Tesla MODEL S

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.120
4.090
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Dejansko vsi večji igralci že imajo vozila ki vozijo sama. Še več statistika že sedaj kaže da so taka vozil v prometu bolj varna kot pa človek.

In ni problem dat taka vozilo na cesto danes, mehanika povprečnega vozila danes omogoča povsem samodejno upravljanje. Senzorika za avtonomno vožnjo je prisotna tudi že v večini vozil srednjega razreda. Algoritmi vožnje (SW) so pa tudi že razviti kot sem omenil v prvem odstavku do nivoja da so bolj zanesljivi kot človek.

Glavni problem je trenutno da trg na to še ni pripravljen, vzporedno s tem pa tudi zakonodaja. Avtonomne vožnje ne dovoli nobena zakonodaja na svetu, vsi prototipi ki danes vozijo v prometu so s posebnimi dovoljenji ki prinašajo tudi določene zahteve.

Musk s Teslo trenutno ne dohaja v smislu avtonomne vožnje niti povprečnih vozil nižjega srednje razreda kaj šele če gremo v višje razrede kamor model S cenovno spada. Tako da dvomim da je sposoben preskoka na nivo nad konkurenco.

Pozabljaš da ima povprečno vozilo danes še vedno ročni menjalnik, koliko % novih vozil v Slo se proda avtomatikov? Mogoče 5%?

V kontekstu te teme je za avtonomno vožnjo pravo vprašanje "koliko vozil ne more imeti avtomatskega menjalnika" ... v bistvu se sedaj ne spomnem nobenega, torej očitno je da je takih vozil zelo malo!
grin1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Daj ne se zajebavat. Tesla je preprogramirala inverter oziroma je odstranila varovalko, ki so jo imeli prej...
Podobno, kot recimo AMG gre "le" 250 km/h. Do obiska prve specializirane delavnice...

Ali sluičajno res mislite, da so v to vložili neko hudo znanje ? Upam, da ne...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ni res. Pogoj za to hitrost je Dual Motor, ki je bil uveden prejšno jesen. Res, da je bil feature enable-an šele zdajle, ampak stari, Single Motor modeli, še zdaj ne gredo 250km/h in dvomim, da bodo šli, ker so omejeni s hitrostjo vrtenja elektro motorja in prestavnim razmerjem reduktorja.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Kako ni res? Gre se za preprogramiranje inverterja... Nobene revolucije, le par parametrov. Saj CL320 CDI tud ne gre 300 km/h, pa mu lahko daš SW od CL 63AMG. Tesla je tukaj na suho nategnila kupce, zraven pa po Applovo naredila reklamo, kot da gre za revolucijo.

In sem skoraj 100%, da bo tako tudi s to objavo... Samo da delnice na padejo. Beeeeeeee
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne govorim o tem, za kateri avto je bil update. Jasno, da "navadna" Tesla ne zmore toliko, kot (P)85D.

Govorim o tem, da so spremenili nekaj, kar so že v štartu zajebali, oglaševali pa kot suho zlato. Tesla lastniki pa objavljali posnetke svojih 0.1sec pospeševanj, ob tem pa masturbirali...

Tesal vedno bolj spominja na Apple sindrom - s to razliko, da je Apple bil vsaj kvaliteten, Tesla pa je daleč od tega...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nič niso zajebali. Jasno je bilo povedano, da je to feature, ki še ni aktiviran, ker še ni bil do konca stestiran - to velja tudi za pospeške. Poleg tega je imel ob štartu prodaje P85D večjo porabo od načrtovane in so morali delovanje še fine-tune-ati, med drugim tudi, da gre sprednji pogon v idle mode (sleep).

Boš rekel, da so jih tudi zajebali, ko so jasno povedali, da bodo vsi Modeli S, od novembra naprej, že opremljeni s hardware-om za autopilota, vendar da vsi feature-ji še niso aktivirani, ker niso dovolj potestirani ali razviti?
Zadeva je enaka.

Za oboje (250km/h, autopilot) je bil potreben nov hardware in ne le aktivacija v software-u.

 
Nazadnje urejeno:

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.050
3.564
113
41
Lj
Še dobro da imamo toliko ostalih proizvajalcev, ki dela boljše električne avte. Oh wait, nimamo jih.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pa to ti cel čas govorim - gre za sprostitev varovalke, ne neki brektrough pri programiranju ali iznajdbam..
Da so vozniki Tesel poskusni zajčki, je že vsem jasno. Musk pa daje na tržišče nestestirane stvari, ker se boji padca delnic.

Kaj se (bo) bi zgodilo, ko bodo ugotovili, da njihov avtopilot ne dela tako dobro, kot so si zamislili, z opremo, ki je nameščena v avtu? Da je treba morda še kakšen LIDAR, še kakšen senzor ali dva? To bo šele komedija...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Tesla je Frankestein avto. Če bi se peljal kdaj v njem, bi vedel o čem govorim. Po eni strani so vložili precej truda v določene stvari, po drugi strani pa Teslo pestijo tako banalne napake, da je groza.

Ni fora v tem, da ostali player-ji nebi znali naredit avta, podobnega Tesli. Ampak ne za takšno garažno ceno in ne za tako šrot kvaliteto. Drivetrain okvare, DC/DC preklopniki brez povratne informacije, beta programi v kao ne-beta vozilih, popravilo le pri pooblaščencih, kjer ti za manjšo odrgnino naračunajo en mali avto... Čaka se še začetek odpovedi battery-packov, saj so vgrajene celice bolj "poceni" varianta (v nasprotju z recimo i8)...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.200
1.204
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Nič niso zajebali. Jasno je bilo povedano, da je to feature, ki še ni aktiviran, ker še ni bil do konca stestiran - to velja tudi za pospeške. Poleg tega je imel ob štartu prodaje P85D večjo porabo od načrtovane in so morali delovanje še fine-tune-ati, med drugim tudi, da gre sprednji pogon v idle mode (sleep).

Boš rekel, da so jih tudi zajebali, ko so jasno povedali, da bodo vsi Modeli S, od novembra naprej, že opremljeni s hardware-om za autopilota, vendar da vsi feature-ji še niso aktivirani, ker niso dovolj potestirani ali razviti?
Zadeva je enaka.

Za oboje (250km/h, autopilot) je bil potreben nov hardware in ne le aktivacija v software-u.

Ja, točno to je njihov zajeb. S tem dajo vedet, da sami sebi ne sledijo. Zame osebno je to signal, da je treba prste stran držat.
Mimgrede: HW za avtopilota (na tej stopnji, kot ga imajo avto sedaj) ima praktično vsak avto, ki ima aktivni tempomat in senzor mrtvih kotov.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Čaka se še začetek odpovedi battery-packov, saj so vgrajene celice bolj "poceni" varianta (v nasprotju z recimo i8)...

To je pa zanimiva trditev, še posebej, ker je nepodprta s kakšnim linkom. Prosim, podpri tvojo trditev.. To je nekako tako, kot da bi rekel, nekoč boš povzročil prometno nesrečo in si s tem obsojen že vnaprej, ker ne moreš podati nobene obrambe, da se kaj takega ne bo zgodilo.

Ni na meni, da ti dokazujem, da se to ne bo zgodilo. Na tebi je, da dokažeš, da se to bo zgodilo. Dokaži.

Mimogrede, jaz lahko trdim, da se samo še čaka začetek odpovedi battery packov baterij i8, saj je to samo še vprašanje časa. Dokaži mi nasprotno.

Ko se bo to zgodilo, se javi. Med tem pa stručkoti razstavljajo battery pack-e Modelov S in ugotavljajo, da temu ni tako.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/45063-Tesla-Model-S-18650-Cell-Test-Data
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=67661

Poleg tega so Modeli S že tri leta na cesti, i8 pa šele mesece in za enkrat celice Modelov S niso problem. Lahko trdiš isto na osnovi i8, ki je zunaj šele par mesecev in nima za seboj kilometrine?

Spomnim se dve leti nazaj, ko mi je nek uporabnik iz Kopra trdil, kakšen šrot so baterije v Amperi in da jim vodno hlajenje ne bo pomagalo. No, kako se kaj danes drži baterija v moji Amperi? Zelo dobro.

Ne moreš kar tako pavšalno, brez kakršnih koli dokazov ustreliti tako trditev. Na tebi je, da dokažeš, da se bo to zgodilo, ne na meni, da se to ne bo zgodilo. Ti si postavil trditev, zdaj jo še dokaži.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Nič niso zajebali. Jasno je bilo povedano, da je to feature, ki še ni aktiviran, ker še ni bil do konca stestiran - to velja tudi za pospeške. Poleg tega je imel ob štartu prodaje P85D večjo porabo od načrtovane in so morali delovanje še fine-tune-ati, med drugim tudi, da gre sprednji pogon v idle mode (sleep).

Boš rekel, da so jih tudi zajebali, ko so jasno povedali, da bodo vsi Modeli S, od novembra naprej, že opremljeni s hardware-om za autopilota, vendar da vsi feature-ji še niso aktivirani, ker niso dovolj potestirani ali razviti?
Zadeva je enaka.

Za oboje (250km/h, autopilot) je bil potreben nov hardware in ne le aktivacija v software-u.

Ja, točno to je njihov zajeb. S tem dajo vedet, da sami sebi ne sledijo. Zame osebno je to signal, da je treba prste stran držat.
Mimgrede: HW za avtopilota (na tej stopnji, kot ga imajo avto sedaj) ima praktično vsak avto, ki ima aktivni tempomat in senzor mrtvih kotov.

Ampak za razliko od standardnih proizvajalcev avtomobilov, kjer avto ostane fiksen do konca njegovega življenja, Model S, skozi nadgradljiv software, raste.

Za koliko proizvajalcev avtomobilov lahko rečeš, da te bo avto, ki si ga kupil danes, lahko čez eno leto, z uporabo avtopilota, pripeljal sam od točke A do točke B. Dvomim, da bodo konvencionalni proizvajalci nadgrajevali software obstoječih avtov, ki so na cesti, z novimi feature-ji, ki bi ti kaj takega omogočali.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Nekje v eni izmed tem je bil objavljen intervju z direktorjem največje tovorne baterij v Evropi (na svetu) in kjer zelo dobro razloži, kakšne celice so v Priusu, kakšne v Tesli in kakšne v i(. Od kemije, izdelave do precej natančne analize življenske dobe (ki se pri celicah da zelo dobro izračunat). Kot glavni probelm je izpostavil, da celice v Tesli niso namensko narejene za avtomobilsko industrijo, medtem ko celice za i8 so.
Mislim, da je bilo omenjeno, da se prve težave z celicami v Tesli že pojavljajo in sicer v zelo vročih in vlažnih podnebjih, za "normalne" razmere pa da so po treh letih že čez polovico življenske dobe.

Torej, po njegovih besedah, se da glede na kemijo in uporabo zelo dobro in natančno izračunat, koliko bo posamezna kemija celic vzdržala in so prve Tesline celice že preko polovice svoje življenske dobe...
Morda kje izbrskam intervju...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pa menda nisi tako naiven, da verjameš, da ob vgrajeni tehnologiji v Tesli lahko avto vozi samodejno od točke A do B? Na DARPA tekmovanjih je med vsemi takimi uspelo dvema, da sta prevozila puščavo (kjer ni prometa) in mislim, da samo enemu v nadzorovanem urbanem okolju. Pa je cena njihovih avtomobilov blizu 1 mio$ in več. Samo LIDAR, ki je absolutno nujen za avtonomno vožnjo, stane skoraj polovico Tesle, poleg tega močno dvomim, da ima Tesla vgrajeno tolikšno računsko moč, da bi sploh sprocesirala LIDAR, kaj šele izvajala kompleksne preračune...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ja in tisti direktor je bil ravno po naključju direktor tovarne baterij, ki jih dobavljajo BMW-ju. Sem si pogledal ta interview. Poleg tega, če si pogledaš moja linka, ki sem ju zgoraj dal, boš videl, da v Modelu S niso uporabljene laptop baterije (le format je še ostal enak), ampak posebne, custom made prilagojene automotive.

Citat:
Quote from Tesla CIO:
We use a nickel-cobalt-aluminum (LiNiCoAlO2) lithium-ion chemistry for our battery cathode material. We don’t use a titanate, which has about half the energy density but is generally good at high charge rates. Some start-ups are using metal oxides; we fall broadly in that category. At this point we really have heavily customized that cell. We’ve totally custom-engineered that cell working jointly with Panasonic to create. It’s an automotive cell, tested to automotive standards. It doesn't go into laptops anywhere.

Izbrskaj interview in dokaz za prve težave celic, jaz pa ti bom med tem poiskal predstavitev, kjer govori ravno nasprotno, zakaj so Tesline baterije dobre in Leaf baterije niso.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne, tista tovarna ne dela celic za avto industrijo niti jih ne namerava, ker je premali trg. Ni bil video, je bil tekst.

Skušam poiskat, upam, da najdem...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ni potrebno, ti verjamem, ker se tudi jaz tega spomnim.
Ampak, sej tako je itak za vsako stvar. Vedno boš našel raziskave, ki bodo nekomu v prid, drugemu pa ne, potem pa najdeš protiraziskavo, ki pove obratno.
Jaz pa pravim, pustimo času čas. Čas bo pokazal, kako bodo baterije zdržale. Za enkrat, kolikor spremljam Tesla Forume, problem ni v baterijah samih, kot v inženirskih napakah, kot je npr. odpovedi 12V baterij, ali DC-DC kontaktorjev.

Avto je še v razvoju in, kot je napisal SJTV1, še ni dozorel. Ampak, na tem mestu je potrebno ločiti designerske napake, ki mu uničuje ugled in nadgradljivost avtomobila, ki mu je lahko samo v plus.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Moraš vedet, da je avto iz inžinerskega sklopa (pogona) bistveno bolj enostaven, od recimo ICE. IN Tesla nima (več) veliko maneverskega prostora za izboljšanje. Lahko dobiš nadgradnjo za centralno konzolo, da ti namesto zelenega listeka nariše modrega, malo izboljša 3G, da se smerokaz 3x vklopi in podobne štorije. Medtem kot neke revolucije v smislu zmogljivosti/dosega ni za pričakovati. Motor na P85D je bil zadušen zaradi že omenjenih težav oziroma zaradi pomanjkanja testiranja, ampak zdaj deluje že na zgornji meji. Maneverskega prostora je tako zelo malo...
Z algoritmi se da veliko narediti in ne dvomim, da bo Tesla z obstoječimi senzorji naredila kar največ. Vseeno se mi zdi avtonomna vožnja z trenutnimi senzorji utopija.

Lahko pa da gre medisjki stunt - recimo novi Mercedes S je zmožen samodejno pripeljati iz Ljubljane do Postojne po AC. Je bil celo video na SiOLu se mi zdi. In tako bo Tesla lahko po highway vozila avtonomno (kot že sedaj zna kar nekaj avtomobilov, opremljenimi z radarskim tempomatom, senzorjem mrtvega kota ter sistemom za preprečevanje neželjene menjave pasu), medtem ko bo za urbana okolja rekel "saj nismo nikoli rekli, da bo sama vozila tudi po mestu"