119_064800_copy_1280x960.jpg

Po 13 urah in pristanku (spet se mi je usral..) v vetrovnem in hladnem Hahnu je bilo izleta konec. Rit sem pospravil v avto, se pustil odpeljati v Bruselj in naslednje jutro domov. Težka je šoferska..
 
Nazadnje urejeno:

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Se priporočam za menjavo službe :)

Premisli o samih dobrih stvareh:

- še z občine ne rabiš (oziroma ne smeš) nagrada je samo 400€ proti 7k $
- Občina je vsekakor večja kot hotelska soba :)
- Avto lahko sam voziš. (V kolonah na avtocesti).
- Hrana je boljša
- Ne rabiš se ukvarjati z temperaturami nižjimi od 20.
- Ne rabiš skrbeti za temperaturo goriva. (će slučajno zmrzme pokličeš kolega da te pelje).
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: darkstar66

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Običajno jih downloadamo iz dispatcha preko datalinka. Občasno jih moramo vnesti ročno. Za celoten vnos v flight management computer potrebuješ cca. 2 minuti. Osnovni podatki o letu, navigacija, vreme, stroškovne zahteve (cena goriva : cena ure letenja).
 

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.461
2.189
113
VanZ če prav razumem pocuza tak avion 150 ton goriva, da prepelje 70 ton tovora čez nekih 1/5 zemlje
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Običajno jih downloadamo iz dispatcha preko datalinka. Občasno jih moramo vnesti ročno. Za celoten vnos v flight management computer potrebuješ cca. 2 minuti. Osnovni podatki o letu, navigacija, vreme, stroškovne zahteve (cena goriva : cena ure letenja).

V letalski računalnik napišeš ceno goriva ?

Sem stalno mislil da se s tem ukvarja samo vaš management ?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
Mi vnesemo le "cost index", ki je trimestna številka. Gre za izračun razmerja stroškov, s katerim se ukvarjajo znanstveniki na tleh.
Višja kot je, hitreje letimo in večja je poraba goriva ter manj upoštevan dejanski veter. Fiksni so stroški letala (vzdrževanje, motorji, posadka, oskrba..), strošek goriva pa je odvisen od lokalne cene (vedno tankamo izven avtocest pri Beljaku seveda) in trenutne porabe (ki tudi zeli varira glede na težo letala, od 7.5 do 13 ton na uro), zato obstaja dinamično razmerje skupnih stroškov. Vendar za nas enostavno v obliki xxx (zadnje čase 50 ali 90).
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.839
2.117
113
VanZ če prav razumem pocuza tak avion 150 ton goriva, da prepelje 70 ton tovora čez nekih 1/5 zemlje
Če upoštevaš, da je ob pristanku v Hahnu isto letalo z istim tovorom prevzela druga posadka in vse skupaj odpeljala v ZDA 9 ur daleč, si predstavljam, da je to dober biznis. Tehnično bi bilo možno na našem letu, ki je bil zaradi dolžine 13h nekoliko omejen s skupnim tovorom napram največji dovoljeni teži, vzeti še 15 ton več, vendar je to redna cargo linija in se pač naloži, kolikor je pač tovora tisti dan.
Lani je broker za let Hong Kong - EU za 100 ton z našim letalom kasiral približno 800k $. Ampak Slovenija je za primerjavo plačevala še mnogo, mnogo več - v rangu milijona € za en let z 20 tonami s potniškimi A330 in B777.
 
  • Všeč mi je
  • Wow
Reactions: Hanzi in bertoncl

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Ja ampak ta strošek goriva se ve že daleč v naprej.

Menda ga nena ti plačaš na mestu ko tankaš. Ampak to uredi management v ozadju. Kjer se tudi zmenijo za kakšen popust...