VAG 2018: zanesljivost novih 1.0 TSI motorjev in DSG menjalnika

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Če smo ontopic, dvomim da obstaja tako kompakten avtomat s pretvornikom navora ki ima več kot 5 prestav da bi šel v sodobna mestna jajčka. Enostavno je klasičen avtomat narejen za RWD (ali 4WD) za direktno linerano povezavo motor, menjalnik, (diferencial), kardan ... kot ga začneš obračat se njegova zasnova z eno osjo in planetarnimi zobniki ne more več enostavno prilagajat. Seveda obstajajo verzije ki so narejene za take primere, ampak so daleč od DSGja (pretežki, prevelike, večje izgube) ki je namensko narejen da paše na evropski layout (FWD, prečna postavitev motorja).

Tako da en od odgovor zakaj klasični avtomati niso popularni v evropi, so pa v USA je čisto enostavno tehnična razlika v sami zasnovi vozila. Zasnova pa izhaja iz potrebe po velikosti in kompaktnosti. V evropi so tradicionalno potrebna mala vozila z veliko prostora in tu nima vzdolžno postavljen motor in kardan kaj delat (izgubiš plac po sredini vozila). Za USA to ni problem ker odvzet plac kompentziraš tako da avto za pol metra podaljšaš v širino in/ali dolžino.


ali tole zgoraj nekako pomeni, da so aisin, recimo zf11 in espaca ala dsg?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.431
2.428
113
In espaca? Ce mislis novega Espaca 1.6 biturbo je notri dsg, seveda pod drugim imenom...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
ali tole zgoraj nekako pomeni, da so aisin, recimo zf11 in espaca ala dsg?

Aisin in ZF X so klasični avtomati.

Pri FWD vozilih se da stlačit noter klasične avtomate tudi pri prečni postavitvi motorja. Se pa ponavadi vsaj zadnje prestave oz. končne prenose daje na ločeno os, če ne celo kompleten menjalniški sistem pri takih ki imajo več kot 5 ali 6 prestav. Posledica je da imaš potem 2x več ležajev in osi, dodaten povezovalni sistem (velikokrat veriga) in to pomeni večje izgube od klasične postavitve v liniji, menjalnik je bolj kompliciran, dražji za proizvodnjo, vzdrževanje pravilnoma dražje pa tudi popravila ob okvarah (ki jih je načeloma več) so dražja. DSG in ostali podobni robotizirani dvosklopnični menjalniki nimajo nobenega od teh problemov zato se tudi ponavadi vgrajuje v taka vozila.

Skratka ločit je treba tudi pri klasičnih avtomatih take ki so old school, to so tisti "ameriški" ki so ponavadi neproblematični kar se okvar tiče in pa evropske prilagoditve ki so enako če ne celo bolj komplicirani od DSGjev.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
se pravi nissanov in aisinov izdelek. reno je pri 220 odpovedal, obnovljen, 330k je spet kazal znake crkovanja.
nissan je pri 250 pel kot urca.

hvala.
 

tomazpog

Fizikalc
30. maj 2009
132
40
28
Saj Peugeot ima tudi v vseh svojih novejših modelih Aisinove avtomate: P208,P2008, P308,P3008,P5008,P508...
Torej se da, al kako ?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Če smo ontopic, dvomim da obstaja tako kompakten avtomat s pretvornikom navora ki ima več kot 5 prestav da bi šel v sodobna mestna jajčka. Enostavno je klasičen avtomat narejen za RWD (ali 4WD) za direktno linerano povezavo motor, menjalnik, (diferencial), kardan ... kot ga začneš obračat se njegova zasnova z eno osjo in planetarnimi zobniki ne more več enostavno prilagajat. Seveda obstajajo verzije ki so narejene za take primere, ampak so daleč od DSGja (pretežki, prevelike, večje izgube) ki je namensko narejen da paše na evropski layout (FWD, prečna postavitev motorja).

Tako da en od odgovor zakaj klasični avtomati niso popularni v evropi, so pa v USA je čisto enostavno tehnična razlika v sami zasnovi vozila. Zasnova pa izhaja iz potrebe po velikosti in kompaktnosti. V evropi so tradicionalno potrebna mala vozila z veliko prostora in tu nima vzdolžno postavljen motor in kardan kaj delat (izgubiš plac po sredini vozila). Za USA to ni problem ker odvzet plac kompentziraš tako da avto za pol metra podaljšaš v širino in/ali dolžino.

Motiš se, poglej si 6-stopenjske klasične avtomate v mazdi 2 in suzukiju switfu, ki vsi ponujajo odlično izkušnjo vožnje in zelo ugodno porabo.

Oba sta majhna jajčka z maso okrog 950 kil, japonci so sceno majhnih in lahkih klasičnih avtomatov doterali sto na uro.

Aja, mazdinega se da kupiti celo pri nas, vendar ameriške izkušnje niso kaj preveč pozitivne (beri: videli so že kup napak). Ker pri nas servisev avtomatikov (kaj šele: japonskih avtomatikov) ni, sam nimam jajc iti v nakup...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
A mi lohka en magari strokovnjak RAZLOZI v cem je prednost dsg menjalnika pred klasiko s pretvornikom navora? Kje

Teoretično: hitrejše prestavljanje.

V praksi pa gre za zablodo (da ne rečem: zaroto) Porscheja in VAGja, in če bo bog dal bodo v slabem desetletju izginili... Reč je tehnični polom na nivoju Morandijevega mosta...
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Aja, mazdinega se da kupiti celo pri nas, vendar ameriške izkušnje niso kaj preveč pozitivne (beri: videli so že kup napak). Ker pri nas servisev avtomatikov (kaj šele: japonskih avtomatikov) ni, sam nimam jajc iti v nakup...

Moja Mazda6 avtomatik ima dobrih pet let, 195k km in se nič kaj ne pritožuje nad tehniko. Jaz kot lastnik pa še manj. Če pa pametnjakoviči delajo razne 'full flush' ko to ni predvideno (niti potrebno) in je vse skupaj opravljeno malomarno, je tudi kakšna negativna izkušnja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Treba je pošteno napisati, tale web stran:
https://www.transmissionrepaircostguide.com/mazda-2-transmission-problems/

je verjetno en FUD. Drugih posebej negativnih izkušenj pa ni najti...

S full flushom pa seveda ni nič narobe in ne bo naredil nič škode, le veliko pozitivnega. Tudi, če je v avtomatu full sintetično olje, bi ga priporočal na 5 let, pa mirno spiš.

Mehanikov, ki to znajo in / ali te ne nategnejo in v resnici ne naredijo ničesar, ker ne znajo in se nimajo jajc naučiti je pa komaj za vzorec.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.680
391
83
Kras
www.mtl.si
malo off. ko se začne problematika pri znamki, ko se problemski prostor širi je čas za pamet v roke.
pri vw gre to od erg, dpf, šob do ketn, pa nazaj na dsg.

zame dovolj, da gledam, sanjam passata v eni verziji in mutivana v drugi...a da ne upam in ne upam.

multivana sem probal, 2014, 20 140KM..menjalnik problemi.
tsi 1.4 gledam v 10 let starem in 80kkm golfu..ketna je itak preskočila, na avtu pa še 100 stvari crknilo. nazadnje recimo vklop tempomata..bi al pa ne bi delal.
aja, seveda dizel gate in par njih, ki so nadgrajevali in sedaj pravijo, da je katastrofa.

vem ne, se je pa znamka zasrala.

pa da ne bo panike, tudi pugija nikoli.
reno je tudi naredils voje in bi verjetno odpadel.
opel..haha
Dejstvo je žal le eno: z vsako generacijo so avtomobili z vidika vzdržljivosti bolj ''optimizirani'', ko dodaš v to še downsizing in recimo trenuten push hitre menjave motorjev zaradi WLTPja, se bomo po mojem mnenju lastniki teh vozil še kar lepo za glavo držali, ko bo stvar izven garancije. Še malo, pa bo po poteku garancije avto samo še za v prešo in it po novega. Itak bo pa verjetno kmalu prišla ''naročnina'', pa bo. Pa naj se potem ponudniki jajcajo s problemi.

Tako da, tam eno mečko letnik 1980 si nabavi, pa si zmagal. Če bo dizel boš lahko še olje iz friteze vlival noter, tako da bo še eko zraven in to občutno bolj kot avto na baterije. Jajc je le, da boš moral ''malo'' na udobju in prostornosti kriterije spustit, da varnosti niti ne omenjam.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
mah kolko 1.9 je umrlo.
če si na olju šparal je odmične pojedlo. To pa je to.
na 400k si šobe ven vzel, pobruso sedeže in menjal gumice pa je ropotal še nadalnjih 400k
tisti 0.01 promil kaj jih je pa crknilo je normalno.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.680
391
83
Kras
www.mtl.si
mah kolko 1.9 je umrlo.
če si na olju šparal je odmične pojedlo. To pa je to.
na 400k si šobe ven vzel, pobruso sedeže in menjal gumice pa je ropotal še nadalnjih 400k
tisti 0.01 promil kaj jih je pa crknilo je normalno.
Minimalno jih je pockralo v vseh drugih obdobjih, razen med letniki 2007-2009, kjer se je procent kar lepo povečal ;)...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.863
113
pri taščici
Ravno gledal posnetek veriznega sleparjev. Ce je tam kdo prezivel, potem imas tudi v tvojem mercedesu sanse.
Ze pri desetletju starem je pleh problem, kaj sele pri 40.
Kako se obnese alu na dolgi rok?
V osmico vtaknes preverjen PD 1.9 motor pa gremo.