avtomatiki

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik sixpower pravi:
Citat:
Uporabnik softi pravi:
od kje mit, da proizvajalec zahteva menjavo, proizvajalec avta pa ne?

13.gif
Kaj pravzaprav sprašuješ?

kje piše črno na belem, da proizvajalec menjalnikov predvideva menjavo olja, a proizvajalec avtomobuila piše da ni predvidena.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Saj ni mit. Lahko povem za menjalnik v moji debeli italijanski pijanki. Gre za AW 55-50SN. General Motors pravi temu menjalniku AF33. Gre za enak menjalnik (spremembe so bolj na ohišju in pritditvenih mestih na blok motorja), ki zahteva enako olje (JWS-3309). Zahteva točno določeno viskoznost, itd. Pr Toyoti je predpisan interval menjave. Pri Volvu so se premislili po nekaj letih (mislim, da je bil menjalnik v S60, V70), na začetku je bil »sealed for life«, potem so kasneje predpisali menjavo olja. Tako kot predpisuje Aisin.

Zakaj so proizvajalci avtomobilo spremenili, da ne potrebuje vzdrževanja, ne vem. Mogoče zato, ker predpišejo vzdrževanje do 180 - 200 tisoč km, kjer naj menjalnik še ne bi crknil. No, pri dotičnem menjalniku, se jim ni povsem izšlo.
tongue-1.gif


Kolikor sem prebral, avtomatski menjalniki zdržijo krepko čez pol milijona kilometrov brez posegov tudi več, samo če se jim menja olje. Če se ga pa ne, potem pa crkne od 200 do 300km, pa če piše na njem ZF ali pa MB, ali pa AW.

PS. Je pa res, da pri olju za te menjalnike nesramno služijo uradni servisi. Pri Toyoti je Type IV ATF skoraj 40 € liter, pri Volvu te opalijo za 36€, FLAR ti vzame 26 €, dobi pa se v Sloveniji ustrezno olje za 16€. V menjalniku je 7,2 l olja. Pri menjavi se ga zamenja okrog 3,5 litra.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
So ti res zamenjali celega ali samo krmilno ploščo s solenoidi?
tongue-1.gif
Cukanje itd je bolj posledica izrabljenih ventilov zaradi starega olja. Med drugim JWS-3309 niti ni sintetično olje, že to pomeni, da nima ravno »življenske dobe«.

Iščem Aisinove PDF. Vem, da sem jih videl.
 

dTi

Fizikalc
5. avg 2007
340
31
28
Menjalo naj bi se vso olje, tudi iz konverterja. Če se to mojstru ne da, pa vsaj izpustiti olje, dotočiti sveže, izprati, natočiti še enkrat sveže.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
"Izjava" proizvajalca je v servisnem planu v servisni knjižici.

Kje se najde "izjava" proizvajalca pa ne bi vedel, bo kdo drug pojasnil.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Točno tako, vsak, ki je kdaj imel opravka z olji ve, da ga ni mehanizma, ki bi bil res sealed for life, pa naj piše to z zlati črkami, no-go. Naj bo menjalnik iz ne vem kakšnih materialov, struži ga in delci se nabirajo v olju, ki se mu že samo zaradi delovanja spreminja sestava, saj deluje v sila zopernem okolju, kjer so stalne spremembe temperatur, tlakov in konstalacije planetov. Vse to vpliva na olje in ga "stara". Naj prodajalec trdi kar hoče, olje je treba menjat, amen.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Utisevalec tukaj si pa precej mimo pihnil in zal zadeve ne poznas.

Robotizirani rocni menjalnik so izumili italjani pri svojih rdecih konjickih in v top modelih spila kot je treba. Oni so ga tudi prvi priredili in uporabili v vozilih za vsakodnevno uporabo in tako so na svet privekali prvi fijati s tem izumom, ki se danes veljajo za boljse od ostalih. Kopirali so jih potem ostali francozi (neuspesno), toyota (neuspesno-da fiat dualogic deluje lepse, bolj tekoce in predvsem bolj zanesljivo kot multitronic pri toyoti yaris)... te menjalniki so cisto solidna zadeva, ce jih znas uporabljati in so z motorji nizje prostornine veliko bolj uigrani kot pozresni avtomatiki s konverterjem navora, ki pobere se tisto malo moci, ki jo ima mlincek. So pa slednji poslastica na masinah z visjimi prostorninami (+3l).

Vsi tej menjalniki, vključno s Ferrarijevimi, dokler so jih vgrajevali (jih že precej časa ne več), so cukomatiki in so poden. Vsi od A do Ž.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
te menjalniki so cisto solidna zadeva, ce jih znas uporabljati in so z motorji nizje prostornine veliko bolj uigrani kot pozresni avtomatiki s konverterjem navora, ki pobere se tisto malo moci, ki jo ima mlincek. So pa slednji poslastica na masinah z visjimi prostorninami (+3l).

»Kimavčki« so povsod zanič. Lahko pa recimo dobiš FIAT 500 s povsem klasičnim avtomatskim menjalnikom s šestimi prestavami. Zgleda niso več tako požrešni.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
ksz

Menjave olja v avtomatikih so običajno opravljene "na pol" - odstrani se karter menjalnika, zamenja filtre, dotoči sveže olje. Velik del olja sicer ostane v torque converterju (govorim o klasičnih avtomatikih), tako da če hočeš imet zamenjano komplet olje, je potrebno naredit flush.
To niti ni kompliciran postopek. Avto se ogreje na delovno temperaturo, pri ugasnjenem motorju se odstrani cev, ki pošilja ATF iz menjalnika v hladilnik in se jo usmeri v večjo kanto. Dobro si je prebrat, koliko olja je v celotnem sistemu, tako da veš, kdaj je izteklo vse staro olje.
Za mojega je recimo kapaciteta cca 14 litrov, pri redni menjavi (kot sem omenil prej) gre cca 6,5 litra svežega olja. Torej bi načeloma morala zadostovati 20-litrska kanta.
Ko je cev na mestu, se odstrani še kontrolna palčka in pripravi lijak za nalivanje svežega olja in dovolj odprtih plastenk svežega olja. Zakaj odprtih? Ker se po tem, ko se prižge motor (menjalnik mora biti v poziciji N) in se začne staro olje iztekati v kanto, hitro naliva sveže olje. Hitro v smislu v lijaku ga ne sme zmanjkat. Ko je proces končan, se motor ustavi, nazaj poveže cev na hladilnik, kontrolira nivo olja in po potrebi dolije.

Ni taka reč, dobro je če to delata dva, ker je potem manj skakanja. Po pravici povedano bi se raje lotil flusha kot menjave žarnice na meganu, kot je bilo omenjeno prej.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.751
1.536
113
Hm, kaj pa če cel kup avtomatikov zadnjih 15 let nima več palčke, pač pa samo čep nekje pri dnu?
frown-1.gif
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Odvisno od menjalnika, postopek, ki sem ga opisal, je za klasične avtomatike, ki IMAJO palčko. Je pač nekaj, kar lahko narediš sam in si prihraniš kar nekaj €€€.
Ampak flush se dela redko, vsaj kolikor berem. Če se držiš predpisanih menjav, je to to. Če so predpisane
evil.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
komplet menjava.

aisin ni hotel pisnit o tem, da je treba olje menjat. imel sem kontakt z vsaj 10-timi aisin 'servisi' po svetu, pa nben ni jasno napisal, da ima od aisina navodilo za menjavo. ko sem hotel drug menjalnik, je bil odgovor naroči v firmi avta. isti model ima še volvo s emi zdi, pa podobnega ima cela kopica vozil. tudi tam noben ni imel uradnega nič o menjavi olja. se ne menja je uradno.
in potem seveda ne moreš, kljub logiki, uveljavljat nobenih kulanc itd. dejastvo pa je, da tudi pri nas neradi menjajo. ko sem jaz prišel do menjave olja je bilo že prepozno.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
38
Murgle
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
Točno tako, vsak, ki je kdaj imel opravka z olji ve, da ga ni mehanizma, ki bi bil res sealed for life, pa naj piše to z zlati črkami, no-go. Naj bo menjalnik iz ne vem kakšnih materialov, struži ga in delci se nabirajo v olju, ki se mu že samo zaradi delovanja spreminja sestava, saj deluje v sila zopernem okolju, kjer so stalne spremembe temperatur, tlakov in konstalacije planetov. Vse to vpliva na olje in ga "stara". Naj prodajalec trdi kar hoče, olje je treba menjat, amen.

A ta sealed for life pomeni za večno al za čas življenjske dobe menjalnika?
confused-1.gif