Tesla MODEL S

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Kle na polnilni postaji na Miklošičevi ni tok ljudi in se full počasnej fila. Prid kdaj pogledat.

Drgač če bi hotl tekmovat, bi pa tud v bencinca lahko kr 50 litrski sod prevrnl pa bi blo v parih sekundah rešen, sam nekak ne rabmo tekmovat, tko kt vi, mi vas sam mal dražmo.
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Kle na polnilni postaji na Miklošičevi ni tok ljudi in se full počasnej fila. Prid kdaj pogledat.

Drgač če bi hotl tekmovat, bi pa tud v bencinca lahko kr 50 litrski sod prevrnl pa bi blo v parih sekundah rešen, sam nekak ne rabmo tekmovat, tko kt vi, mi vas sam mal dražmo.
smile-1.gif

Sej se ne gre za tekmo, vsaj nekdo ki ima zrno neodvisnosti in zdrave pameti v sebi ve, da so take "tekme" brezpredmetne (s katerekoli strani).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Kle na polnilni postaji na Miklošičevi ni tok ljudi in se full počasnej fila. Prid kdaj pogledat.

Drgač če bi hotl tekmovat, bi pa tud v bencinca lahko kr 50 litrski sod prevrnl pa bi blo v parih sekundah rešen, sam nekak ne rabmo tekmovat, tko kt vi, mi vas sam mal dražmo.
smile-1.gif

Na Miklošičevi se fila z max. 22kW, to je cca. 120km/h.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
V Evropi je že 14 lokacij supercharger-jev, na nekaterih lokacijah 8 polnilnih mest po 135kW,
to je približni 1MW priključne moči .

http://www.teslamotors.com/supercharger

V Sloveniji se 1MW priklop elektrike naredi takole da se pripelje po kablu 20kV
in potem na lokaciji polnilnice trafo 20kV na 400/230V
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
@ N75 to niso majhni tokovi, tako da bi stvari lahko tako posploševal, da z malo večjim presekom in konektorjem rešiš vse. Kaj če pride do napake in bo nekoga "pošprical obločni plamen"? Pa še to, govorimo samo o ponlnjenju enega avta, na filmu pa je 6 polnilnh mest. Kaj pa v primeru, da je 6 avtov naenkrat? 1,2 MW na nizki napetosti! Zelo močan TP/20/0,4 kV bo bolj ustrezna definicija. Še tabela vodnikov za kratko razdaljo, če pa bi to bilo na nekem parkirišču z oddaljenostjo nad 100 m, pa o presekih raje ne bi govoril.

tok, dolžina kabla do 1,5 m, dolžina kabla od 1,5 m do 4 m

0 - 25 A 6 mm2 10 mm2
25 - 45 A 16 mm2 25 mm2
45 - 85 A 25 mm2 35 mm2
85 - 125 A 35 mm2 50 mm2
125 - 180 A 50 mm2 70 mm2
180 - 330 A 70 mm2 90 mm2
(to so informativni podatki in za CU vodnike)

Pri hišnem priključku pa ne boš dobil 3x50 A, če nisi zraven TP in nimaš saj 70 mm2. Plačeval boš dražjo elektriko in priključnino. Da o drugih pogojih distributerja ne bi govoril. A bo še vedno 5x6 mm2?
Še nekaj o priključnini enega distributerja in cenik glavnih varovalk glede na priključno moč.

http://www.elektro-celje.si/images/files/OMRENINA_ZA_PRIKLJUNO_MO_2013_ob.pdf
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Za doma polnit rabiš največ 3x3 kW in dovolj veliko kapaciteto baterije, da je v enem dnevu normalne vožnje ne sprazniš PIKA.

Z bencinem pa ni primerjave. Kot če bi se danes nekdo hvalil, kako je fino ker lahko kar doma kurilca tanka v avto in se mu ni treba ustavljai na črpalki. Edina prispodobna omejitev bi bila, da bi imel res tanko cev in bi moral pustiti čez noč, da se nakapa kurilec v rezervoar
smile-1.gif
In to pravite nekateri, da je deal braker, sami troli.

Danes pri EV zvisijo edino tisti ki nimajo za svoje parkirišče z el. priključkom, vsi ostali smo EV ready.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik edup pravi:
@ N75 to niso majhni tokovi, tako da bi stvari lahko tako posploševal, da z malo večjim presekom in konektorjem rešiš vse. Kaj če pride do napake in bo nekoga "pošprical obločni plamen"? Pa še to, govorimo samo o ponlnjenju enega avta, na filmu pa je 6 polnilnh mest. Kaj pa v primeru, da je 6 avtov naenkrat? 1,2 MW na nizki napetosti! Zelo močan TP/20/0,4 kV bo bolj ustrezna definicija. Še tabela vodnikov za kratko razdaljo, če pa bi to bilo na nekem parkirišču z oddaljenostjo nad 100 m, pa o presekih raje ne bi govoril.

tok, dolžina kabla do 1,5 m, dolžina kabla od 1,5 m do 4 m

0 - 25 A 6 mm2 10 mm2
25 - 45 A 16 mm2 25 mm2
45 - 85 A 25 mm2 35 mm2
85 - 125 A 35 mm2 50 mm2
125 - 180 A 50 mm2 70 mm2
180 - 330 A 70 mm2 90 mm2
(to so informativni podatki in za CU vodnike)

Pri hišnem priključku pa ne boš dobil 3x50 A, če nisi zraven TP in nimaš saj 70 mm2. Plačeval boš dražjo elektriko in priključnino. Da o drugih pogojih distributerja ne bi govoril. A bo še vedno 5x6 mm2?
Še nekaj o priključnini enega distributerja in cenik glavnih varovalk glede na priključno moč.

http://www.elektro-celje.si/images/files/OMRENINA_ZA_PRIKLJUNO_MO_2013_ob.pdf

467716-post_slo.gif


Vidim, da je še kdo na tem podforumu, ki trezno razmišlja. Tudi če odmislimo, da bi do doma imeli potegnjenih 3x50A - mislim, da se malo ljudi zaveda, da je to distribucijski problem pripeljati praktično kamorkoli (in tam masovno polniti več avtomobilov, ne le enega). Da o tem, kako nekateri pričakujejo, da bo superchargerje napajala fotovoltaika, niti ne govorimo.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
@edup
Ja za tako moč 1MW ali več rabiš TP 20/0,4 v bližini polnilnice.

Kar se tiče električnih problemov ni ovir za 3x50 za hišo,
NV ločilnik je isti 160A, števec elektronski Landis je do 85 A
problem je kje je slabo električno omrežje in elektro premalo vlaga v omrežje premalo
to je moč za dve običajni hiši in nič več

Kabel 5x6mm2 je mišljen za priklop polnilne postaje , misilm da je dovolj za 3x32A

tako da ni ovir za domače polnjenje 3x32A (22kW), seveda če to potrebuješ.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Kabel 5x6mm2 je mišljen za priklop polnilne postaje , misilm da je dovolj za 3x32A

tako da ni ovir za domače polnjenje 3x32A (22kW), seveda če to potrebuješ.

Jp. 32A Mennekes (-> J1772) polnilni kabel ima kable s presekom 6mm2.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Še tole napišem potem pa se ne bom več oglašal v tej temi. Že zgoraj sem vam napisal preseke za kratke dolžine kablov, in za polnjenje s 130 kW bi jaz (že zaradi sebe) uporabljal vsaj 5x70 mm2 Cu (baker) in dolžine minimalno 5 m, kar znese približno od 20-25 kg. To je zelo robusno in ne prestavljam si, da bi z tem polnila neka dama v visokih petkah ali pa en "kravatarj, ki mu je že preveč če mora iztopiti iz avta. Teslina polnilnica ima to prednost, da je kabel že poleg polnilne postaje in da ga ni potrebno voziti s sabo, ker ne vem kako bi ga drugače zvil v majhen radij in ga spravil v prtljažnik?
Kar se tiče pa hišnih priključkov za 3x50 A pa vse drži kar si napisal, ampak te elemente imajo vgrajene samo novogradnje in hiše z zemeljskim priključkom. Kaj pa če imaš nadzemno omrežje 4x16, 3x35+71,5 mm2, si oddaljen od TP več kot 700 m ali pa si zadnji uporabnik? Poznam sistem delovanja distribucije, zato ne jemljem teh stvari tako enostavno, kot jih ti opisuješ. Pojdi samo po Soglasje za priključitev za to moč in boš videl, pod kakšnimi pogoji boš lahko priključil.
Mogoče izgleda, kot da nasprotujem, vendar to ne drži. Hočem vam samo predstaviti drugo plat za varno uporabo in reči da EV ni za vsakogar in vsepovsod. Polnilni kabli so sedaj še novi, vendar se neprestano prelagajo, poleti so na vročini in soncu, konektrorji se bodo počasi izrabili in bo lahko prišlo do slabih spojev. Kdo bo to pregledoval? Uporabnik sam? Dvomim.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Teslina polnilnica ima to prednost, da je kabel že poleg polnilne postaje in da ga ni potrebno voziti s sabo, ker ne vem kako bi ga drugače zvil v majhen radij in ga spravil v prtljažnik?
Tudi druge polnilnice bodo imele kabel poleg polnilne postaje:

http://www.abb.com/product/seitp332/93d1501f3933a723c1257b0f003a20d1.aspx

Kar se pa polnenja doma tiče. Imam priključek 3x25A, to je 17kW, in ne vidim nobene potrebe po večji priključni moči, tudi če bi bila
pri hiši 2 EV.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Upoštevati moraš 2 dejstvi:

a) Na razpolago imaš 17 kW za polnjenje samo v primeru, ko je v hiši totalen black-out (torej noben porabnik, razen avtomobila, ni priključen). To se ne zgodi praktično nikoli, zato je moč ustrezno manjša.

b) 3 x 25A je že kar nadstandard.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik edup pravi:
@ N75 to niso majhni tokovi, tako da bi stvari lahko tako posploševal, da z malo večjim presekom in konektorjem rešiš vse. Kaj če pride do napake in bo nekoga "pošprical obločni plamen"? Pa še to, govorimo samo o ponlnjenju enega avta, na filmu pa je 6 polnilnh mest. Kaj pa v primeru, da je 6 avtov naenkrat? 1,2 MW na nizki napetosti! Zelo močan TP/20/0,4 kV bo bolj ustrezna definicija. Še tabela vodnikov za kratko razdaljo, če pa bi to bilo na nekem parkirišču z oddaljenostjo nad 100 m, pa o presekih raje ne bi govoril.

tok, dolžina kabla do 1,5 m, dolžina kabla od 1,5 m do 4 m

0 - 25 A 6 mm2 10 mm2
25 - 45 A 16 mm2 25 mm2
45 - 85 A 25 mm2 35 mm2
85 - 125 A 35 mm2 50 mm2
125 - 180 A 50 mm2 70 mm2
180 - 330 A 70 mm2 90 mm2
(to so informativni podatki in za CU vodnike)

Pri hišnem priključku pa ne boš dobil 3x50 A, če nisi zraven TP in nimaš saj 70 mm2. Plačeval boš dražjo elektriko in priključnino. Da o drugih pogojih distributerja ne bi govoril. A bo še vedno 5x6 mm2?
Še nekaj o priključnini enega distributerja in cenik glavnih varovalk glede na priključno moč.

http://www.elektro-celje.si/images/files/OMRENINA_ZA_PRIKLJUNO_MO_2013_ob.pdf

467716-post_slo.gif


Vidim, da je še kdo na tem podforumu, ki trezno razmišlja. Tudi če odmislimo, da bi do doma imeli potegnjenih 3x50A - mislim, da se malo ljudi zaveda, da je to distribucijski problem pripeljati praktično kamorkoli (in tam masovno polniti več avtomobilov, ne le enega). Da o tem, kako nekateri pričakujejo, da bo superchargerje napajala fotovoltaika, niti ne govorimo.

Tu je predvsem potrebno gledat "out of the box" ker osebno dvomim da so polnilnice večjih moči priključene na klasično omrežje. Električna distribucija se še nikoli ni delala na 230V ali pa 120V v ameriki (hint: tokovi pri pol nižji napetosti so še 1x višji) ampak se dela pri ustrezno višji napetosti.

Torej neko klasično mestno daljnovnodno napetost ki ima par kV pripelješ do polnilnice in tokovi po dratih so relativno majhni. Polnilnica je pa lasten trafo.

Tudi polnjenje na 3fazah se verjetno manifestira v DC na max. fazni razliki oz. efektivni sinusni razliki (380V) kar relativno zmanšuje tokove. In pa ja, ne vidim problema da se polni tja do 1000V s čimer se tok in presek žice zmanjša za 5x.

Omemba "obločnega plamena" je pri 230V napetosti (na katero racunate tokove in preseke žic) malce fail. Za preboj zraka tok nima veze!
grims-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Očitno nisem razumel tvojega posta!
grin1.gif


V glavnem, visoki tokovi ki se potrebni za filanje vozila se BP omejijo če se dvigne napetost. Kar se bo v prihodnosti prej ali slej zgodilo, če ne drugega se pri visoki napetost tudi izgube preko omrežja zmanšajo. Torej poanta je, da se elektrike ne sme gledat skozi oči omrežne gospodinjske napetostim ker sistem kot tak ne bo zdržal niti 20% EV voznega parka, kaj šele 100%. 230V ni namenjena velikim močem.

Doma na polnilcu boš lepo filal z tistimi 16A čez noč, kdo rabi več bo pač imel 3x16A. Zunanje polnilnice, torej nekakšne benz pumpe prihodnosti bodo pa filale vozila s recimo 50A pri 1000+V direktno iz visokonapetostnega omrežja.

Seveda pa hrbtenična omrežja tudi tega ne bodo zdržala, to je drug problem. V sloveniji stojijo v "pendingu" 3je daljnovodi ker so ekoteroristi in pa domačini proti da bi šli tele daljnovodi preko. TEŠ 6 ne bo dokončan nikoli, NEK 2 bo dokončana ko bo NEK 1 šel iz uporabe. S stališča slovenije je torej trenutno možno furat samozadostno tja do 10% EVja, kar je več bo usulo sistem. Če bo (in verjamem da bo) delež EV vozil v 20 letih dosegel večji delež od 10% bomo priča dnevnim elekričnim mrkom, redukcije, par-nepar. in nekateri lastniki EVjev se bodo prisljeni voziti naokoli z mopedi! Žal je to realnost in tudi če se lotimo danes delat kaj na temu so to projekti takih razsežnosti da v 20 letih ne bodo dokončani.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Lako tudi tako, tehničnih rešitev je veliko. V lj mesto ima 10 in naj bi šli na 20 kV napetost, okolica pa obratuje na 20 kV na SN. Lahko je polnilnica z lastnim TR, zanima pa me samo, kdo bo to financiral? Tehnična rešitev se najde hitreje kot finance za izvedbo.
Distribucija je širok pojem, ker so različni napetostni nivoji, VN, SN, NN. Govorim o trenutnem stanju pri nas, ko so polnilne postaje priklopljene preko NN razvoda.
130 kW je 130 kW pa jih obrni kakor hočeš, drži pa da so preseki manjši v odvisnosti od napetosti. Večja kot je napetost manjšije tok in obratno in če so govorili, da bo polnjenje z 130 kW, potem so verjetno že vedeli na katero napetost so to dimenzionirali P/1,73*(20000, 400, 230-napetost)*cos fi (3 faz. sistem)
Obločni plamen pri 230 V? Kdo je to napisal? Pisal sem o 20/0,4, kar pomeni TP 20kV na 400V, povedati sem pa hotel o medfaznem preboju in kot posledica obločni plamen, ki ponavadi pride na slabih spojih. Tudi izvlek konektorja, pri polnjenju z 130 kW ne bi rad doživel. DC pa tudi lepo "švasa"
Čeprav se nisem hotel oglasitil, ampak moram nekaj napisati kako smešno pišete nekateri. Najprej govorite o 130 kW na koncu pa vam že 16 kW zadošča za 2 EV ja.
Lepe praznike vsem
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
S stališča slovenije je torej trenutno možno furat samozadostno tja do 10% EVja, kar je več bo usulo sistem. Če bo (in verjamem da bo) delež EV vozil v 20 letih dosegel večji delež od 10% bomo priča dnevnim elekričnim mrkom, redukcije, par-nepar. in nekateri lastniki EVjev se bodo prisljeni voziti naokoli z mopedi! Žal je to realnost in tudi če se lotimo danes delat kaj na temu so to projekti takih razsežnosti da v 20 letih ne bodo dokončani.
Nisi upošteval, da se višek nočne energije sedaj v mnogo preteranem obsegu kuri za nočno razsvetljavo, ki bi jo za polnenje baterij EV
veliko bolj koristno porabili.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Doma na polnilcu boš lepo filal z tistimi 16A čez noč, kdo rabi več bo pač imel 3x16A. Zunanje polnilnice, torej nekakšne benz pumpe prihodnosti bodo pa filale vozila s recimo 50A pri 1000+V direktno iz visokonapetostnega omrežja.

Sej to je moj point. Ni problem pripeljati 3x16A, tudi 3x25A ... to lahko potegneš praktično do vsake barake. Če želiš moč 130 kW pa je stvar precej drugačna in je veliko manj svobode, kje (geografsko!) lahko to sploh imaš. Obenem se je treba zavedati, da je recimo gradnja ene polnilnice (z enim priključnim mestom) z močjo 130 kW čisti nesmisel, tako s finančnega, kot tudi s praktičnega stališča. "Benz pumpa prihodnosti" mora, tako kot tista danes, nuditi več polnilnih mest na eni točki. Če recimo vzamemo že samo 5 polnilnih mest s po 130 kW moči, je to skupno 650 kW, kar je že kar strašljiva zadeva. Ljudje se ne zavedajo, da je potrebno polnilnico/omrežje dimenzionirati za polno obremenitev, torej za primer polnjenja 5 vozil paralelno, ne pa vzeti nekega povprečja.