Tesla MODEL S

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kakšne baterije druge generacije? Te bom vprašal čez 10 let kdaj je bila ta druga generacija
wink-1.gif


Baterije, ki so sposobne sprejeti tako moč seveda obstajajo že danes, ampak zakoni fizike veljajo in ne moreš imeti visoke gostote energije in velike specifične moči v enem normalno majhnem paketu.

Tesla Model S ima trenutno najboljšo zmogljivost hitrega polnjenja, pa niti ne zaradi ne vem kake hude tehnologije baterij, temveč zaradi visoke kapacitete baterij (85 kWh), kjer tako polnjenje predstavlja 1C. Ponavadi ima pa baterija dokaj simetričen rating praznjenja in polnjenja, tako da če baterija premore 310 kW za pogon, potem bi to za kratek čas zmogla tudi sprejeti. Ampak tako kratek čas pa spet nikoli ne polnimo, da bi to izvajali v praksi.

Si ti tudi razočaran če kupiš 100 kW bencinarja in potem ugotoviš da teh 100 kW proizvaja samo pri 6.000 obratih in da baje ni dobro za motor ga držati stalno na 6.000 obratih. Prepričan pa sem da obstajajo neki idealni temperaturni in drugi pogoji ko je dejansko mogoče za kratek čas dovajati vseh 130 kW, in zakaj jih nebi? Skupen čas se bo tako vseeno malenkost zmanjšal, kljub temu če bo potem povprečje "samo" 80 kW.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Se pravi, če bi polnili Teselo na 400 V AC z 90 kW (225 A) so to take moči, da res ne vem kdaj bi bi bila polnilnica rentabilna, ker bi samo za zakup te moči plačal veliko €. Kaj bi bilo šele če bi bile polnilnice z 130 kW (325 A)!? Tudi trgovski centri bi počepnili, če bi polnili par avtomobilov naenktrat. Za tako moč so potrebni zelo veliki preseki kablov in ni mi jasno kakšni bi mogli biti konektorji za priklop in kdo bi to fizično priklapljal? Ne vem če niso te moči polnjenja ene bučke! Za take moči bi moral narediti že republiški energetski izpit in uporabljati zaščitna sredstva. Res ne vem, če je to polnjenje primerno za vsakogar in vsakodnevno uporabo?
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kakšne baterije druge generacije? Te bom vprašal čez 10 let kdaj je bila ta druga generacija
wink-1.gif
Lahko me vprašaš čez kake 3-4leta.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kakšne baterije druge generacije? Te bom vprašal čez 10 let kdaj je bila ta druga generacija
wink-1.gif
Lahko me vprašaš čez kake 3-4leta.

Pri baterijah ne bo nikakršne revolucije, da bi lahko označil generacijo, vsaj jaz ne verjamem v to. Zato vprašanje ali boš kot drugo generacijo imenoval tiste druge leto ali tiste leto za tem ali še kasneje, če bo vsako leto zgolj 6% napredek?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Meni se zdi napredek vsako leto 6% kar dobra številka.

Če vzameš obrestno obrestni račun, je to v 5 letih 34%, oz. v 10 letih 80%, kar ni slabo.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Pri baterijah ne bo nikakršne revolucije, da bi lahko označil generacijo, vsaj jaz ne verjamem v to. Zato vprašanje ali boš kot drugo generacijo imenoval tiste druge leto ali tiste leto za tem ali še kasneje, če bo vsako leto zgolj 6% napredek?
Baterije, ki so danes vgrajene v avtomobilih imajo običajno katodo iz litija in manjših dodatkov glede na podtip: mangana, kobalta...
Anoda je pa še vedno klasična grafitna.
Tisto po par % se bo počasi isteklo. Na pohodu je nanotehnologija, ki bo močno izbolšala karakteristike tako katode, kot anode in elektrolita. Doseženih je že kar nekaj opremeljivih rezultatov. Do realizacije in množične proizvodnje bo pa potrebno še malo počakat, kake 3-4 leta.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
A naši IJS ali KemInst. delajo kaj na tem področju, Kdo ve ?
Kakšen "graphen" ali nekaj podobnega. Je pa prihodnost v nanotehnologiji, zagotovo !
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
No, pravi naslov je sledeči:
Citat:
Fire Dept. Says Tesla Charger May Have Caused Fire, Tesla Says Nope

Nikjer ni zapisano, da je polnilec vzrok za požar. Poleg tega se polnilec nahaja v avtu samem, tako da polnilec definitivno ni vzrok požara. Večja verjetno je slaba napeljava v vtičnici. Očitno je bil uporabljen kabel za polnjenje, ki se ga vklopi v stensko vtičnico, ki pa ni bila več v dobrem stanju.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik edup pravi:
Se pravi, če bi polnili Teselo na 400 V AC z 90 kW (225 A) so to take moči, da res ne vem kdaj bi bi bila polnilnica rentabilna, ker bi samo za zakup te moči plačal veliko €. Kaj bi bilo šele če bi bile polnilnice z 130 kW (325 A)!? Tudi trgovski centri bi počepnili, če bi polnili par avtomobilov naenktrat. Za tako moč so potrebni zelo veliki preseki kablov in ni mi jasno kakšni bi mogli biti konektorji za priklop in kdo bi to fizično priklapljal? Ne vem če niso te moči polnjenja ene bučke! Za take moči bi moral narediti že republiški energetski izpit in uporabljati zaščitna sredstva. Res ne vem, če je to polnjenje primerno za vsakogar in vsakodnevno uporabo?

Za 130kW je tok pri treh fazah 3x190A , samo malo debelejši kabel je potrebno in malo večji konektor,
sedaj lahko doma polniš Tesla model S s 22kW, tudi v trgovskih centrih se polni sedaj s 22kW
za trgovske centre in gostilne niti ni želja nudit velike polnilne moči
saj je cilj da poceni napolniš in se ustaviš za kako uro ali dve.

Primer:
Kupiš Teslo model S in želiš tudi doma polnit s 22kW.
1. Povečaš priključno moč na 3x40A ali 3x50A
2. napelješ kabel do mesta kjer boš polnil avto npr. 5x6mm2

Ni problem avto polnit 130kW, vprašanje je ali rabimo tako hitro polnjenje.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Ni problem avto polnit 130kW, vprašanje je ali rabimo tako hitro polnjenje.

Ni problem, dokler gledaš nase kot enega in edinega (kot to počne večina e-navdušencev). Nastane pa velik problem, če bi hotel to nuditi na veliko mestih.