ksz
Menjave olja v avtomatikih so običajno opravljene "na pol" - odstrani se karter menjalnika, zamenja filtre, dotoči sveže olje. Velik del olja sicer ostane v torque converterju (govorim o klasičnih avtomatikih), tako da če hočeš imet zamenjano komplet olje, je potrebno naredit flush.
To niti ni kompliciran postopek. Avto se ogreje na delovno temperaturo, pri ugasnjenem motorju se odstrani cev, ki pošilja ATF iz menjalnika v hladilnik in se jo usmeri v večjo kanto. Dobro si je prebrat, koliko olja je v celotnem sistemu, tako da veš, kdaj je izteklo vse staro olje.
Za mojega je recimo kapaciteta cca 14 litrov, pri redni menjavi (kot sem omenil prej) gre cca 6,5 litra svežega olja. Torej bi načeloma morala zadostovati 20-litrska kanta.
Ko je cev na mestu, se odstrani še kontrolna palčka in pripravi lijak za nalivanje svežega olja in dovolj odprtih plastenk svežega olja. Zakaj odprtih? Ker se po tem, ko se prižge motor (menjalnik mora biti v poziciji N) in se začne staro olje iztekati v kanto, hitro naliva sveže olje. Hitro v smislu v lijaku ga ne sme zmanjkat. Ko je proces končan, se motor ustavi, nazaj poveže cev na hladilnik, kontrolira nivo olja in po potrebi dolije.
Ni taka reč, dobro je če to delata dva, ker je potem manj skakanja. Po pravici povedano bi se raje lotil flusha kot menjave žarnice na meganu, kot je bilo omenjeno prej.