Citat:
Poškodovana Tesla lahko lastnika sleče do golega
Matej Kačič
Hrvaška revija Auto klub je pod drobnogled vzela stroške kleparskih in ličarskih popravil električne Tesle. Nad visokimi zneski popravil so bili nemalo presenečeni
"Kdor razbije Teslo, lahko ostane brez hlač" so ugotovili v Auto klubu ob podrobnejšem pregledu stroškov kleparskih in ličarskih popravil v primeru še tako majhnih trkov. Stroški popravil tudi najmanjših poškodb aluminijaste karoserije so ekstremno visoki, večja popravila razbite Tesle pa neredko presežejo vrednost vozila, piše Marin Tomaš.
Ameriška Tesla pod vodstvom vizionarja Elona Muska je vodilni proizvajalec luksuznih električnih vozil. Priljubljenost jim raste iz dneva v dan, napovedujejo nove modele, cena delnice na borzi se znova krepi, tudi naše izkušnje pa kažejo, da se s Teslo po dosegu za zdaj ne more primerjati nobeno drugo vozilo. Ker jih po svetu vozi že več kot 50 tisoč (približno 20 po Sloveniji) je jasno, da se zapletajo tudi v prometne nesreče.
Pri Auto klubu so tako ugotovili, da ima Tesla s ceno od 70 tisoč evrov tudi temnejšo plat medalje. Stroški popravil v primeru nesreč so namreč visoki, tudi če gre za najbolj banalne poškodbe, ki jih avto mimogrede pridela na parkirišču ali ob rahlem trčenju. Lastnike Tesle ob izstavljenem računu tako mimogrede zaboli glava.
Citat:
Koliko stane popravilo poškodb pri Tesli?
Vdrta vrata: 11.200 evrov
Praska na boku (denimo od ključa): 9.400 evrov
Zadnji odbijač in luč: 7.500 evrov
Poškodovano platišče: 2.820 evrov
Prednji odbijač in pokrov motorja: 9.500 evrov
Prednja vezna stena: 2.200 evrov
Plastični del odbijača: 2.500 evrov
Vrata in del boka: 10.500 evrov
Vir: Auto klub
Tomaš je osvetlil zgodbo nekega lastnika Tesle, ki se je zaletel v vozilo pred seboj. Po trku je vožnjo lahko nadaljeval, kot da se ni nič zgodilo, lažje poškodovan je namreč imel prednji odbijač, luč in pokrov motorja. Za popravilo je na koncu odštel 18 tisoč evrov, na uradnem servisu so mu zaračunali 7.500 evrov za rezervne dele - kar vključuje tudi zakovice po ceni 33 evrov za kos - ter 92 delovnih ur.
Ko popravilo nosa stane 42.300 evrov
Ob debati v klubu ljubiteljev Tesle so se oglasili tudi drugi lastniki s podobnimi zgodbami. Tako je popravilo manjše vdrtine in praske (brez rezervnih delov) lastnika stalo 6.500 evrov, tretji je 9.400 evrov odštel za popravilo tanke, vendar dolge praske, 10.300 evrov je veljalo popravilo poškodbe na zadnjem boku, kar 42.300 evrov pa je znašal račun za popravilo razbitega prednjega dela.
Nekaj preglavic povzroča aluminijasta karoserija
Težava je, ker je karoserija pri Tesli izdelana pretežno iz aluminija, kar onemogoča poceni popravila kot pri pločevini. Aluminijasta zgradba ob tem zahteva spajanje z zakovicami in dragim lepilom, kar podaljša in podraži popravilo. Draga pa je tudi oprema za popravilo, potrebna oprema tako stane 100.000 evrov, popravila pa se lahko lotijo le usposobljeni mojstri. Musk morda misli, da kdor za avto odšteje med 70-100 tisoč evrov, bo plačal tudi visoke zneske popravila poškodb.
Na servis h konkurenci
Ker imajo karoserijo iz aluminija tudi nekateri drugi premijski proizvajalci (Audi, BMW, Jaguar, Mercedes), je visoka cena ure dela in dolgo č akanje na popravilo (tudi po več mesecev) lastniki Tesel kleparske in ličarske storitve iščejo drugje. Tam jih popravilo manjših poškodb stane pol manj, za večje pa jim ostane zgolj uradni servis ter astronomske cene - tudi zato je kasko zavarovanje za Teslina vozila v ZDA prvo leto po začetku prodaje poskočilo za 30 odstotkov, še piše Auto klub.