bedaki na cesti

luciano

Majstr
3. okt 2011
1.518
475
83
MB
Nas so na praksi učili, da pred zavijanjem je potrebno pogledati čez ramo nazaj, da se izniči mrtvi kot.

Sedaj pa se preveč zanašate na asistenčna pomagala.
 

tony

Guru
23. jul 2007
8.535
828
113
Nas so na praksi učili, da pred zavijanjem je potrebno pogledati čez ramo nazaj, da se izniči mrtvi kot.
To so res učili še dobrih 20 let nazaj. Pa se to še uči?

Moj vtis je bil, da je bila to ostalina iz časov, ko avti niso imeli desnega ogledala...

Od kar jih imajo je pogled samo desno od sebe (v kombinaciji z vzvratnim in desnim ogledalom) dovolj...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
11.505
2.600
113
Včasih so bili avti bolj kockasti in zato bolj pregledni. Vsekakor pregled čez ramo desno da kako dodatno informacijo in ga prakticiram. Če nisi ravno v tovornem kombiju ali avtodomu. Tam moraš upati, da se ima nekdo rad in se ne zanaša na svojo absolutno prednost. Pa tudi pri osebnih avtih so lahko deli območja, ki ga voznik ne vidi, precej veliki.
Ko si s kolesom ali peš, se moraš preprosto imeti rad ... Poškodbe znajo svinjsko boleti.
Moje mnenje je, da so danes tako priljubljena krožišča, zelo slaba rešitev za kolesarje in pešce. Ampak načrtovalcem cest so silno všeč. Verjetno zato, ker lahko v sredino vržejo eno skulpturo prijatelja umetnika, ki sicer ne bi imela kupca.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Vadim

Guru
2. jul 2020
1.277
1.477
113
Že nekaj mesečev opažam belega golfa na ragionalki.

Če preseže 80km/h je že čudež. Ampak bolj je sporno, da že nekje od Februarja vozi z zloženim desnim ogledalom.
 
  • Haha
Reactions: BornSkeptic

ribicija

Guru
4. sep 2007
1.792
837
113
Ker sploh ne ve, da ga ima :):):)
Sicer sem se sam v tistih davnih časih navadil, da gledam desni mrtvi kot, tako da mi je to kljub vsem novotarijam v avtu neka normalna zadeva, da pogledam mrtvi kot ko zavijem desno.
So pa kar se mene tiče krožišča top zadeva, za varnost kolesarjev in peščev bi pa res v večini primerov morali delati tako, da bi bili uvozi/izvozi dvignjeni, da bi mi šoferji vsaj malo upočasnili.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

kalbo

Guru
7. okt 2013
14.012
6.207
113
To so res učili še dobrih 20 let nazaj. Pa se to še uči?

Moj vtis je bil, da je bila to ostalina iz časov, ko avti niso imeli desnega ogledala...

Od kar jih imajo je pogled samo desno od sebe (v kombinaciji z vzvratnim in desnim ogledalom) dovolj...
Še se uči. Meni je od mulca inštruktor rekel, naj to vestno spremljam, in da če ne pogleda, naj trkam po šipi, da bo prišlo v podzavest.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

kalbo

Guru
7. okt 2013
14.012
6.207
113
Sem dosti krat sam na kolesu, pa vedno preverjam če me oseba v avtu vidi, res delam kontak z očmi, da vidim da me je videl in ali ve da imam jaz prednost
in se potem lahko varno zapeljem naprej... Ker v avtu res kdaj ne vidiš dobro kolesarjev, električni skiroji so pa sploh poglavje zase...


Štajerska cesta in rondoji na njej so pa pač štajerski :rolleyes:


p.s. najboljša rešitev v LJ za voznike ki zavijajo desno in da ti kolesar ne pade v mrtvi kot! Ogledalo za spremljanje kolesarjev :srce:
Poglej priponko 56977
V tem križišču je men en priletel v rit, kriva pa kolesarka, ki je spizdila. Zavijam desno, spremljam nazaj kolesarje, speljem, potem mi pa prileti kolesarka direktno levo na prehod mimo enga kombija, ki je stal tam kjer stoji na sliki bela Škoda. Jest po bremzi, tip za mano pa v mojo rit, ker je spremljal kolesarje, mene pa že videl speljat. Se zgodi, babnica je pa imela srečo, da me ni porinil vanjo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
8.535
828
113
Še se uči. Meni je od mulca inštruktor rekel, naj to vestno spremljam, in da če ne pogleda, naj trkam po šipi, da bo prišlo v podzavest.
Gledanje čez ramo se mi zdi koristno/nujno pri zavijanju desno ko presekaš kolesarsko stezo, ampak takrat so učili, da se čez ramo gleda tudi npr. pri menjavi voznega pasu... To se mi zdi pa pretirano...
 

tony

Guru
23. jul 2007
8.535
828
113
Včasih so bili avti bolj kockasti in zato bolj pregledni. Vsekakor pregled čez ramo desno da kako dodatno informacijo in ga prakticiram. Če nisi ravno v tovornem kombiju ali avtodomu. Tam moraš upati, da se ima nekdo rad in se ne zanaša na svojo absolutno prednost. Pa tudi pri osebnih avtih so lahko deli območja, ki ga voznik ne vidi, precej veliki.
Ko si s kolesom ali peš, se moraš preprosto imeti rad ... Poškodbe znajo svinjsko boleti.
Moje mnenje je, da so danes tako priljubljena krožišča, zelo slaba rešitev za kolesarje in pešce. Ampak načrtovalcem cest so silno všeč. Verjetno zato, ker lahko v sredino vržejo eno skulpturo prijatelja umetnika, ki sicer ne bi imela kupca.
Ena od teorij pravi, da so krožišča v vsaki vasi popularna zato, ker zanje rabiš kupiti (mnogo) več zemljišča kot za obično križišče (ki bi bilo tudi sicer cenejše), ko se zapravlja velike količine javnega denarja pa je vedno prilika, da kaj pade v žep posvečenim...

(Menda je enaka scena v Italiji, ki jo imamo za mafijsko državo, ampak ne, mi pa že nismo taki...)
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic in Pepe
27. jan 2022
632
271
63
Iz stališča pretočnosti so krožišča - seveda pravilno izvedena in z normalno naučenimi vozniki - XY krat boljša od klasičnih križišč.

Čudno da so popularna tudi v Avstriji, Nemčiji, Švici, Danski, Norveški,...... tam pa menda ni mafije - no razen Balkanske.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

tony

Guru
23. jul 2007
8.535
828
113
Iz stališča pretočnosti so krožišča - seveda pravilno izvedena in z normalno naučenimi vozniki - XY krat boljša od klasičnih križišč.

Čudno da so popularna tudi v Avstriji, Nemčiji, Švici, Danski, Norveški,...... tam pa menda ni mafije - no razen Balkanske.
To so tudi mnogo bogatejše države.

Pretočnost križišč se da urediti z nekaj tehnike - rabiš zanke, ki zaznajo, da avtov na eni od cest ni in tam prižgejo rdečo. Glavna prednost krožišč naj bi bila nižja hitrost prometa in zato manj nevarni trki (pojma nimam, kako se to izkaže s kolesarji in pešci). Po drugi strani pa ustavljanje in pospeševanje pomeni več hrupa in večjo porabo goriva (Greenpiss, pejte protestirat proti rondojem! :D)

Največji problem slovenskih krožišč je pravzaprav, da so za zaresen, šolski potek prometa *mnogo* premajhna, tudi če imajo več pasov. Pa smo spet pri denarju.
 
27. jan 2022
632
271
63
..... - rabiš zanke, ki zaznajo, da avtov na eni od cest ni in tam prižgejo rdečo.

Največji problem slovenskih krožišč je pravzaprav, da so za zaresen, šolski potek prometa *mnogo* premajhna, tudi če imajo več pasov. Pa smo spet pri denarju.
Ravno to je najbolj neumen način - živim pri takem super duper semaforiziranem križišču, ki dejansko deluje, AMPAK - ko ni nikogar v bližini gorijo povsod rdeče luči, kar v praksi pomeni, da kljub dokaj hitrem vklopu zelene moraš praktično ustavit in potem speljat, pri praznem krožišču se preprosto zapelješ not.

Velikost krožišč je pri nas prostorsko omejena, ker hočemo na kvadraturo navadnega stiščat rondo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
8.535
828
113
Čakaj, na krožišču mora znižati hitrost 100% prometa, na križišču pa niti teoretično ne. Več zank bo pač treba uporabiti, tehnično je to vgraditi in naprogramirati trivialno.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.178
1.910
113
145 km SZ od Opatije
Ena od teorij pravi, da so krožišča v vsaki vasi popularna zato, ker zanje rabiš kupiti (mnogo) več zemljišča kot za obično križišče (ki bi bilo tudi sicer cenejše), ko se zapravlja velike količine javnega denarja pa je vedno prilika, da kaj pade v žep posvečenim...
Iz napisanega sklepam, da so kranjski svetniki (preglas na e) res pravi svetniki (preglas na i).
Ker, kdor se je spomnil pred Struževim narest križišče namesto krožišča, je za obesit. In, da je zadeva še malce bolj zanimiva, je čez 200 m še Lidl, ki tudi nima urejenega izvoza.
Briljantno. Da se to spomniš, moraš bit najmanj dddddr. , a v tem primeru so očitno "le" dipl. ing. zavozili na polno ...

p.s. majkudajim****m (to sem mislu napisat, pa menim, da bi me banali).
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.420
1.755
113
Logicno, da pogledas cez ramo, nagonsko, s perifernim vidom, ki bolje zaznava gibanje. Verjetno ostanek neskoncnih kolesarjenj po guzvi cez mesto. Se ne spomnim avtosole. Je pa hec pri plus 50 letnih voznikih, ki imajo probleme s hrbtenico in vse vec se jih ze zapne tezko kaj sele spremlja promet z obracanjem glave, ker boli vrat. Pa vseeno v neskoncnost podaljsujejo vozniske.
 
  • Všeč mi je
Reactions: turbobitch

Garfildd

Guru
24. jul 2007
3.266
865
113
Ena od teorij pravi, da so krožišča v vsaki vasi popularna zato, ker zanje rabiš kupiti (mnogo) več zemljišča kot za obično križišče (ki bi bilo tudi sicer cenejše), ko se zapravlja velike količine javnega denarja pa je vedno prilika, da kaj pade v žep posvečenim...

(Menda je enaka scena v Italiji, ki jo imamo za mafijsko državo, ampak ne, mi pa že nismo taki...)
Dvomim da so semaforizirana križišča ceneje, kvečjemu dražja, ker je to "posebna oprema" katera mora imeti nevem koliko certifikatov o zanesljivosti in vzdržljivosti in jo ponuja samo par ponudnikov z ustreznimi certifikati, podobno kot medicinsko opremo, in še vsa vzdrževanja...

Krožišče je cenejše, krepko, traja pa verjetno dlje, da pridobiš vsa soglasja in odkupiš tisto zemljo okoli...

Ne vem koliko let nazaj sem slišal znesek za ureditev nekega križišča in mislim da je bila cena okrog 15Mio SIT preračunano v € 63.000€, za tistih par
semaforjev, predpotopni računalnik in povezavo v nek nadzorni center... zdej je cena verjetno že 100.000€ ...