bedaki na cesti

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Al prodajaš zanke in semaforje, ali pa res bolj obvladaš kot vsi načrtovalci prometa v Evropi.
Daj no. Dejstvo je, da krožišč *pri nas* ne znamo delati kot je treba. Da bomo prišli do tega znanja, bo očitno še trajalo.

Da smo največje krožišče v državi - Tomačevo poštimali v funkcionalni objekt smo rabili 15 let. Prej je tam pokalo ob vsaki mali plohici, zadnja leta pred prenovo s semaforji pa se je iz severne obvoznice nabiralo toliko gužve, da smo za vstop na Tomačevo v popoldanski konici vedno čakali že na koncu zaviralnega pasu iz obvoznice. Po vgradnji semaforjev pa se to ne zgodi nikoli več.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mirsi

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Dve križišči kot vsa druga. Če ne gre drugače se ga loti kot mirsi krožnega. Peš.
Kakorkoli je lahko fant siten ko driska, če se tako odloči, in da se z njim ne strinjam o več stvareh kot se - ima o tem, da sta nova dva rondoja ob Brniškem letališču proizvod visoko funkcionalnega debila s štempljom IZS, popolnoma prav.

Tudi ta dva rondoja se bo še predelalo v normalen objekt, samo kakšnih 15 let bo trajalo, prvič "ker moramo šparati" in drugič, ker se bo počakalo, da bo prej omenjeni debil s štempljem šel v grob "da se mu ne bi slučajno zamerili" ali pa vsaj v penzijo.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Dvomim da so semaforizirana križišča ceneje, kvečjemu dražja, ker je to "posebna oprema" katera mora imeti nevem koliko certifikatov o zanesljivosti in vzdržljivosti in jo ponuja samo par ponudnikov z ustreznimi certifikati, podobno kot medicinsko opremo, in še vsa vzdrževanja...

Krožišče je cenejše, krepko, traja pa verjetno dlje, da pridobiš vsa soglasja in odkupiš tisto zemljo okoli...

Ne vem koliko let nazaj sem slišal znesek za ureditev nekega križišča in mislim da je bila cena okrog 15Mio SIT preračunano v € 63.000€, za tistih par
semaforjev, predpotopni računalnik in povezavo v nek nadzorni center... zdej je cena verjetno že 100.000€ ...
Dvom je odveč. Cena krožišča je hitro lahko milijon evrov.

Prvi zadetek z gugla, nižja cena, ker ni sredi Ljubljane: "Na razpis sta bili oddani dve ponudbi. Izbran je bil cenejši ponudnik, in sicer Pomgrad, gradbeno podjetje d.d. iz Murske Sobote. Vrednost investicije znaša 642.299,98 evra z DDV."

 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.260
5.819
113
pri taščici
To so tudi mnogo bogatejše države.

Pretočnost križišč se da urediti z nekaj tehnike - rabiš zanke, ki zaznajo, da avtov na eni od cest ni in tam prižgejo rdečo. Glavna prednost krožišč naj bi bila nižja hitrost prometa in zato manj nevarni trki (pojma nimam, kako se to izkaže s kolesarji in pešci). Po drugi strani pa ustavljanje in pospeševanje pomeni več hrupa in večjo porabo goriva (Greenpiss, pejte protestirat proti rondojem! :D)

Največji problem slovenskih krožišč je pravzaprav, da so za zaresen, šolski potek prometa *mnogo* premajhna, tudi če imajo več pasov. Pa smo spet pri denarju.
Krozisca so ze fajn, tam kjer je veliko prometa iz vsaj treh smeri, ali tam kjer so velike hitrosti (100+). S tem se naredi promet bolj tekoc in omili posledice nesreč.
Primeri na cesti sentjakob dolsko.
Krozisce za IC Dolsko so naredili 2 desetletji prehitro (99% voznikov se ze vec kot deset let in se bo se nekai casa vozilo naravnost v rondoju, krozisce na vidmu pa so naredili vsaj 20 let prepozno tudi zato ker so ze pred 20 leti merili geodeti za krozisce, pa so ga sele lani izvedli. V tem casu pa hujse prometne nesrece, tudi smrtne ce se ne motim
 
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic in tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
"Krozisca so ze fajn, tam kjer je veliko prometa iz vsaj treh smeri"

This. Prepogosto se tega ne upošteva.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi
27. jan 2022
4.790
1.729
113
Daj no. Dejstvo je, da krožišč *pri nas* ne znamo delati kot je treba. Da bomo prišli do tega znanja, bo očitno še trajalo.

Da smo največje krožišče v državi - Tomačevo poštimali v funkcionalni objekt smo rabili 15 let. Prej je tam pokalo ob vsaki mali plohici, zadnja leta pred prenovo s semaforji pa se je iz severne obvoznice nabiralo toliko gužve, da smo za vstop na Tomačevo v popoldanski konici vedno čakali že na koncu zaviralnega pasu iz obvoznice. Po vgradnji semaforjev pa se to ne zgodi nikoli več.
Ljubljanska severna obvoznica vključno z vsemi priključki je projektantski dosežek svoje vrste.

Ne boš verjel, ker se očitno omejuješ na svoje okolje - v Sloveniji je veliko odličnih krožišč, recimo tako tri na pamet: Izola izvoz/uvoz iz AC, Maribor Titova pri Europarku, Murska Sobota vsa nova na vpadnici iz AC.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.937
1.253
113
Kakorkoli gledamo pa je prednost križišč v tem da večina ljudi nekako razume prometna pravila v primeru krožišča je tega precej manj. Skoraj vsak se vozi tak malo po svoje. Ali pa ustavljajo na notranjem pasu - nekako ne vejo kaj krožišče sploh je.

Kolesarji pa skirojisti so pa sploh fenomen - brez lući v nasprotno smer pol pa še te gleda ko butl če mu potrobiš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Ljubljanska severna obvoznica vključno z vsemi priključki je projektantski dosežek svoje vrste.

Ne boš verjel, ker se očitno omejuješ na svoje okolje - v Sloveniji je veliko odličnih krožišč, recimo tako tri na pamet: Izola izvoz/uvoz iz AC, Maribor Titova pri Europarku, Murska Sobota vsa nova na vpadnici iz AC.
Bodi pošten in iz svojega konca naštej še 30 drugih, ki so brezvezni...
 
27. jan 2022
4.790
1.729
113
Bodi pošten in iz svojega konca naštej še 30 drugih, ki so brezvezni...
Nisem z Gorenjske, tam najbolj jamrate nad slabimi krožišči. Od kakih vseh v MB so mogoče 3, 4 totalno faljena, pa še to gre za neke začasne rešitve, recimo konec Kardeljeve, pa pri Mladi lipi je malo premajhen, čeprav promet kar OK laufa.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Pa da se ne bova narobe razumela: Tomačevo, na primer, je vse od prenove izpred 12ih let odlično krožišče.

Prej je bilo pa celih 15 let eno samo sranje, z ogromno razbite pločevine.

No, najpomembnejše stvari pa le niso zaje6ali že pri začetni gradnji: že v štartu je bilo dovolj veliko.

Podobnih primerov je še ogromno, na primer rondo pri Kranjskem Mercatorju, kjer se je v eni nesreči ubilo 5+ ljudi. Preden so ga zares poštimali (zdaj se zdi bolj pretočno kot prej) pa je spet trajalo 15 let.
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
22.783
1.460
113
42
Dvom je odveč. Cena krožišča je hitro lahko milijon evrov.

Prvi zadetek z gugla, nižja cena, ker ni sredi Ljubljane: "Na razpis sta bili oddani dve ponudbi. Izbran je bil cenejši ponudnik, in sicer Pomgrad, gradbeno podjetje d.d. iz Murske Sobote. Vrednost investicije znaša 642.299,98 evra z DDV."

To je verjetno edina naložba v ceste v prekmurju zadnje čase vredna svojega denarja. 5 let prepozno. Ampak važno polagati asfalt kjer to ni treba
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.386
1.354
113
Hja, denar je treba zapraviti in poskrbeti za zaslužne :aplauz:

Btw., na začetku Domžal bo iz križišča (za katerega se zdi, da je povsem OK funkcioniral... Se kdo tukaj tam veliko vozi in ve kaj več?) kot kaže nastal rondo... Vsaj prostora je veliko, čeprav še zdaleč ni nujno, da ne bo na koncu ta spet premajhen... Živi bili pa videli...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.260
5.819
113
pri taščici
Hja, denar je treba zapraviti in poskrbeti za zaslužne :aplauz:

Btw., na začetku Domžal bo iz križišča (za katerega se zdi, da je povsem OK funkcioniral... Se kdo tukaj tam veliko vozi in ve kaj več?) kot kaže nastal rondo... Vsaj prostora je veliko, čeprav še zdaleč ni nujno, da ne bo na koncu ta spet premajhen... Živi bili pa videli...
Na zacetku domzal iz katere smeri?
V Domžalah delajo rondo pri policiji,spodaj pri karantanski je bil pa se desetletja nazaj pa so ga potem ukinili
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony