Številke, ki bolijo....

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Aja pa se to pri nakupu rabljenega govorim o average joe rabljenem avtu, ne o avtu ful visjega razreda...
Seveda vedno avto na koncu modelnega razdobja, najbolj pogost motor, najbolj pogosta oprema, brez avtomatike in podobnih komplikacij.
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
Nabijate u tri pm niti eden pa ni sposoben povedat, da so pač brandi in njih modeli, ki jih ni za kopuvat rabljene in konec koncev, da se tako rabljeno kot novo kupuje z glavo in ne s srcem.
Če upoštevaš to in si to zmožen potem se ti ne zgodijo dizastri kot so v tej debati opisani kot pravilo
V 22 letih lastništva nikoli nisem kupil novega avta in na avtu v ciklu 5 let kot ponavadi tak avto imam nisem izgubil nikoli več kot 2000eur (v izgubo so šteti izredni stroški popravil se pravi vse kar ni olje in filtri ter razlika med nakupno in prodajno ceno).
za opis boljše razumevanje filter olja ni izreden strošek, optika na dve leti tudi ni izredni strošek, končnik amortizer injektor turbina bosch pumpa so izredni stroški
Se pravi lahko rečem, da sem na avtu v 22 letih izgubil cca 10000eur zadnja dva sta volvo en dizel in en bencinar tako da sem tudi obe zgodbi vzdrževanja dal skozi
ne mi zdaj pametovat kako to ni res pa neke redne stroške ven metat, ker redni so tako pri novem kot pri starem ravno tako zavarovanje in gorivo, ampak dejstvo je, da se vsem stroškom lahko izogneš samo s tem da avta pač nimaš jaz pa izhajam, da mi je avto življensko pomemben ne za to da ga kažem ampak zato da ga uporabljam
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
V tvoj info... Po 5 letih in 100000 km tudi končniki in amortizerji niso izreden strošek, face it. Po 200000 km pa niti šobe in turbina. Pač pa pričakovan (ni pa nujen).

Pa če vam ustrezajo rabljena vozila prav. Nekaterim ne, imajo (imamo) svojo računico kako in kaj.
Sedaj lahko nehamo debato OT je lepo argumentiral svoj pogled, nekateri pa zopet nabijate kako se samo TCO rabljene, 3+ starega vozila izplača.
Pa še enemu... Pri novem 50k vrednem avtu bom plačal 5letno garancijo, mogoče še vzdrževanje in sem za 5 let rešen kakršnihkoli izrednih stroškov razen zavarovanja, goriva in registracije.
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
seveda po toliko letih to niso izredni stroški gledano iz stališča strojništva iz pogleda ki mu jaz pravim primerjava proti lastništvu novega pa to je strošek ki ga je potrebno vpisati v konto minus za rabljeno vozilo... in ko sem seštel minuse in pluse za novega ali rabljenega je meni vedno pokazalo v prid rabljenega, vedno pa kupujem avte ki so kot novi stali v rangu nad 40000
počakam da mu lepo pade vrednost najdem enega primernega

definitivno imam svoj denar preveč rad, da bi ga izgubljal na avtu, ki izgubi prvih nekaj 1000 eur že, ko ga pripelješ iz salona. Koliko avtomobilov nad 50000 si že kupil in pri koliko avtomobilih si že doplačal 5 letno garancijo?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Razen XXL (prevelikih) mikic ne maram prevelikih, neuporabnih stvari. Zato ne vidim razloga za nakup vozil tega razreda. Nimam časa popoldne letati okoli mehanikov in kupovati dele preko interneta oz. letati okoli po trgovinah. Prav tako avto potrebujem dnevno in pričakujem ob servisu nadomestno vozilo, podobnega ranga kot vozilo ki ga pripeljem na servis.
5 letne garancije res še nisem doplačal, 4 letno pa že, 3x. In 4 leta nisem imel nepredvidenih izdatkov za vozilo.

Poglej, kola izgubijo 50% vrednosti v prvih treh letih (razen überwagen, kjer je skoraj dražji kot nov). Cene rezervnih delov, zavarovanja in registracije pa ne toliko.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Če bi pred 12 leti kupil nov avto na lizing za 12-13.000 evrov, bi do danes izgubil vseh 11.000 evrov. Avto bi imel 200.000km, dva velika servisa, komplet vložek bi bil cca 3000 evrov brez gum.
15.000 evrov brez zavarovanja, brez gum. Izguba torej 14.000 evrov
Ker pa sem kupoval rabljene, sem dosedaj v 12 letih izgubil vred z vložki cca 3000 evrov.
V tem je šteto izguba, vzdrževanje, kar je obvezno.
Največ sem izgubil v 4 letih pri ibizi iz 1600 na 800 evrov, vložek 500 evrov. V polota sem vložil v 2 letih 200 evrov, accenta pred 6-7 leti 200 evrov, še pred 8-9-10 elti golf 2 izguba minimalna recimo vsega skupaj 400 evrov.
V 12 letih izguba + vložek = 2100 evrov pa recimo raje 3000 evrov še kakšna optika, menjava izpušnega pri 3 avtih.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Brat je kupil pred 4 leti seata 1.9 nabavna cena 5000 evrov, vložek 1000 evrov, če bi takrat obdržal ibizo 2001 bi jo lahko do danes vozil brez vložka, saj je imela velik servis, zavore in izpušni porihtan, ko jo je kupil, takrat dal 2500 ervov, danes bi dobil za njo 1000 evrov, malo kilometrov.
Za dizlco dobi danes 2200 evrov, ČE, ker ima več kilometrov.
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
govorim ti ravno o tem o da je omenjenih 50% pomeni v absolutnem znesku toliko da nikoli ne daš za servise pa če gre vse narobe, plus to da tudi pri rabljenemu lahko vzameš
in moja filozofija je da teh 50% ne bom pušil pa če se svet na glavo postavi vse ostalo o čemer pišeš... servisi in podobno to je fikcija oz delaš predpostavko da pri rabljenem nimaš servisa oz si moraš kupovati sam dele in letati okoli... O ČEM ZABOGA GOVORIŠ.
kaj imamo servise za rabljene in novo kupljene ločene?
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Če mene vprašate se splača vse misli, ideje dat v porabo goriva !!! Nekomu žre 8l bencina, drugemu 5l dizla oba v 5 letih naredita 100.000km, zdaj si zračunajte razliko. Res pa, da ima dizl šobe, pumpo, turbino in vse to lahko crkne, strošek pa spet ni tako majhen.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Res je kot praviš...mi smo tudi pri rabljeni bolhci fiat 126P izgubili najmanj, samo to ni to. Nov avto pred 10 leti za 12-13k je bil čisto mekaj drugega kot sedaj. Takrat si imel 2xAB in ABS pa še to ne vsi , sedaj imaš v tem razredu 6xAB, ESP, tempomat, bluetooth pa še polno druge krame. Pri starem stalno študiraš kaj ti bo odpovedalo. Pa klima pušča, pa kompresor zajebava, pa diske bo treba menjat, pa končnike, ležaje, amortizerji, fedri, avspuh in tako naprej. Saj ne odpove vse naenkrat ampak stalno misliš na to kaj bo sedaj na vrsti.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Tud to je res, pri 8-10 let starem avto lahko gre marsikaj, zato je nabavna cena nižja. Ležaji, izpušni, jermena, zavore, elek.pomik stekel, senzorji. Vse to sigurno treba menjat, zato pri nakupu pogledaš te zadeve in vidiš, če se splača nakup.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik netko pravi:
Nabijate u tri pm niti eden pa ni sposoben povedat, da so pač brandi in njih modeli, ki jih ni za kopuvat rabljene in konec koncev, da se tako rabljeno kot novo kupuje z glavo in ne s srcem.
Če upoštevaš to in si to zmožen potem se ti ne zgodijo dizastri kot so v tej debati opisani kot pravilo
V 22 letih lastništva nikoli nisem kupil novega avta in na avtu v ciklu 5 let kot ponavadi tak avto imam nisem izgubil nikoli več kot 2000eur (v izgubo so šteti izredni stroški popravil se pravi vse kar ni olje in filtri ter razlika med nakupno in prodajno ceno).
za opis boljše razumevanje filter olja ni izreden strošek, optika na dve leti tudi ni izredni strošek, končnik amortizer injektor turbina bosch pumpa so izredni stroški
Se pravi lahko rečem, da sem na avtu v 22 letih izgubil cca 10000eur zadnja dva sta volvo en dizel in en bencinar tako da sem tudi obe zgodbi vzdrževanja dal skozi
ne mi zdaj pametovat kako to ni res pa neke redne stroške ven metat, ker redni so tako pri novem kot pri starem ravno tako zavarovanje in gorivo, ampak dejstvo je, da se vsem stroškom lahko izogneš samo s tem da avta pač nimaš jaz pa izhajam, da mi je avto življensko pomemben ne za to da ga kažem ampak zato da ga uporabljam

dva volvota si imel, vsakega 5 let in nisi izgubil pri pri razliki v ceni 2000. a je bila nabavna jurja, al 3. ker 10 ni bila.

in če smo že iskreni, dejmo rečt nov avto, rabljen, pa tik pred odpadom. na tistih tik pred odpadom res malo izgubiš.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Da zaključimo. Nekdo mora tudi vozila, ki so oddelal svoje kupiti. Prav je tako.
Razen tistih ki imajo veliko in več, človek ne menja 3 leta star avto če ni oddelal svojega (torej 150k km ali več). Čeprav je načeloma tak avto še zmeraj v redu to ni več novo vozilo in stroški so pričakovani, kril jih boš pa iz lastnega žepa. Pri novem ti jih krije uvoznik/tovarna, če si pedanten imaš avto v top stanju tudi po končanem garancijskem roku.
Sicer je pa brez veze prerekanje. Enim sede nov avto, enim rabljen, eni bi pa novega pa ne zmorejo in tisti so najglasnejši kako se ne izplača. Tako nekako kot tista lisica v basni o lisici in grozdju.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.266
1.895
113
Roko na srce...tudi jaz bi najraje kupil avto star 3 leta...a pri nas je riziko tovrstnega nakupa tako velik (da si nategnjen) da je na koncu boljše odmislit tovrsten nakup.

Podturiji ti avto z 250 do 300 jurji prevoženimi, na števcu piše simpatičnih 117.000 ...pol pa beremo da je folku do '180' jurjev crknila sklopka, pa vztrajnik je menjal , pa turbino in dve šobi...in da takih jajc pa ni več za kupit. Resmje, al kaj ko si kupil zgonjena jajca...in sploh nima veze kak znak je spredaj na maski.

Tako da...pol si rečeš...na dolgi rok raje zamižiš pri ceni in vsaj veš kaj imaš..v dobi lastništva (10 do 15 let) pa prideš ravno nekje na 250 jurjev..kjer ponavadi začne odpovedovati kar po vrsti....oz je tam do 300 jurjev praktično čas za menjavo vseh vitalnih delov.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Evo, strinjava se, da nekje pri 250kkm se začnejo večji stroški, ki so normalni (glede na proizvajalca) in jih je potrebno vzeti v zakup. Zato se razviti trg takih vozil losa in jih proglasi za odslužene, za trg, lačen 'premium vozil po ugodni ceni' pa so z manjšimi 'dodelavami' več kot dobrodošla. Dodelava je mišljena kot vrtenje števca, čiščenje in mogoče poliranje.
V Nemčiji je 3 leta staro vozilo (ne glede na znamko) z 200 000 km (kar je običajno) praktično zastonj, toliko staro vozilo s samo 100 000km pa dražje kot pri nas 'popravljeno' oz. kar prenese naš trg. Za prvo vozilo se pričakujejo stroški (in tega nobena lizing hiša noče pokriti z najemom, zato se prodaja), pri drugem pa se še nadaljnih 100 000 km samo voziš...
Ko bo enkrat tukaj zavladal red na trgu bo tudi nakup varnejši.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
js bom sel pomojem kr v nemčijo iskat. se dobi zeljeni avto za precej dobro ceno, z razumnimi kilometri... valda je pa cena taka, da se ga svercerju ne splača dol pripeljat.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
vsekakor pa je v enačbi pozabil na eno samo malenkost, ki je dejanska razlika med novim in starim. Koliko si na servisu in kok težav ti to povzroči.

nakup 5 let starega avta in lastništvo do 10 let je v vsakem primeru cenejše od nakupa novega istega in lastništva do 5 let. ceneje v smislu vložka in servisiranja. ceneje v €.
kaj pa čas na servisih?

tega ne zna nben povedat na hitro.
Se strinjam. Dodal bi V POVPREČJU
grin1.gif

Drugače pa zanimivo branje v tej in sosednji temi o stroških z avtomobilom. Bravo vsem, ki ste se javili in javno priznali, da ste imeli par jurjev stroškov z avtom v zadnjih letih.
Ko sem to napisal v sosednji temi, da izredni stroški LAHKO hitro narastejo na par tisoč EUR sem hitro dobil protiargumente, da se čisto vse zrihta za par 10 EUR, in če plačaš nekaj 500 in več EUR si po domače [cenzura]. Mnjah. Če delaš 5 jurjev km letno, imaš 10 avtomobilov na razpolago, ki si jih lahko sposodiš za nedoločen čas, potem morda. No, v realnosti so pa žal cifre malo drugačne.
frown-1.gif


In kot rečeno, zgornja kalkulacija v povprečju res velja. Če pa greš na primerjavo lastništva avtomobila 10 let od novega ali pet let starega, se pa TCO V POVPREČJU pri teh dveh možnostih precej približata... Seveda ob normalnih predpostavkah (npr. 30 jurjev letno, primerljivo servisiranje, zavarovanje, itd.).
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
Oba sta v70 prvi 2,4 bencinar avtomatik letnik 2002 170000km takrat star 7 let preverjena zgodovina kupil za 4500 prodal za 3400, ko sem ga kupil sem naredil servis redni pa menjal olje v menjalniku v znesku 400eur ostalih stroskov ni bilo. Drugi 2002 d5 kupljen pri 200000 leta 2011 za 4100 imel z njim trenutno za 800 eur plus se nekaj bom naredil zdele, ker sem se odlocil da ga bom se imel ker je neproblematicen.
Glede na tvoja pisanja v preteklih letih pa se mi zdi da sta dvoja junaka nisan in espace bila godna za odpad pa letnik nista bila se niti blizu mojih. Btw trenutno imam 315000 in nimam nobene bojazni z njim nardit 1500km v enem dnevu kadar koli medtem ko je bilo slisati o tvojih vse prej kot neproblematicnost. In v izogib ugibanjem lahko bi si kupil avto v veckratniku obeh.
 
Nazadnje urejeno:

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Maš prav. Doma imam čisto nov avto. Letos bodo samo stroški krepko presegli jurja brez goriva. Prvi strošek je registracija, prijava, cca 600 EUR, gumo mi je razneslo, 125 EUR, 4 zimske bo treba nabavit, 650 z menjavo. Evo krepko čez jurja pa smo avto komaj začeli uporabljat. 2,5 mesca in 5000 km. Če bi k tem prištel še gorivo je to nekako 5,5 na 100 krat 50 kar znese do sedaj 275 litrov goriva ali dobrih 300 EUR. Do konca leta še vsaj enkrat toliko. Predviden strošek vozila v pol leta cca 2000 EUR.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pri rabljenem je isto. Gume; ponavadi jih moraš kupiti ker so bolj tako-tako. Letne in ponavadi zimske. Narediš servis, ker ne zaupaš prodajalcu. Tisti ki ploza da naredi veliki servis za 200EUR z delom in materialom... Kar naj, bi bilo verjetno bolje da ga ne bi. Zavarovat ga moraš tudi. Če imaš popuste jih koristiš tako na novem kot na rabljenem. Če je bil avto kot nov vreden 50000 EUR, sedaj si ga po 3 letih kupil za 20000... Verjetno boš vzel kasko, ki stane toliko kot za novega (pa zavarovanje tudi). Dvomim da ima 90% folka (in uporabnikov Alterja) doma v štumfu gotovine še za en tak nakup...

Prišli bomo do zaključka, da je avto strošek, nov ali rabljen, stroški niso linearno manjši niti eksponentno manjši s starostjo vozila, kot bi radi nekateri dokazali.